od marfyVFR » 30.12.2016-10:59
Hodím sem návod na seřízení směsi, kterej jsem si před časem někde zkopíroval (možná dokonce tady). Ještě jsem to nezkoušel.
Mohlo by se hodit:
Na seřízení karbců a směsi je v první řadě potřeba vědět v jakém stavu ten motor je, takže minimálně svíčky vzducháč, tlaky ve válcích a ventilový vůle a nepoškozený gumový příruby. Pokud to je vše v cajku tak potom má smysl seřizovat karbce. Řeči o tom že to nejde "na ucho" a na barvu svíček jsou jen výmluvy těch co tomu nerozumí, protože kdo je odkojenej z učňáku na karburátorech ten si v poho s tímhle poradí. Před seřízením směsi je potřeba mít karbce vyčištěný a hlavně funkční, včetně hladiny paliva ! O tom se rozepisovat nebudu. Za ty roky se mě osvědčilo seřizovat směs společně s podtlakama, při nejmenším tam mít aspoň naházený budíky a sledovat zda se něco nemění. Pokud se vám stane že si šroub směsi zašroubujete a nevíte kde byl, nevěšet hlavu, jde to, je to někdy zdlouhavé, ale jde to a funguje to. Z lehoulinak všechny šrouby dotáhněte na dosed a když nevíte třeba ani základní nastavení uváděné výrobcem, tak je povolte o jednu otáčku všechny, to bude stačit. Mělo by to jít nastartovat, nechte to ohřát pokud by to chcípalo tak lehce přidat na dorazu volnoběhu aby to běželo cca 1000-1300. Až se to ohřeje tak začněte každej šroub směsi povolovat, vždy o čtvrt otáčky na všech karbcích a mrkněte na otáčky motoru, měly by lehce stoupat, takhle pokračujem po čtvrt otáčkách až do momentu kdy z nejvyšších otáček lehce klesnou, !vždy hejbejte s těma šroubama stejně! v momentě kdy vám nestoupnou ale klesnou, se vraťte zpět o čtvrt otáčky do bodu kdy byly nejvyšší, pro kontrolu se dá že pokud s každým pohnete o čtvrt otáčky vpřed nebo vzad měli by poklesnout, pokud karbce makaj tak jak maj dokáže toto ovlivnit i jeden karbec samotný. Tím by mělo být nastaveno vhodné směsi, kouknout na podtlaky, poskládat co je třeba, vyzkoušet jak jde za plynem, zda nemá díru, helmu na hlavu a provětrat to pár kilometrů, cca 30-50km s občasným vyhnáním do maximálních otáček, při tom opět sledovat jak plynule zrychluje a jak reaguje na plyn, zda nestřílí nebo se neděje něco nenormálního. Vrátím se, zajdu si na oběd počkám až to vychladne a vyházím svíce, měly by být všechny stejně zabarvené lehce do oranžova-cihlově, pokud jsou zcela nové tak to někdy trvá více KM než se obarvěj. Já na svém po tomto seřízení všechny šrouby směsi z této polohy dotahuji o cca 5-10 minut (rozuměj prostě podle hodinek ) Tím jsme seřizováním u konce a měli by jsme se těšit pohodovému ježdění bez starostí.