OLEJ 20W50 MÍSTO 10W40?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod TOMMZ » 04.08.2006-20:49

Hm já to nikdy moc nepočítal, ale víc jak kontrolní okýnko mi to za 6000km asi nesežere.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 05.08.2006-09:40

To kontrolní okénko by tipoval okolo 0.3 dcl. To by při tvém stylu jízdy vypovídalo o nižší spotřebě oleje. Asi tam zkusím dát při výměně 20w-50 a srovnám.

Jinak podle toho co píše Peta- že u XJ 900 dělá půka okénka asi 0.5l oleje už chápu, proč není na celý interval nutno dolívat olej. Ale nestrkejme hlavu do písku a netvrďme, že nežere nic...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Peta » 05.08.2006-14:27

peno píše:
Peta >>> mna by zaujmalo akej znacky si tam lial ty ten olej 20W-50 ked zacala preklzovat spojka nech si tam najblizsi nedam nieco co je uplne na prd. Na druhu stranu mam o par konikov v mojej masine menej takze je mozne ze to preklzovalo len u teba a na nasich 600 ccm to fici vyborne

PENO- tak peno koukl sem do záznamů a zjistil že to nebyl dříve zmiňovaný 20W 50 ,ale 15W 50 mineral od Repsolu :oops: .
Uživatelský avatar
Peta
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 182
Images: 43
Registrován: 15.08.2005-19:42
Bydliště: Ratíškovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 900
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod OTIS » 05.08.2006-17:27

kakabus, tady to rozdělení SAE máš slovy:

Tyto číslice označují mezní hodnoty (tepelné,ale neoznačují hodnotu°C),kdy má ten který olej plnou mazací schopnost.
20 znamená,když klimatické podmínky převážně nevystoupí nad 10°C
30 --------------------------------------------------------------------------------------- 20°C
40 --------------------------------------------------------------------------------------- 30°C
50 --------------------------------------------------------------------------------------- 40°C

Číslice opět označují mezní hodnoty.
0W znamená,že motor lze ještě nastartovat při teplotě pod -30°C
5W ----------------------------------------------------------------------- -25 až-30°C
10W ----------------------------------------------------------------------- -20 až-25°C
15W ----------------------------------------------------------------------- -15 až-20°C
20W ----------------------------------------------------------------------- -10 až-15°C
25W ----------------------------------------------------------------------- -5 až-10°C
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 05.08.2006-17:45

OTIS: Jo, mělo by to tak bejt, nevim proč to na tý stránce (odkaz v mým předchozím textu) maj xW40 až do 40°C..asi chtěj jenom nalákat kupce, že maj něco navíc :D
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 06.08.2006-11:20

kakabus píše:EDIT2: mimochodem 10w60 racing..nechcete to někdo vyzkoušet?? :shock: :wink:


To sice ne, ale kdybys chtěl 5W50 tak za zajímavou cenu je zde http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=200
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 06.08.2006-12:06

peno píše:XJelen kde si sa docital ze pri vracani filtra ziskas zlavu ? ja mam louisa do 100 km


Tak jsem to hledal, před časem se domlouvali kluci na motorkari.cz kdo komu vezme filtr do Louis. Ale tam už nic nedohledáš. Zjistil jsem dodatečně pouze toto:
Byla to časově omezená akce na jaře při koupi oleje+filtru při odevzdání starého filtru sleva cca.3€ (nevím jestli procentuelně, nebo jak. Jestli jsem mu dobře rozuměl, mluvil o nějakém kuponu, který vracel s tím starým filtrem) a mluvil o Louis v Německu, tak nevím jestli i v Rakousku. Konkrétní člověk se kterým jsem mluvil je z Regensburg.
Předpokládám, že akce se u Louis opakují, tak to zkusím pohlídat.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.08.2006-08:29

dikes XJelen ale za 3 € to asi nestoji mozno keby som pozbieral filtre od vsetkych motorkarov by to bol uz balik penazi :lol:
Na druhu stranu ked uz tam chodim na olej a kupoval som tam aj filter tak mi to pokrie aspon naklady na cestu.
Nemyslim ze medzi rakuskym a nemeckym louisom je daky rozdiel louis robi akcie celoplosne :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 22.08.2006-20:23

