XJ 600 Nechytá

XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Orlov » 09.07.2016-17:49

Pánové prosím o radu. Měl jsem mojí XJ600 rv.96 nějakou dobu odstavenou a když se poté motorku nastartoval motor choval "divně". Nešel do otáček, vynechával atd. Jakožto starý jawař jsem se rozhodl, vyčistit karburátor a zjistil jsem, že to asi nebyla nejlepší volba :) Karburátor jsem rozdělal, vše vyčistil, do ničeho důležitého jsem myslím nerýpal, čím bych ho rozhodil a když jsem ho nasadil zpětně na motorku, nastal problém. Motor točí, benzín do karburátoru jde, jiskru hážeme ale nechytáme. Ani náznak. Nevíte prosím, co jsem mohl dodrbat a jak bych mohl svou chybu napravit?
Všem děkuji za případné rady. J
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod nevo7 » 09.07.2016-18:16

Či sa tým čistením nevyčistila jedna dierka a špina nabehla do druhej. Bolo to čisté, aj plavákové komory?
Asi by som skúsil dotiahnúť šróby bohatosti a povoliť na predpis /ale ten neviem u xj - jedine pozrieť manuál/.
A všetko okolo karbecov je dotiahnuté /či to nechytá vzduch, iskru hádže vonku, ale vo vnútri môže byť slabá/.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Orlov » 11.07.2016-09:02

nevo: děkuji za odpověď. Zkusím tedy znovu nastavit tu bohatost ale nejde mi do hlavy, že i se špatně nastavenou bohatostí to nemá snahu vůbec naskočit. Problém se slabou jiskrou bych asi vyloužil, před měsícem chytala motorka na drc a do zapalování jsem nijak nerýpal ale i přesto ze zeptám. Je nějaká možnost, jak vyzkoušet, zda-li to hází jiskru pod tlakem?
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod PIG » 11.07.2016-11:24

hladiny!
jaký jsou svíčky hned po startovacích pokusech?
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod nevo7 » 12.07.2016-17:18

Je nějaká možnost, jak vyzkoušet, zda-li to hází jiskru pod tlakem?

To neviem, ale iste sa dá vypozorovať sila iskri. Pekne silná modrá farba je dobrá. Aj trošku poškodená sviečka môže hádzať slabú iskričku, ktorá sa sfúkne pod tlakom v motore.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Koudy01 » 12.07.2016-18:10

Taky si to mohl ulit.
Ja bych nabil baterku, dal hodne benzinu do nadrze (at je hladina v nadrzi vys, jak hladiny v karburatorem), kohout otocil na pul hodky na PRI, aby se karbece samospadem napustily, mezitim vyndal vsechny svicky a ocistil, prepnul kohout zpatky na ON a bez sytica cca na 1/4 plynu startoval. To bych zkusil ja. Pokud si nesahal na smes a pred tim to jelo, nehybal bych s tim.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Orlov » 18.07.2016-13:50

Tak už chytla :D děkuji všem za rady. Nakonec pomohla Koudyho rada a neustálé točení startérem. Ovšem to by nebylo ono, aby nenastal další problém. Motorka už nyní chytá opravdu na drc, akorát při zahřívání (2-3minuty po startu) začnou padat otáčky. I když zvýším volnoběh, chvilku je to dobré, pak zase otáčky začnou padat a motorka zdechne. Nevíte kde může být problém? Přisávám někde falešný vzduch?
Děkuji
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Koudy01 » 18.07.2016-17:23

Pokud si mel sundany karburatory a montoval je, bylo by dobry udelat synchronizaci. Na ty srouby od serizovani smesi si nesahal?
Naposledy upravil Koudy01 dne 18.07.2016-20:28, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Orlov » 18.07.2016-20:15

Koudy: do šroubů na seřízení směsi jsem nerýpal ale situaci jsem uvážil a už na to sám nestačím, takže to dám do servisu ať na synchronizaci mrknou a když už v tom budou ať karburátor seřídí celkově :)
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod PIG » 19.07.2016-13:28

Většina ze starého složení tady, ví proč a nebo jak opravit to když ti to nechytá atd... jenže vy kurva neposloucháte !!!!!!
každá rada marná, proto tu odpovědí celkově ubylo, hlavně od těch "zdatnějších" ! nazdar.
ty vole ve třetí odpovědi píšu hladiny, ty se za dvě dál zeptáš čím to může být že volnoběh stojí za starou piču.... masakr.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Koudy01 » 19.07.2016-19:11

Ja si nemyslim, ze to bude hladinama - ty se jen tak z niceho nic nerozdrbou (neni to Jawa, MZta nebo tak neco)....a naopak si myslim, ze kdyz se tady bude v odpovedich picovat, ubyde i tech novych, co se na neco ptaji.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod PIG » 19.07.2016-20:27

může to mít třeba jako já, na hovno ventilky co pouští do komor benzín, někde nečistotu která se uvolnila vlastně při "čištění", O kroužky kolem kterejch to tam může týct jak z prokoplýho kýbla, proto se ptám na hladiny, jako při nastartovaným motoru, všechny 4 jak jsou "vysoko". taky jsem si je naladil rádoby správně na stole a pak mokrá zkouška uplně z prdele a motorka se chovala všelijak.
nic už mlčim, hodně zdaru přeju a mluvím sprostě protože su buran z vesnice a navíc uklidňuje mě to :D čus
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod PIG » 19.07.2016-20:29

a zkoušej to a studuj, to se poddá, hned se na to vysrat a dát to do servisu to je na hovno :smt005
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Koudy01 » 19.07.2016-21:40

PIG píše:může to mít třeba jako já, na hovno ventilky co pouští do komor benzín, někde nečistotu která se uvolnila vlastně při "čištění", O kroužky kolem kterejch to tam může týct jak z prokoplýho kýbla, proto se ptám na hladiny, jako při nastartovaným motoru, všechny 4 jak jsou "vysoko". taky jsem si je naladil rádoby správně na stole a pak mokrá zkouška uplně z prdele a motorka se chovala všelijak.
nic už mlčim, hodně zdaru přeju a mluvím sprostě protože su buran z vesnice a navíc uklidňuje mě to :D čus

Hezky :wink: Kdyby si to takhle hezky konkretne napsal a popsal hned. Beztak by se na to zameril a poradne prekontroloval.

a zkoušej to a studuj, to se poddá, hned se na to vysrat a dát to do servisu to je na hovno :smt005

Souhlasim!
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod PIG » 20.07.2016-07:30

zdá se mi to nebo někdo dycky založí téma pak zdrhne a povídáme si tam my2? :) kdoví jak s tím dopad kemoš
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Orlov » 20.07.2016-10:35

Ano, jsem debil a neumím si zkontrolovat nebo seřídit hladiny ani ostatní věci na karburátoru. Přiznávám se, tak už se nemusíš dál rozvášňovat. Proto jsem se rozhodl pro servis. Četl jsem si tady na foru spoustu příšpěvků na tohle téma ale nějak sem z toho uplně blbej. Než bych se dopátral k problému, tak je po sezóně a já budu zas houpat nohama a čekat na jaro :D Někdy je lepší si přiznat chybu než si hrát na hrdinu a doprasit to ještě víc :)
Uživatelský avatar
Orlov
 
Příspěvky: 21
Images: 4
Registrován: 11.05.2016-20:19
Kraj: Olomoucký
Typ XJ: Yamaha XJ600N
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod nevo7 » 20.07.2016-16:11

No veď tu máš návod, z inej diskusie:



Re: seřízení směsy

Příspěvekod kristensenj » 31.12.2015-14:54
Na seřízení karbců a směsi je v první řadě potřeba vědět v jakém stavu ten motor je, takže minimálně svíčky vzducháč, tlaky ve válcích a ventilový vůle a nepoškozený gumový příruby. Pokud to je vše v cajku tak potom má smysl seřizovat karbce. Řeči o tom že to nejde "na ucho" a na barvu svíček jsou jen výmluvy těch co tomu nerozumí, protože kdo je odkojenej z učňáku na karburátorech ten si v poho s tímhle poradí. Před seřízením směsi je potřeba mít karbce vyčištěný a hlavně funkční, včetně hladiny paliva ! O tom se rozepisovat nebudu. Za ty roky se mě osvědčilo seřizovat směs společně s podtlakama, při nejmenším tam mít aspoň naházený budíky a sledovat zda se něco nemění. Pokud se vám stane že si šroub směsi zašroubujete a nevíte kde byl, nevěšet hlavu, jde to, je to někdy zdlouhavé, ale jde to a funguje to. Z lehoulinak všechny šrouby dotáhněte na dosed a když nevíte třeba ani základní nastavení uváděné výrobcem, tak je povolte o jednu otáčku všechny, to bude stačit. Mělo by to jít nastartovat, nechte to ohřát pokud by to chcípalo tak lehce přidat na dorazu volnoběhu aby to běželo cca 1000-1300. Až se to ohřeje tak začněte každej šroub směsi povolovat, vždy o čtvrt otáčky na všech karbcích a mrkněte na otáčky motoru, měly by lehce stoupat, takhle pokračujem po čtvrt otáčkách až do momentu kdy z nejvyšších otáček lehce klesnou, !vždy hejbejte s těma šroubama stejně! v momentě kdy vám nestoupnou ale klesnou, se vraťte zpět o čtvrt otáčky do bodu kdy byly nejvyšší, pro kontrolu se dá že pokud s každým pohnete o čtvrt otáčky vpřed nebo vzad měli by poklesnout, pokud karbce makaj tak jak maj dokáže toto ovlivnit i jeden karbec samotný. Tím by mělo být nastaveno vhodné směsi, kouknout na podtlaky, poskládat co je třeba, vyzkoušet jak jde za plynem, zda nemá díru, helmu na hlavu a provětrat to pár kilometrů, cca 30-50km s občasným vyhnáním do maximálních otáček, při tom opět sledovat jak plynule zrychluje a jak reaguje na plyn, zda nestřílí nebo se neděje něco nenormálního. Vrátím se, zajdu si na oběd počkám až to vychladne a vyházím svíce, měly by být všechny stejně zabarvené lehce do oranžova-cihlově, pokud jsou zcela nové tak to někdy trvá více KM než se obarvěj. Já na svém po tomto seřízení všechny šrouby směsi z této polohy dotahuji o cca 5-10 minut (rozuměj prostě podle hodinek :-D ) Tím jsme seřizováním u konce a měli by jsme se těšit pohodovému ježdění bez starostí. Nebráním se jiným názorům, klidně mě to okomentujte, rád se přiučím ;-)
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod MirKov » 26.08.2016-20:44

Zdravim,
takovej laickej dotaz. Vsechny 4 srouby na serizovani smesy jsou vymene za nove (ja je nemenil, ale jsou krasne stribrny takze predpokladam, ze jsou meneny).
Otazka, co muze byt za problem kdyz po jizde jsou dva vysroubovany skoro do pulky sve delky ( coz je tak 6-7 otacek)?? Pred jizdou jsou zasroubovany vsechny na doraz a pootoceny zpet o jednu otacku. Jedna se o spatne srouby ( zavit ci neco) nebo je neco spatne s moto.

Moto nejede jak ma, obcas ve vyssich rychlostech vystreli z vyfuku, obcas se ji nechce jit za plynem, je potreba 3-4x uplne ubrat a zase pridat aby napr ze 120 zase zrychlovala, jako kdyz chyta druhy dech. Kdyz ho pak chytne neni problem jet i 190..

Diky
MirKov
 
Příspěvky: 12
Registrován: 15.04.2015-09:19
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ 600 Diversion
Rok výroby XJ: 1993

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Koudy01 » 26.08.2016-21:44

Nechybi ti pod tema dvouma sroubkama pruzinky nebo o-krouzky? Vysroubuj jeden, co drzi a jeden co se povoluje a podivej se, v cem se lisi. Predtim nez ten dobrej vysroubujes, ho ale zasroubuj a pritom pocitej otacky, at ho potom nastavis stejne.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod MirKov » 28.08.2016-11:13

Koudy01 píše:Nechybi ti pod tema dvouma sroubkama pruzinky nebo o-krouzky? Vysroubuj jeden, co drzi a jeden co se povoluje a podivej se, v cem se lisi. Predtim nez ten dobrej vysroubujes, ho ale zasroubuj a pritom pocitej otacky, at ho potom nastavis stejne.


Vsechny 4 jsou stejny, pod vsema je podlozka. Dle me ale jdou sroubovat strasne zlehka ( jednim prstem..).
Muze mi nekdo zjistit nebo zmerit jaky srouby tam maji byt? Presnou delku, zavit atd?

Dekuji moc.

M.
MirKov
 
Příspěvky: 12
Registrován: 15.04.2015-09:19
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ 600 Diversion
Rok výroby XJ: 1993

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod nevo7 » 28.08.2016-11:48

To sa mi nezdá, rukou to nemôžeš potočiť, sú schované vo valčekoch karburátora. Jedine, že by ich niekto dal tak moc dlhééééé.

Tu je obrázok, kde sú tie šróby, zozadu a zospodu karbecov 7281
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod MirKov » 28.08.2016-20:03

http://www.jpeg.cz/obrazek/ejc6

Spatne sem se vyjadril a popsal o jaky srouby jde. Jsou to ty viz foto.


Diky
MirKov
 
Příspěvky: 12
Registrován: 15.04.2015-09:19
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ 600 Diversion
Rok výroby XJ: 1993

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod nevo7 » 29.08.2016-10:13

Si mohol včera už napísať, som synchronizoval karburátory, robí, sa to cez tie šróby.
Je to M6, 10mm dlhý závit. Pod sebou má medenú podložku. Normalne to imbusom dotiahneš, rukou to nemôže ísť ľahko /lebo nedotiahnuté by to tam ťahalo falošný vzduch, alebo aj olej by vytekal/.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod MirKov » 29.08.2016-12:33

Ok koupim teda ty M6 10mm se zapustenou hlavou na imbus a vymenim. Dotahnout na "krev"?

Ted jsou tam s krizovou hlavickou..Takze urcite byli meneny.
MirKov
 
Příspěvky: 12
Registrován: 15.04.2015-09:19
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ 600 Diversion
Rok výroby XJ: 1993

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod Koudy01 » 29.08.2016-18:26

Original je krizove (napr. http://www.davidreiss.com/secacarbs.JPG nebo http://jeanot-lemecano.fr/wp-content/uploads/2014/07/DSC_0098.jpg). Ale nekdy dou dost spatne povolit a strha se hlavicka, tak se to meni za imbusy (asi). Koukni na google, velka vetsina je s krizama. Nebo na partsdepot - tam to mas i uvedeny - original je krizove a narazuje ho imbus, bo je lepsi na dotahovani a hlavne povolovani....Normalne se to dotahne a ma to drzet dotazeny.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Nechytá

Příspěvekod MirKov » 30.08.2016-07:17

OK diky vsem.
O vikend dotahnu na pevno a zkusim projet.

M.
MirKov
 
Příspěvky: 12
Registrován: 15.04.2015-09:19
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ 600 Diversion
Rok výroby XJ: 1993


Zpět na Palivová soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků

cron