vIbrace pri 4000ot

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod JaVok » 28.05.2012-19:18

pri 4000 vybruji riditka a stupacky sim o radu co to muže dělat
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: vibrace pri 4000ot

Příspěvekod mistrhroch » 28.05.2012-20:38

-Pokud nemáš poskákanou gumu, ztracené závažíčko, vyčvachlé ložiska atd-tak je to při 4000ot úplně normální. 8) :lol:
-Taky mě to při prvních jízdách vystrašilo... :oops:
-Jinak se o tom na fórech už dost debatilo... :wink: ...a prý se při tom i nějaká udělala... :lol:
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: vibrace pri 4000ot

Příspěvekod JaVok » 28.05.2012-21:03

dikes uklidneni
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: vibrace pri 4000ot

Příspěvekod Michal » 29.05.2012-06:34

Co to může dělat??? No s největší pravděpodobností máš nastartovaný motor :lol:
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: vibrace pri 4000ot

Příspěvekod PIG » 29.05.2012-06:51

Myslim že kolem 4000 to dělá snad každé XJ. A všimni si že když se blíží v nádrži rezerva je to ještě horší, naopak s plnou to není tak hrozný
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod TOMMZ » 29.05.2012-07:49

I velké tvrdé vibrace se píšou s měkkým! Poznámka redakce :wink:
Trochu mi to připomíná první příspěvky Habery jeho heberštinou :smt004
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod JaVok » 29.05.2012-19:59

jj děkuji za opravu
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod mistrhroch » 29.05.2012-21:09

JaVok píše:jj děkuji za opravu


Jůů ten je slušnej!!!Konečně tu nejsem sám!!! :lol: 8)
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod cotomas » 30.05.2012-09:51

Jako začátečník na moto se zeptám, zda můžou být ty vibrace tak silné, že v levém zrcátku z auta za mnou vidím jen šmouhu a jedno světlo a v právem jak kdyby za mnou jela kolona aut? Začíná to od 3900 a končí při 4200ot, pak se to zklidní, ale jemné třepání tam je.
Závaží v kolech jsem zkontroloval a zdaji se že žádné neupadlo. Motor má seřízeny ventily, karbece, nový rozvoďák, ale na vačce je prý trochu vůle-dle mechanika ještě v mezích. Může to být ta "volnější" vačka?
Ps - na zrcátka jsou prý nějaký "antivibrační mezikusy" mezi řidítka a zrcátka - pomáhá to, abych v zrcátku něco viděl ?
XJ 650 4K0 1981
cotomas
 
Příspěvky: 13
Images: 3
Registrován: 08.04.2012-12:30
Bydliště: Znojmo
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 650
Rok výroby XJ: 1981

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod mistrhroch » 30.05.2012-10:22

U XJ jsem to neměl tak drastické i když mi kmitali řidítka jak starému krocanovi.Ale teď třeba na XJR vidím:
-V pravém zrcátku "roztřepeně".
-V levém vidím dobře.Tady jsem totiž upravoval uchycení(odvrtal roznýtování nad matkou, přidal podložku pod pružinku a matku po zašroubování zalepil loctitem).Mě se totiž nejen třepalo, ale i při velké rychlosti mělo tehdenci se klopit.
-Takže až upravím to pravé, budu to mít potvrzeno, že se to dá odstranit.Také mohu případně poslat fotečky tohoto bastlení(ještě jsem si upravoval velikost matky, aby se tam dal dát lehce nastrčák...).
Jo a taky jsem si dával těžší závažíčka na řidítka.
P.S.:Když jsem to kdysi začal řešit-tak jsem narazil na článek, že to u někoho dělalo i volné sklíčko.Vyřešil to vyvrtáním zezadu malé dírky, skrz kterou tam fouknul nějakou těsnící hmotu... :shock: .Píšu to jen jako důvod k zamyšlení...
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod Michal » 31.05.2012-06:45

