Seřízení karburátorů xj 900

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 03.03.2015-21:44

Ahoj. Mohli byste mi doporučit někoho, kdo umí seřídit karburátory? Jde mi o snížení spotřeby. Po pátrání na motorkářích.cz i osobním zjištuju, že to nebude taková prdel, sehnat někoho, kdo dokáže karbce seřídit. Synchro mi nabízí spousta lidí, ale v něm problém nevidím... Dík.
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod mimo » 04.03.2015-07:37

Šumperk- JIndra Urbánek ten to umí :)
mimo
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 198
Registrován: 29.01.2014-00:08
Kraj: Liberecký
Typ XJ: XJ 900 S
Rok výroby XJ: 1997

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod DickSz » 04.03.2015-18:07

U nás pan Krajcar, ale taky v Olomouci PPT moto. Přijedou si pro motorku, pokud je nepojízdná.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 04.03.2015-18:33

Díky chlapi. Urbánka jsem našel, ale Krajcara teda nee... Nemůžeš mi napsat něco víc? Co je u vás? Pracuje v nějakým servisu? Nebo třeba tlf..?
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 01.06.2015-10:41

Mímo, mirekm, mahomaho a další, co sedláte nebo ste sedlali devítku, kolik vám to žere /žralo?
Pán co zakládal tohle téma totiž stále řeší spotřebu. Jezdí mu to ve dvou za cca 8l a rád by to trochu stáhl.
Někteří trvdí, že s tím jezdí i za 5,5.
Jak ste na tom vy? :)
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod mimo » 01.06.2015-14:10

To je různý, když za to tahám tak ujedu 200 km když to šetřím tak 380 km a jednou i 420 km . Základ je seřízený karbce a lehká ruka žádný brzdění :) a taky jak jsi naložen , jak na tom sedíš, jestli jedeš po dálnici nebo po okreskách jestli fouká proti vítr.... Spotřebu neřeš a jezdi. 8)
mimo
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 198
Registrován: 29.01.2014-00:08
Kraj: Liberecký
Typ XJ: XJ 900 S
Rok výroby XJ: 1997

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Michal » 01.06.2015-19:31

Přidávám se k "někteří" za 5,5 no problem. Spotřeba kolem 8 značí, že je něco blbě, to mi nepápla ani když jsem jel trochu rychlejš :D
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 17.06.2015-20:46

Ahoj. Tak mám pokračování své odysey se spotřebou u xj900. Ptal jsem se v několika servisech, zda s tím něco dělat a nejčastější (spíš jediná) odpověď byla, že pokud motorka nemá jiný příznaky, tak ať se na to vyprdnu a jezdím. Až jsem narazil na jeden servis, jehož majitel mi potvrdil, že taková spotřeba je mimo a že má zkušenost, že po vyčištění a seřízení karbců spotřeba jistě klesne někam k 5,5l. Zkrátím to-za vyčištění a seřízení jsem zaplatil pět a půl tisíce a...motorka jede na tři válce. Servisman se zaklíná tím, že mi o možných komplikacích řekl (což je pravda), že se nějaká skrytá usazenina může uvolnit a ucpat něco v karburátoru. Jen podotýkám, že před čištěním jela motka absolutně perfektně, necukala, nestřílela, startovala perfektně za tepla i studena, táhla ve všech otáčkách-jen žrala. Po utracených 5,5 kKč jede na tři válce a reakce servisu je, že mě na to upozornil a že bude třeba čistit znovu. Končím sloh... Je to na reklamaci?
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod mirekm » 17.06.2015-22:08

Ty woe, co to je za servis?! Takhle bych se teda chtěl živit :roll: . Když něco čistím, tak to kulva musí být vyčištěný. Co by se tam pak uvolnilo?! Jasně, že je to na reklamaci. Je to sice blbá práce, všechno to rozebrat, vyčistit a profouknou, ale musí to fungovat.
8 l/100 je moc, pokud teda nemáš cestovní průměr 160km/hod a značí, že je někde problém. Ucpaný vzduchový filtr(předpokládám že ti ho vyměnili), bohatá směs- velké trysky, vysoká hladina paliva v karburátoru, špatně nastavený šroub bohatosti směsi. Příliš bohatou směs poznáš na svíčkách, byly by matně černý-saze. Správně mají být slabě okrový-cihlový a všechny stejný. pokud je vše OK, dá se jezdit 5-6 l/100, přičemž těch 6l/100 mám jen při rychlejším přesunu po dálnici. Po normální cestovní rychlosti +-90 a delší trase jsem na 5/100. Kochačka po horách je za 4,5.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 18.06.2015-09:29

Cau, mozna bych ti mohl domluvit vycisteni toho jednoho karbanatku ultrazvukem, ci jak se tomu nadava....zadarmo nebo za malo. Musel bych se poptat. Mam?
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Michal » 18.06.2015-13:37

Zveřejni ten servis, ať se mu můžeme vyhnout. Se vsadím, že to servishovado to fláklo do vany bez demontáže.
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 18.06.2015-16:29

Ahoj, ahoj. Mám tohle vlákno i na motorkářích a dal jsem servisu možnost se k celýmu vyjádřit a k reklamaci se nějak postavit, tak se zveřejněním ještě počkám. Chybu může udělat každej, že jo..?
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 18.06.2015-16:34

mirekm píše:Ty woe, co to je za servis?! Takhle bych se teda chtěl živit :roll: . Když něco čistím, tak to kulva musí být vyčištěný. Co by se tam pak uvolnilo?! Jasně, že je to na reklamaci. Je to sice blbá práce, všechno to rozebrat, vyčistit a profouknou, ale musí to fungovat.
8 l/100 je moc, pokud teda nemáš cestovní průměr 160km/hod a značí, že je někde problém. Ucpaný vzduchový filtr(předpokládám že ti ho vyměnili), bohatá směs- velké trysky, vysoká hladina paliva v karburátoru, špatně nastavený šroub bohatosti směsi. Příliš bohatou směs poznáš na svíčkách, byly by matně černý-saze. Správně mají být slabě okrový-cihlový a všechny stejný. pokud je vše OK, dá se jezdit 5-6 l/100, přičemž těch 6l/100 mám jen při rychlejším přesunu po dálnici. Po normální cestovní rychlosti +-90 a delší trase jsem na 5/100. Kochačka po horách je za 4,5.

Vzducháč jsem měnil jako první a nic, svíčky byly s úsadami a sazemi, takže asi bohatý. Jen nevím, jestli by motorka při bohaté směsi takhle v pohodě jela a neměla nějaký sekundární projevy... Ten servisák byl první, který mi řekl, že spotřeba určo po jeho zásahu klesne. No, zatím klesl počet válců...
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 18.06.2015-19:16

Koudy01 píše:Cau, mozna bych ti mohl domluvit vycisteni toho jednoho karbanatku ultrazvukem, ci jak se tomu nadava....zadarmo nebo za malo. Musel bych se poptat. Mam?
Zdarec! To bys byl hodnej. Jen, jestli to ten onen umí i rozhodit a pak složit a seřídit... Víš, že já to neudělám.. :oops:
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 19.06.2015-17:42

Rozdelat, slozit a nakroutit tam zakladni nastaveni umim ja...pokud nebudes vedet co s tim, nejak to dovez (vem s sebou ten svicak) a neco s tim udelame :)
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 22.06.2015-16:59

mirekm píše:Ty woe, co to je za servis?! Takhle bych se teda chtěl živit :roll: . Když něco čistím, tak to kulva musí být vyčištěný. Co by se tam pak uvolnilo?! Jasně, že je to na reklamaci. Je to sice blbá práce, všechno to rozebrat, vyčistit a profouknou, ale musí to fungovat.
8 l/100 je moc, pokud teda nemáš cestovní průměr 160km/hod a značí, že je někde problém. Ucpaný vzduchový filtr(předpokládám že ti ho vyměnili), bohatá směs- velké trysky, vysoká hladina paliva v karburátoru, špatně nastavený šroub bohatosti směsi. Příliš bohatou směs poznáš na svíčkách, byly by matně černý-saze. Správně mají být slabě okrový-cihlový a všechny stejný. pokud je vše OK, dá se jezdit 5-6 l/100, přičemž těch 6l/100 mám jen při rychlejším přesunu po dálnici. Po normální cestovní rychlosti +-90 a delší trase jsem na 5/100. Kochačka po horách je za 4,5.
Ty jo, tak dostat se na takovouhle spotřebu by bylo super... Servis jsem poslal do háje, ještěže mám tady Koudyho.. :D
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 30.06.2015-10:39

Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod kodl » 30.06.2015-13:14

Takže verdikt: dávals nový jehlový ventily a seřídil hladiny? A ty kusy okroužků byly ve všech možnejch tryskách, je tak? Já tohle absolvoval akorát u 2ks dvojitejch weberu do auta, ty původní gumičky jistě nemohly těsnit, u motorky sem tohle naštěstí ještě neřešil.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 30.06.2015-14:46

Nemenil sem nic. Ten jeden karbec byl jenom blbe slozene (dratek ventilku byl pod jazyckem plovaku). Asi nepozornost - stane se.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod kristensenj » 31.12.2015-14:07

V jiném tématu jsem popsal "domácí" seřízení karbců, co se týče té spotřeby tak najeto 70tis dle tacho a vždy s jednoroční předsezoní údržbou se pohybuju se spotřebou 5,4-5,8 v rychlostech 100-120 při plném naložení tří kufrů a drahé polovičky za sebou. Pokud se nechám uchlácholit dálničním cestovním tempem 140-160 tak jsem většinou v rozmezí 5,8-6,4 při plným naložení, většinou podle větru :-D A pokud jedu sám a jedu jak rapl tak nejvíc jsem se vyhoupnul až na 7,2 ale to už je opravdu střelba skoro až někdy bych řekl za hranicema stroje a v kopcovitém zatáčkovitém profilu tratě :-D :-D :-D Za ty roky a kilometry mám taky dosti vyčíhnutý jak spotřebu ovlivňuje řazení a rozjezdy pro hvězdy, ta devítka zvládne v poho 60na 5ku po rovině naložená, takže konec obce otočím s plynem jen tak aby se to rozjíždělo, eventuálně max polechtat čtyřku když vám někdo líže prdel a jsem na těch cca 5,5 ale jakmile z každý světelný nadlehčuju kolo, jezdím po městě na trojku a z každýho výjezdu z obce startuju z trojky nebo i někdy z dvojky a každý přejíždění náklaďáku jsem taky na trojce tak jsem rázem spotřebou kolem 6,5 a víc. Jinak k tomu servisu, bych si přerazil ruce kdyby mě někdo dovezl motorku která relativně funguje a ode mě by odjížděl s tím že to jede na tři hrnky a vymýšlel bych si pohádky že s tím se musí počítat že to "nevyjde" :-D Tak spotřebě zdar :smt006
kristensenj
 
Příspěvky: 5
Registrován: 11.01.2015-16:43
Kraj: Pardubický
Typ XJ: 900 Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 17.01.2016-22:14

Robine, jeste by se mohlo zkusit zkontrolovat toto:
7229
Nevim, jake a jestli vubec nejake vliv to ma na spotrebu (ale jestli to nejak upravuje predstih, tak by snad mozna aji mohlo), ale po tom vsem, co se na te motorce uz udelalo a bez vysledku, by se to vyzkouset mohlo. A je to na pet minut.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod famfulin76 » 18.01.2016-09:01

Ahoj. Jo, to by šlo! Ani to nevypadá tak složitě... Dík ta tip :smt038
famfulin76
 
Příspěvky: 51
Registrován: 17.12.2012-22:16
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: xj 900 diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod jirka4137 » 24.01.2016-22:47

Ty jooo dlouho jsem tady asi neprobíral foorum. 5 a půl hadru za vyčištění karbeců. Tak takto bych si chtěl vydělávat. No ale máš tam Koudyho. Na mém Xjéčku jsem do toho vlomil jenom jehlové ventily a něco za budíky na podtlaky. Seřídit bohatost snad nebude pro Koudyho problém. Ultrazvuky mám po ruce hned dva. Jeden v práci druhý kámoš 5 minut cesty. Kdyby něco neklaplo jsem na drátě.
jirka4137
XJ štamgast
 
Příspěvky: 321
Images: 0
Registrován: 17.05.2012-22:47
Bydliště: Otrokovice
Kraj: Zlínský
Typ XJ: FZS 600S
Rok výroby XJ: 2000

Re: Seřízení karburátorů xj 600

Příspěvekod nevo7 » 19.08.2016-12:59

Týka sa to XJ600 a synchro karburátorov.

Ide o hadičku z palivového kohúta do prvého karburátoru /buď na PRI, alebo asi na podtlak cucania benzínu do hadičky, čo ide do pal. filtra/. Ak to synchronizujem, asi musí byť napojená. Lebo je krátka, nádrž dám bokom a je odpojená, ale keď som ju pripchal, tak sa zvyšovali otáčky. Má to byť stále napojené /pri synchro/, ako za jazdy?
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod Koudy01 » 19.08.2016-15:13

Ja tu hadicku pri synchronizaci ucpavam, protoze pokud je zapojena v kohoutku, je vlastne taky ucpana....Hadicka slouzi k otevirani kohoutku. V kohoutku je membrana a kdyz motor nebezi, benzin netece. Jak se roztoci, diky podtlaku privedenyho touto hadickou se membrana pricucne a kohout otevre.

e: Znovu sem si precetl dotaz tak jeste jinak. Pokud pri synchronizaci beres benzin z nadrze, akorat ji mas bokem, mela by ta hadicka byt pripojena a kohout normalne na ON. Ja pouzivam jinou nadrzku, tak hadicku ucpavam.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Seřízení karburátorů xj 900

Příspěvekod nevo7 » 19.08.2016-15:32

OK. Lebo už som skúšal to zosynchronizovať a strašne to bolo rozladené /až sa mi nezdalo/. Takže som to nejak nedokončil. A mal som pocit, že benzínu v nádrži je, ale čerpadlo išlo /asi kvôli tej odpojenej hadičke/. Na budúce tam dám nejakú dlhšiu na prepojenie /nádrž mám nahodenú, len vytočenú, aby nezavadzala karburátorom/.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků

cron