Jen k tomu oleji procycle,pokud nemate masinu se suchou spojkou
(coz neni pripad xj)tak tenhle olej ne.SpecifikaceSL nema aditiva pro
mokrou spojku ty konci tusim u SJ.Jinak olej Repsol15W50je dobry
olej za dobrou cenu.Mam s xj900 na nem najezdeno asi25tis.km s
prumernou spotrebou0,2l na6000tis.km.A to i chorvatsko,zacpy ve vidni
atd.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 22.08.2006-21:34

martin píše:Jen k tomu oleji procycle,pokud nemate masinu se suchou spojkou
(coz neni pripad xj)tak tenhle olej ne.SpecifikaceSL nema aditiva pro
mokrou spojku ty konci tusim u SJ...atd.


teď jsem ti asi nerozuměl - procycle pro XJ ano,nebo ne?
http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/100 ... nblatt.pdf

"Auch verwendbar für Motorräder mit Ölbadkupplung." u nás v sudetech rozumíme jako "použitelný pro motocykly se spojkou v olejové lázni".
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 23.08.2006-20:44

Nemecky nerozumim ale pokud mas na etikete specifikaci od SJ vys
tak se jedna o olej urceny pro suchou spojku(harley,guzi,bmw nebo auto) a proto se muze stat ze
ti u xj pri vysi zatezi proklouzne.Takze si myslim ze je preklep ve specifikaci nebo v navodu.Kvalitni motocyklove oleje ji maji vetsinou SG.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 23.08.2006-21:16

Není to překlep, v parametrech polosyntetik přímo od výrobce, např. Repsol Sintetico či Valvoline Durablend jsou uvedeny Jaso SJ a přitom jsou to oleje pro motoroky.. Na flaškách je ale napsané SG a hlavně JASO MA.
Něco takového bych vůbec neřešil a navíc by bylo nelogické, že by Louis nabízel oleje pro značnou "menšinu".

Něco málo moudra:
...Oleje s klasifikací vyšší než SG jsou totiž orientovány na parametry úspory paliva a lehkoběžnosti v automobilových motorech a pro použití v motocyklových agregátech nejsou většinou vhodné. Posuzování výkonnosti motocyklového oleje laickým uživatelem podle klasifikace API není reálné, protože v podstatě všechny produkty zmíněnou třídu SG (někdy i vyšší) splňují. To ovšem rozhodně neznamená, že každý olej splňující API SG či vyšší je vhodný pro mazání motocyklů!
Evropská klasifikace motorových olejů ACEA je pro hodnocení olejů pro motocykly naprosto nepoužitelná, v jejích hodnotících kritériích je kladen ještě větší důraz na úspory paliva.
Absence vhodné normy pro posuzování výkonnosti motocyklových olejů byla pociťována již delší dobu. V roce 1999 vešla zásluhou tzv. Velké čtyřky (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha) v platnost nová specifikace JASO pro hodnocení olejů pro čtyřdobé motory motocyklů. Důležitou součástí testovacích procedur podle této normy je právě test tření na mokré spojce. Zatím jsou platné dvě třídy dle JASO - MA a MB
Majitelé motocyklů se společnou olejovou náplní pro motor i převodovku a s vysokým měrným výkonem motoru by se ale rozhodně měli pídit po označení JASO MA, popř. MB na obalu oleje a po označení syntetický ester v popisu oleje. Dále je dobré důvěřovat značce výrobce, který se na vývoj a výrobu motocyklových maziv (nejlépe i závodních) specializuje.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 23.08.2006-21:23

Motorenöl PROCYCLE SAE 20W-50:

Bewährte Basisöle in Verbindung mit zukunftsorientierter Additivtechnologie ergeben ein Motorenöl, das als optimaler Motorenbetriebsstoff allen Bedingungen moderner Otto- und Dieselmotoren im Straßenverkehr standhält.

