Startovací relé

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Startovací relé

Příspěvekod karlos » 09.04.2007-18:13

Zdar všichni,

tak už nejezdím. Dnes jsem se chtěl malinko projet, tak jsem vytáhl mašinu a vyjel. Pokecal jsem s kamošem, chtěl nastartovat a nenastartoval. Namístě jsem to neřešil, mašina byla zahřátá tak jsem to na 3 žduchnul a pádil domů. Doma rozdělal a zjistil:
Relé na startování (tedy myslím že je to relé, vede tam kablík od + baterie a odtud káblík do startéru) nefunguje. Jen na mě nasraně vrčí (rychle v něm cvaká) a startér samozřejmě nefunguje. Je to asi v hajzlu co? Nevíte, kde se to dá "dobře" koupit?

Díky Karlos

1400

1402
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod OTIS » 09.04.2007-18:28

A baterku máš určitě OK?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod karlos » 09.04.2007-18:43

OTIS píše:A baterku máš určitě OK?


Aha to mě ani nenapadlo :oops:

Když bude baterka mrtvola tak neotočí startérem. Překvapilo mě to cvakání relé. Stydím se, jsem hňup.

Zkusím baterku dobít, případně připojit autobaterku.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod karlos » 09.04.2007-19:38

Tak OTIS opět obdržel deset bodů z deseti. Samozřejmě baterka vybitá (nebo v hajzlu). Po připojení autobaterky chytla jak nic. Mašina dobíjí 13,5V kdykoliv což je asi OK.
Někde se to tu určitě píše, je lepší baterka obyč nebo gelová ? Samozřejmě zkusím nejdříve původní baterku dobít, ale moc šancí ji nedávám.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod OTIS » 09.04.2007-20:02

Lepší parametry má ta "gelová". Myslím, že ta "klasická" by se ti tam při stejné kapacitě ani nevešla na výšku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 10.04.2007-06:26

Ale vleze. :D Před týdnem jsem osazoval do XJ600S. Vartu,bez udržbovou,8Ah. Cena kolem 650,-
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 10.04.2007-07:44

Napiš přesně to označení.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 10.04.2007-07:51

karlos píše:Někde se to tu určitě píše, je lepší baterka obyč nebo gelová ?

Jak píše Míra bezúdržbová za pár peněz, stejná velikost. Klasickou (myslím tím tu co žbluňká) už snad ani neprodávají :). Rozdíl mezi gelovkou a MF (bezúdržbovou) je nejvíc asi v ceně. Jinak spousta prodejců bezúdržbovky prodává jako gelovky ač to není pravda. Troufám si tvrdit, že ani Otis nemá gelovku. Vetšina tam má baterku s označením YTX což je bezúdržbová tzv. microvlies jak říkají němci. Jedná se o baterku s výplní něco jako skelná vata, do toho naleješ přiložený koncentrát, necháš odstát a hotovo. Gelovka má označení GTX a koupíš jí už plnou. Obě , bezúdržbovou i gelovku musíš, nebo bys měl nabíjet nabíječkou k tomu určenou (stačí i ta za 200,- z Lidlu), klasickou žbluňkací můžeš čímkoliv.
:wink:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 10.04.2007-09:33

Ano nemám "gelovku" a proto ten název dávám do uvozovek. Mám MF.
Ale lidi MF označují za gelovku a tu "žbluňkací" za klasiku, stejně tak to dělají některé obchody. Není to správné označení, ale diskutuj s každým...
Klasické žbluňkací se samozřejmě prodávají pořád a mají jiné rozměry.

Takže Karlos upřesni svůj dotaz :roll:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Bartus » 10.04.2007-09:42

Kdysik jsem četl, snad v čmn, že pokud je motocykl vybaven už v základu gelovkou, nebo bezúdržbovou, mělo by se to zachovat. Oni prý ví proč to tak dělají. Nejsem zběhlý v elektrice i když mám 2 semestry elektra :lol: a zkoušku za 2 :roll:, ale myslím si že to bude zase tím dobíjením, jestli je motorka uzpůsobena na dobíjení gelovky asi si nebude dobře rozumět s olověnou. I když jak psal míra i ta se tam dá strčit, mám to ověřeno. Já pořídil od akumy tu bezúdržbovou za 900 ( dal jsem jim označení baterky která by tam měla být a oni mi ji dodali ) přímo v podnikové prodejně v Ostravě, mají tu všeci vyrobci obchody vedle sebe, výhodné pro porovnání :lol:
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod OTIS » 10.04.2007-10:08

Já tam mám baterku 6 let a je v dobré kondici. Má vůbec smysl něco takového řešit?

Karlos, zajeď si k přejezdu za Poštornou směr Valtice, tam je aku prodejna a kup si co tam je předpsáno :wink:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Bartus » 10.04.2007-10:11

OTIS píše: Karlos, zajeď si k přejezdu za Poštornou směr Valtice, tam je aku prodejna a kup si co tam je předpsáno :wink:


Jo ale jak jsem se díval do technických údajů pro XJ, tak je tam napsaná jak bezúdržbovka tak gelovka YZX9-BS, GTX9-BS / 12V 8Ah
Yuasa v gelu stála 1600 a ta německá bezúdržbovka 900. Takže myslím že si můžeš vybrat. :lol:
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 10.04.2007-10:57

Yuasa v gelu určitě nestojí 1600, za tu cenu sem kupoval Yuasu YTX 9BS u Micronixu a je to obyč bezúdržbovka.."žbluňkací" nebo jak tomu říkáte.. :wink:

EDIT: Jo a mám pocit, že ani v těch MF od Yuasy není ten porovitej materiál, takže je to prakticky klasika, jen po naplnění elektrolytem ji člověk zadělá a už nerozdělává.
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 10.04.2007-11:33

kakabus píše:Yuasa v gelu určitě nestojí 1600


Já jen píšu co mi řekli v obchodě když jsem jim dal lístek že chcu tuhletu baterku. Jejich odpověď byla 1600.
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod karlos » 10.04.2007-14:14

Tak pánové koukněte třeba sem

http://fazer.akjbc.cz/akumulatory.htm

a snad nám bude trochu jasno. Článek jsem konzultoval s kamošem z VUT z FETu a byl jsem ujištěn, že je pravdivý.

Tedy já kupuji klasický akumulátor s "vázaným" elektrolitem (ta zmiňovaná vata uvnitř). Našel jsem dodavatele v Brně firmu Roalex tam je aku YTX9-BS za 744,-Kč (je to stejné jako YZX9-BS).

MiroXJ tys ji kupoval kde ?
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod Anonymous » 10.04.2007-17:20

OTIS píše:Ano nemám "gelovku" a proto ten název dávám do uvozovek. Mám MF.
Ale lidi MF označují za gelovku a tu "žbluňkací" za klasiku, stejně tak to dělají některé obchody. Není to správné označení, ale diskutuj s každým...
Klasické žbluňkací se samozřejmě prodávají pořád a mají jiné rozměry.

Takže Karlos upřesni svůj dotaz :roll:

Tak to se ti omlouvám, ty uvozovky jsem přehlídl :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 10.04.2007-18:20

Dobrý ceny má buď Horák - v Černovicích. Nebo ještě lepší Nějakej prodejce v Tetčicích. Oboje Varta
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 10.04.2007-19:06

A tu máš ještě odkaz k tomu jak sem psal výše http://www.akubreclav.cz/
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod karlos » 10.04.2007-19:41

Vím, že už to asi ke "startovacímu relé" nepatří, ale když už se tady bavíme o AKU - poradili by jste mě nějakou nabíječku?
Používal bych ji na moto a samozřejmě i na plechovku.

Tak trochu jsem už surfoval, ale osobní zkušenost je hold osobní zkušenost.

