XJ 600 Těsnění pod hlavou

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 13.12.2015-18:52

Dobrý den, koupil jsem si XJ 600 r.v. 98. Má najeto 48tis. km. Údajně jsou dělané kroužky, což mi majitel dokazoval tím, že je vidět zbytky naplácaného silikonu mezi motorem a válci. Nicméně, byl jsem se projet, sice je prosinec, ale teplota kolem 7 stupňů je celkem ok.. Před vyjetím jsem měl oleje mírně nad polovinou mezi ryskami.. Najel jsem asi 160km, je fakt že jsem motorku moc nešetřil, točil jsem kolem 9 tis. otáček .. Když jsem dojel domů motorku jsem uložil.. Druhý den jsem jí šel umejt, natočil jsem jí a najednou začala svítit kontrolka oleje, tak jsem motor vypnul chvíli počkal a zkontroloval hladinu a bylo tam sakra málo, přes to sklíčko nebyl vidět žádný olej, tak jsem dolil a začal studovat co se děje..

Kolem 1. válce mezi válcem a hlavou bylo žebrování okapaný a zastříkáný od oleje (černý jak bota), tak jsem zkusil dotáhnout 2 šrouby co tam jsou, byly totálně povolené.. takže to byl asi ten problém, ale docela jsem se divil, že mezi válci a hlavou je daný tmel.. Němělo by tam být normálně těsnění ?? Nejsou tam nějaké přepouštěcí kanálky jako v autě kdy olej jde dál na ventily ? U felicie když se otočí těsnění pod hlavou tak nejsou slícované otvory pro tlakový olej a je průser, tak se právě bojím když já tam mam tmel aby nějakej tlakovej kanál kterej tam může být se neucpal tmelem nebo tak a nepodělalo se to http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/xj_60 ... ad_gasket/

Nevím jestli je možný, že by tolik oleje odešlo právě mezi hlavou a válcem, nebo jestli ten motor toli papá.. Budu rád za každou radu či názor. Předem díky
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod nevo7 » 13.12.2015-19:07

Niekto sa asi s tým hral a nedal tam origoš tesnenia, ale len silikón /mám to aj ja tak, kupujem tu sadu z Nemecka a cez zimu rozborka/.
Neviem, či by sa mohlo stratiť 1-2 litre oleja /ak nie viac/ počas jednej jazdy, to by si musel vidieť, odkiaľ a že to kvápe, prípadne tečie po motore /alebo pri čistení motorových časti, niekto spravil poriadnu ryhu a je vidieť do motora :) , skoro/.
Či dať za jedno tesnenie 50-60 eur, by som rozmyslel a kúpil sadu /možno aj spodné pod valcami už nie je originál - dá sa to z vonku poznať/. http://www.ebay.com/itm/MS-Cylinder-Gasket-Set-TOP-END-YAMAHA-XJ-600-N-94-97-XJ-600-S-Diversion-92-03-/161729750871?hash=item25a7d82757:g:p3wAAOSwBLlVds0I&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/MOTOR-DICHTSATZ-YAMAHA-XJ600-N-S-Diversion-ab-92-Engine-Gasket-Set-XJ-600-/230910217388?hash=item35c3524cac:m:miunFQpN611jEHEt-deHUTA
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 13.12.2015-19:13

Celkově jsem zjistil, že jsou na motoru povolené šrouby.. Víko spojky bylo taky povolené a tekl zespod olej, tak jsem se snažil vše poutáhnout.. Bohužel jsem si toho dřív nevšiml, asi až po té projížďce to začalo téct.. Asi objednám tu sadu těsnění a vyměním to. Pod válcem je taky tmel. Až budou těsnění vyměněná a nebude z toho nic kapat, pak zjistím kolik to papá oleje... Ale řekl bych, že je tam i hodně řidký olej.. Pak tam koupím buď 20w 50 jak je předepsané nebo nějaké 15w 40.. Každopádně díky za radu :)
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod nevo7 » 13.12.2015-19:24

No ale ak ti svieti mazanie po naštartovaní /to aj mne, keď je motorka naklonená doľava, keď sa po 2-3 minútach zohreje, je to OK/, tak bude asi hustý olej. Neviem čo tam dával predošlý majiteľ /do mojej/, ale objednal som 15w50 od Repsolu. Pozeral som diskusie a to je asi taká zlatá cesta medzi 10w /klasika/ a 20w /čo síce odporúčajú pre XJ, ale aj pre 2V čopre a ja čopra nechcem 8) /. Alebo všeobecne, daj tam hoc čo, mazať to bude a všetko je len o cene za liter.
Ty už máš aj olejové chladenie, čiže v pohode aj 10W.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Koudy01 » 13.12.2015-20:38

Pretesni to tak, jak to patri (tesneni pod valce ma spodek a vrh), dotahni predepsanyma momentama v poradi, ktery je uvedeny v manualu. A uvidis, ceho docilis :-)
Asi to rozdelaval nejake patlal, nasral vsude silikon a dotahl na ruku...

Treba kartery se tesni silikonem, ale je v manualu napsany, ktery mista se maji vynechat :-)
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 13.12.2015-21:33

Asi motorku zavezu někam do servisu kde mi to udělají. Co se týče fichtla tak si dělám všechno sám, ale na toto si asi netroufnu.. Co myslíte ? Dá se to těsnění pod hlavou udělat doma aníž bych nějak rozhodil rozvody ? Vercajk na to mám, ale bojím se abych něco nepokazil.. Popřípadě když už by to bylo rozdělané tak jsem četl na forech, že mužou propouštět olej gufera kolem ventilů, tak rovnou udělat i ty gufera ?

Olej koupím asi 15w , jestli motor trochu papá, tak čím hustší tím mín bude žrát je to tak ?
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Koudy01 » 13.12.2015-21:52

Pokud sundat hlavu, tak rozvody musi jit dolu taky. Tady na strankach je navod, jak je potom nastavit.
A netusim, jestli pujde hlava sundat, kdyz bude motor v ramu, ale to by snad jit melo.
Nevim, jak vyhodne si motorku koupil, ale pro priste - pokud nekde uvidis po domacku napatlanej silikon, podiv se radsi po jinym kousku.
I ty vymeneny krouzky v 48 000 sou u XJ zvlastnost.

V servisu tady ta oprava asi nebude uplne levna.
A jj, kdyz misto 10W40 das 15W50 nebo 20W50 melo by to zrat min.
Jestli vymenit nebo nevymenit gufirka neporadim. Ale zrat to tama taky muze.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 13.12.2015-22:09

Motorku jsem kupoval za 35 tis. Je to moje první silnější motorka, dřív jsem jezdil jen na fichtlovi, občas na půjčené 125. Budu to muset zvážit zda se do toho pustit doma nebo to dát do servisu, asi by rozhodovala cena kolik by si za to v servisu řekli.. Jsem student a měsíčně si na brigádě vydělávám 2500 takže to je dost omezené pro nějaké dražší řešení :( Každopádně díky za rady, podívám se na ten návod k těm rozvodům a pak o tom budu hodně dlouho přemýšlet jak to vymyslim :)
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Koudy01 » 13.12.2015-22:26

Je skoda, ze si se tak spalil. Jestli ti to hnedka prvni projizdku po koupeni tak teklo, musel o tom majitel vedet (kdyby to byla XJ900, rekl bych, ze si to koupil od "mima" :D ) a zatajil ti to. Dneska je v takovym pripade moderni chtit motorku vratit nebo aspon zpatky nejake peniz na opravu. Na to ale musi mit clovek zaludek. Ja bych to hadani, pretahovani kdo co proc a vzajemny posilani se do rite nedal.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 13.12.2015-22:37

Ono celkově na tom motoru bylo spoustu věcí povolenejch.. Víko spojky začalo týct, jakmile jsem dotáhl šrouby tak to bylo ok, ty 2 šrouby na hlavě u 1. a 4. válce taky povolené, tak jsem dotáhl, svíčky povolené, ale bohužel jsem neměl víc času se motorce věnovat.. a studovat co se s ní děje.. Každopádně jak říkáš, majitel o tom musel vědět, protože není možný aby bylo žebrování zastříkané olejem po první jízdě, respk. aby se ztratilo tolik oleje po první jízdě, přitom motor jako takový nekouří nějak tmavě-modře či jak je to popisováno když bere olej, ale jen jak je zima tak to hulí jako z každýho vejfuku.. Únik oleje musel jít přes to víko spojky (které utěsním asi tmelem tam přeci může být) a na vrch válce koupim těsnění a nejspíš si pozvu kutila z vesnice kterej rozumí motorům a pokusím se to s ním vyměnit.. a snad to bude ok...
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Koudy01 » 13.12.2015-22:47

Zalezi jak moc to bylo povoleny. To chce prave momentak. Treba zrovna svicky se uplne na krev nedotahuji - bez momentaku - zasroubovat co to de rukou a pak pul otacky racnou.
Hlavne si k tomu predcitejte ze servisniho manual. Tam je vsechno podrobne popsany - jak rozdelat i jak slozit.
I pod to viko spojky kup tesneni. Tmel je na pikacu. Minimalne to seskrabavani pri pristim rozdelani je vopruz.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 13.12.2015-22:55

Bylo to hodně povolený, bral jsem to asi o 3/4 otáčky ránčou, jj svíčky dotahuju lehce, ale tady byly sakra lehce utáhlé, jednu jsem dokonce povolil rukou. Servisní manuál si stáhnu a vytisknu abych to měl po ruce jak říkáš, není nad to když se člověk může podívat na návod :) Ok, objednám tedy z netu jak těsnění pod hlavu tak pod spojku a až se domluvím se sousedem tak se do toho pustíme :) Díky moc za rady
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Mexican » 14.12.2015-08:38

hmm rocnik 98 za 35 a v tak zalostnom stave. A to si minuly rok ludia na motorkarich klepali na celo, ked som kupil za 37 tycek pekne fungujucu 2001ku. Doporucoval by som omrknut dalsie veci, pretoze ak bol motor postihnuty kutilom domacim, mohlo sa to prejavit aj na inych castiach moto. Inak, tych 48 000 km asi nebude realnych, mozno 148 000km :-( takze ta vlastne caka kontrola vsetkeho. Je zaujimave ako vacsina 15 rocnych motoriek ma najazd 40 az 50 000km, to proste nemoze byt nahoda :lol:
Mexican
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 142
Images: 9
Registrován: 16.03.2015-16:22
Bydliště: Oltec
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600s
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod nevo7 » 14.12.2015-12:54

Mexican: Môže byť. Veď ono to má najazdené km len do 99999 a potom to ide od nuly, čiže kľudne to už cez tu stovku prešlo.

Ono sa to dá doma porobiť, podľa manuálu /dobrá angličtina :) /, kde sú aj obrázky to ide. Robil som tak Bandita, motor išiel pekne rozobrať po kartre aj v ráme, snáď XJ je na tom rovnako.
A treba popozerať dotiahnutie všetkych šróbov. Ja som doťahoval hlavný stojan, kryt alternátoru a držiak stupačiek. Proste na staršej motorke po tych vibráciach sa niečo môže povoliť. A stratiť šrób, no to nepoteší, lebo to má iné stúpania ako tie naše v železiarstve.

Riick:
Veď dotiahni ten motor /možno to bolo len povolené/, poutieraj, trošku sa povoz a potom popozeraj, či to znova slizí. Možno dotiahnutie to vyrieši a či už tam je origoš tesnenie, či silikón momentálne nebudeš riešiť, možno časom, keď budeš meniť aj rozvodovku, či ventily.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Riiick » 14.12.2015-15:02

Ona motorka jako taková není v žalostném stavu, celkově je v dobrém stavu, až na to že začal týc motor :D což je problém. Ale jak jsem říkal, vše je extrémně povolené.. Takže jak psal NEVO7 tak vše doutahuju, otřu hadrem, projedu a uvidí se jestli to furt chčije nebo ne... Když to bude furt chcát tak je to jasný, bude se to muset přetěsnit, nejlépe ať na to rovnou mrknout v nějakém tom servise, a když to bude ok tak to nechám být a budu do budoucna šetřit na takovou menší generálku motoru (těsnění, gufera, ventily ). Zítra to vše dotáhnu, projedu a napíšu sem jakej je výsledek.. :)
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod kozoroh1 » 19.12.2015-10:28

Ahoj, pokud se v půlce opravy na to někdo nevykašlal. Horší případ. Důvody mohou být až hrozivé. Tak to s pastou povolené být může. Nemělo by, ale může. Prostě naneseš Gasket nasadíš dekl a dotáhneš jen lehounce rukou aby se vytvaroval. Po X minutách napůl pevný tmel dotáhneš. Jestli pak někdo zapomněl dotahovat je to jasný. Tlak oleje mohl tmel vytlačit. Nedokážu si však představit jak by ta motorka vypadala vytéct ti po motoru litr oleje. :shock: A po zahřátí by neměla hulit ani v těchto podmínkách. XJčka zas tolik olej nežerou. 20W snad vůbec.
Uživatelský avatar
kozoroh1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 172
Images: 3
Registrován: 13.02.2015-23:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: 600
Rok výroby XJ: 1999

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Koudy01 » 19.12.2015-12:21

kozoroh1 píše: Nedokážu si však představit jak by ta motorka vypadala vytéct ti po motoru litr oleje. :shock:


A ted si predstav, ze mimo mel praskly sroubeni na chladicu a vychcaly mu tama 2litry behem 100km...ti to cvachta aji v botech.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod kodl » 20.12.2015-13:03

Já měl povolený šroubky co drží zespodu ve vaně čidlo oleje a teklo to na sběrný potrubí výfuku pod motorem, oblaka dýmu za mnou, ale na botech nic....
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod Radis » 20.12.2015-20:52

Syn mel taky motor celej od oleje takže nejspis tesneni pod hlavou, koupilo se novy a pri sundani nadrze jsme prisli ze je ulomeny odvzdusnovaci sroub vika u vacek .Ten sroub ulomily a slepily v servisu. Kdyz si nechal sestelovat ventily.
Uživatelský avatar
Radis
 
Příspěvky: 25
Registrován: 07.09.2010-18:11
Bydliště: Bratrušov

Re: XJ 600 Těsnění pod hlavou

Příspěvekod nevo7 » 21.12.2015-15:53

Tak som kúpil z ebay tu sadu z Nemecka /čo som sem dal odkaz vyššie/. Obrázok bol Vesrah /čo je dobrá značka/, ale prišiel nejaký Sky Racing /to netuším, ani kto vyrába/. Uvidím, ako to bude sedieť. Athena sú drahšie ale určite ako originál, v tejto sú divné tesnenia výfukov.
To len ak by niekto rozmýšlal, možno kúpiť fakt trošku drahší Vesrah od češkých predajcov, aspoň tak píšu pri ponuke na nete.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků

cron