Vyměna oleje:

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Vyměna oleje:

Příspěvekod Anonymous » 08.11.2006-19:18

Na konci letošní sezony jsem koupil XJ 600 dovezenou z NSR,
poradí někdo jaký do toho mám dát olej? Nevím jaký tam momentálně je?????A jestli je rozdíl mezi olejem do auta a do motorky myslim tím jestli třeba 10w-40 do auta, můžu dát do motorky? Diky
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 08.11.2006-20:17

Precti si toto: http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000003241
Obecne: olej pro auta nedávej do motorky, která má spolecnou náplň pro motor a převodovku. Do Xj bych dal polosyntetiku 10W40 nebo 15W50.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 08.11.2006-22:04

Díky moc dám tam ten 10W-40 tosem dával i do Hondy.Jenprávě nevím co tam je niní.Abych neudělal nějakou blbost?
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 09.11.2006-18:13

Raději bych se řídil doporučením výrobce :wink: viz. návod k obluze _jine/technika/.php
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 09.11.2006-18:22

Joo díky buduse držet návodu xjčka tam je doporučeny 10W-40 polosintetika tak jítam dám.Snad bude motůrek spokojenej??
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 09.11.2006-21:55

No to jo, ale jen do teplot nepřekračujících 5st C.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 09.11.2006-23:40

Jak jen do 5, na toms byl kde?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 10.11.2006-05:55

Tak tedy nevím a tak jakej mě teda doporučí ty?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 10.11.2006-06:22

Myslím, že se by sis měl pročíst starší témata
viewforum.php?f=37
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 10.11.2006-16:09

Tak sem pročítal starší témata a našel sem tam tvůj přispěvek....................Tak sem od Castrolu utekl k Denicolu za poloviční cenu. http://www.denicol.cz
Krom trochu lepší funkce spojky s Denicolem žádný rozdíl nepociťuju.
Tak sem koukal naten Denicol ceny sou fakt dobrý! Dám tam rozhodně tuhle značku 10w-40 ted už jen nevim zda syntetiku nebo polo... ?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 10.11.2006-16:39

A co od té syntetiky očekáváš víc oproti té polo?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 10.11.2006-17:23

No tak nemyslím žebych od syntetiky očekaval víc než od polo....,ale někde sem tady četl žese nemé dávat syntetika, když tam byla polosyntetika a já právě nevim cotam teď mám, tak si myslím že syntetikou bych moch něco podelat.Asi bude nejlíp dat tam polosyntetiku, ale to pravě nevim jestli udělam dobře?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 10.11.2006-17:57

a co mysliš ty dal bys syntetiku nebo polo..............??????
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 10.11.2006-18:06

Já ti nějak nerozumím :smt017
Ty na té syntetice netrváš, máš předsudky, že kdybys ji použil tak se něco může zkurvit... tak proč o ní vůbec uvažuješ???

Když půjdeš do servisu Yamaha tak ti tam nalejou Castrol GPS - což je polosyntetika a hotovo.

Co používám za olej jsi tady citoval, toť odpověď na tvou otázku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 10.11.2006-18:33

Joo jasně dám tam polosyntetiku,a díky za radu při mém rozhodováni.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 10.11.2006-22:22

JO tak sorry splet jsem si to trošku :oops: . Správně nad 5st C 20W40 a mám to z návodu k XJ.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 11.11.2006-07:52

joo vpoho tak tose stane.
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 05.02.2008-21:14

Čus můžete prosím ve stručnosti poradit jak mám vyměnit olej u xj 600. Nejde mmi spustit tek manual. :smt102 Na co si dávat pozot a čeho se vyvarovat. Olej a filtr už jsem nakoupil. Předem díky za rady.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Hynek » 05.02.2008-21:38

David Houda píše:Čus můžete prosím ve stručnosti poradit jak mám vyměnit olej u xj 600. Nejde mmi spustit tek manual. :smt102 Na co si dávat pozot a čeho se vyvarovat. Olej a filtr už jsem nakoupil. Předem díky za rady.



