OPRAVA PNEU "KNOTY"

zkušenosti s pneu, ceny, tipy

OPRAVA PNEU "KNOTY"

Příspěvekod OTIS » 14.05.2006-09:51

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Kde je možné koupit knoty nalezente v odkazech clanek.php?post=722
Prezentovaná sada stojí 45 Kč
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2007-14:13

Jelikož jsem tuto "operaci" již také podstoupil ( naštěstí v pneuservisu), tak sem přidám něco málo moudra.
Pokud tlak neuniká je vážně dobré dojet alespoň k benzince s kompresorem.
Pokud je pneu i po defektu nahuštěná a cizí těleso vyjmuto, lze díru slušně ucpat prstem, takže pokud si vše připravím předem knot do jehly, lepidlo na knot, atp, unik tlaku během čištění průpichu a zavádění knotu je minimální.
jinak doporučuji občas pneu kontrolovat, já jsem si ten hřebík docela "sjel".
No nic uspíšil výmenu ojeté pneu za novou.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 22.02.2007-09:43

Má někdo zkušenost, jak dlouho vydrží ten knot, jak snáší sjíždění pneu a pod.? Mě to připadá jako částečné provizorium. Jednou jsem si nechal podobně opravit pneu - u plechovky a v servisu - a měl jsem s tím problémy. Po čase docházelo k nepatrnému úniku tlaku, jednou za dva, tři měsíce jsem musel dofukovat. Od té doby musí galuska dolů a použít podlepený gumový trn s vnitřním kloboučkem.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 22.02.2007-10:43

Někdo tvrdí, že to vydrželo celou životnost pneu. Já bych to bral jako nouzovku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Peta » 22.02.2007-18:54

lynx píše:Má někdo zkušenost, jak dlouho vydrží ten knot...

já sem jezdil s knotem až do výměny sjeté pneu.Neměl sem žádný únik tlaku oproti normálu ani zhoršené jízdní vlastnosti.Knot po celou dobu sjížděl stejnoměrně s pneu. Ten knot mi dělali v pneuservisu.
Uživatelský avatar
Peta
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 182
Images: 43
Registrován: 15.08.2005-19:42
Bydliště: Ratíškovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 900
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 23.02.2007-08:22

Mě v pneuservisu také ujišťovali že knot vydrží celou zbylou životnost pneu. Jenže mě zbývá ... na středu nic.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.03.2007-11:45

Tak ještě jednou, pneu je vyměněná, za novou, takže k životnosti nic moc nemohu říci - měsíc v poho a nic neušlo. ( do výměny). po sundání pneu, nešel knot vytrhnout ani na druhou stranu ( dovnitř ). Jinak k pevnosti gumy, staré pneu sjeté na 0,5 mm se dalo promáčknout až k ráfku a nové pneu se neprohne ani o 1 mm. ( obě vyfouknuté ).
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 05.03.2007-14:14

Co používáte za knoty a lepidlo (ty od Maxeuro http://www.maxeuro.cz/cz/catalog/produc ... 841229894/ )?
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod OTIS » 05.03.2007-14:51

Ano, ty jsou asi nejlevnější. Já je koupil v obchodě za 45kč.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Jiri BN » 05.03.2007-18:28

Letos si nějakou opravnou sadu chci pořídit, tak mám pár otázek:
Kvakita těchto levných knotů je srovnatelná s jinými (dražšími) sadami? Není lepší koupit si tuto sadu kvůli nástrojům a dokoupit jiné knoty?
Jakým lepidlem se dá nahradit to originální?
Dík.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod OTIS » 05.03.2007-18:42

Pokud bys chtěl něco profi, tak např. toto: _jine/ruzne/OTIS_Vsealkit-oprava%20pneu.jpg

