Starter XJ550

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Starter XJ550

Příspěvekod jawarmaniak » 10.05.2014-15:59

Ahoj.

Moje vrána mi za studena přestala startovat. Na roztlačení chytá hned na první drc. Při ohřátém motoru startér točí. Natočeno mám přes 97 tisíc a myslím, že do toho ještě nikdo nehrabal. Baterka rok stará a proměřená. Mám víc, než podezření na uhlíky starteru.

Dohledal jsem, že potřebuju uhlíky 5x10x12. Pětibábu za origo díly Yamaha nedám. Objevil jsem, že se prodávají uhlíky pro brusky Metabo a Denso startery v rozměru 5x10x12,5. Takže seženu tyhle a případně je trochu zkrátím. Ale než to rozkuchám, tak se zeptám....

Kolik mm musí uhlíky mít, než jsou KO? Zkušenost z Jaw mi říká, že pod 10mm už je problém. Ale je to stejně i u Japonce? Čím mažete ozubená soukolí v převodu starteru? Obyčejná vazelína nebo něco jiného?

Díky
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981

Re: Starter XJ550

Příspěvekod kodl » 11.05.2014-21:55

pozor na to, uhlíky do startéru mají úplně jiný složení než do motorku na 230V, v tom startérovým je hodně mědi, bývá to na nich i vidět. Jestli je jedinej rozdíl v uhlíku 0,5mm délka, tak to asi nebude problém, opravoval sem jenom autostartéry a když se to pájelo, byl dycky problém, někdy se to odletovalo hned na pvní pokus, jindy za půl roku (v zimě...) pak sem raděj kupoval replikový uhlíky i s držákem, s bodovanými spoji, to asi doma neuděláš...
jo a možná by to mohly být tyto, za nedlouhý peníze..http://www.motocomponents.cz/elektroins ... v-81-83-2/ akorát to připojení je mi velká neznámá, je to asi bodovaný, nevím kdo by to mohl přibodovat, normální bodovačkou na železo to nejde, udělal sem dost marnejch pokusů.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Re: Starter XJ550

Příspěvekod jawarmaniak » 12.05.2014-17:31

Už jsem sehnal 4ks za 133Kč. Jsou startérový Valeo. Docela rozdíl, jak od Yamahy za 500/2ks. Koncovky nejsou problém. V práci to můžu upevnit, jak je libo. Pájení cínem, je nesmysl, když si uvědomíš, že tím teče až cca 140A. Co na ten převod? Klasika vazelína, grafitovka, molybdenka???
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981

Re: Starter XJ550

Příspěvekod jirka4137 » 13.05.2014-11:52

V roce 94 jsem na Hondu VF750 vystrouhal uhlíky ze startéru z Desty a fungovalo to v poho. Problém bývá i v tom že je startér plný prachu z vybroušených starých uhlíků. Dneska bych to asi moc neřešil a koupil nové ovšem za rozumnou cenu.
jirka4137
XJ štamgast
 
Příspěvky: 321
Images: 0
Registrován: 17.05.2012-22:47
Bydliště: Otrokovice
Kraj: Zlínský
Typ XJ: FZS 600S
Rok výroby XJ: 2000

Re: Starter XJ550

Příspěvekod mirekm » 14.05.2014-21:01

Na xj 550 jsem použil uhlíky ze startéru Š 120 (cca 4x10 Kč) :D , obrousil jsem je na rozměr a připájel na zbytek původního kablíku. Drží v pohodě (s tím proudem to nebude tak divoký), délku je třeba vyzkoušet, není tam moc místa a zdvih k dorazu je, pokud si dobře vzpomínám, poměrně krátký. Při výměně uhlíků je dobrý udělat celkový repas, vyčištění, přetočení komutátoru, ložiska atd. Jakou vazelínu jsem tam dával už nevím, ale skoro každá je lepší než nic :D .
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Starter XJ550

Příspěvekod jawarmaniak » 15.05.2014-15:07

Tak jsem to dneska rozhodil..
Komutátor byl celý od grafitu, to se dalo čekat. Tak jsem celý startér vymyl benzínem a kouknul na uhlíky. Ty měly 11mm. Takže OK. Vše namazal a složil. Zkušebně jsem lupnul baterkou a startér naskočil. Říkám si - asi kvůli grafitu zkrat na komutátoru mezi lamelama. Namontuju do motoru a zmáčknu startovací tlačítko... naskočí na první drbnutí. Super říkám si. Po hodince chci vyjet a zase mrtvo. Tak už jedině zbývá startovací relé. Odpojím silové kontakty, ovládací očistím a vrátím zpátky. Sepnu spínač, lupne, takže dobrý, pak jím trochu zaštěrchám a znova sepnu a nic. Takže to je relátko a ne uhlíky.
Vzal jsem šroubovák a pájku a rozebral jsem ho. Vyčistil, prostříknul kontaktolem a zase sletoval. Zatím funhuje, ale uvidím, jak dlouho. Budu to muset hlídat a případně sehnat jiné.

To jsou takové věci mezi nebem a zemí. Kdyby mne to napadlo, tak zkusím vyzkratovat silové kontakty na relátku... Ale znáte to - Murphyho zákon schválnosti - vadná je až ta poslední součástka, kterou rozeberete...
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981

Re: Starter XJ550

Příspěvekod Michal » 16.05.2014-08:31

No jestli jsi hned při problému rozhodil startér aniž by jsi si změřil jestli k němu dokodrcal ňákej volt, tak dobře ti tak :D alespoň to máš vyčištěný a namazaný :lol:
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Starter XJ550

Příspěvekod jawarmaniak » 16.05.2014-09:02

Nevadí. Rozhodně jsem rád, že jsem ten starter promazal. Ta třicetiletá vazelína to už měla alespoň 20 let za sebou. Je vidět, že teď točí mnohem ochotněji.
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků

cron