Výměna řetězovky vč rozety a pastorku.
No jelikož mi sem nikdo nic nepřidal, tak jsem se na to vrhnul a vyhrál.
Popíšu jednoduchý postup práce :
potřebné nářadí gola s nástavcem a ořech 8 mm,10 mm, 30mm, + 12 a 22 na zadní kolo.
Povolit a vyšroubovat pojistný šroubek ( 10 mm ) a sundat táhlo řadičky z tisícihranu osy řazení.
Povolit šroubky ( 8mm ) a sundat hliníkové krycí víko ( pamatovat si umístění šroubů - různá délka) + dát pozor na dvě vymezovací pouzdra = neztratit. znovu vrátit řadičku - hodí se mít neutrál na vytahování řetězu.
narovnat pojistku matky pastorku, a spoj i závit nastříkat MD nebo WD sprejem nebo něčím podobným.
nejlépe golou zkusit povolit matku pastorku ( 30 mm ), pokud se převalí motor, je nutné zabrzdit zadné kolo ( pomocník) nebo zablokovat jeho otáčení pomocí tyčky mezi vidlicí a paprskem ráfku. Zkusit znovu povolit. pokud to nejde zkusit větší páku. ( v případě nouze zajet do servisu a zkusit povolit pneumatickou povolovačkou. )
pokud se povede povolit matka, tak povolit osu Z kola, sundat řetěz roznýtovat, přeříznout atp. Vyndat řetěz, vyšroubovat matku pastorku vyměnit pastorek a našroubovat, dále povolit rozetu na zadním kole, vyměnit za novou. nasadit nový řetěz a snýtovat či zaspojkovat. napnout a vycentorvat. vrátit krytku pastorku a nasadit řadící táhlo.
Zkontrolovat funkci řadičky, přílišné dotažení víka ji zkříží a řazení ztuhne !!
no a hurá to vyzkoušet. výrobci doporučují nový řetěz zajíždět pomalu, bez plného výkonu. No ale to u XJ asi nebude tak žhavý tohle chápu u Hayaby, nebo Fároše.