bys mohl koupit v Praze http://www.peisarpneu.cz/

asi 2 roky starý mail:
Dobrý den, na Váš dotaz sděluji:
Sada V seal KIT za 385,-Kč + 19%DPH obsahuje 5 opravných knotů, 2 tuby lepidla + nářadí, což je oboustranný protahovák knotů (z jedné strany špička na pročištění průpichu bezdušové pneumatiky , samozřejmě i motocyklové, a z druhé strany jehla na protažení knotu.) Toto nářadí lze složit z téčka (pracovní poloha ) do přepravní pozice velikosti šroubováku. Sada slouží k opravě průpichu např. hřebíkem v běhounu pneumatiky (ne k opravám z boku). Hřebík vyjmete, díru začistíte jehlou, namažete lepidlem pokud možno i dovnitř otvoru, knot zbavíte obalu, provléknete do jehly, namažete také lepidlem a vtlačíte silou do otvoru po hřebíku až na doraz. Pak nářadí vytáhnete (jehla je na konci otevřená) a knot zůstane v pneumatice a ven vykukují pouze jeho 2 volné konce. Ty uříznete a můžete dohustit a pokračovat v jízdě.
Nejlépe se pracuje s plnou pneu,vzduch sice syčí okolo nacpávaného knotu, ale guma alespoň neuhýbá před vtlačovaným knotem. Automobily je proto dobré opravovat třeba u kompresoru u benzínové pumpy, nebo ssebou motoristé vozí malý kompresor na 12V. Na motocykly také dodáváme hustící bombičky na jedno použití, cena je 86,- + DPH za kus a k tomu adaptér na ventilek (ten je na vícenásobné použití) za 46,-Kč +DPH.Velikost bombičky je asi jako bombička do syfonových láhví, adaptér jako delší čepička na ventilek.
Dále máme na skladě spreje na opravu (nouzovou ) a současné nahuštění pneu (ceny 115,- nebo 189,- +DPH). Dražší typ má hadičku na ventilek, levnější se nasazuje přímo.
Jsou zde i montážní páky na motocyklové pneu, čepičky s logem různých motocyklů, malé sady na opravu duší, chromové bezdušové ventilky atd.
Děkuji za zájem.
Jiří Peisar
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Jiri BN » 05.03.2007-21:09

Máte někdo zkušenosti s touto sadou od Louise: http://www.louis.de/_20bdb4ecd765f05d06 ... r=10032076
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod OTIS » 06.03.2007-07:54

To máš to stejné, akorát víc knotů + bombičky.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2007-07:57

Ono je treba si dávať pozor na tieto "Repair sety", nakoľko na stránkach Louis píšu (odkaz od Jiri BN), že táto sada slúži len ako náhražka profesionálnej opravy pneu, že s takto opravenou pneu je treba ísť velmi opatrne a rovno do najbližšieho pneuservisu.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 07.03.2007-13:09

Dobko : Ono je treba si dávať pozor na tieto "Repair sety", nakoľko na stránkach Louis píšu (odkaz od Jiri BN), že táto sada slúži len ako náhražka profesionálnej opravy pneu, že s takto opravenou pneu je treba ísť velmi opatrne a rovno do najbližšieho pneuservisu.

Proto mě zajímá co používají za sady ti co tu pneu dojezdili s tím knotem, jako třeba Peta:
já sem jezdil s knotem až do výměny sjeté pneu.Neměl sem žádný únik tlaku oproti normálu ani zhoršené jízdní vlastnosti.Knot po celou dobu sjížděl stejnoměrně s pneu. Ten knot mi dělali v pneuservisu.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 13.03.2007-13:46

Já jednou vytahnul ten knot z auto pneu protoze jsem jeste nevedel na co to je.
Vzapetí jsem to poznal :D .
Jelikoz jsem doma nemel specialni nastroje ale jen sroubovak napchal jsem to tam bez lepidla zpatky a svete div se .... neuchazeloto . Najel jsem na ty gume pak jeste nejakou tu stovku km a kdyz jsem ji prorazil tak sla z domu.
Kazdopadne bych to doporučil jako nouzovou opravu. preci jenom klobouček zespodu je jistejší
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 13.12.2007-15:53

TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 23.12.2008-22:17

a co vyvážení?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 23.12.2008-22:21

Je to na dojetí, kámo.
Po příjezdu k prvnímu rozumnému pneuservisu to chce pořádně zalepit.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 23.12.2008-23:31

možná spíš i přezout... prdlý kolo/záplata u auta je blbý u motorky to je průser.
ale pneuservisů s gamama na moto zrovna moc není. Obvzlášť se starýma rozměrama na XJ
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.12.2008-10:37

Každá oprava knotem je na dojetí a to platí i pro auta.
Že praxe je jiná a knoty mají dobrou životnost je jiná věc.
Ale na motorce je případná opakující se závada daleko nebezpečnější, protože jak knot vyskočí, uteče vzduch vyvrtanou dírou mnohem rychleji.
Proto se pořádná oprava dělá podlepením podlepovací záplatou s čůrem.
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 28.01.2009-19:11

