myslíte si že XJ-čko nemělo skončit ???

myslíte si že XJ-čko nemělo skončit ???

Příspěvekod Anonymous » 14.06.2005-20:57

Co myslíte? Proč skončila seriová výroba této osvědčené motorečky???
vždyť "konkurenční" Kawa ER-5ka nebo Suzuki GS500 se pořád vyrábí...
možná proto, jak se říká: v nejlepším přestat? ??? kdo ví... 8)
Anonymous
 

Příspěvekod sjirka » 14.06.2005-21:17

Já mám dojem, že kvůli tomu, že nesplňovala emisní limity...
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod OTIS » 15.06.2005-05:12

Ano tak to je. Ale snad je dobrě, že skončilo - tak se aspoň napořád uchová jeho klasická podoba. Podívej co udělaly z Bandita - je jaksi moc plastový a ty "moderní" línie (výrazné hrany) už mu prostě nesednou. A pokud sednou tak to už ale není starý dobrý klasický Bandit. A když sem viděl jaká podoba Banditu se připravuje tak je mě zle. Bude to něco podobného jako Kawa Z750- což je jako kulisa ze Star Wars (můj názor)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 15.06.2005-06:12

Vznik XJ se dá počítat už vznikem řady XS 750 (1975) jelikož je to velice podobná ba i v cca 50% stejná motorka.

XJ jako takové začalo 1980 řadou XJ 550, 1982-XJ 650 a XJ 650Turbo nebo XJ 750 SECA.
Potom přišla na řadu (od roku 1984) modelová řada XJ 600-750-900, která se od sebe lišila mimo pár drobností hlavně obsahem motorů a řětězem nebo kardanem.
Od roku 1992 (XJ600) a 1994 (XJ900) se začali dělat DIVERSIONY. Což je koncepčně stejný motocykl jen se musel inovovat trochu motor a podvozek.
Tak to shrňmě: XJ jako takové se vyrábělo cca 23 let a vlastně se vyrábí dodnes v podobě XJR 1300.
Když to vemu už od modelu XS tak skoro 30LET !!!
Já myslím že už mělo právo skončit a odejít "do věčných lovišť" :cry:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Drobeček » 15.06.2005-06:16


Jó a že je XJ "nadčasové" mi dokazuje spousty "motolaiků", kterým když řeknu že téhle motorce je 20let tak mi prostě nevěří :shock:


Obrázek

Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Mira XJ » 15.06.2005-09:30

Drobečku jestli je toto tvoje,tak klobouk domů! :shock: Moooooc pěkný a mooooc pěkně udržovaný. :!:
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Mira XJ » 15.06.2005-09:33

Myslím si,že xjčko už mělo nárok na zasloužený odpočinek,ale je pravdouže tak pěknou motorku už nikdo nedělá. Všechno se teĎ dělá s agrasivní tváří. (teda kromě BMW) Kdyb dělali xj s lepším podvozkem a silnějším motorem tak do ní klidně půjdu znova.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Drobeček » 15.06.2005-10:53

Mira XJ píše:Drobečku jestli je toto tvoje,tak klobouk domů! :shock: Moooooc pěkný a mooooc pěkně udržovaný. :!:


JO JO JO TO JE MŮJ MILÁČEK :D
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod TOMMZ » 15.06.2005-11:20

Myslím, že XJ se přestalo vyrábět právě kvůli chystanému příchodu nového fazera. Pro továrnu je samozřejmě jednodušší a levnější vyrábět jeden typ motorky, který si koupí většina lidí. Ať se nám to líbí nebo ne, fazer asi ještě dlouho bude jednou z nejprodávanějších motorek na trhu. XJ by byla velká konkurence :D

Drobečku svým příspěvkem o historii XJ sis pěkně zavařil :twisted: pasuju tě na autora článku o historii XJ :twisted: jo :?:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Drobeček » 15.06.2005-11:49

TOMMZ píše:Myslím, že XJ se přestalo vyrábět právě kvůli chystanému příchodu nového fazera. Pro továrnu je samozřejmě jednodušší a levnější vyrábět jeden typ motorky, který si koupí většina lidí. Ať se nám to líbí nebo ne, fazer asi ještě dlouho bude jednou z nejprodávanějších motorek na trhu. XJ by byla velká konkurence :D

Drobečku svým příspěvkem o historii XJ sis pěkně zavařil :twisted: pasuju tě na autora článku o historii XJ :twisted: jo :?:


No nazdar !!!
Já nevím kam dřív skočit a ještě tohle ... :roll:
Já zase toho moc nevím jen co jsem vyčetl z internetu a to že když jsem začátkem ´80 let jezdil na JAWKÁCH tak jsem právě o této motorce (řadě XJ) snil a slintal nad katalogama MOTORRADU na které jsme za bolševika stávali několikahodinové fronty v Jungmanově ul. v prodejně zahraničního tisku jako každých 14 dní na časopis MOTORRAD u kterého jsme si pak "honili pinďoury" (myšleno obrazně, neberte mi hned za slovo :) )
a předělávali JAWY k obrazu JAPONSKÉMU.


Obrázek
Obrázek
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Faudy » 21.06.2005-12:32

Mam doma schovany prospekt na xj600 nekdy z dob pred revoluci, to byla moje motlidba. Vevnitr rez motorem, nejaky nemecky kecy... Jsem v tom mel od malicka jasno, ze ano :D
Obrázek
Obrázek
A tudle fotku mam taky rad:
Obrázek
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod TOMMZ » 22.06.2005-08:55

Tak tomu říkám cestovní motorka :D
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 28.06.2005-17:39

Určite je dobře, že skončilo, protože by mohlo dopadnout třeba nějak takto, jakýsi mutant skůtru a "naháče":
Předsatvuji novou KAWA ER-6, což bude nástupce ještě klasické a pohledné ER-5.
Obrázek
Obrázek
A jak to vidím :roll: já? :smt078
Naposledy upravil OTIS dne 30.06.2005-09:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 28.06.2005-20:58

Jsou to už HUMUSY !!! :roll:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Mira XJ » 29.06.2005-07:03

Pěkných motorek ve výrobě je už jen velmi ,velmi málo. V současné době je trend agresivních modelů a tvarů.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 29.06.2005-08:27

Jo, doba je zlá. Kdybych si chtěl koupit funglovku -klasiku naháče-(mých představ 750, max 900) tak bych si těžko vybral. Poslední záchranou snad byla ještě Inazuma 750, ale ta už taky skončila.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod sjirka » 29.06.2005-09:02

No, je na tom několik věcí, který se mi líbí, ale moc jich není. Připadá mi to, jak nějakej robot z těch debilních moderních dětských pohádek. Fuj a hnus. A ty světla? Odporný... FAkt to vypadá jak ze stavebnice.
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Drobeček » 29.06.2005-10:11

Jediné co se drží ve vzhledu je XJR 1300, ALE !!!
Nemá kardan, a už je to dost velkej hůře ovladatelnej "mastodont" třeba do města. No a na turistiku taky moc není. :cry:
Prostě stejně skončím u BMW, tam je výběr velký od sporťáku po autobus :lol:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod TOMMZ » 29.06.2005-10:20

hM v BMWcupu maj hrozný problémy s brzdama :smt087
http://racing.motorkari.cz/index.php?show=00000005439
Michal Bursa
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Drobeček » 29.06.2005-10:47

TOMMZ píše:hM v BMWcupu maj hrozný problémy s brzdama :smt087
http://racing.motorkari.cz/index.php?show=00000005439
Michal Bursa


Vím vím, vždyť se s Michalem znám osobně několik let (taky jsem mu dělal polepy na závodní motorku) a také jsem sním o tom mluvil. To jsou ale trošku jiné brzdy než u sériáků. :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod sjirka » 29.06.2005-11:12

Taky myslím, na mým XJčku mi ty brzdy připadají fajn - a pro závodní ježdění by to bylo stejný, jako by tam žádný neměl :lol: Ale je pravda, že BMWčka vypadají aspoň pořád jako motorky...
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod OTIS » 29.06.2005-12:04

Ale taky u BMW začínají extrémy, např. R 1200 ST:
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod TOMMZ » 29.06.2005-13:16

pohřební světýlko :smt101
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Drobeček » 29.06.2005-13:23

To je jen jeden model pro úchyláky :roll:
Mne spíš oslovují řady: GT,RT a LTčka jsou už "autobusy" :shock:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod OTIS » 29.06.2005-13:39

Mě by snad oslovila R 850 R
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 30.06.2005-07:24

Obrázek
Drobkečku - proč myslíš, že není XJR "moc" na turistiku? - to mě zajímá - je to totiž zatím asi jediný do čeho bych "někdy" šel po XJ ale jen proto, že se mi zdá pro cestování jako stvořená a je to klasika.
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 30.06.2005-07:56

Ronn píše:Drobkečku - proč myslíš, že není XJR "moc" na turistiku? - to mě zajímá - je to totiž zatím asi jediný do čeho bych "někdy" šel po XJ ale jen proto, že se mi zdá pro cestování jako stvořená a je to klasika.


To ti hned povím...
Jelikož nemá jedinou ochranu proti větru. V partě jedno máme a kolega si při delší jízdě stěžuje na velkou únavu. Je to logické, veškerý nápor vzduchu jde přímo do něj a tak se více nadře třeba při držení hlavy atd...
XJR prostě moc cestovní motorka není :(
Snad jedině pokud by se namontoval velký plexištít od GIVI jako jsem měl na původním XJčku, ale nevím nevím jak by se potom líbilo esteticky... :shock:
Obrázek
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod TOMMZ » 30.06.2005-08:44

Lidi cestujou i na R1 :D jde jen o to, jak je člověk velký masochista :lol:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 30.06.2005-09:00

Ono taky záleží jaká je rychlost při tom cestování.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 30.06.2005-10:45

OTIS píše:Ono taky záleží jaká je rychlost při tom cestování.


Čím rychleji na "naháči" pojedeš tím dřív budeš "urvanej".
Mohl jsem si vyzkoušet jet 150km tam na svém XJ a zpátky na BMW R1150RT a věře JE TO ROZDÍL JAKO PRASE !!! :cry:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Další

Zpět na Jen tak

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 196 návštevníků

cron