OLEJ 20W50 MÍSTO 10W40?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

OLEJ 20W50 MÍSTO 10W40?

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-10:41

V manuálu od 600 Diversiona takový sice není ojel doporučený, ale máte s tím někdo osobní praxi u tohoto typu? Jen mě zajímá, zda při použití oleje 20w-50 klesne nějak významěji spotřeba oleje?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-11:36

No jo, taky přemejšlim, že tam dám při výměne teď někdy hustší. V těch vedrech co teď byly jsem dolil po 1500km cca 2deci po horní rysku, což se mi osobně zdá dost. Kolik vám to tak bere oleje v tomhle extrémním počasí? Tak mě napadá..jak jste byli v tý Francii teď, jak to bralo olej během cesty?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-11:51

Jezdilo se od rána do večera k tomu kurevsky horko - navíc to často vedl Zdeněk, takže z mého pohledu dosti divká jízda.

Na těch +-5000 Km mě to sežralo +-8dcl.
Dokonce to žralo i Zdeňkovi na XJ900 - až po červenou kontrolku (říkal že mu nikdy nežrala). Zásobu oleje si nevzal, já mu něco dal, ale stejně musel koupit nakonec syntetiku Total 10W-50 za 13E.
Byl tam docela problém sehnat u benzinek olej do motrky takže sme byli rádi aspoň za tento. Taky sem si musel pak něco odlít z jeho zásob...

Jediný, kdo používá 20W50 je Ronn, ale o výrazně nižší spotřebě nic neříkal.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-11:59

Hmmm, tak to vypadá, že to mám v normě..a jestli ani hustší olej v tom extrému nepomoh, tak se s tím nezbejvá než smířit, že si mrška prostě vezme svoje :) Je teda docela znát, že to teplo venku má významnej vliv na spotřebu oleje.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-12:08

Takové rychlé závěry ne, já tam jen něco málo toho hustšího přilil, protože už sem můj neměl... normálně mám 10W40.
Ale při "mém" stylu jízdy to mi to žere 7dcl/10.000Km.


Faudy http://www.volny.cz/hampster/xj/test56pf.html

Spotřeba oleje žádná, na celé dovolené v Norsku (skoro 6000km) jsem nedolíval, až po přájezdu domů jsem tam už musel deci hodit, ale to jsme jeli 500km přes Německo po dálnici hodně rychle v teplotě hodně přes 30 stupňů.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod TOMMZ » 01.08.2006-17:02

Já používám 20w50, ale zas jsem jen jednou použil 10w40 a to ještě v zimě(max. teplota 18stC), takže rozdíl ve spotřebě oleje nedokážu posoudit.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-17:22

rovnako mam 20W-50 nalial som to na zaciatku roka ale nepozorujem zeby nejak ubudalo stale to mam po vrchnu rysku.

Nizsiu spotrebu nepozorujem mozno jazdim o 0,3 l \ 100 km menej ale je to subjektivny nazor.

Ono v podstate spotreba by mala s hutejsim olejom stupnut pretoze ti kladie vyssi odpor a tak musis cerpat viac vykonu z motora cize viac spalovat. Aspon mne to pripada logicke. redsi olej by ti ju mal teda znizit .
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-18:20

No, já tam mám 10w40 a točím to poslední dobou často i přez 7000ot/min a v tom vedru se to prostě musí projevit. Jinak před těma 1500km jsem dolil asi 2,5 deci po víc jak 2500km, to sem to tak netočil a ani nebylo takový teplo venku, takže z toho usuzuju na ty příčiny.

Otis: tvůj styl jízdy, jak sem tady snad někde dřív čet, je asi "volnější", a ta citace myslím potvrzuje moje závěry..chladnější podnebí-nežere olej, teplo a točení-žere olej, snad jsem to nezamotal..

Peno: Mohl bys prosím napsat, kolik jsi na něj od začátku sezony najezdil a jak moc to točíš?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-18:31

Peno: Mě spíš jde o spotřebu oleje...

Je sice předepsaný 10W-40, ale to bylo v době, kdy přecejenom takové extrémní horka nebyly, nebo nebyly trvale. Tuhle sem jel po dálnici a teplota vzduchu 38 stuňů. Vzduch může být něco přes 30st, když k tomu ale přidáš rozpálenou silnici případně jízdu v koloně tak to stoupne.
A podle grafu je SAE 10W-40 do 35st., takže použití vyšší vyskozity by mělo být na místě

Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-18:48

takze mam olej 20W-50
tocim nieco okolo 5000-6000 ot. ked cestujem mimo mesta v meste tocim okolo 3500 ot
ked mam zahriaty motor a mam chut zajazdit tak to tocim aj na 9500 nech ju trosku poprehanam cize nejazdim stale turistickym tempom...

mam teplomer oleja miesto tej zatky takze si sledujem ako sa moc zahrieva

ked nastartujem a postojim na volnobehu tak teplota v tomto teple je nieco okolo 40-45 stupnou ked jazdim kludnym tempom a tocim okolo 3000-4000 tak teplota oleja mi stupne v teple na 60-65 stupnou a ak ju sem tam poprehanam a inak jazdim kludne teplta sa drzi na 80 stupnou ak ju nahanam nonstop ze nestiha chladnut teplotu mi ukazuje 100 stupnou ale vsetko spominane je pri teplote cca 30 stupnou a teplota asfaltu je merana miestnymi meracmi a je okolo 50 stupnou

snad som odpovedal dostatocne
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-18:54

Ne, ještě kolik jsi od toho za čátku roku najezdil KM?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-18:57

Peno: A kolik že jsi najezdil od začátku sezony prosím? Zatím to vypadá, že ti fakt oleje bere málo..

Otis: Fakt to vypadá, že ten 20w50 by moh bejt ideální..pod -10°C stejně asi málokdo vyjíždí a už vůbec si myslim, že v takový ledárně spíš jde o to být rád, že se někam jde vůbec přemístit, natož jet sportovně.. :) Jinak našel jsem ještě jinou tabulku, kde je xW40( http://www.flczech.com/faq_sae.htm#sae10w40 ) až do 40°C..po českým netu někdo udělal tak dvě-tři pojednání o tématu a zbytek to vypadá, že to obšlehli.

EDIT: ale je pravděpodobný, že nebude záležet jen na specifikaci sae, ale i na dalších parametrech toho kterýho oleje..nebo má peno prostě štěstí :roll:

EDIT2: mimochodem 10w60 racing..nechcete to někdo vyzkoušet?? :shock: :wink:
Naposledy upravil Anonymous dne 01.08.2006-19:01, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Peta » 01.08.2006-18:59

já tam liju 10w40. před odjezdem do Francie sem dolil na maximum po pujetí asi 5000km svižným tempem v teplatách nad 30stupňů je hladina v polovině mezi ryskama.Podle mého odhadu to sežralo něco okolo půl litru přeně na deci vám to nepovim.
Dřív sem dával 20w 50 ale v 5000 otáčkách mi při rychlém přidání plynu prokluzovala spojka.
Uživatelský avatar
Peta
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 182
Images: 43
Registrován: 15.08.2005-19:42
Bydliště: Ratíškovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 900
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-19:01

priznavam ze som nenajazdil toho moc pretoze nebol cas a mal som ine presunovadlo ale ked sa kuknem na pocitadlo tak od vymeny oleja je to 3000 km

ked ma takto strasite mal by som si skotrolovat hladinu oleja bo som sa mesiac na nu nepozrel :)

ale od vymeny oleja som iste nic nedolieval.


Klzanie spojky by som nehadzal na vsetky 20W-50 oleje ale skor na urcity typ urciteho vyrobcu
Naposledy upravil Anonymous dne 01.08.2006-19:06, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-19:12

Tak minimální úbytek na 3000 Km při takovém stylu jízdu je dobré. Ještě záleží jak dlouhé trasy jezdils. Když se nejezdí moc dlouhé v tahu tak to žere minimum.

Co používáš za značku oleje Peno?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-19:13

priznavam dlhe trasy su momentalne minimum najtypckejsou jazdou je nieco okolo 100 km ked cestujem je to zhruba 250 v kuse a potom pauza
ale to ze necestujem ma na svedomi viac veci dake rodinne problemy ... vela prace malo casu a vybavovacky osobnych veci. Moto momentalne moc zanedbavam a mam nanho tak 1-2 dni v tyzdni a aj to nie na cely den... berem ho ked sa idem kupat a na vyplnenie ineho volneho casu...

znacka oleja je procycle OD LOUISA http://louis9.louis.de/katalog2006/pages/758.pdf
a nesmejte sa prosim kupil som to bo som potreboval vymenit olej a ten mi bol po ruke a nemusel som nikde nic zhanat a za tu cenu co som zan dal v akcii ho budem menit kludne aj kazdy rok


Vlaste preto som sa na vas musel vykaslat s tym francuzkom inak by som si ho rad pozrel a osobne vam vsetkym co ste boli zavidim. Este ani nove gumy som si na moto nekupil no hruza ale za vsetko hovori to ze mam v robote este 4 dni starej dovolenky z minuleho roka :(

apropo ked uz tuto temu sledujete co takto zraz v http://www.mado.sk/hlboke/
sice neviem ako to tam vyzera ale vyzera to byt rozumne a lacne asi sa tam pojdem previezt
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-19:31

Proč smát, ten Procycle přece nemusí být špatný.
Já tam zkusím Denicol, ten je taky za slušnou cenu http://www.iron-moto.cz/denicol.html

Téma sraz patří jinam.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-19:46

tym ze sa mi neprehrieva motor neklze spojka nedymi mi z vyfukov motor nerachoce startuje okamzite ziadne zadrhavanie predpokladam ze aj ten moj lacny olej funguje

nie vsetko co je lacne je zasadne aj zle

mna by skor zaujmalo s ktorymi olejmi nemate dobre skusenosti
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.08.2006-20:00

Může to být klidně i olej od nějaké známe firmy, ale je levný protože neplatíš za značku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 02.08.2006-06:42

Keď som ešte jazdil na savage. Nutne som musel liať husty olej. Riedky by mi pod hlavou vytiekol. Na kawasaki vulcan 15 bola spotreba oleja extrémna, ale kam mizol neviem. Na xj 900 je spotreba oleja minimálna.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 02.08.2006-07:18

OTIS píše:Proč smát, ten Procycle přece nemusí být špatný.
Já tam zkusím Denicol, ten je taky za slušnou cenu http://www.iron-moto.cz/denicol.html

Téma sraz patří jinam.


Nechci rejpat, ale před časem jsi tenhle olej odsuzoval, ten Procycle. Nechce se mi to hledat, ale dohadovali jsme se o olejích a intervalech. Procycle jsem teď po 6000km vypouštěl. Teď mám polosyntetiku 10W40 od POLO 5litrů za 19,95€
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 02.08.2006-07:33

To mě zajímá, najdi to:
search.php
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 02.08.2006-08:06

hehe hadam sa tu nepohadate ako male deti :lol:

Peta >>> mna by zaujmalo akej znacky si tam lial ty ten olej 20W-50 ked zacala preklzovat spojka nech si tam najblizsi nedam nieco co je uplne na prd. Na druhu stranu mam o par konikov v mojej masine menej takze je mozne ze to preklzovalo len u teba a na nasich 600 ccm to fici vyborne
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 02.08.2006-14:02

Vy si do mašín lejete olej priamo zo sudu? Na skoro každej krabici od oleja sú na údaje či daný olej splňa požadované normy. Ja lejem madit. Normy splňa, tak čo.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 02.08.2006-16:04

A madit dělá olej i pro motorky?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 02.08.2006-21:05

OTIS píše:To mě zajímá, najdi to:
search.php


Ta debata se vedla někdy v dubnu, možná ještě trochu dřív a mám za to že na motorkari.cz, ale jak jsem zjistil tak nějakej umělec neměl nic lepšího na práci, než jim hacknout server, takže nemohu doložit.
Probírali se tam noname oleje i intervaly k výměně apod. dokonce někdo citoval tuším Jirku Svatoše (lujz.cz), že by si němci nedovolili prodávat nějakou sračku. Můj názor v té debatě byl, že už jsem nalítal se vším možným dohromady cca.700 tis.km a vždycky radši koupím "levnější" olej a vyměním ho po 6000 (v autě jezdím 10 000) než Castrol a pojedu 10tis.
8) nic ve zlým . Nechci prudit 8)
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 03.08.2006-07:25

Ano na to si vzpomínám. Jen mě trochu zarazilo to slovo "odsuzuju"...
Každopádně to bylo tehdá a teď je to zase jinak - názory se mění, když získáváš pořád nové, přesnější informace.
Něco moudra (oleje.cz):
www.oleje.cz píše:....kvalita oleje nemá vliv na jeho výměnný interval. Ten určuje výrobce motoru a současně určí minimální přípustnou kvalitu motorového oleje. Vyšší výkonová specifikace neprodlouží výměnný interval oleje. Výměnný interval je dán konstrukcí motoru, např. kvalitou spalování paliva, a ne kvalitou oleje....

www.oleje.cz píše:...Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?
....Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno „syntetický“ nebo „plně syntetický“. Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. „vyrobeno syntetickou technologií“,„vyrobeno HC technologií“, „vyrobeno HT syntézou“ či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text „plně syntetický“....
.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 03.08.2006-15:44

:wink:
dobrá měním "odsuzoval" za "zaujal kritický postoj"
:wink:

K tomu Procycle myslím, že cena je bezkonkurenční a pokud ho vychytáš v akci, tak je to bez debat.
Holt bratři němci jsou v tomhle ohledu jinde, je to motorkářská země a podle toho to tam vypadá. Louis a POLO jsou dva giganti a kokurenční boj prospívá zákazníkům. Mám POLO 90km a nakupuje se tam dobře. BIKERS CROWN mám taky kolem 100km, ale tady se akce a slevy moc nenosí. Poslední příklad třeba letní bunda UVEX Rebel za 90€ u Louis - bezkonkurenční.
Ještě k olejům z Louis - kdo to má blíž, tak měli nějaký akce i na to když vracíš použitý filtr, ale nic bližšího nevím, nejbližší mám cca 200km, takže jsem tam zatím osobně ještě nebyl.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 04.08.2006-07:07

TOMMZ píše:Já používám 20w50, ale zas jsem jen jednou použil 10w40 a to ještě v zimě(max. teplota 18stC), takže rozdíl ve spotřebě oleje nedokážu posoudit.


Ať se aspoň něco dozvíme, nesrovnávej ale - kolik ti to teda žere tohoto oleje?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 04.08.2006-20:18

XJelen kde si sa docital ze pri vracani filtra ziskas zlavu ? ja mam louisa do 100 km
Anonymous
 

Další

Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků

cron