XJ 900F, 600 Diversion (spotřeba oleje, srovnání)

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

XJ 900F, 600 Diversion (spotřeba oleje, srovnání)

Příspěvekod Drobeček » 07.06.2005-22:27

Tak co je tu ještě někdo s "VETERÁNKY" :?:

:D
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod OTIS » 30.06.2005-11:41

Drobečku, možná už sem se na to ptal (su hlava děravá), kolik zhruba papká tvůj stroj oleje :smt030 a jaký tam dáváš?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 30.06.2005-11:59

OTIS píše:Drobečku, možná už sem se na to ptal (su hlava děravá), kolik zhruba papká tvůj stroj oleje :smt030 a jaký tam dáváš?

Tak leju tam klasické "GP" od CASTROLU.
No a papá... to snad vůbec. Stačí mi to vždy od výměny k výměně.
Tj. 1x za sezónu (po cca 4-5tis.km) vždy před zimou i s filtrem aby spinkala v nových plenkách.
Přez sezónu vůbec nedolejvám :lol:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod OTIS » 30.06.2005-12:07

I přes jeho stáří to svědčí o kvalitě motoru. V jakých otáčkách jedeš na nejvyšší rychost třeba 100?
Já dolívám 0.5 max. 1 dcl na 1000 Km (což je prý u 600 běžné)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 30.06.2005-12:16

Já mám vysledováno že při 5rychlosti a 6tis.ot. jedu kolem +- 130km/h.
Olej nepapala ani ta původní a to měla tak o 50tis. více najeto.
Asi staré XJ prostě olej nepapají :lol:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod OTIS » 30.06.2005-12:24

Asi máš pravdu :roll: , ale i tak do staré nepůdu :smt080 . Zajímala by mě spotřeba XJ 600 starší generace.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 30.06.2005-12:29

Tak to nevím, jelikož stou nikoho neznám. :?
No upřímě mě se líbí více zase ty starší. Byly takové víc propracovanější. Ty Diversiony jsou už "šité horkou jehlou".
Zase je to ale novější technologie :wink:
Každá má prostě něco do sebe, je to jako ženský. :P
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod OTIS » 30.06.2005-12:38

Já netvrdím, že by se mě ty starší nelíbily. Ve starém motokatalogu udávají dokonce výkon 73k a v testu Motocyklu sem četl, že v akceleraci byla schopna do 140 Km/h porazit tehdejší CBR 600 (?). Ale pokud vím, 600 nedělaly N verzi a já S nechcu. Navíc zachovalou ve slušném stavu bych asi těžko sehnal. Když už ji někdo má, tak proč by ji prodával, ta ho přežije... :P
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod TOMMZ » 30.06.2005-13:37

Staré XJ mají ovšem o dost horší jízdní vlastnosti. Můj jedno kotouč brzdí blbě a na XJ 750 to nebrzdí skoro vůbec! Gumy uzší a neviděl jsem dělat nějáké sportovní....na což kámoš doplatil pádem i v 50km/h....prostě to jsou motorky s lepším výkonem, ale jinak horší.

Ale ten výkon teda stojí za to, na 750tce jsem se nemohl udržet při zrychlení. Že by to bylo tím cestovním posezem :wink:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Drobeček » 30.06.2005-13:41

Já teda svou "900" se svejma 150kg ukočíruju docela dobře :lol:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod TOMMZ » 30.06.2005-13:46

Tyjóó to děláš čest svému nicku :D
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 30.06.2005-13:47

Tak teď už chápu, proč pokukuješ po větších objemech... :smt043
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 05.02.2007-18:36

Tak já náhodou staré XJ 600 vlastním. Abych řekl pravdu jak se někdo zde zmínil připadá mi krásnější než nový Diverzion. Nevím jak je to zjízdníma vlastnostma na Diverzionu,nikdy jsem na tom neseděl,ale staré XJ je celkem pohodlný stroj,který bude mít horší jízní vlastnosti,ale bude to dáno spíš stářím než spracováním. Vždyť má oproti svému nástupci i silnější trubky na teleskopech. Teď právě předělávám celý podvozek,měním co se dá i dokonce nový centrální tlumič a řízení mám na kuželíkových ložiscích.Pak Vám dám vědět jaký je to rozdíl.
Ona už to bude vlasně skoro nová motorka,vše je po generálce a to i motor.
A co se týče žraní oleje tak,když jsem jí koupil žrala něco kolem litru na tři tisíce km a to tam byl motul 10W40. Pak jsem druhý rok laborobal zhustším olejem Castrol GP 20W50 a to byl můj konec,žralo to tak litr na tisíc.
Po generálce motoru jsem se vrátil opět k motulu 10W40,po pětistech km jsem dolil asi dvě deci a pak už nic,ujel jsem cca pět tisíc km a olej se drží pořád na stejné hladině. Takže spokojenost. A co týče gum na starší motorky,není jich takový výber,ale dá se úplně s přehledem vybrat.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.05.2007-08:04

Na XJ900 jezdim na 5tku pri 4000ot - 90km/h.
Olej mi to zere minimalne. Za 6000 nedolivam, hladina v okenku jen lehce ubide. Po 6000 menim olej.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.05.2007-14:39

Já sem se zděsil když sem se po 2500km podíval do toho okýnka a olej nikde...dolil sem tam skoro 9dcl, zhruba tak do tří čtvrtin okýnka.Včera sem najel 350km a už je to tak v půlce :(
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.05.2007-14:45

A co tak zkusit dát hustější olej, nějaký minerál - 20W50?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.05.2007-15:06

Teď tam mám Motul 10W50,tak bych mohl zkusit hustší až to budu komplet měnit.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 22.05.2007-06:38

Trošku si přihřeji svojí polívčičku: http://www.yamaha-xj.tomsmz.net/forum/v ... .php?t=927
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod OTIS » 22.05.2007-08:09

Že ti to kazím...já nevím esi jsou tyto oleje plné syntetických sraček vhodné. Jsou asi dost řídké což problém moc nevyřeší. Chce to něco minerálního, které jsou trochu hustější a utěsní lepší motor. Třeba něco takového: http://nas-obchod.cz/index.php?pid=26

http://www.eshop.lavio.cz/produkty_deta ... 3&tree=147

Navíc s takovou spotřebou cpát olej okolo 250 Kč je dosti nehospodárné.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 22.05.2007-09:25

Z toho minerálu mám trochu obavy aby to neudělalo víc škody jak užitku :? cena je sice fajn ale nějak v to nemám důvěru.Bych to asi viděl na kompromis,tudíž polosyntetiku.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 22.05.2007-09:44

Podle mě ten minerál 15W50 musí mít stejnou "hutnost"(tekutest - viskozitu) jako polosyntetika 15W50. A liší se jen výrobou.
Navíc ten minerál má specifikaci API SL a já mám za to že do motorek s mokrou spojkou by se takto vysoké označení nemělo dávat, protože jsou tam přísady pro lepší "klouzavost" ložisek a tedy může klouzat spojka.

Jestli se pletu tak mě opravte.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod OTIS » 22.05.2007-10:27

Když se podíváš do technických listů tak většina olejů má vyšší API a přitom uvádí SG. Proto se u moto používá označení JASO. Třeba ten tvůj Motul, prý pro něj v normě API není místo http://www.motostar.cz/eshop/zobrazeni_ ... ucts_id=66

Viskozita je stejná, ale co jsem četl syntetické oleje mají pevnější olejový film, ale taky je tenčí. Proto ti tak "neucpe" ty vůle jako minerál. Jeden borec si prý dal do staré vyběhané mašiny syntetiku a prý mu to čerpadlo nebylo schopno nasát.

A Zbyno tvůj názor na minerály jsi nejspíš pochytil od dědy či pradědy. Zkus zalovit i jinde http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod OTIS » 06.07.2007-15:33

Takže spotřeba oleje za dovolenou vychází mě průměrně na 1,2dcl/1000. A to velká část přes alpy, kdy XJ dostalo pohulit jak ještě nikdy. Taky velký kus po dálnicích.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001


Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků

cron