* Ein optimales Motorenöl für den gemischten Fuhrpark.
* Entspricht den Anforderungen der Fahrzeugindustrie.
* Rost und Korrosion werden verhindert.
* Reibung und Verschleiß gemindert sowie Ablagerungen im Motor reduziert.
* Geeignet für alle Ottomotoren mit und ohne Katalysator.
* Dieselmotoren einschließlich Abgasturboladern.
* Entspricht JASO T903 MA, API SL-CF, ACEA A3/B3.
* Entwickelt und produziert durch deutschen Markenöl-Hersteller.
* Nur bei Louis.

neviem ale myslim ze v navode sa pise aby bola trieda SG a vyssie tak neviem co je na tom pravdy co pises kazdopadne s tymto olejom frcim a necitim problemy
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 03.09.2006-17:38

kakabus píše:No jo, taky přemejšlim, že tam dám při výměne teď někdy hustší. V těch vedrech co teď byly jsem dolil po 1500km cca 2deci po horní rysku, což se mi osobně zdá dost. Kolik vám to tak bere oleje v tomhle extrémním počasí? Tak mě napadá..jak jste byli v tý Francii teď, jak to bralo olej během cesty?


OTIS píše:Jezdilo se od rána do večera k tomu kurevsky horko - navíc to často vedl Zdeněk, takže z mého pohledu dosti divká jízda.

Na těch +-5000 Km mě to sežralo +-8dcl.


Zjistil jsem, že byl na olejovém filtru byla prasklina (nevím jak to?), takže když byl olej teplý unikal po "rychlých kapkách". Takže ta reálná spotřeba byla nižší.
Objevil sem to až doma - ale už ve FR si ještě kolegové dělali srandu, že mám pod motorkou olejovou duhu (bylo napršené). Myslel sem, že tam předemnou parkovala nějaká plechovka...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 03.09.2006-18:05

Prasklina na filtru?? Máš foto? Co to bylo za filtr?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 03.09.2006-18:15

To by na foto snad ani nešlo vidět.
Byl to Champion.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.09.2006-21:02

Tak jsem včera měnil olej a filtr, dával jsem Denicol Pro 2000 15w50. Je na něm i přímo napsáno, že by měl snížit spotřebu oleje, tak sem zvědavej..určitě ještě nějaký ty kilometry do příchodu mrazů najedu, tak pak napíšu zkušenost. A cena taky dobrá.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 22.09.2006-07:28

Ale to chce fakt delší trasy, teď jezdím poslední dobou v tahu jen kolem nějakých 200-300km za den tak spotřeba není příliš patrná.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 17.10.2006-18:00

První "zkušenost" s novým olejem-dával jsem přesně 2,5l-cca 2800km od výměny a v kontrolním okýnku jsem přesně na polovině..já myslim, že slušný.. 8)
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 17.10.2006-19:06

Já 10w40, něco přes 2500 km a spotřeba od horní rysky do poliviny okénka.

Zdá se ti motor víc tichý?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 17.10.2006-19:50

Těžko říct, kolik je rozdíl mezi nalitím 2,5l a dolitím po horní rysku no.. :/ Vzhledem k tom, jak jí docela nakládám, tak mi to přijde jako fajn spotřeba.. :) No..buď sem si na to zvyknul..nebo nejsou už tak slyšet ventily..ale jo, ten cvakot asi fakt není TAK výraznej jako dřív. Víc už to asi tuhle sezónu neotestuju..pochybuju, že najedu ještě víc jak 1500km..
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 20.10.2006-11:14

Docela by mě zajímalo, kolik takový viskoznější olej zvedne spotřebu benálu :?:
Ten 15w-50 se děla i ve verzi Biker 4T http://www.denicol.be/eviertakt.php , škoda že se k nám nedováží.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 20.10.2006-20:44

Hmm..tak detailně spotřebu nesleduju..myslim, že jestli vůbec, tak ten rozdíl snad nebude moc velkej.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 20.10.2006-21:06

Nemyslel sem že bys to měl sledovat, to bys ani na nádrži snad nepoznal. Ale dlouhodobě to asi něco dělá.
Četl sem totiž něco jak se kvůli nižší spotřebě paliva do některých aut dávají lehkoběžné oleje 0w-30.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-17:13

Rád bych ještě trochu oživil tohle téma, jestli někdo má zas trochu víc zkušeností a poznatků, zajímalo by mě to... Vypozorval jsem totiž fakt, že mi xj řadí zcela tiše a nehlučně prvních pár km a jakmile teplota oleje stoupne, řadí s hlučným cvaknutím ať dělám co dělám, při jakymkoli rych. stupni, jakýchkoliv otáčkách, rychlosti... Prostě furt :D Kdežto když je motor studenější, je naprosté ticho, ikdyž ho příliš nevytáčim, ale tim to neni - po ohřátí klapne při všech otáčkách... Tak mě napadlo, že důvody můžou bejt dva - buď je olej hustší, když je studenej a to stačí k tomu, aby byla převodovka naprosto tichá. Anebo že po zahřátí oleje se zhorší funkce spojky. To teda popravdě ani nevim, čim by mohlo bejt způsobený. Čili bych trochu pozměnil problém tohohle tématu - pomůže olej 20W-50 hladšímu chodu převodovky? Nebo to nemá cenu a cvaká to při řazení všem? Můžete napsat svou zkušenost s hlučností převodovky v souvislosti s hustotou oleje? Dík
Anonymous
 

Příspěvekod Jarek » 31.05.2007-18:30

Dávám doporučený 20W 50 a je to v pohodě, vydá to jen takový příjemný zvuk.
Už jsem přestal experimentovat, stojí to spoustu peněz a vísledky jsou velmi pochybné, dávám jen doporučené a vyzkoušené.
Uživatelský avatar
Jarek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 100
Images: 8
Registrován: 16.11.2006-18:53
Bydliště: Ostopovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 900 N
Rok výroby XJ: 1986

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-18:48

Do xj900 je doporučený 20W-50? Jestli ano, tak je to vpořádku, ale já mám 600, tak mě to zajímá především tam. Většina lidí dává 10W-40, ale snad se najdou nějací experimentátoři :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-20:55

Mám 600S a teď jsem měnil olej. Neměl jsem cestu do Pola, abych koupil ten typ, co psal XJelen. Zajel jsem do Probikeru v Žatci, nabízejí Motul 5100 Ester 15W50. Mají sudový, dostaneš ho do PET flašky za 195 Kč/l. Motor je klidný, řazení přesné, jen si mlaská.
Výrobců je mraky a záleží na prodejci, od koho bere. Jinak si myslím, že v dnešní době na vyložený šunt nenarazíme. A Vietnamci oleje zatím neprodávají.
Možná stejný nebo větší rozdíl je v benzínech a nikdo to neřeší.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-21:24

Tak v tom mám taky jasno, že oleje šunty už asi málokdo sežene :D Taky pobírám Motul a nehodlám to měnit, jen mě zajímá vyloženě ta viskozita - pro a proti, hlavně ve vztahu k hlučnosti tý převodovky... Motoru jako takovýmu by to snad vadit nemělo...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-21:56

zdravim,
ja som xj600 kupil pred 2 mesiacmi a tak som hned menil olej... casu na rozmyslanie moc nebolo a po precitani info na fore som s brachom rozhodol o polosyntetike od shell 15W50... prevodovka cvaka presne tak ako popisujete aj vy, takze rozdiel ziadny
Anonymous
 

PředchozíDalší

Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků

cron