Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod xy » 21.11.2009-18:40

Jimmy:... jestli ti to chytlo po dolití benzínu, tak to nebude čerpadlem ale nefunkční rezervou - třeba upadlou trubičkou (taky je tu o tom jedno vlákno někde)...
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 21.11.2009-18:49

No asi před 10min. jsem si to téma četl, nedalo mi to a šel zkontrolovat poslední lístek od tankování. Tankoval jsem 13l a ten kámoš mi přivezl 4l, takže je to přesně jak píšeš - nejspíš upadlá ta trubička. Budu muset na to mrknout, protože sem tam se to může stát, že se člověk zapomene a nerad bych někde zůstal trčet.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 29.11.2009-12:03

Tak včera jsem ten kohoutek odmontoval a kupodivu obě tyčinky byly na svém místě. Tak jsem zkoušel při přepnutí kohoutku na ON profouknout tyčinku od rezervy a šlo to, takže jsem se mrkl na těsnění a budu muset koupit nové, protože je potrhané, takže de facto pouští benzin pořád. Jen zatím nevím kde nakupovat. Yamaha ani netuším kde v mém okolí je a v e-shopech na motorky se zatím taky moc neorientuju.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 29.11.2009-15:22

Neorigo těsnění třeba tu http://www.motoolek.eu/index.php/cPath/ ... /2a/page/2

Yamahu máš v okolí http://www.motomo.cz nebo http://www.yamaha-donar.cz/ v Brně.

A seznam eshopů clanek.php?post=722
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 05.02.2016-20:41

Po tom 2hodinovom týraní štartu po dlhšej odstávke a dočítaní sa sem, idem aj ja vymeniť to čerpadlo za elektro. Dám tam z XJ 96-.
Keby som vedel tieto starosti popredu /ale vždy sa starám aj o diskusie, až keď už to je doma/, tak ani XJ do 95teho nekupujem :) , asi až na facelifte vedeli vychytať tie problémy tých starších /a to asi tie z 80.tych rokov sa museli srať úplne 8) /.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Koudy01 » 06.02.2016-01:49

Ja nevim. Ja XJ s podtlakovkou mel a po dlouhe odstavce mne to startovalo dost podobne,jak ta, co mam ted s elektrickym - ne uplne na drc, ale na cca 5 toceni po 5ti sekundach jela. Rozhodne sem nevybil baterku. Pri odstavce 1-2 tydny to startovalo na drc.
Zrovna dneska sem se byl projet. Startoval sem asi po mesicu a pul a po chvilce chytla, ale taky to nebylo uplne hned.

Rozhodne to bude lepsi, ale jestli bych kvuli tomu prekopaval motorku to nevim. Jednou za rok se ten obtiznejsi start prezit da. 2 hodiny je docela kruty a nerekl bych, ze to tak uplne bude jenom cerpadlem.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 06.02.2016-15:18

Koudy: No podľa názvov diskusií, zas neštartuje, štart po jari, po dlhšej odstávke atď vidím, že moje XJ s podtlakom na tom nie je ináč. 2 hodiny som myslel, skúšanie, skúšanie, hladanie na nete, skúšanie, zas iný štýl, skúšanie a naskočila. Zas sa aj odporúča plnšia nádrž, lebo vraj karburátory sú trošku do kopca /dočítal som sa tú v diskusiách/, ja som tam mal tak 5l a stála 2,5 mesiaca. Vymením a uvidím.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 30.03.2016-12:57

Ktorý kábel na čerpadle mám brať ako plus a ktorý mínus? Je tam čierny a čierno-modrý. Budem to napájať podľa schémy na prvej strane /napojenie rukovätí/.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod kodl » 30.03.2016-14:45

To nevo: naopak, xj750, xj900f a jiný starší modely byly spolehlivější než ty novější - a.) kardan, b.) nádrž nad karburátory, bez čerpadla.
Jediný co odcházelo, byly přední tlumiče s protiponořovacím zařízením, ale kvůli tomu se motorka nikdy nezastavila...Samozřejmě u veterána se dají problémy s gumovejma dílama víc než předpokládat, takže bych to viděl na repasi palivovýho kohoutu a možná výměnu membrány v pumpě. Pokud s tím funguje x tisíc motorek víc než 20 let, tak bude asi chyba jinde....
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 30.03.2016-14:53

Kodl: teraz potrebujem odpoveď ohľadom farby tych káblov. Zdá sa mi, že si odpovedal na starší príspevok. Bojím, že to napojím opačne a niečo tam zhorí. Alebo skúsim, či bude vrčať aj tak, aj tak.

Tak som to vyskúšal. Vrčí aj tak aj tak, skôr čierny kábel na + tak ide rýchlejšie, pri čiernom na mínus viacej iskrilo. Tak je to OK? Čierny ako plus, čiže na 87 rele, čierno-modrý na 86?
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 31.03.2016-12:34

Tak to dávam opačne, aj po preštudovaní fotiek čerpadiel. Aj podľa elekt. schémy, čierny kábel ide nakoniec na mínus, ten čierno-modrý dam ako plus. Vrčalo to už aj cez relátko pri zapnutí kľúča.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Orlov » 18.07.2016-11:54

Pánové, prosím nevíte, kde bych mohl sehnat tohle "téčko" které spojuje palivový kohout, hadici od el.čerpadla a hadici která jde od motoru? Někde jsem asi po cestě ztratil objímku, která redukci drží na palivovém kohoutě a v těch místech to teď netěsní. Nebo máte prosím někdo nějaký způsob alternativního zapojení?
Děkuji
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 18.07.2016-14:30

Predpokladám, že treba niečo čo dám linky. V mototechne, predajniach kde predávajú niečo na vodu, elektroinštalačný materiál.

http://www.sterace.eu/nahradni-dily/1351-rozdvojka-hadice.html
http://www.bio-farm.cz/Tecko-T-spoj-pro-hadici-216-16mm-d360.htm?tab=description
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Orlov » 21.07.2016-11:54

Děkuji za odkazy, nakonec to nebylo třeba, podařilo se mi rozchodit to staré. Pánové můžete sem prosím někdo hodit schéma zapojení té elektropumpy? Odkazy už tu jsou nefunkční a rád bych si něco ověřil. Děkuji
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 21.07.2016-16:29

Na prvej strane máš z 12.8.2008 obrázok, to sedí, išiel som podľa toho. Alebo si v gúgli nájdi zapojenie moto čerpadla a veľa podobných schém to vypluje.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Orlov » 21.07.2016-16:44

nevo: děkuji ale nepřesně jsem se vyjádřil. Hledám schéma zapojení hadic když je soustava s el.čerpadlem. Nějak mi to nedává smysl, jak to mám zapojené na mé motorce, tak se chci přesvědčit, že to je správné :)
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod nevo7 » 21.07.2016-17:14

Ja som sa dobre vyjadril. Prečítaj si prvú stranu. Tam sa všetko dozvieš.
Čerpadlo má len 2 hadice, kratšia akože pancierová ide do plastíku na strede karbošov. Dlhá s filtrom ide do kohúta na nádrži. A z druhého karburátoru ti ostane voľná hadica, tu som len zaslepil /to sa píše na prvej strane/. Ostatok hadíc ide ako boli pôvodne na moto.

Kedy si to rozoberal? Ja to mám rozhádzané od apríla /duben/ a tento týždeň som to skladal /zhodené karburátory/ a dá sa z toho vysomáriť /ale priznám sa, že 2 hadice som mal označené, že karb. 1 a karb 4/. A to som dával ešte otvorené filtre, čiže zas kopa hadíc zbytočných :D . A vyhodil som aj hadicu na vypúšťanie karbecov /tu za jazdy nepotrebujem/. 8)

Pozerám, že máš už olej chladenie, čiže tych hadíc tam máš viacej /a to už na mojej bez olej chladenia je viacej hadíc, ako som mal voľakedy na Bandite/.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Koudy01 » 21.07.2016-19:20

Paradoxne je tech hadic na novejsim XJ min :-) Neni tam potlak k cerpadlu, bo je elekricky, nejsou tam hadice k olejovymu predehrevu karburatoru, bo je tam predehrev elektricke a nejsou tam ani ty hadice k vypustakum. K olejovymu chladicu vedou dve trubky zepredu z motoru, takze vzadu za motorem zadny hadice navic taky nejsou :-) Jedina hadica, ktera tam je navic, je brzdova k druhymu kotoucu.

Orlov: Podle roku vyroby bys mel mit elektricky cerpadlo uz z vyroby, tak co vlastne resis?
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Orlov » 21.07.2016-19:56

Pánové, děkuji za odpovědi. Jde mi o to, že mi po té mé odstávce (počítám od dubna do července) začal vytékat olej z airboxu. Vím, že se to tu řešilo už v jiném tématu ale první co mě napadlo je, jestli mám ty hadice dobře zapojené. Jak se o tom přesvědčím, budu hledat problém dál. To, že je tam elektro čerpadlo už od výroby jsem nevěděl, myslel jsem, že je také předělávané. Zkusím popsat, jak to mám zapojené, snad to bude srozumitelné. Bohužel teď nemám možnost to vyfotit.
Hadice od víka ventilů jde přímo na airbox, jeden vývod z čerpadla jde na karburátory a druhý na kohout společně se silnou hadicí, která vede od spojky. Poté hadička od příruby karburátoru na spodní vývod kohoutku a odvětrání nádrže pod motocykl.
Omlouvám se, že tu mám spoustu, někdy zbytečných dotazů ale motorku se snažím poznávat. Děkuji za pochopení
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

Příspěvekod Koudy01 » 21.07.2016-21:37

Horni hadice z kohoutu jde to filtru a pak do cerpadla
Spodni hadice z kohoutu - tensi jde do priruby karburatoru.
SIlna hadice ze skrine motoru jde do airboxu - napoji se na airbox zezadu ( od sedacky) mezi prostrednima karburatorama
Hadicka z ventilovyho vika jde do airboxu - napoji se na airbox vpredu zespodu
Na tusim leve strane aiboxu v zadni casti zespodu je napojena dalsi hadicka, ktera vede pod motorku - to znm. druhe konec je volne.
A asi posledni hadica je odvetrani z nadrze, ktera vede taky pod motorku.

Kdyz ti to do airboxu saje olej, v jakym stavu mas vzduchove filtr?
Nemas v tom natrubku, kudma to ma sat luft zmuchlanou hadru nebo treba vosi hnizdo? :D :D
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Předchozí

Zpět na Palivová soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků

cron