Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod Koudy01 » 05.01.2017-16:57

Zrovna o Repsolu sem cetl, ze trochu min viskozni.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod viktorinek » 22.03.2017-14:00

Cau,
tak ja to tu tak ctu ... tak vlastne nikdo nevi, kolik tam toho dat ...
kmitaji mi porad riditka a resim vymenu oleje v tlumicich, prijde mi pravy mekci nez levy ...
Neni nekdo ve zline a okoli, kdo poradi primo u moto?

Nebo kolik dat do moto xj600n 2002? :-) kolik toho oleje ...

Chci to rozkuchat a vymenit zrovna i lozisko v krku ...

Diky :-)

Vik
viktorinek
 
Příspěvky: 34
Registrován: 12.06.2016-22:29
Kraj: Zlínský
Typ XJ: XJ600N Diversion
Rok výroby XJ: 2003

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod PIG » 22.03.2017-14:32

jestli sis tu sám nenašel ani data kolik oleje, resp.jak vysoko hladinu oleje od vršku vidle, tak se do výměny krku asi raději ani nepoštěj :wink:
otevři si články techniku najdi výměnu oleje, podle toho to můžeš i v podstatě zkontrolovat,
xj 1998 a vejš má mít sice náplň cca 380ml, ale já jsem do vyčištěné uplně prázdné vidle nalil 480ml, pak teprve byla hladina správných nevim přesně už 116 nebo 111mm.
všechno to tu je.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod Koudy01 » 22.03.2017-14:33

Dal sem 463ml (nebo 120mm hladina) podle Otisova manualu (ofoceno v jeho prispevku o stranku driv) oleje 10W od Motulu. K tomu asi 6-7mm podlozky nad pruziny, dozadu central z XJ6 r.v. 2011 a mam uplne jinou motorku. Je to super. A dokonce to i vyhovuje takove te obecne univerzalni poucce o serizeni tlumicu, ktera trvdi, ze kdyz sednes na motorku, mely by predni i zadni tlumice byt stlaceny o cca 30% celkovyho zdvihu.
Driv sem daval 15W Motul. A pruzeni bylo pomaly, coz me vloni v Rumunsku a Albanii docela sr*lo. Kdyz si mel za sebou vic nerovnosti, nestihlaly se tlumice vracet.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod kozoroh1 » 22.03.2017-23:23

Zdar, někde jsem to tady psal. Ale jinak postřehy. Kmitající řidítka: vyměnil jsem olej ve vidlích 375ml dle manuálu (je to málo !) a vyměnil kuličková ložiska v krku za kuželíková. Změna ? Žádná. Vyměnil jsem oskákanou gumu za novou. Změna? první sezonu OK super. Druhou sezonu vyjedu a při zkoušťce jsem málem šel na tlamu, protože jsem měl co dělat řidítka chytit. A kurva. Tak hledat. Dozvěděl jsem se, že je ten manuál tady starý a v novém je 465ml. No tak vidle dolů, nový olej, neměřil jsem žádnou výšku a dal 475ml. Zkouška a řidítka kmitají vesele dál, jen vidle evidentně tvrdší. Olej Castrol10W. Tak a co teď? Poslední věc více dotáhnout krk řízení? No vůli nemá tak proč. Ale jal jsem se a krk řízení víc dotáhl. (není potřeba sundávat řidítka, otázka deseti minut) Dotáhl jsem to tak, že řízení šlo lehoulince ztuha. (po X kilometrech už jde zase úplně volně) A výsledek? Řidítka můžu pustit v jakékoliv rychlosti a ani se nehnou. A když říkám, že se nehnou tak se nehnou. Mazec. Konečně.
Takže závěr a rada? Než se budete pouštět do výměn olejů, ložisek atd. A nezlobí to. Zkuste dotáhnout krk řízení. Pokud budou ložiska v háji pocítíte to na stojánku při zatočení doleva doprava. Když to půjde plynule a trochu těžce, projet a kmitání zmizí. Toť můj postřeh. Když byly ty motorky nové, byly tam kuličková ložiska a pochybuju, že řidítka kmitala.

