Tu mechaniku jsem zkoušel, a jak píšu výše, je to kničemu, při zařazené 5 dokážu pohybem řadičky naprázdno naklapat až do 8, a nebo ten snímač dám tak daleko, že nereaguje spolehlivě, takže zase nic, tak jsem to rozdal. A už se mi párkrát stalo, že jsem ujel 50km na 4. (předtím ale 400km v dešti) anebo naopak hledám kvalt co už tam není...
V naprogramovaní indikace kvaltu by nemusel být velkej problém. Vstup na otáčkoměr (přes tvarovač) na pin1, využít přerušení a vždy při příchodu pulzu přičíst 1 , hall na kole na pin 2, taky na přerušení a pak už jenom zbývá při příchodu pulsu od kola uložit aktuální hodnotu počtu pulsů z otáčkoměru a srovnat ji s hodnotami uloženými pro odpovídající kvalt, vynulovat a počítat znovu + samozřejmě nějakej digitální filtr, aby to neskákalo sem-tam, 0.5s zpoždění by asi nevadilo. Možná by bylo lepší měřit víc otáček kola, aby byla menší chyba měření, ale průměrování by to mohlo vyřešit. Zase na 1. by to mohlo mít pomalý reakce. Ta Atmega zvládne mnohem víc, než si spousta "uživatelů" arduina dokáže představit. Škoda že na to nemám víc času, už bych to měl hotový.
Nějak nerozumím té aplikaci, co se kvůli tomu vyrobila - tím jako myslíš, že pro nastavení času to připojíš přes USB do PC a nahraješ znovu program se správně nastaveným časem?
P.S.: tohle funguje tak, jak píšu, akorát je tam přidanej snímač na náhon tachometru, což je mechanicky složitější než magnetek a hall na kolo ala cyklokompjůtr.
https://www.sportbiketrackgear.com/healtech-yamaha-xjr1300-04-15-gipro-x-type-gear-indicator/