Koukám že nejsem jediný kdo neměl přihlášení bez problémů.
Bylo nebylo, .....( no bylo, bohužel)
Byl jednou jeden obyčejný český človíček, který si chtěl pro své potěšení a pro radost zakoupit motorku. Pardon ,jednostopé motorové vozidlo. No a tak využil služeb jednoho dovozce ojetých motorek, který nabízel ze zahraničí postarší Yamahu XJ600S Diversion, se zahraničním TP a odhláškou. Obyčejný človíček zkontroloval vše co je v jeho silách, výrobní číslo rámu, motoru, výrobní štítek motocyklu, technický stav a vše další. Zaplatil požadovanou částku a byl spokojený, neboť se vše jevilo jako bezproblémové.
Vzal tedy človíček motorku na STK, technik našel ZTP kartu pro daný typ motocyklu a bez problémů vystavil potřebné papíry.
A tak človíček postoupil na magistrát Hlm. Prahy. Vyrazil na magistrát obor dovoz zahraničních vozidel Na Výběžku ve Vysočanech, aby si motorku přihlásil. Vystál frontu vyplnil papíry a šel si motorku přihlásit.
„ Vozidlo nelze přihlásit, neodpovídá Vám VIN“ odmítá ho pracovník „VIN musí mít 17 čísel a Vy zde máte jen 11, tak si musíte dojít na ministerstvo dopravy (MD), aby Vám potvrdili výjimku na počet čísel VIN“.
Na MD ho ochotný úředník přijal a po vyslechnutí problému se zasmál a jal se volat na magistrát „na Výběžku“: „ Vážený pane povinné VIN s 17 čísly je až od roku 1995 ( jo to kdybych si pamatoval cca 1995 ) tento motocykl byl vyroben dříve, tak má jen výrobní číslo rámu,jakou výjimku máme vystavit ???“
Magistrátní pracovník ihned otočil : „ .... tam ale nesouhlasí i typ registrovaného vozidla, v typu vozidla na kartě ZTP č. 2605/01 je BR4 ( kdo neví typ XJ600 S) a ve výrobním čísle je uvedeno YMBR4 ( pozn. YM – yamaha a typ BR4 ) a to také nesouhlasí, vozidlo s typem YMBR4 neexistuje! Vozidlo nelze přihlásit !!!
(... a toto vše jen na základě papírů, vozidlo magistrátní pracovník nikdy neviděl, to viděli jen na STK a tam to sesouhlasili s typem bez problémů)
A tak človíček s nepořízenou myslí na svůj motocykl, který je perfektně zachovalý, a v přesném fabrickém stavu, typu, kterých v této republice jezdí stovky a tento prostě nejde zaregistrovat protože přesný výklad metodiky hovoří jasně, a typ YMBR4 neexistuje v databázi.
( pro upozornění: pro XJ600 vyrobené od 31.12.93 až 06.04.94 neexistuje v Čechách karta ZTP, stará karta byla platná do 31.12. 93 a nová byla vydána až 6.4.94, takovýto motocykl opravdu nepůjde zaregistrovat, ale kdo ví přesné datum výroby, když v TP je jen datum první registrace.)
„ Víte co zkuste jinou pobočku magistrátu, třeba tam budou vstřícnější.“ radí ještě úředník ministerstva, „ to víte „někdo“ jede striktně podle papírů.“ ( pojmenování zůstalo jen v myšlenkách ).
A tak se vydal človíček na druhou pobočku magistrátu, tentokrát na Bohdalci. Má již vyplněné všechny papíry a tak jen najde správné okénko a jde si registrovat vozidlo. Úředník projde papíry, zkontroluje že odpovídají výrobní čísla zahraničního TP a protokolu z STK, najde příslušnou kartu ZTP nechá našeho malého človíčka zaplatit příslušný poplatek a s pozdravem že je 9. a tak 28. aťsi přijde pro český TP a značku.
.... človíček jásá, hurá, zvítězil jsem.....
.. no neuběhlo ani 10 pracovních dní ( óóó ta rychlost ) a volá mu magistrátní úředník: „ Pane je zde nesrovnalost v maximální hmotnosti vozidla, přijďte k nám v pracovní době abychom to vyřešili“.
