Problem s radenim.

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Problem s radenim.

Příspěvekod donniedarko » 05.07.2012-17:31

Ako prve vam ozrejmim v akom rezime funguje moja motorka: So svojou motorkou ( XJ 600,rv. 98) jazdim denne do prace. Je to cca 40km tam a rovnako spat. Kedze ale pracujem v centre Londyna takze cca 30km je v podstate jazda upchatym mestom.

Tak a konecne popis poruchy: Prvych cca 20km je radenie prevodovych stupnov bezproblemove. Vsetko ide hladko a plynule. Potom ale radenie zacne robit problemy. Zacina byt hlucnejsie a je citit razy. Ku koncu je uz radenie velmi neprijemne. Pri podradovani je citit ako keby spojka nevypla uplne. Otacky vyskocia a motorkou vyrazne trhne. Pri zastavovani sa stava ze motor zdochne pretoze spojka nieje dost rozpnuta. Ak zastanem na neutrale tak po opatovnom zaradeni jednotky motorka poskoci a zdochne. Musim nou pohnut nech sa lamely dostanu od seba a potom mozem nastartovat a chvilku je vsetko ok. Takze z toho jasne vyplyva ze problem je spojka. Jazdil som rovnaku trasu celu zimu a nebol ziaden problem. Je mozne ze ked sa oteplilo, spojka sa zacala prehrievat a zacala robit problemy. Proti tejto teorii je ale fakt ze sa mi to stava aj ked sa vraciam z prace a to uz je vacsinou po jednej v noci.

Samozrejme som skusil nastavit spojku ako taku. Povolil som lanko. Spojka zabera uplne na konci chodu packy a napriek tomu sa problem stale vyskytuje.

Este jedna doplnujuca informacia. Olej ma za poslednych 6mesiacov nabehanych 5500km takze za chvilku ho budem musiet menit. Je mozne ze to je olejom? Predpokladam ze nie a zaroven s vymenou oleja budem menit aj spojku.

Ma niekto nejaky lepsi napad? Nerad by som menil spojku ak sa to da vyriesit aj inak ale ak je to spojkou a nic ine nepomoze tak nieje co riesit. Uz vopred vam dakujem ze ste to vobec docitali az tu. A tiez ocenim kazdu radu.
donniedarko
 
Příspěvky: 6
Images: 4
Registrován: 17.11.2011-18:29
Bydliště: London, UK
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Problem s radenim.

Příspěvekod JaVok » 05.07.2012-18:57

mě to taky dělalo zohhodil jsem spojku vycistil sprejem na brzdy a jemnym smirglem jen strhl lesklou vrstvyčku a dal do kupy beha jak nova
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: Problem s radenim.

Příspěvekod felika » 05.07.2012-20:03

Domnievam sa, že problém bude v spôsobe manipulácie so spojkou. Je to typický prejav ak s ňou viac preklzuješ pri pohýnaní ako je nutné, alebo sa pohýnaš pri zbytočne vyšších otáčkach a ešte s ňou preklzuješ, alebo ju veľmi dlho púšťaš pri radení rýchlostí; lamely sa vyhrejú a spojka prestane dobre vypínať. Po ochladnutí sa to spravidla vráti do pôvodného stavu a vôľa na lanku sa sama napraví, pokiaľ si neprekročil únosnú hranicu (mám to overené z vlastnej skúsenosti), alebo už nie.
Toto môže vysvetľovať aj fakt, že vo dne tam máš premávku hustejšiu, zastavovanie a pohýnanie na križovatkách s nesprávnou manipuláciou so spojkou je častejšie a v noci pri ceste domov v redšej premávke ju toľko netrápiš.
Vyvarovať sa akéhokoľvek zbytočného trápenia spojky, vyskúšaj si pohýnať sa s minimálnymi únosnými otáčkami, nie ako na pionieri, nedržať na spojke na križovatkách ani jednu sekundu, preklzovať len koľko je nutné - naozaj stačí veľmi krátka doba a rovnako aj pri radení - tam preklzovanie spojkou nie je potrebné vôbec - môžeš ju púšťať prudko.
Neviem koľko km máš odjazdené ani aký máš štýl jazdy, nesúdim len radím. Skús si prehodnotiť svoj spôsob manipulácie so spojkou, pohýnanie a radenie.
Ešte jedna jedovatá poznámočka - ak je chyba naozaj v tom povestnom medzikuse :twisted: , tak by to bolo asi to najmenšie zlo. To sa dá dať do poriadku :wink: ...
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Re: Problem s radenim.

Příspěvekod Mira XJ » 05.07.2012-20:57

Co dáváš za olej? viskozita,značka?
Defacto jsi si odpověděl sám. Motorka se v provozu po městě defacto přehřeje a olej nestíhá. Zkus sehnat Motul 15W 50. Myslí si že pak bude klid.:o)
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Re: Problem s radenim.

Příspěvekod donniedarko » 06.07.2012-10:38

To felika: myslim ze mas pravdu. Dnes som jazdil podla Tvojich rad bez preklzovania spojky a s co najnizsimi otackami pri rozjazdoch. Moj predchadzajuci styl jazdy nebol nejak vyrazne odlisny oproti dnesnemu, ale dnes som si na to dal extremny pozor a prinieslo to vysledky. Problem sa prajavil iba minimalne az vobec. Musim ale povedat ze rano ked som isiel do prace bolo 14 stupnov a jemne mrholilo takze mozno aj to malo vplyv na moj problem. Ale primarne to beriem ze problem je v medzikuse takze budem pracovat na style mojho pouzivania spojky.

To Mira XJ: momentalne tam mam Motul 10W40. Najblizsie ho teda vymenim za Motul 15w50. Najviac sa bojim toho ze tu este ani nebolo poriadne teplo. Cez den tu mame nejakych 24max. Neriesil niekto z vas pridavny ventilator na chladic oleja?

Nakoniec asi vyuzijem radu kazdeho z vas. Dam si pozor na pouzivanie spojky, vymenim olej za 15w50 a ked budem menit olej tak sa uz rovno pozriem na spojku ako to tam vlastne vyzera. Mozno uz bude vhodna na vymenu.

Takze velka vdaka kazdemu z vas. A ak mate nejake informacie alebo napady o pridavnom ventilator na chladic oleja sem s nimi. Leto je tu, olympijske hry tiez a moja rychlost v meste bude este nizsia. Takze mozno nebudem stihat chladit.
donniedarko
 
Příspěvky: 6
Images: 4
Registrován: 17.11.2011-18:29
Bydliště: London, UK
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Problem s radenim.

Příspěvekod felika » 06.07.2012-11:30

Nemyslím že by bolo nutné dávať nejaký prídavný ventilátor na olejový chladič, ono to dostatočne stíha chladiť. XJ nezná bratra, tú len tak ľahko neprehreješ ani vo veľkých horúčavách. V týchto dňoch tu máme 32 - 38 stupňov, jazdil som už vo vyše 40 stupňových teplotách, bol som ako na ihlách, v duchu som sa jej ospravedlňoval za tie pekelné muky čo jej spôsobujem, ale zvládala aj zvláda to bravúrne, bez náznaku nevôle. Ale - iniciatíve sa medze nekladú, ak chceš ventilátor, skús...

Olej používam tiež Motul 5100 15W 50, už poriadnu dobu, néma probléma...

A k tej spojke - ak dáš do poriadku ten medzikus (ak je predsa chyba v ňom) a spojka Ti bude už normálne fungovať a vôľa je ešte v tolerancii, myslím že je zbytočné ju otvárať, zatiaľ si to neškrab :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků

cron