Zdar, mám problém se svým XJ 550 (r.v. 1984), které nedobíjí. Baterka je v pořádku, tu jsem dobil a včera na ní jezdil a několikrát nastartoval. Jde o to, že na volnoběh je na ní napětí jen nějakých těch 12,5 V a na cca 14,5 V (dle palubního voltmetru) stoupne jen pokud je motor v záběru, tzn. např. když jedu do kopce a mám tam nějakých 4000 otáček, nebo když akceleruju, rozjedu to např. na 4500, mám tam 14,5V, ale jakmile zůstanu na těch 4500 a už nezrychluji, klesne to zas na 12,5 V. To samé, když mám zařazenej neutrál a vytočim to klidně na 6000, tak pořád 12,5 V. Proměřil jsem alternátor a odpor vinutí statoru, všechny tři fáze mají cca 1,3ohmů (dle servisního manuálu má být 0,5ohmů +/-10%) a rotoru, kde je to 12ohmů (dle servisního manuálu má být 4,5 ohmů +/- 10%). Předpokládám, že problém tedy bude v alternátoru, jen mi nejde do hlavy tohle chování. Netuší někdo čím to?
Díky.