jednokotouč -> dvoukotouč

Vše kolem brzd.
Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

jednokotouč -> dvoukotouč

Příspěvekod Anonymous » 28.12.2006-01:23

Nazdárek, nevíte někdo, prosím, jak velký je problém předělat jednokotouč na dvoukotouč? Jestli to má vůbec cenu...
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 28.12.2006-09:41

Nevím, ale bude to asi chtít vyměnit kolo, kotouče, brzdiče, vidle...
Největší problém to asi bude sehnat.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 28.12.2006-10:16

Jak píše Otis..a myslím, že to za to ani nestojí..když se o to pravidelně staráš a čistíš pístky, brzdí to podle mě dostatečně. Možná tak ještě dát pancéřku.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.12.2006-12:36

Jj, pancéřkou to řeší spousta majitelů, jak jsem zjistil na netu. Asi to tedy pomáhá. :) Jde o to, že jsme našli pěknou motorku za pěknou cenu, ale je to ´97, tak váhám, jestli brát nebo hledat dál... Každopádně díky za rady!
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 28.12.2006-14:37

Předělat jedno koutouč na dvoukoutoč se rozhodně nevyplatí.
Znamená to: jiný vidlice,vrchní i spodní brýle,kolo - to je drahý jak sviňa (i jeté), dva třmeny.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod TOMMZ » 28.12.2006-15:04

Hlavně pokud nejsi slabej na ruce nebo to není určený pro holku, tak jednokoutouč brzdí naprosto dostatečně. Třeba v Mostě před novym reterdérem jsem většinu ostatních motorek(zmrzlin) vybrzdil.
Pokud začínáš jezdit na motorce, tak bych ti stejně doporučil spíš ten jednokotouč. Sice nemá takový nástup, ale o to máš větší rezervu před smykem a ten u předního kola většinou končí pádem. Sjirka by asi mohl vyprávět :lol:
Zase z pohledu budoucího prodeje by se teoreticky měl spíše vyplatit novější model.

Především bych ti doporučoval po koupi motorky vyměnit brzdící kapalinu za nějakou, která snese vyšší teploty(asi DOT 5 esli se nepletu). Spousta lidí, kteří koupí mašinu a v lepším případě ji jedou vyzkoušet na okruh, před zatáčkou vezmou za brzdu a zjistěj, že prostě vůbec nebrzdí(páčka se propadne na řídítko). Je to daný stářím kapaliny, protože se postupně do kapaliny přidává vlhkost a pak se bod varu rapidně snižuje.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 28.12.2006-17:59

DOT 5 se tam nesmí dávat, jen 3 a 4. Není to jen o vyšším bodu varu, může to třeba poškodit těsnění...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Jiri BN » 28.12.2006-19:23

Kapaliny DOT 3 a DOT 4 jsou vyrobeny na bázi etylenglykolu a jsou mísitelné, kapaliny DOT 5 na bázi silikonu a nelze je použít do systému DOT3(4). Kapaliny DOT 5.1 lze mísit se systémy DOT3(4).

http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000003259
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod TOMMZ » 28.12.2006-23:40

Dovolil jsem si to zkopírovat sem:
Brzdová kapalina
Nároky na brzdovou kapalinu jsou především v minimální stlačitelnosti a vysokému bodu varu. Při varu kapaliny totiž dochází k uvolňování malých bublinek v celém svém objemu což má za následek špatnou funkci brzd. Plyn má mnohonásobně větší stlačitelnost než kapalina. Teplo vzniká mezi třecími plochami a je snahou odvést jeho velkou část brzdovým kotoučem (děrování pro zvětšení činné plochy) a zamezení přestupu tepla do kapaliny (izolace na destičkách, konstrukce pístků-opěrná plocha je co nejmenší). Kapalina bohužel do sebe dokáže vázat vodu do svého objemu čímž se snižuje bod varu. Brzdové kapaliny jsou děleny normou DOT do tříd podle bodu varu. Kapaliny DOT 3 a DOT 4 jsou vyrobeny na bázi etylenglykolu a jsou mísitelné, kapaliny DOT 5 na bázi silikonu a nelze je použít do systému DOT3(4). Kapaliny DOT 5.1 lze mísit se systémy DOT3(4). Vyšší hodnota DOT odpovídá i vyššímu bodu varu a je nutné používat pouze kapalinu předepsanou výrobcem, případně kapalinu vyšší třídy za předpokladu že je mísitelná s předchozí. Bod varu se rozlišuje jako suchý a mokrý. Suchý bod varu je teplota, při které začne vřít nová 100% kapalina. Mokrý bod varu je při obsahu 3,5% (hmotnostně) vody v kapalině a i když je důležitější tak není běžně udáván na obalech. Body varu kapalin (suchý/mokrý): DOT 3:205/140°C, DOT 4:230/155°C, DOT 5+5.1:260/180°C.


Jaký je tedy rozdíl mezi DOT 5 a DOT 5.1??
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Jiri BN » 29.12.2006-11:37

MOTUL DOT 4 BRAKE FLUID

Plně syntetická brzdová kapalina splňující normy DOT pro hydraulické brzdové a spojkové systémy automobilů, odpovídající doporučení výrobce DOT 4.

Vlastnosti:
Bod varu na horní hranici rozmezí, které vyžaduje norma DOT 4, tj. 275°C, což umožňuje snadnou a trvalou účinnost brzd i za velmi těžkých podmínek. Tato kapalina je neutrální vůči spojům a těsněním v brzdových systémech a má antikorozní účinky. Je mísitelná s výrobky deklarující normy DOT 3 a 5.1, pokud neobsahují silikonové přísady.

Specifikace:
SAE J 1703
ISO 4925
FMVSS 116 DOT 4


MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID

Plně syntetická brzdová kapalina, určená pro dlouhodobé použití v hydraulických brzdových a spojkových systémech výkonných aut a motocyklů, pro které je předepsána norma DOT 3, 4 nebo 5.1.

Vlastnosti:
Kapalina určená pro dlouhodobé použití s velmi vysokým bodem varu za vlhka (t.j. po jednoročním použití 185°C). Kapalina je speciálně určena pro antiblokovací hydraulické systémy, kde umožňuje lehký průtok mikropotrubím. Je dokonale neutrální vůči všem těsněním a spojovacím prvkům.

Specifikace:
SAE J 1703 - DOT 5

Dot 5,1 není na bázi silikonu jako Dot 5
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 05.01.2007-18:17

Tak s tim že se tam nemůže lejt dot 5.1 ste mě trochu zaskočili.Znamená to že jí mám co nejdřív vyměnit za 4?Aby mi to nesežralo těsnění.5.1 už tam mám asi rok :smt017
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 05.01.2007-18:29

Ale 5.1 může, 5 nemůže.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001


Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron