Tak ja to zkusim, treba tomu bude trochu rozumet. Jak se k tomu retezu dopracujes a jak ho nastavis asi vis, kdyz mas jeho serizovani na dennim poradku
tak jenom jak probihala ta vymena...vychozi stav byl tedy takove, ze sem mel sundany viko ventilu a vymontovane napinak. Vacky byly porad na miste.
- Okoli retezu sem vystlal hadrama, aby mne nic nespadlo dovnitr. To sem tak mel po celu dobu prace.
- Fortunkou odbrousil roznytovany hlavicky cepu jednoho clanku, aby bylo mozny retez rozpojit. Dost to drzi, takze i po odbrouseni to chce retez podlozit kusem dreva nebo tak necim a majzlikem tomu trochu zvrchu od sebe pomoct.
- Konce rozpojenyho retezu sem zajistil tak, abych zamezil jejich spadnuti dolu do motoru.
- Odsrouboval sem vacky. Je dulezity si pamatovat, ktere domecek byl kde (myslim je na nich ale i oznaceny, ktere kam patri) ,ale to asi taky vis.
- Na jeden konec staryho retezu sem napojil retez nove (viz. foto v tematu, na ktery sem tu odkazoval) a sroubem pod vikem od zapalovani pomalu otacel motorem, tak abych nove retez provlikl durch motor. Pritom sem tahal za oba konce, abych retez udrzel napnute (lepsi je mit pomocnika).
- Stare retez sem odpojil, vzal spojku a nove retez spojil. To chce trochu fistrona. Jde to tezko a navic musis trefit hodne direk.
- Nakonec zbyva spojovaci clanek slisovat. Chce to supleru (ja mel digitalni - meri i setiny mm) a zmerit sirku uz z vyroby spojenyho clanku. Slisovane clanek musi mit sirku stejnou nebo aspon co nejvic podobnou. Lisoval sem na doporuceni z diskuzi pomoci malyho sveraku a dvou maticek, ktery das do oblasti cepu. To je ale pekne na ho*no, pac je to malinky, maticky furt nekde padaji, posouvaji se atd. Maticky sem teda zahodil a pouzil na to plisek z clanku puvodniho retezu. Pokud mas puvodni retez Morse (z vyroby motorky), mas vyhrany, protoze ten ma oproti DIDu sirsi cepy -vetsi diry v plisku. Pokud byl stare retez uz DID, chce to diry na cepy trochu zvetsit - provrtat. Tento plisek sem vazelinou "nalepil" na lisovane clanek, pres nej sverak a pomalicku dotahovat a opakovane merit sirku clanku - lepsi nez uprostred clanku je to asi na kazdym konci, abys pohlidal to, ze ma clanek po cele delce sirku stejnou. Pri prvnim pokusu sem spojovaci clanek dotahoval rychleji nez pomalicku, takze sem ho slisoval moc. Byl uzsi nez ostatni a spatne se ohybal. Takze opet majzlik, rozpojit, spojku zahodit, vytahnout druhou a pro velky uspech operaci zopakovat. To se uz povedlo.
- Posledni akci pred nastavenim rozvodu je snytovani spojky. Bracha mne z jedne strany retezu podrzel velky kladivo (10kg palicu) a z druhe strany sem pres tupe majzlik rozklepaval cepy spojky. Chce to spoustu malych ranek. Ne do toho mlatit silou, ale fakt vic lehkych uderu kladivem a opet postupne merit sirku cepu. Mel by si jeho prumer oproti puvodnimu rozklepat tak o 2 desetiny mm. Jde to celkem dobre. A je hotovo.
Pak nasleduje klasicky serizeni rozvodu, takze nasadit vacky, nastavit, zasunout napinak,....
Snad sem na nic dulezityho nezapomnel. Celkem nic na tom neni, dulezity je se nebat. Ja z toho obavy mel
Na zaver jedna poznamka - opatrne na dotahovani prutokovych sroubu chladica. Kdyz se to prezene, zavit na chladicu rad praska - fotek je plne internet ( mne pro jistotu praskl ten prutokove sroub
). To stejny plati u toho jednoho prutokovyho sroubu od vika ventilu. Taky sem nekde cetl, ze ho uz nekdo zalomil.
Ty mas ale stejne kliku, ze ti to vzdycky preskocilo jenom o zub a nepotkal se ti motor. A nebo XJ ma tak uzasne motor