Jo a když budete už tedy měnit olej. Dejte nová gufera. Ušetříte si práci příští zimu.
Uživatelský avatar
kozoroh1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 172
Images: 3
Registrován: 13.02.2015-23:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: 600
Rok výroby XJ: 1999

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod PIG » 23.03.2017-08:52

tak trochu pozoruju to co píše koudy, že s 15w to sice na rovné silnice ok, nebo lepší, ale na rozbité nic moc, taky zkusim tu 10w asi, ale tenhle rozdíl pozoruju až teď kdy jsem vidle rozebral, vyčistil od stoletýho "blatíčka" na dně a všude po stěnách a nalil novej a udělal gufera,
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod nevo7 » 23.03.2017-09:28

Ja som dal tiež 15W a je to moc tvrdé /aj s výmenou pružín/. Nič to nefiltruje /diery/. Asi len ten 10W.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod Koudy01 » 24.03.2017-04:36

Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod viktorinek » 05.04.2017-12:25

Zdravim,
muzete mi prosim poradit, kde koupit gufera, stiraci krouzky na predni tlumice a lozisko do krku rizeni?
A olej samozrejme taky.

Co eshop, to jine rozmery gufer ...

Mam Yamaha XJ600N Diversion 2002.

Vybiram kde to vzit ... a trosku nechapu ty rozmery gufer :-(

Vypada to, ze to nejspis rozeberu, zmerim a az pak objednam :-(
viktorinek
 
Příspěvky: 34
Registrován: 12.06.2016-22:29
Kraj: Zlínský
Typ XJ: XJ600N Diversion
Rok výroby XJ: 2003

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod nevo7 » 05.04.2017-12:41

Gufera sa predávajú, buď konkrétne na moto, alebo univerzál podľa rozmerov. To je ideál pozrieť známych výrobcov a tam si nájsť svoj rozmer.
Ja som diely bral z abmoto.cz , guferá poslali AllBalls, ale po roku je jedna vidlica slizká, tak sa mi ta značka moc neosvedčila. Asi by som išiel do Atheny /tam sú aj tesniace sady kvalitné/ alebo Ariete.

http://www.abmoto.cz/cz/e-shop/c67600/2002.html?page=3 majú tam aj ložiska do krku na 2 strane

Tak Ariete je ARI.102 DC-41x53x8/10,5 /majú aj prachovky/, tu je katalóg: http://www.ariete.com/it/catalogo-ari/
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod Koudy01 » 05.04.2017-13:41

Gifera s prachovkama Tourmax tu:
http://www.motocomponents.cz/podvozek/simeringy-prednich-vidlic/?filter_producer=45&filter_type=20&filter_year=3851&send=Odeslat

Loziska do krku zvaz kuzelikova - viz OTISuv navod hír:
http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?f=3&t=42&p=38313&hilit=ku%C5%BEel%C3%ADkov%C3%A1#p35635

nevo7: To nemusi byt guferama. Ja mel treba nejaky uz vydzeny trubky. Nebylo to videt okem, ale kdyz sem trubku sundal a dal k ni vodovahu byly absolutne rovny, ale v miste gufer byl dulek. Tezko rict, jak to vzniklo,...
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod nevo7 » 05.04.2017-16:10

Môže byť, asi prach to tlmením stenšuje/obrusuje. Ja som menil len gufera, keby aj tie iné kovové časti vo vidliciach, možno by to bolo lepšie.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna oleje v teleskopech - xj600s/n

Příspěvekod Carolco » 24.04.2017-21:23

Konečně jsem se taky odhodlal k výměně oleje a gufer ve vidli, pořád jsem si říkal že gufera netečou tak co by tam bylo za bordel... Vylil jsem neskutečnej mazut, smrděl jak psí kšíry, no, něco už na něm bylo najeto. Jinak pár poznatků - na povolení vnitřní trubičky je potřeba origo přípravek nebo šroub M16 a dvě matky /podle Haynese/ , dlouhý a krátký nástavec a gola s 24kou ořechem. Gufera jsem koupil obyčejný asi za 70 Kč obě, ale rozměr 38x50x10 je moc vysoký, nejde pak dát tu zajišťovací drátovou ségrovku. Takže kupujte originál nebo neoriginál 38x50x8. Prachovky byly dobrý, nechal jsem je. Množství oleje jsem dal podle Haynese, a po zkušební jízdě musím říct že super. Motorka se chová mnohem líp, zmizely vibrace při brždění, jen se trošku víc potápí při intenzivním brždění. Ale to je spíš o zvyku. Takže za mě O.K. Jen pro upřesnění mám XJ 600 r.v.1995.
Carolco
 
Příspěvky: 1
Registrován: 19.05.2015-03:21
Kraj: Středočeský
Typ XJ: xj 600 n
Rok výroby XJ: 1995

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků

cron