Vozíte někdo třeba něco podobného http://www.moto-army.cz/eshop-sprej-na- ... orky-19-59 :?: :?:
Pokud máte někdo zkušenost prosím napište. Díky.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 28.01.2009-19:24

Je to na hovno a mám to od zkušeného bikera. XJelen to zkoušel a opakovaně mizerný výsledek.
Já vozím knoty - http://www.louis.de/_10544d5d6ce56da9e7 ... &anzeige=0
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 28.01.2009-19:52

jsem měl něco podobného, tak jsem to tam v dobré víře fouknul a při výměně pneu jsem myslel, že mě servisák zabije. Všechno bylo zasr..ý, včetně gumaře :(
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Anonymous » 29.01.2009-00:23

Vozim sadu na opravu komplet
http://jsmoto.expertshop.cz/Opravna-sada-na-KIT
a nafouknutí obstarají bombičky dostatečně, čistá práce
http://www.ebikeshop.cz/zbozi/1038-nahr ... b-airtanks
Anonymous
 

Příspěvekod xy » 30.01.2009-00:10

...sprej je jen taková nouzovka, předloni jsem po jeho aplikaci (po předchozím neúspěšném zalepení knotem) přejel 250 km ve dvou - ovšem naštěstí po dálnici a stylem 'od pumpy k pumpě'...
...blatník, kufr i značka jsou tím gumovým sajrajtem zakydaný ještě teď, ten aušus od Heidenau byl prý neopravitelný, posledních tisíc km jsem dojel s duší ...
...ale pro jistotu vozím sprej znovu... :wink:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod OTIS » 30.01.2009-18:33

Tridac píše:a nafouknutí obstarají bombičky dostatečně

A máš s tím praktickou zkušenost (kolik bombiček na jakou gumu)?
Já vozím pod sedlem 4 kousky.

Co se týká toho spreje, tak v nouzi lepší jak nic!!! Jsou "mazáci" co nevozí vůbec nic, ani to nejzákladnější nářadí. Ale to obvykle jen do doby, než se dostanou někde daleko od domova do průsreu...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 30.01.2009-20:48

Praktické zkušenosti vcelku dost. Započaly se dělat 8ml obsah a ty byly nebo jsou na jízdní kola. Koupil jsem k tomu ventil a je to pohoda, vyměníš kolo, otočíš kolečkem a je nafouknuto. S těmi 8 jsem absolvoval i defekt na autě, použil jsem čtyři a měl jsem v pneu 0,7 na dojetí k benzince. Tyhle nové mají dvojnásobnou kapacitu, věřím, že na motorku stačí 1-2 na dojetí. Vozím knoty sadu, tyhle čtyři bombičky a samozřejmě i ten sprej když jedu daleko.
Takže ano, osobní zkušenost je velmi dobrá. Ventilek se našroubuje stejně jako šlahounek od pumpičky na ventilek a otočíš kohoutek a v pohodě nafoukneš.
Také jsem v Tescu i Hypernově pokukoval po kompresoru, nafouká 7 atmosfér, stojí 529 korun a je asi 15x10 centimetrů velký samozřejmě na 12V. Tam by zase mne zajímala něčí zkušenost. Na delší cesty není problém vozit, je malinkej. Má ho někdo vyzkoušenej? Dá se s tím foukat vše, gumy, matrace, čluny.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 30.01.2009-21:07

Tam jak uvádíš je ten ventil dost drahý. Na těch různých marketových akcích se dá narazit třeba na takovou sadu kolem 200 Kč: viewtopic.php?p=7274#7274
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 30.01.2009-21:14

No jedna pravda je, že jsem to dal jen jako odkaz na bombičky, ale druhá pravda je, že ta cena přes třista se mi zdála taky vysoká, když na to klikneš, tak je to komplet celá sada včetně dvou velký bombiček a ventilu. Já mám jiný ventil, tuším za 120 a 180 pět kusů bombiček 8ml, takže když to spočítáš, ono to vyjde skoro stejně. Tyhle mají 16 a k tomu ventil a je to přez třista není vysoká cena.
http://www.ebikeshop.cz/scripts/podrobn ... mod=souvis
Anonymous
 

Další

Zpět na Gumy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků