nevo7 píše:Koudy: No chápal by som to, že oslabením materiálu sa natiahli, nové sú kratšie /ale meral som len jednu, pozriem aj druhú/.
Ty pruziny se pouzivanim zkracuji. Coz de videt i na tom, co si nameril. Ale ty tvoje sou porad v toleranci, coz je asi jedno, kdyz uz mas novy. Sice kratsi, ale asi to bude, jak pise OTIS. S tim zkusenost nemam.
nevo7 píše:Dám to teda hustým hore, aj by som to tak chápal, že pri jazde by to mohlo lepšie fungovať /ale pri prudkom brzdení na zastavenie by som povedal, že by mohli byť hustým dolu/.
To jestli je hustsi nahore nebo dole pry nema vliv na tlumeni (pruzina pruzi porad stejne) jako takovy, ale je to kvuli neodpruzenym hmotam. Nechal sem si to odborne vysvetlit na motorkarich - dokonce 2x
Ale je to uz nejaky moc teoreticky a stejne to nechapu
Proste v manualu pisou hustym nahoru, tak nahoru. Sice sem dva roky jezdil s hustym dolu, ale co uz. Jezdilo to a clovek se porad uci.
Ja ten predek mam na svoji uplne dokunene. Mam tam smichane 10W a 15W olej v nejakym pomeru, ktere ti nereknu, jiny mnozstvi nez tam patri a to ti taky nereknu, protoze ho proste nevim + asi 7mm podlozky nad pruzinama. Proste sem prilival, odlival, pridaval podlozky, ubiral podlozky a az sem byl spokojene s tim, jak se to na silnici chova, nechal sem toho. Od te doby umim sundat riditka a odvickovat vidle za dve minuty