Koukni jestli jsou zrcátka origoš. Originály mají proti omezení vibrací nalepené na skle poměrně dost masivní závaží a mezi plastem a sklíčkem nahňácanej molitan na utěsnění.
Jestli je tam nějaká šitka na Babetu z Mototechny, tak je vyhoď.
Koukni na přední pneu jestli není "odskákaná" (tlumiče K.O.)
No a jestli nebude zbytí, tak jdi do těch mezikusů proti vibracím, pomáhají.
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod moje-jirky » 14.10.2017-22:17

Dobrý večer, dovolim si oživit toto téma. V týdnu se mi na mém XJcku začaly během jízdy trepat řidítka.
Jedu a v rychlosti 40-70 km/h si říkám, ze mi nějak brni ruce - stalo se to az po ujetí asi 35km...tak mírné uvolnim stisk a řidítka kmitají...asi jako když mate nevyvazene pneu u auta, tak se trepe volant... Podotykam při zavrenem plynu.
Pneu mám nové,najeto asi 250 km, měsíc výroby květen 2017...kola byla vyvážena na vyvazecce....lepená zavazicka...nyní neni patrná ztráta - odlepeni....
Moto ma mít najeto 29tis...
Nevím si s tím rady...co zkontrolovat či jak dal...to u Jaw nebyvalo...
Děkuji za připadne tipy...
moje-jirky
 
Příspěvky: 28
Images: 2
Registrován: 26.04.2017-15:15
Kraj: Středočeský
Typ XJ: 600 diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod Koudy01 » 15.10.2017-10:30

Zkus to projet nez horniho kufru, pokud si ho tam mel. Bez nej to dela o moc min nebo vubec. Dotahnout krk rizeni, vymenit olej v tlumicich, vymenit loziska v kolech. Neco z toho by melo tvuj problem zmirnit. Zcela odstranit se ti to s naklapnutym vrchnim kufrem nejspis nepovede. Pri zpomalovani to tak proste dela. Otis ti napise, ze mu to nekmita vubec, ale ma jiny loziska v krku.
Viz
http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?f=3&t=42&p=38313&hilit=kmit%C3%A1n%C3%AD#p38313
http://yamaha-xj.cz/newspage.php?news=611
http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?f=2&t=703&p=38574#p40312
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod Mexican » 15.10.2017-18:47

ja si to semtam testnem - pustim obe riaditka ale akoby sa presuniem hmotnostou dopredu - ked som vystrety, tiez maju riaditka tendenciu trochu trepat. S kufrom je to vsak este viac vyrazne, ako pise Koudy.Este si skus skontrolovat ako mas nastaveny zadny tlmic..a potomto co pise Koudy
Mexican
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 142
Images: 9
Registrován: 16.03.2015-16:22
Bydliště: Oltec
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600s
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod OTIS » 16.10.2017-06:28


Proto bych rovnou vyměnil ložiska v krku, než dělat různé experimenty s nejistým výsledkem :wink:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod moje-jirky » 16.10.2017-19:01

Dobrý podvečer,
děkuji Koudymu a OTISovi za reakce. :)
Mám nové postřehy z dnešní vyjížďky.
Dnes i minuly týden jsem mel s sebou "Batuzek" a byť nemám zadní kufr středový, mam dva boční! Minuly tyden jsme mel v každém cca 4 kg jablek :) a dnes nějaké věci též - cca 3 a 3 kg.
To znamená, ze jsem mel zadní cast zatíženou...
Když jedu bez kufru s Batuzkem, popř. jen sam a bez kufru, je to lepší...

To asi bude vazné třeba ta nova ložiska, co?

Mne se do toho tak nechce, mám trochu obavu, abych nic nezvojtil...
Na svých Jawickach si vše dělám sam, ale tady do Japonce se nějak bojím...možná je to kvůli těm vyssim rychlostem...nevím...
moje-jirky
 
Příspěvky: 28
Images: 2
Registrován: 26.04.2017-15:15
Kraj: Středočeský
Typ XJ: 600 diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod Koudy01 » 16.10.2017-19:03

XJ je takova japonska Jawa, takze s chuti do toho! ;-)
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod moje-jirky » 16.10.2017-19:06

Myslis-japonska Jawa? To je krásně řečeno...:-)
Viď, asi tedy nová ložiska a typu, jaké ma OTIS....

