od kozoroh1 » 22.03.2017-23:23
Zdar, někde jsem to tady psal. Ale jinak postřehy. Kmitající řidítka: vyměnil jsem olej ve vidlích 375ml dle manuálu (je to málo !) a vyměnil kuličková ložiska v krku za kuželíková. Změna ? Žádná. Vyměnil jsem oskákanou gumu za novou. Změna? první sezonu OK super. Druhou sezonu vyjedu a při zkoušťce jsem málem šel na tlamu, protože jsem měl co dělat řidítka chytit. A kurva. Tak hledat. Dozvěděl jsem se, že je ten manuál tady starý a v novém je 465ml. No tak vidle dolů, nový olej, neměřil jsem žádnou výšku a dal 475ml. Zkouška a řidítka kmitají vesele dál, jen vidle evidentně tvrdší. Olej Castrol10W. Tak a co teď? Poslední věc více dotáhnout krk řízení? No vůli nemá tak proč. Ale jal jsem se a krk řízení víc dotáhl. (není potřeba sundávat řidítka, otázka deseti minut) Dotáhl jsem to tak, že řízení šlo lehoulince ztuha. (po X kilometrech už jde zase úplně volně) A výsledek? Řidítka můžu pustit v jakékoliv rychlosti a ani se nehnou. A když říkám, že se nehnou tak se nehnou. Mazec. Konečně.
Takže závěr a rada? Než se budete pouštět do výměn olejů, ložisek atd. A nezlobí to. Zkuste dotáhnout krk řízení. Pokud budou ložiska v háji pocítíte to na stojánku při zatočení doleva doprava. Když to půjde plynule a trochu těžce, projet a kmitání zmizí. Toť můj postřeh. Když byly ty motorky nové, byly tam kuličková ložiska a pochybuju, že řidítka kmitala.
Jo a když budete už tedy měnit olej. Dejte nová gufera. Ušetříte si práci příští zimu.