výměna plynového lanka

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

výměna plynového lanka

Příspěvekod Mira XJ » 02.03.2006-07:36

Tak napodzim při projížďce se svým bývalím XJ začal mírně zadrhávat plyn. Teď jsem se dal na výměnu. Koupil jsem origo - přece jen mít někde problémy 1000km od ČR mě za to nestojí. Prodává se pouze obě lanka jako jeden kus - cena je relativně mastná 1210kč s DPH. Říkám relativně,protože origo vydržel 42 000km.

Po rozebrání jsem zjistil,že "vracecí" lanko je vyklouznutý ze žlábku. Lanko šlo v bowdenu uplně volně,ale po vrácení do žlábku se nevracelo a opět vyklouzlo - někde uvnitř bowdenu zadrhávalo. Po výměně lanek vše OK.
Doporučuju lanka občas dobře prolít motorovým olejem. Konce lanek co koukají ven pak odmastit a prošplíchnout mazadlem na řetěz.

U spojkového lanka to platí dvojnásob.

Poznámka: Při výměně lanek musí dolů nádrž + airbox.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Re: výměna plynového lanka

Příspěvekod Bartus » 02.03.2006-08:10

Jenom pro doplnění, spojkové lanko ( originál objednaný přímo u místního zástupce Yamaha ) stojí nějakých 850kč.
PS. jednou na vyjíždce se mi přetrhlo spojkové lanko, než mi ho dovezli v Yamaze ( trvá to 7 dnů ) postačilo mi lanko z kola + drobnější úprava. Tohle ale děti doma nezkoušejte :lol: byla to jen nouzovka. Jinak kolega na R1 použil na spojku lanko z Babety :smt005. Jak je uvedeno výše mazat, mazat a kontrolovat :smt018
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod OTIS » 02.03.2006-08:12

Já mám tu sadu lanek na nouzovou opravu, nevíš zda je reálná výměna bez demontáže airboxu či nádrže pokud měním jen lanko bez bowdenu? Myslím si, že z trochou úsilí by to mohlo jít.
Jinak lanka mažu silkalem.


Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Bartus » 02.03.2006-08:17

Tak tuhle sadu se chystám si koupit taky. Jinak jak jsem měnil to spojkové ( nemyslím teď originál, ten jsem samo měnil i s bowdenem ), tak jsem ho jen navlíknul do bowdenu, nic jsem nedemontoval. Řek bych že to půjde i u plynového. Lanko pěkně vjede do bowdenu, nejsou tam žádné velké ohyby.
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Mira XJ » 02.03.2006-09:17

Výměna lanka bez sundání airboxu asi možná nebude. Dá se tam dostat jen z vrchu a to ještě docela blbě. Navíc abys dostal ten váleček do uchytu,tak musíš pootočit s tím celým mechanismem -(jako bys přidal plyn) Jinak do tam nedostaneš.
Asi to tak mají udělaná schyválně ,aby lanko nemohlo vypadnout.
Ten airbox není žádná katastrofa. Na nádrž potřebuješ klíč 8 a 12 a na airbox křížovej šroubovák + klíč č. 10. Toto všechno bys měl mít v origo nářadí, takže pohoda.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Lanko spojky....

Příspěvekod Anonymous » 02.04.2006-20:39

Jednu dobu jsem jezdival na lanko stare dobre Jawy 350....zivotnost cca 4-5000km....
Pak jsem se konecne nastval a dal tam origo. Od te doby pohoda.....ale to Jawacke vozim stale s sebou....
....jako nouzovka se da pouzit i cyklo lanko...ale vydrz velice, velice mala..:)
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron