Těsnění předních tlumičů

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod calme » 10.06.2010-19:05

Zdar, mám další záludnou otázku na přední tlumiče. Letos jsem měnil přední gumu a byla neuvěřitelně oskákaná. Loni jsem do tlumičů nalil hustější olej, ale stejně z nich mám pocit, že příliš skákají. Dá se někde změřit útlum tlumičů? Měnil jste někdo těsnění v tlumiči? Kde jste to sehnali? Kolik to stálo? Záludnosti při montáži? Na fiši na těsnění míří odkaz čísla 6 .... Díky Calme
calme
 
Příspěvky: 27
Registrován: 29.09.2009-19:16
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Tommy XJ » 10.06.2010-19:24

Nechával jsem to repasovat v servisu. Kontrola, olej, gufera. 1100Kč i s prací mi nepřijde tolik.
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Jiri BN » 11.06.2010-06:42

Výměna oleje a gufer je popsána zde: http://www.yamaha-xj.tomsmz.net/forum/clanek_forum.php?kategorie=2
+ tu někde je video od Bolka s výměnou oleje ve vidlicích. Soudě podle tvých dotazů bych to dal do servisu(jen doporučení) :lol:
Gufera origo. Yamaha +- 600/pár.-, druhovýroba Athena +-300.-/pár, značkový olej 250-300.-/L
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 11.06.2010-06:49

Gufera snad s tlumením nemají moc společného. A pokud neprosakuje olej, nešahal bych na to. Cena na http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh=489&cat=&year=1992&mfg=Yamaha&modelsearch_x=&curl=&section=19144 167 Kč.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 11.06.2010-08:31

petr.sa -položka č.6 s cenou 167.- je obyč. podložka oddělující futro a gufero. Cena gufera na partsdepot je 363.-/ks (položka7)
Hodnotit útlum je dost subjektivní -záleží na hmotnosti jezdce, stylu ježdění, viskozitě a výšce hladiny oleje.....
Začal bych rozborkou vidle, jejím vymytím a kontrolou stavu futer a délky pružin podle manuálu a zda vidlice obnsahuje vše co má (nebyla-li vidlice napadena kutilem). Pokud si chci motorku nějaký rok nechat vyměnil jsem preventivně i gufera s cenou 255Kč/ ks origo Yamaha (cena je na průměr vidlice 41mm)
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 11.06.2010-10:03

^ je to tak, špatně jsem se podíval.
Anonymous
 

Příspěvekod calme » 11.06.2010-10:07

Na tom fiši, který je v odkazu je na díl tlumiče namířený odkaz 11.32. To je tělo tlumiče, po kterém jezí píst. Jde o to těsnění, ketré dělí píst od kluzáku. Ostatní spotřebák jsem měnil loni - olej, jak jsem psal, gufera. Pružiny mají správnou délku (v mojí jsou profi zkrácené o 9 cm), hladiny jsou v pořádku, ale guma byla po sezoně "vydlabaná". Takže bych se asi zaměřil na výměnu toho těsnění kluzák/píst tlumiče. Je to bílý teflonový kroužek sevřený šroubem. A na ten jsem nikde v nabídkách nenašel ...
calme
 
Příspěvky: 27
Registrován: 29.09.2009-19:16
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Jiri BN » 11.06.2010-11:16

697
4847
toto je FZS 600 2002, ale mělo by to být stejné s XJ průměr vidlice 41mm
to "těsnění" nové neseženeš leda koupit celou požku č.6 a to bude rána x2....
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Raci » 11.09.2010-13:20

cau mam takovy problem mam oskakanou predni gumu a ted mi v predku zacalo skarede lupat...nevite cim by to mohlo byt? preni tlumice netecou ale sou pekne meky diky za jakoukoli radu..
"Plná čára není zeď "......
- kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti.....
- Levne gumy človeku vydrzi as do smrti...
-Jezdi tak rychle , jak rychle umis brzdit!!.......
-Vzít za plyn umí každý,ale
brzdit jen ti nejlepsi!...
Raci
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.04.2010-17:47
Bydliště: Bratrušov

Příspěvekod Mira XJ » 11.09.2010-17:42

Lupání může být povolené ložisko na krku řízení nebo ložisko v kole - to je spíš hučení.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod jawarmaniak » 14.10.2012-18:14

Ahoj.
Mohli byste mi prosím popsat postup výměny gufer přední vidlice XJ550 Seca 1981? Odkaz od Jiri BN nefunguje. Taky bych se rád zeptal, kolik a jaký olej do nich pak nalít. Díky
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod Mira XJ » 14.10.2012-19:27

To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod jawarmaniak » 14.10.2012-19:49

Děkuju
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod mirekm » 14.10.2012-20:13

Ahoj,
postup popsaný Mírou xj je platný pro xj 600. Xj 550 má několik odlišností. Víčko nahoře v trubce není šroubovací, ale drží ho drátěný kroužek v drážce. Po sundání plastové krytky musíš víčko vhodným nástrojem (např. šroubovákem) zastrčit cca 10-15 mm dolů a současně vhodným háčkem zachytit drátěný kroužek a vytáhnout ho ven. Tuto operaci udělej ještě s vidlema v brejlích, venku se to dělá blbě. Chce to trochu cviku, nejdřív budeš možná muset víčko rozpohybovat směrem dolů pomocí kulatiny ( do průměru 10 mm) a kladiva. Pod víčkem je pružina, jde to dost ztuha a pozor, pak to vystřelí :-). Tou násadou to jde asi taky, ale "profíci" používají cca 600mm dlouhý "T" klíč, dole s imbusem 19 (stačí navařit M 10šroub se 6HR 19 - hlavou na konec). Jo a pozor, po vytažení trubky ti zůstaně gufero uvnitř kluzáku a nad tím guferem je ještě drátěná pojistka, tak ji opatrně vyndej a ať neporejpeš povrch pod ní a pod guferem. Olej podle manuálu je 230 ccm, motorový 10W/30 SE - do každé stejně. Ale provedení vidlic se může podle r.v. a různých náhrad lišit. Hodně zdaru :-).
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod DOS » 15.10.2012-07:59

Ještě doplním Mirkam, že z vlastní zkušenosti se osvědčilo při uvolňování té zátky nad pružinou povolit horní brejle na trubce. Bez toho nechtěla jít ven, pak už jo.
DOS
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 113
Images: 13
Registrován: 22.01.2007-12:18
Bydliště: Hradec Králové
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: XJ 550 XL700V
Rok výroby XJ: 1981

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod Michal » 15.10.2012-08:13

A proveď !!!důkladnou !!! kontrolu obou kluzáků a případnou nerovnost i minimální "poškození" perfekto zalapovat !!! Občas je tam "ťukanec" od kamínku.
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod mirekm » 15.10.2012-16:25

Michal píše:A proveď !!!důkladnou !!! kontrolu obou kluzáků a případnou nerovnost i minimální "poškození" perfekto zalapovat !!! Občas je tam "ťukanec" od kamínku.

Myslím, že pokud to jsou ještě originály, tak tam těch "ťukanců" bude víc :-). Moje staré vidle připomínají rašpli, taky jsem simerinky měnil po každé sezóně :-(.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod jawarmaniak » 15.10.2012-20:57

Díky všem za reakce. Moto je jak nová. Je to super zachovalej kousek. Jen kdyby ta origo metalíza nebledla :cry: Kluzáky jsou v dobrém stavu bez ťukanců. Vidle toho oleje tolik nepropouští, ale při propružení jsou už mastné. Gufera už prostě mají ojeté břity...
http://jawarmaniak.wz.cz/
Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ
jawarmaniak
 
Příspěvky: 51
Images: 0
Registrován: 14.10.2012-18:04
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 550 Seca
Rok výroby XJ: 1981

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod Vencl » 21.07.2013-12:38

Ahoj. Máte někdo zkušenosti s přitvrzením předních tlumičů? Dělal jsem gufera, a dal i novej olej. Ale přijde to nejen mně nějaký měký..
Vencl
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27.07.2011-20:15
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod mirekm » 21.07.2013-20:49

Pokud ti nepomáhá rozsah přitvrzení šroubem nahoře (pokud ho tam máš) pak to chce nové tvrdší pružiny, hustší olej, eventuelně podložky pod pružiny. Ale s podložkama opatrně, pokud máš již unavené měkké pružiny, chodilo by ti to na doraz, natvrdo. Začni olejem.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod Vencl » 23.07.2013-20:05

Mám Xj 600n '99, mám tam jen zátky, aspoń doufám.. Takže zkusit tužší olej. měl jsem ho tam lupnout hned.. Ale o kolik tužší??
Vencl
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27.07.2011-20:15
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod mirekm » 23.07.2013-22:16

Podívej se do manuálu, myslím, že tam má být 10W. Zkus 20W a kdyby to bylo moc tvrdé, namíchej (stejnou značku) do toho 10W na 15W. A přečti si něco o tom, už se to tu řešilo: viewtopic.php?f=3&t=272&start=30
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod Michal » 24.07.2013-09:07

mirekm píše:Podívej se do manuálu, myslím, že tam má být 10W. Zkus 20W a kdyby to bylo moc tvrdé, namíchej (stejnou značku) do toho 10W na 15W. A přečti si něco o tom, už se to tu řešilo: viewtopic.php?f=3&t=272&start=30

Přesně tak a možno prubnout o trochu víc oleje do vidle (max decka do jedné) . Estli furt měkkouš, tak nový pérka.
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod mirekm » 24.07.2013-14:03

Vice oleje nedoporucuji, u nekterych to pak muze jit natvrdo nadoraz - zkrati se zdvih
. Maji to dobre spocitane. Jeste je dulezite, aby bylo v obou stejne ( na ml ).
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: Těsnění předních tlumičů

Příspěvekod Michal » 25.07.2013-08:18

Ále, maj to spičítaný na šedesátikilovýho japončíka, nalejte to tam a uvidíte :D , vylejt se to může vždycky :D
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků

cron