Díky za radu
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod OTIS » 11.04.2007-09:09

Pokud chceš lacinou aj na plechovku, tak fotřík si koupil v Lidlu a funguje to... viewtopic.php?t=468 (od vrchu asi 25. příspěvek)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Peta » 11.04.2007-18:37

co porát máte s těma nabíječkama :?: já baterku přez zimu vůbec nenabíjím. Zedvakrát během zimy motorku nastartuju, nechám ji důkladně zahřát, promazat a je vystarané.Batarka má už pět let a pořád je při síle :lol:...
Uživatelský avatar
Peta
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 182
Images: 43
Registrován: 15.08.2005-19:42
Bydliště: Ratíškovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 900
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Faudy » 12.04.2007-08:02

No ony se nazory na to zimni startovani ruzni. Pokud ma clovek moznost to pak kousek projet tak proc ne, ale jinak maly prohrati nedela dobre oleji a taky se pekne nakrmej vejfuky zevnitr vodou ktera se pak nedostane ven, pokud se clovek neprojede. A nekdo navic dava pred zimou fungl novej olej bez startovani, ve kterem se bez toho prvniho nastartovani nespusti degradacni proces. :oops:
No nic, ja jsem zarnej priklad jak se to nema delat, na olej dlabu, nemam cas to startovat nekdy i jeste v kvetnu a holt to obcas nabiju v motorce :D
Faudy Ta & xt...
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Anonymous » 09.06.2007-06:47

Jaký je typ těch Vart???
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 09.06.2007-07:57

Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 18.07.2007-20:24

Ahoj vsichni, tak jsem vcera prifrcel z UK. Umyl jsem masinu a dal baterku na nabijecku protoze ani kontrolka nefungovala jak byla po tech 5ti. mesicach vyzdimana. Po 3 hodinach uz to troubylo i svitilo ale kdyz jsem startoval tak me to cvakalo stejne jak psal karlos tak jsme nakonec vymontoval tu civku nebo co to je a premyslel cim to muze byt. Ted tu ctu,ze by to mohlo byt spatnou baterku a tak se ptam jak dlouho tu bateku nabijet nez zacnu panikarit a shanet novou civku? Diky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.07.2007-21:31

Za 3 hoďky nanbiješ ani baterky do foťáku :roll:
Nabíječka z Lidlu na tom maká cca 24hodin, takže vyděržaj pijaněr. Relé nech na pokoji, pokud je baterka ještě schopná, tak jsi z toho venku, jinak novou :wink: Osvědčený způsob jak přesvědčit, že je to jenom baterkou, je napojit kabelama na auto a nastartovat.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.07.2007-21:40

Nastartoval bych kabelama z auta a projel bych to. Pavouci utečou a baterka se dobije dřív, než na nabíječce. A při tom nabíjení bych si na motorce pěkně užil.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.07.2007-23:40

Diky kluci necham to do rana na nabijecce a potom uvidim. civka je jako nova tak snad to bude tou baterkou. Uz driv jsem s ni mel problem tak asi poridim novou a bude klid.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.07.2007-07:47

No doprcic, tak jsem to rano sundal z nabijecky a ono hov..! porad to cvaka a netoci. Baterka je tepla a sviti to i trouby. Dalsi postup: za cvilku si jedu koupit startovaci kabely a zkusim to pres auto natocit. Kdyz to pujde tak holt baterka musi do srotu. A jestli to nepujde tak uz budu fakt nasr.... :oops:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.07.2007-10:29

Pokud nemáš po ruce kabely a druhou baterku (v autě), lze např. šroubovákem zkratovat komtakty, kde jsou tlusté dráty na relé. Prvně se ale přesvěč, že je tam pravdu neutrál.
Pokud nastartuje, je možná závada v relé. Pokud jen škytne a nebo vůbec, bude chyba asi v baterce, kontaktech atd. Pokud je baterka KO, ta při této operaci zhasnou kontrolky.
Tento postup je nezávislý na autě, ale v případě vadné baterky to samozřejmě nenatočíš.
Anonymous
 

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron