Nastavení zadního tlumiče

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Nastavení zadního tlumiče

Příspěvekod Anonymous » 31.01.2006-11:13

Chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s nastavením zadního tlumiče. Koukal jsem na ten svůj a je nastaven na největší tvrdost. Co jízdní vlastnosti? Není lepší ho trochu změkčit? :wink:
Anonymous
 

Re: Nastavení zadního tlumiče

Příspěvekod Bartus » 31.01.2006-11:20

To záleží taky na tobě, jak se ti na tom jezdí. Já ho mám víc naměko. Líp se mi na tom sedí když necítím každý šutr a nerovnost v zadku :D
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 31.01.2006-12:05

Já jsem na tom ujel zatím asi jen 800m:lol:, ale nejsem žádnej závodník tak si taky myslím, že je to zbytečný. Bohužel na to nemám klíč dá se to nastavit i něčím jiným?
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 31.01.2006-12:14

Kilč by měl být v origo náadí. Pokud ho nemáš,tak se dá udělat nebo koupit. Kolik vážíš? Já tak i s hadrama 100kg. Tvrdší podvozek hlavně zadek se ti při přidání plynu při výjezdu ze zatáčky neponoří. Ale zas příliš trvdý by ti mohlo kolo odskakovat. Takže já bych volil 4-5. A vyměnil bych olej ve vidlích - je to lehký,hodně lidí na to zapomíná a přitom to jízdním vlastnostem hóóóódně pomůže.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 31.01.2006-12:53

Já mám taky tak 100kg. Origo nářadí nemám. K motorce jsem nedostal vůbec nic :? dokonce ani manuál všechno teď pracně sháním. Nemáš náhodou něco? O té vidlici jsem na fóru četl a asi to udělám jestli říkáš že to bude lepší. Předek se mi zdá hodně tvrdej je to špatně nebo dobře?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 31.01.2006-12:57

Možná by to mohlo jít přestavit sikovkama.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 31.01.2006-13:01

O tom jsem taky přemýšlel, ale nechci to pomačkat a nějak zničit. Už jsem to zkoušel podobným klíčem, ale ani se to nepohlo. Je na to nějaká finta? Nebo je to jen zatuhlé a chce to promazat
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 31.01.2006-13:06

Nezkoušel sem to tím. Mám klíč.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 31.01.2006-14:33

Tak podařilo se. Vzal jsem na to sikovky. Je to sice prasárna, ale by jsem na ni hodnej a dělal jsem to opatrně. Nastavil jsem to na 4. Na jaře uvidím a kdyžtak to přitvrdím. Teď bych ještě rád koukl na tu přední vidlici. Dík za rady :D
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 31.01.2006-18:32

Mám dílenskou příručku v angličtině + mikrofische. Ale má to tak 100MB.
Předek moc tvrdej? Tak vylej ten olej ,dej novej 10W.Množství dej přesně.
Pak uvidíš. Je možný že tam dal někdo 20W,nebo ho tam dal víc a pak to je jak šutr.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2006-08:42

Včera jsem koukal na tu vidlici a zhrozil jsem se. Při pohledu zepředu levej teleskop má mokré gufero. Takže už koukám po nějakých náhradních. Hlavně už je rozhodnuto že to musím udělat. Potřeboval bych teda vědět kolik toho oleje se tam přesně leje. Náhradní díly zkouším sehnat z obchodu http://www.radevaracing.cz Stránky ještě nejsou pořádně hotové, ale kupoval jsem tam hadry a dobrý ceny.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.02.2006-09:10

Množství oleje je v manuálu.
Jinak gufera mají i tady http://www.motonet.cz/motocykly.php?zna ... 3&rok=1996
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 01.02.2006-12:02

Výměna gufer je trošku složitější,ale zvládnout se dá taky.