Obyčejný človíček jde opět na magistrát : „Cože je za problém?“ „ Víte v kartě ZTP vozidla je uvedena maximální technicky přípustná hmotnost 397 kg a v originálním TP je uvedeno 337 kg a to nejde registrovat, protože údaje musí být shodné“ ( to že je to patrně očividný překlep a podobnost číslic 3 a 9 necháme být, a to, že byla chybně uvedena i „suchá“ hmotnost a on si toho nevšiml raději komentovat nebudu! )
„... a co mám tedy dělat?“ ptá se obyčejný človíček.
„ no to musíte k oficiálnímu dovozci Yamahy do ČR a tam Vám potvrdí, že jde o chybný zápis a poté to registrovat půjde“ ochotně sděluje pracovník magistrátu.
( To ani neuvádím že STK uvedla do protokolu také chybný údaj o max hmotnosti tentokrát 377 kg, takže se to muselo nechat opravit také).
Následuje telefonát do Yamahy ( nové zastoupení Průhovnice ) = automatická ústředna a přepojování, telefonát následoval :
„ Haló, je tam Yamaha?“
„Ano jistě co si přejete?“
„ Víte já mám takový problém, víte já mám v originálním TP jiný údaj o max. hmotnosti vozidla, a nemohu ho tedy registrovat, můžete mi pomoci?“
„Ano, jistě, pošlete nám originál TP a my vám vystavíme potvrzení o chybném údaji, běžně to děláme do 20 dní ( a to že to může trvat podle zákona až 60 dní ) a zašleme Vám to zpět na dobírku. Víte, ale on je momentálně ten pán, který toto zařizuje dlouhodobě nemocný, a bude nejdříve za čtyři týdny, tak mějte prosím trpělivost. Ano a prosím vás počítejte s tím že to stojí 4150 Kč.“ ( ?? cože?? za jednu půlstranu papíru a razítko
) .........“děkuji“
Co teď, ještě párkrát mě takto vyhodí a mohl jsem mít za ty peníze nopř. nového Fazera , myslí si obyčejný človíček a kontaktuje prodejce kde si motorku zakoupil, s tím že se vyskytl v papírech problém, a co se s tím dá dělat.
Prodejce je v pohodě : „ dodejte mi zpět originál TP, a já vám ho nechám opravit v zahraničí na registru, kde byl vystaven, a za týden ho máte zpět i s požadovanými údaji.“
....... i vzal človíček originál TP a zaslal ho dovozci, aby ho mohl nechat opravit chybné údaje. Po 9 dnech přišel opravený TP zpátky (dovozce to udělal zdarma, takže to bylo puze za cenu dobírky = zaslání k dovozci) a mohl se učinit další pokus o registrování motorky.
Další pokus o registraci tak přichází díky těmto zdržení o 14 dní po první neúspěšné registraci. Tento již proběhl naštěstí úspěšně a tak po týdnu přišel človíček znovu na Registr vozidel, aby podepsal že nepodá odvolání proti kladnému vyřízení registrace a že žádá o vydání registrační značky, kterou do týdne dostane.
Škoda jen, že XJčko nemělo převozní značku, mohlo po celou dobu vyřizování jezdit, a celá tahle akce mohla být vyřízena z jejího sedla.
Celá tato anabáze trvala nakonec přesně 32 dní od prvního podání žádosti do vydání RZ.
Nezapomeňte že magistrátní pracovník již při první žádosti o registraci chce předložit doklad o zaplacení zákonného pojištění POV, což je zákonné pojištění pro motorová vozidla při jízdě na pozemní komunikaci, kam neregistrované vozidlo nesmí, takže je zaplaceno pojištění, přestože vozidlo nesmí ani stát, natož jezdit, na veřejné pozemní komunikaci.
( opravdu to bylo tak, že moto se pojistilo pojistka předložena úředníkovi, který si udělal poznámku o existujícím pojištění a pojistka byla následně stornována. Znovu pojištěno až po přidělení RZ. )
Z toho plyne, že pokud kupujete vozidlo z dovozu napište si do smlouvy obezličku, kdo bude řešit a hradit případné nesoulady mez zahraničním TP a homologační kartou na magistrátu, v případě že se nesoulad vyskytne a nebo pokud kupujete dovoz, tak už s čistopisem TP.