Ohřát motor,vypnout motor,postavit moto na hlavní stojan aby byla v rovině,vypustit olej,sundat oil filtr,nechat olej pořádně vytéct,našroubovat zpět vypouštěcí šroub,utahnout na 43Nm,do nového filtru nalejt olej asi do 2/3 a našroubovat ho,dotahnout na 7 Nm(RUKOU),nalejt ojej,nastartovat,vypnout motor,skontrolovat hladinu oleje-dolít.Jít se umejt . :lol: :lol: :lol:
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod David Houda » 05.02.2008-21:45

Ok. Ten výpušták je cca kde? Abych nevyšrouboval nějakou aretaci.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Tommy XJ » 05.02.2008-21:47

jo s tim umytim to byla docela vystizny, pri my prvni vymene jsem si vzal zkusene rukavicia ten vypusteci sroub jsem dosroubovaval rukou- necekam jsem takovej proud a rukavice nezustala sucha- avsak ma ruka ano ;) myslel aby mi ten sroub nespad moc prudce na zem a nejak se neposkodil - priste na ten spoledni zavit vypusteciho sroubu budu muset najit jinej zpusob :D
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Tommy XJ » 05.02.2008-21:48

ten sroub najdes velice dobre- strc hlavu pod motor a najdi ten nejnize polozenej sroub kterej tam je zhruba uprostred- zbytek uz vis ;)
jak psal hynek- sam bych to nepopsal lip
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Anonymous » 05.02.2008-23:16

Moc to řešíš :-) Ten motor je stavěnej na minerál. Jedinej výsledek pokud dáš plnou syntetiku je, že s tim budeš moct jezdit když bude venku -20 a že ti to nejspíš začne žrát olej protože bude moc řídkej ,-) Moje si po minerálu 15W50 od Repsolu spokojeně chroupe jak nová a motor má najeto už nejspíš párkrát kolem světa a zpět(na tachu je cca 80tis, realita bude určitě jiná). Co tam lil ten předemnou netušim já na tom mám zatim jen 22tis km.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 06.02.2008-00:14

Garfield píše: Moje si po minerálu 15W50 od Repsolu spokojeně chroupe


:lol: :lol: :lol: :smt082
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 06.02.2008-09:49

Davide nerad bych byl za rejpala :lol: , ale v profilu máš napsáno povolání automechnik - tak nevim jest-li si s tím dotazem děláš prdel nebo honíš počet příspěvků :D . Pokud jsi to myslel vážně, dej do placu, kterou značku jako automechanik obščastňuješ :lol: :lol: ?
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Rix » 06.02.2008-09:54

Už včera se mi ta otázka zdála divná :shock: :shock: :shock:
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod vilta » 06.02.2008-12:25

v dneštní době je přece možné všechno. Třeba je automechanik ale autum atd. vůbec nerozumí. Soused byl taky celník pak policista a ted má stavební firmu a staví rodinné domky. a to nemá žádnou školu :D
skype: VILTAM
(tu su skoro furt)
Uživatelský avatar
vilta
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 273
Images: 23
Registrován: 11.01.2007-13:42
Bydliště: Hlučín

Příspěvekod Bartus » 06.02.2008-13:00

Vilta kdy jdem na to pivo? :lol:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod David Houda » 06.02.2008-13:15

lynx píše:Davide nerad bych byl za rejpala :lol: , ale v profilu máš napsáno povolání automechnik - tak nevim jest-li si s tím dotazem děláš prdel nebo honíš počet příspěvků :D . Pokud jsi to myslel vážně, dej do placu, kterou značku jako automechanik obščastňuješ :lol: :lol: ?


Žádnej počet příspevků nehoním. Automechanik jsem ale s motorkama nemam zkušenosti. Mám ji nedavno koupenou. To že motor musím ohřát pak vypustit, nalet filtr to je mi jasné. Spíše jsem chtěl vědět pokud s tou výměnou není nějaký problem a zda na ten problém, který evidentně žádný není (nikdo nic neuvedl) nemáte nějakej konkrétní fígle a řešení.
Ničím se nechci vychloubat ale v roce 2004 jsem byl oceněn vsoutěži automechanik středních učilišť jeko nejlepší. A za mé schopnosti které jsem prokázal jsem byl poslán na 1.měsíc na placenou stáž do Značkového servisu Opel v Rorbachu. Mimochodem peníze které jsem zde vydělal mi tak trochu otevřeli bránu stát se také XJ-čkéřem. Doufám že jsem se trochu obhájil že najsem žádnej morgoš kterej neumí nic.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997


Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků

cron