od jawarmaniak » 15.05.2014-15:07
Tak jsem to dneska rozhodil..
Komutátor byl celý od grafitu, to se dalo čekat. Tak jsem celý startér vymyl benzínem a kouknul na uhlíky. Ty měly 11mm. Takže OK. Vše namazal a složil. Zkušebně jsem lupnul baterkou a startér naskočil. Říkám si - asi kvůli grafitu zkrat na komutátoru mezi lamelama. Namontuju do motoru a zmáčknu startovací tlačítko... naskočí na první drbnutí. Super říkám si. Po hodince chci vyjet a zase mrtvo. Tak už jedině zbývá startovací relé. Odpojím silové kontakty, ovládací očistím a vrátím zpátky. Sepnu spínač, lupne, takže dobrý, pak jím trochu zaštěrchám a znova sepnu a nic. Takže to je relátko a ne uhlíky.
Vzal jsem šroubovák a pájku a rozebral jsem ho. Vyčistil, prostříknul kontaktolem a zase sletoval. Zatím funhuje, ale uvidím, jak dlouho. Budu to muset hlídat a případně sehnat jiné.
To jsou takové věci mezi nebem a zemí. Kdyby mne to napadlo, tak zkusím vyzkratovat silové kontakty na relátku... Ale znáte to - Murphyho zákon schválnosti - vadná je až ta poslední součástka, kterou rozeberete...
http://jawarmaniak.wz.cz/Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