Legenda menom Maxim

Legenda menom Maxim

Příspěvekod Anonymous » 15.08.2006-22:32

Snaha japonských výrobcov presadiť sa na trhu v U.S.A a Kanade vyústila vo výrobe druhu motocykla, ktorý sa nazval customom. A čo ten custom je? V podstate išlo o to využiť motory, ktoré používala silná japonská štvorka v už vyrábaných modeloch. Zobral sa trubkový rám, veľké koleso dopredu, malé a široké dozadu a už spomínané motory. Poschovávala sa elektroinštalácia aby nerušila výsledný dojem a motorka dostala stupňovité sedlo. Customy sa stali obľúbené v celéj severnej amerike, lebo na rozdiel od amerických motocyklov poskytovali jazdcovi aj dostatočný výkon. Honda rozbehla výrobu modelom magna. Najsilnejšia magna VF 1100 C sa začala vyrábať v roku 1983, jej V4 motor mal výkon 116 koní pri 9500 otáčkach. Tak to už bola čistá vražda, keď si zoberiete taký výkon s trubkovým rámom. Bol to čistý power custom. V snahe postaviť tiež power custom rozbehli v suzuki v roku 1985 výrobu customu madura GV 1200. Do madury sa montoval tiež V4 motor, ktorého výkon bol 117 koní pri 9000 otáčkach. Yamaha poslala na trh všetkým známeho V-maxa a v roku 1987 kawasaki vyrobila zbraň hromadného ničenia zvanú Eliminátor ZL 1000 o výkone radového štvorvalca 110 koní pri 9000 otáčkach. Tieto power customy stáli na čele ucelených rád customov . Tabuľka zobrazuje ucelené rady customov.

855
HONDA vyrábala aj modely supermagna VF 750 C a magna de lux VF 750 C.

Medzi customy môžeme zaradiť aj ucelené rady KAWASAKI LTD, HONDA CB Nighthawk, Custom , SUZUKI GS GL a YAMAHA XS U.S. Custom. Ale to boli zväčša predchodcovia band spomínaných v tabuľke.

846 853 854

Takže keď sa vrátim k yamahe. Celej skupine maximov šéfoval XJ 1100 maxim. Až od roku 1985 prevzal miesto šéfa veľky boss V-max. Skupina v zložení XS 400 maxim, XJ 550 maxim, XJ 650 maxim, XJ 750 maxim, XJ 1100 maxim úspešne vtrhla na americký trh. Veľmi pekný bol XS 650 LH Midnight maxim, ktorý bol celý v čiernej farbe. Maximy však zaujali aj Európu. Yamaha sa rozhodla pre Európu postaviť trošku iného maxima, viac elegantnejšieho, krajšieho, proste krásavca z maximoskej partie, model XJ 700 S maxim. Ďalej sa Yamaha sa rozhodla vraziť do tohto modelu aj iný motor s piatimi ventilmi na valec. Tak vznikol vodou chladený model XJ 700 X maxim. Do Európy sa vozili modely XS 400, XJ 700 S a XJ 700 X.

856 857


Musím spomenúť aj prvý fazer FZX 750 a radián YX 600. Títo dvaja totiž rozbehli triedu zvanú už vtedajších reklamných plátkoch ako muscle bike. Do nej sa zrazu priradil aj V-max. Doba sa mení a k V-maxu už by názov custom nikto nedal. Avšak názov maxim je hlavne v U.S.A. a Kanade pojem. Majitelia majú vytvorené kluby majiteľov maximov, alebo kluby podľa konkrétnych obsahov maximov. V bývalom východnom bloku na moc maximov nenarazíte, ale pokiaľ pocestujete smerom na západ určite nejakého stretnete, hlavne z tých čo sa do európy dovážali. Budem veľmi rád pokiaľ sa vyjadríte k téme maximov.
Anonymous
 

Zpět na Historie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků