Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod Mira XJ » 15.10.2005-18:06

Tlumičový olej mění své vlastnosti, protože ze vzduchu absorbuje vlhkost a důsledkem toho ztrácí tlumící schopnost. To má negativní vliv na jízdní vlastnosti. Majitelé tuto činnost často zanedbávají.

600 S/N - od r. 1995
Servisní interval 2 roky / 20 000 Km

1, sundat kolo (brzdiče nenechávejte viset jen na hadicích)
2, povolit šroub na vrchních brýlích a povolit zátku (1) na vidlích
3, povolit šroub na spodních brýlích a vytáhnout trubku
4, vyšroubovat tu zátku [1] co jsme povolili v kroku 2, (pozor je napružené a štřílí !!!)
5, vytáhnout trubku [3] co je pod zátkou, pak je tam podložka [4] a nakonec pružina [5]. (pružina je progresivně vinutá,tak nezapomeňte jak byla!)
6, vrchem vylít olej + párkrát zapumpovat
7, nalít olej 375 ml do každého teleskopu / nebo hladina oleje 116 mm od vrchu trubky (měřeno při plně stlačených vidlicích, bez pružin) + poskládat zpátky.

600 S/N - do r. 1994
Servisní interval 2 roky / 20 000 Km

Tyto modely mají výpustné šrouby pro olej [18]

1. sundat kolo (nutné, aby se brzdovka nedostala na brzdy a kolo! (brzdič nenechávejte pověšený jen na hadicích)
2. vyšroubovat zátky [1]
3. vyšroubovat výpustné šrouby [18] a nechat vytéct, několikrát zapumpovat
4. zašroubovat výpustné šrouby
5. vrchem nalít nový olej 379 ml do každého teleskopu / nebo hladina oleje 111 mm od vrchu trubky (měřeno při plně stlačených vidlicích, bez pružin) a zátky [1] zašroubovat.

697 698 699 701
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Mira XJ » 15.10.2005-18:21

Měnit po 6tis. je blbost. Výrobce doporučuje měnit olej ve vidlích tuším po 20t.km
Olej se mění protože tím že ze vzduchu absorbuje vodu a tím ztrácí tlumící schopnost. Schválně si k němu pak čichni smrdí jak zkvašený.

Do vidlí jsem vždy nalil cca o 20-30ml více než mělo být. (doporučení od mechanika závodního týmu.)
Jízdní vlastnosti se vždy zlepšili. O nějakým provalení gufer nemůže být řec! Najel jsem takto 20 000km + dovolená s přítelkou a 3 kufry,a ty motorky co jsem dělal dohromady taky - NIKDY ANI KAPKA - ani náznak prolínajícího oleje.
Nebudu doporučovat něco co nemám odzkoušený. :evil:
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 15.10.2005-18:25

"vrchem vylít olej" - takže to v podstatě znamená komplet demontáž předních vidlic. To ti kluci žlutí moc dobře nevymysleli...
(Jinak kolega Hekto má model 1986.)


Obrázek
Naposledy upravil OTIS dne 15.10.2005-19:33, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 15.10.2005-18:28

To Hekto:
Je pravda,že s tím mazáním to nikde nepíšou.Novější modely mají "chránič".
Jinak při dávání nového gufera se celý kluák jemně mázne olejem a přes igeliťák natáhnu gufero.Tím jak ho stahuju dolů,tak s tím stahuju i ten olej.
Olej ,který je pod guferem jemně maže a prachovka před ním očišťuje tu trubku.
Jinak přimáznout asi neuškodí,ale ještě jsem to nikoho neviděl dělat.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

pro Miru XJ

Příspěvekod Anonymous » 16.10.2005-14:52

Takže výrobce uvádí v mazacím plánu vyměňovat olej v předních tlumičích po 6ti tisíci nebo 12 měsících (mám před sebou servisní knížku).
Dále pak bych rád vyvedl některé z omylu na co olej v tlumiči je.
Olej v tlumiči má za funkci,že jednak samotný tlumič maže a tlumí spětný ráz,tím že jak se vrací tlumič do základní polohy je olej přepoustěn přes trysku a tím vlastně tlumič bržděn,aby se nevracel moc rychle,je to vlastně taková obrácená pístnice.Tím jsme se dostali ke druhému problému a tím je olej.
Olej jak všicni jistě víme se skládá ostatně jako vše z molekul.Tvar a velikost molekuli oleje je dána druhem.Nevím jaký má tvar molekula tlumičového oleje,ale to není podstatné.Chci tím říci to že jak se olej přepoští přes již zmiňovanou trysku,molekula se opotřebovává a tím dochází ke znehodnocení oleje.A právě po ujetí cca 6ti tisíc je olej již natolik znehodnocen že přestává plnit svoji funkci.Schválně si všiměte že starý
olej je řídký jako voda.Nehledě na to že ještě jak již někdo zmiňoval nabírá vlhkost ze vzduchu.(právě proto ten interval těch 12 měsíců)
A to že novější motorky nemají výpustný šroub mi připadá vcelku dost divné (narážím na výrobce).Nedovedu si představit že bych měl rozebrat celý předek kvůli víměně oleje. :x
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 16.10.2005-15:03

U Diversionu je to po 24 tis/2 roky. Bavíme se o dvou generacích motorek, takže se na stejných intervalech neshodneme. Navíc stejně tak jako u motorových se kvalita olejů od doby tvé XJ změnila, proč by nemohl vydržet déle.
Co se týče výpustného šroubu, Div. do roku 94 to měly. Asi šetřily, nebo chtěly aby to lidi vozili do servisu.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 16.10.2005-16:45

Nevíte někdo něco o zadním centrálním tlumiči?
Jak se dá rozdělat a kolik oleje se do něj lije?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 16.10.2005-16:59

Možná se pletu, ale tam je prý stlačený plyn (dusík?). Na to raději zeptej až budeš v té Yamaze - abys něco nezkurvil.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 16.10.2005-19:30

Tak tak. Ty mluvíš o stejné modelu,ale všechny intervali jsou prodlouženy. - já to tak měl. Stím olejem nemáš pravdu. Tím jako chceš říct,že třeba olej v motoru se opotřebovává stejně? Vždyť ten je namáhanaj mnohem,ale mnohem víc. Navíc ještě tepelně.
Nedávno kamarád dával na rozbor svůj motorovej olej po 10 t. km a olej byl naprosto v pohodě.(Teda až na vyšší výskyt nečistot.)

Na zadní tlumič nemakat!!!!!!! Je v něm ztlačenej dusík!!! Je nerozebiratelný a pokus se posere musí se koupit nový.
(Mě se posral,ale yamaha se zachovala velmi slušně a i rok po záruce mě byl zadara vyměněn.) Nový stojí cca 9000,-
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 17.10.2005-06:36

Tak nevím,pracuji ve firmě která se mimo jiné zaobírá výrobou hydraulických strojů,tlumičový olej má svoji strukturou velice blízko tlumičovému (je skoro stejný),a tyto problémy se tu již řešily (nefunkčnost stroje kvůli opetřebení oleje),ale přít se svámi vžádném případě nechci.
Jinak díky za ten zadní tlumič,asi bych ho skurvil.Jinak ve Zlíně mi ho nabízeli za šest tisíc.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 19.11.2005-18:17

Obrázek80 KčObrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod OTIS » 12.06.2006-17:35

clanek.php?post=2545

Jsou nějaké návrhy na úpravy nepřesností či doplnění? To se týká i majitelů starších XJ a 900 :roll:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

tlumiče

Příspěvekod Anonymous » 14.06.2006-10:32

Zdravím. Když jsme u té výměny oleje v tlumičích, nevíte náhodou kolik oleje příjde do tlumičů XJ 600N 1999? Díky
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 14.06.2006-11:40

:roll: je to tam napsané
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 24.10.2006-20:45

kurna tecie mi olej pravej vydle takze je asi cas to rozmontovat a vymenit aj gufero mam otazku ked mate takuto nehodu menite gufero uz rovno na oboch vydlach? Dalsia otazka menite s tym aj prachovku ? alebo setrite a co funguje na to nesahat ...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.10.2006-21:07

Zásada je že pokud už to děláš je vždy lepší vyměnit jak gufero tak prachovku.Může se ti zdát že je prachovka dobrá,ale pak koupíš novou a rozdíl je hodně znát.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.10.2006-08:43

S jakým olejem do vidlic máte zkušenost? včera mi nabízeli asi 4 druhy/značky a nevim kterej vzit......stejne si myslim ze by rozdíl mezi nima byl nepatrný :shock:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.10.2006-19:50

Já tam dal 20W30 od motulu,ale když jedu z kopce a přibržďuju tak to na nerovnostech docela fest kope (kdo máte zkušenosti z Vypichu směr Motol).
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.04.2007-15:33

nevíte prosím jesi se dá Nevyměněním včas něco zk.. nemám absolutně cachy teďko takže s tím budu muset počkat nějak je těch investic moc najednou
???
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.04.2007-16:10

Lidi proč si tyhle mašiny kupujete když pak nemáte na jejich údržbu a musíte to zanedbávat nebo bastlit :smt017 :?: Chudák příští majitel :evil:

Samozřejmě že starý olej tomu neprospěje. Od Repsolu koupíš olej kolem 160 kč/l, výměnu zvládneš sám. To snad není tak hrozná investice....
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.04.2007-16:53

za předpokladu že si to vyměním sám tak to není velká investice ale pár lidí mi říkalo že to sám dělat nemám takže z toho sem nějako vycházel
a stěma penězma je to tak že sem byl rád že sem to pořídil já sem 18tileté zoban ale moto je moj život takže proto si to kupuju a nemám pak na údržbu
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.04.2007-17:17

To já v 18 měl "jen" Jawu 350 a ještě dlouho potom, ale ta se nezastavila a neodrbával jsem ji na servisu. Raději "horší" stroj a jezdit, než mít "lepší" a nejezdit - moje studentská mentalita :wink:

Možná tě od toho odrazovali majitelé jiných (kapotovaných) strojů..., ale u XJ N je vyhodit ven vidlice docela snadné.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 09.04.2007-10:20

ještě k té výměně, na kolik mě přijdou gufera a prachovky?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 09.04.2007-17:00

Jakou značku a jaký druh tlumičového oleje používáte?Motorku máme asi čtyři roky a nikdy jsem ho nemněnil,takže se do toho budu muset pustit.
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 09.04.2007-18:19

Používám denicol nebo motul. Při výměně oleje nejsou potřeba ani prachovky ani gufera. Prostě jen vyndáte tlumič z brejlí,navrchu odšroubujete zátku a starej olej se vyleje. Pak to ještě propláchnu cca 1 dcl novým olejem,otočím vidlu aby všechen olej vytekl a pak naliju nový olej.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod karlos » 09.04.2007-18:49

Jelikož jsem v neděli zjistil, že mě propouští gufero na pravém tlumiči, budu je muset vyměnit.
Neměl by někdo čas mě s tím pomoct? Nejsem úplný nešika, ale nikdy jsem to nedělal a dohled zkušeného by mě pomohl.

Díky
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod OTIS » 09.04.2007-18:58

I to máme popsané clanek.php?post=5521
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod karlos » 09.04.2007-19:33

OTIS píše:I to máme popsané clanek.php?post=5521


Já vím, četl jsem to a přesto si asi na to sám netroufnu. Asi budu muset zaplatit servis. Nejde mě až tak o peníze, spíš jsem to chtěl zkusit sám, ale netroufám si. Než něco zkur..., obětuju finance.
Jde mi jen o dohled osoby jenž to má už za sebou.

Karlos
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod kubik1 » 09.04.2007-21:14

kdyz sem menil olej v tlumičích,tak byl teda určo hustší nez novej...tak nevím :smt017 a gdyž meníme tlumicovej olej v praci je vzdy hustší nez novej.... :roll: takovej šedej smradlavej medíček
XJ 900F rok 1991 4BB
kubik1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 126
Images: 16
Registrován: 24.05.2006-06:06
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Anonymous » 10.04.2007-05:49

Já teda zkušenej rozhodně nejsu,ale nedávno sem musel taky měnit gufero,není to žádná věda takže když budeš chtít tak ti s tím pomůžu...škoda peněz dávat to do servisu,lepší ty peníze projezdit :D
Anonymous
 

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků

cron