1, Sundáš kolo, třmeny brzd - nenechat viset na hadicích! provlíknout provázek a přivázat někam k motorce.
2, Povolit imbus na horních brýlích
3, Povolit víčko zvrchu tlumiče - když je tlumič venku, tak se to blbě
povoloje.
4, pololit imbus na spodních brejlích a vytáhnout tlumič.
5, Vyšroubovat to polovený víčko - bacha je to napružený, tak ať ti to
nedá přes hubu. Nebo se to nerozlítne po celé garáži.
6, Vytáhnout trubku co je pod tím víkem,pak podložku,pak pružinu.
7, Vylít olej - víc už z toho nevypadne.
8, Pak je na to potřeba spešl přípravek:

Asi metr blouhou násadu z koštěte - na konci udělat do konusu. (by japnci čuměli :shock: :D ) Ten normálně kladívkem natluču dovnitř a zespoda kluzáku je imbus - ten povolíš (za tu násadu držíš vnitřek tlumiče aby se ti neprotáčel) a vytáhneš prostředek tlumiče ven. Někdy povolit ten imbus je maso.
Vevnitř je ještě takovej plastovej doraz s pružinou,to tam můžeš nechat.
9, Pak podebereš velkým šroubovákem prachovku - je na kluzáku (Bacha ať ju neponičíš ,tu budeš dávat zpátky!)

10, Pak jen slušně cukneš za trubku a vytáhneš gufero + pouzdro.
11, Staré gufero stáhneš
12, Teď musíš to pouzdro natlačit zpátky - dá se to naklepnou přes novodurovou trubku - změřit průměr a normálně to koupíš v instalačních potřebách.
13, Dáš podložku která je mezi pouzdrem a guferem - nezapomenout!!!!
14, Jemně namázneš trubku tlumičovým olejem,zvrchu přes igeliťák natáhneš nové gufero - přes igeliťák abys nestrhl hranu gufera.
15,Narazíš gufero přes trubku nebo opatrně kladívkem - jde to
16,Opačným postupem smontuješ vnitřek tlumiče - dobře utáhnout ten spodní imbus.
17, Spustíš trubku dolů,nalijěš olej,párkrát zapumpuješ tou trubkou - jako bys tlumil - tím vypumpuješ vzduch z tlumiče a necháš to cca 10minut odstát. Pak změříš výšku hladiny oleje od vrchu trubky. (bez pružiny! ta se tam dá až potom) Hladina je v příručce. (podle ročníku motorky nevím co máš)
18, Dáš pružinu,podložku,vymezovací trubku,víko tlumiče - to jde blbě (dělej to přes ořech a ráčnu)
19, Montáž na motorku je myslím jasná - akorát si pohlídej abys měl obě vidle stejně vystrčený z vyrchních brýlí a to víko tlumiče dotahuj před tím než dotáhneš vrchní brýle.
20, Po kompletní montáži párkrát zmáčkni brzdu - ať si sednou brzdy. Pokud bude vrzat tlumič ,tak většinou stačí trubku pootočit.

Toť vše. Pro šikovný ruce práce tak na 2 hodky s montáží + demontáži + výměnou (oba tlumiče )
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2006-17:38

Tak už jsem dostal odpověd na cenu náhradních dílů. Co na to říkáte je to moc nebo je to pohodě?

1) vzduchovej filtr 575Kč
2) olejovej filtr 230Kč
3) gufera do přední vidlice - 174Kč ks
4) tlumičovej olej (je to asi nějakej 10W)- 268Kč
5) motorovej olej polosyntetika 150Kč litr sudový
6) sprej na řetěz 295Kč

seřízení:
1) karburátorů 500-1000Kč
2) ventilů 1000-1500Kč + případné podložky, cena 1ks je 200Kč
3) kouknout v jakém stavu je rozvoďák 300Kč

jde o obchod http://www.radevaracing.cz
ještě mi byla slíbená sleva 15% je to výhodný?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2006-17:43

MiroXJ ať koukám do toho návodu jak koukám tak tam nikde nevidím kolik toho oleje tam má být. Mám moto z roku 96 XJ 600 N.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 01.02.2006-18:51

A díváš se do toho servisního?
Ty ceny - pro srovnání kolik sem platil u Yamahy: viewtopic.php?t=264

A kolik je toho tlumičového oleje? Já sem kupoval 10W Repsol 1l za 160 Kč.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2006-19:13

Nějaký manual mám od Tomsmz je v angličtině. Vůbec nevím co to je a kolik toho je. Ten Jarmil to tam nenapsal. Za ten tlumičovej se mi to taky zdá hodně. Koukal jsem na fotky že jsi měl 0,5l za 80,-. Zkusím se ho zítra zeptat.
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 01.02.2006-19:25

Ceny si myslm že jsou normální. Akorát za seřízení karbeců 1000,- je moc! 500 jde.

Tak a oijl do vidlic:
379ccm do každé vidle
mělo by to být cca 111mm - ta hladina při stlačené trubce bez pružiny.
viskozita = 10W
průmer trubek 36mm - tvůj model (s jedním kotoučem)
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2006-20:07

Tak teď už snad vím všechno :lol: Jestli mi kámoš doveze o víkendu ty díly tak se do toho příští týden pustím :smt109 a pak poinformuju. Sjirka slíbil že mi pomůže s olejem tak možná bude vědět i něco s vidlicí. Zatím dík :smt038
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.02.2006-21:16

Vidlici mám v garáži rozdělanou a mám problém. MiraXJ psal že tam mám dát 379ml oleje a že hladina má být 111mm. Jenomže když jsem to rozdělal tak jsem všechno poměřil a zjistil jsem že hladina je 95mm, ale změřil jsem taky kolik oleje jsem vylil a toho bylo 377ml. Teď jsem zmatenej. Mám dodržet hladinu 111mm nebo tam dát radši 379ml a mít hladinu 95mm. Poraďte prosím spěchá. Nechci to mít rozdělaný celou zimu :cry:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.02.2006-22:44

Ahojte. Já jak řešil tlumiče (mám r. v. 92 - ale je to stejne jako ty) tak jsem dával olej 15W a říkali mi že ho má být 379 ml. Ale uplně přesně jsem to neměřil. Myslím si že jestli ho dáš 370 ml nebo 390 je to jedno.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.02.2006-07:32

Já mám právě strach, aby se to netlačilo ven přes ty gufera. Je totiž možný, že ty starý tekly právě proto, že tam toho bylo víc. A právě bych nechtěl znovu předělávat hotovou práci :cry: . Ale asi to tak teda zkusím Lehny.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.02.2006-19:48

Takže hotovo a smontováno. Podle takového návodu jak dal MiraXJ je radost dělat. Miro zasloužíš si 1* :D
Anonymous
 

Příspěvekod Radimathor » 05.05.2008-15:31

Může mi někdo poradit? Mám zadní tlumič nastavenej na 1 a nejde sním vůbec, ale vůbec hnout abych ho nastavil na tvrdší, je to měký až hrůza a nevím jak to rozhejbat. Nerad bych musel kupovat novej.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Mira XJ » 05.05.2008-20:05

Dej motorku na hlavní stojan. někdo ať ti ji podrží aby se na tom stojanu netočila. Pak použij ten klíč a metrovou trubku jako páku. Jde to těžko,ale jde a hlavně se neboj zabrat. :) Není to z cukru,je to kus železa.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Radimathor » 06.05.2008-11:58

Tak jsem zkusil a ničevó, akorát se to začalo ohejbat a deformovat v těch výřezech a ne a ne se to hnouti :smt017 :smt022 zkusim to protáhnou wd sprejem a potom to zkusim opět, jinak holt asi servisek za penízky. Každopádně díky za radu s tou velikostí páky.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Bartus » 06.05.2008-12:51

Ja to nastavil bez problémů sikovkama aniž bych to poškodil, takže to pujde neboj se přidat sílu :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod lynx » 06.05.2008-13:00

Bartus: to víš, když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou :lol: . Tomu se říká druhé konstrukční pravidlo. První je: uřízni to o něco větší a naper to tam kladivem :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Radimathor » 06.05.2008-14:47

Tak jsem to dal servisákovi, ten použil origo klíč na nastavení, potil se potil a pak mi řekl, že je to nějaký divný ať to tam nechám, že to rozebere, celý vyndá, zkusí vyčistit atd, a to je tak na tři hodinky ( jedna h za 450,- plus materiál ) a úspěch navíc nezaručuje :smt078 a že pro vytíženost to bude až v pátek - a to bych nestihl sraz a to nééé, použijem tedy tu další radu, větší a ještě vetší sílu.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod felika » 06.05.2008-15:03

Na to rozoberanie bacha, je to plnené dusíkom a akékoľvek "odborné" rozoberanie môže viesť k nutnej kúpe ďalšieho tlmiča. :!:
Len sa radšej ešte trochu posnaž. Je skúsenosťami overený fakt, že to pravidlo o ešte väčšej sile častokrát naozaj platí... :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků

cron