Ještě jsem se dočetl v jednom s odkazů na předchozí debatu, že někomu i po vyměnění ložisek, oleje v tlumičích a gumě to dělalo stále a hodně. Nakonec pomohlo pouhé a prosté dotažení krku....
Zeptám se obecně, na kolik má být krk dotažený - jsou na to někde Nm? Díky...
moje-jirky
 
Příspěvky: 28
Images: 2
Registrován: 26.04.2017-15:15
Kraj: Středočeský
Typ XJ: 600 diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod OTIS » 17.10.2017-09:37

Utahovací moment je uvedený v servisním manuálu.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod Koudy01 » 17.10.2017-10:29

Nojo, ale na moment dotahnes jen tu horni matku pod riditkama (110Nm). Ta podle me drzi jen horni bryle, aby se ti nepootocily proti spodnim a s vuli v loziskach moc spolecnyho nema. Vule se vymezuje dotahnutim te zubate spodni matky. Na tu ale moment v manualu neni. Jen se tam pise, ze to mas dotahnout tak, aby tam nebyla vule, ale zaroven tak, abys to nepretahl a zbytecne nezatezoval loziska. Mozna pletu...
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod kozoroh1 » 17.10.2017-10:38

moje-jirky píše:Myslis-japonska Jawa? To je krásně řečeno...:-)
Viď, asi tedy nová ložiska a typu, jaké ma OTIS....

Ještě jsem se dočetl v jednom s odkazů na předchozí debatu, že někomu i po vyměnění ložisek, oleje v tlumičích a gumě to dělalo stále a hodně. Nakonec pomohlo pouhé a prosté dotažení krku....
Zeptám se obecně, na kolik má být krk dotažený - jsou na to někde Nm? Díky...


Jo přesně tohle dělalo mně. Všechno nové, kuželíková ložiska, gufera a olej v tlumičích, guma (když byla úplně nová tak to bylo chvíli OK) a když jsem pustil řidítka, tak mazec. Pomohlo jen dotažení krku tak, aby šli řidítka lehce ztuha, když je přední kolo ve vzduchu. A je klid. Ani se to nehne při jakékoliv rychlosti bez kufrů, s jedním nebo třemi je to úplně jedno.
Uživatelský avatar
kozoroh1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 172
Images: 3
Registrován: 13.02.2015-23:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: 600
Rok výroby XJ: 1999

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod OTIS » 17.10.2017-10:48

Koudy01 píše:Nojo, ale na moment dotahnes jen tu horni matku pod riditkama (110Nm). Ta podle me drzi jen horni bryle, aby se ti nepootocily proti spodnim a s vuli v loziskach moc spolecnyho nema. Vule se vymezuje dotahnutim te zubate spodni matky. Na tu ale moment v manualu neni. Jen se tam pise, ze to mas dotahnout tak, aby tam nebyla vule, ale zaroven tak, abys to nepretahl a zbytecne nezatezoval loziska. Mozna pletu...

Samozřejmě ta zubatá matka.Na to je speciální klíč, který použiješ s klasickým momenťákem - origo Yamaha stojí kolem 500 Kč (na ebay). Já sem si klíč vyrobil. Moment v nějakém manuálu uvedený je, určitě bych to neutahoval nějakým vymyšleným :)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod kozoroh1 » 17.10.2017-10:59

Samozřejmě ta zubatá matka.Na to je speciální klíč, který použiješ s klasickým momenťákem - origo Yamaha stojí kolem 500 Kč (na ebay). Já sem si klíč vyrobil. Moment v nějakém manuálu uvedený je, určitě bych to neutahoval nějakým vymyšleným :)[/quote]

Tuším, že utahovací moment pokud v manuálu nějaký je bude na kuličková ložiska. Pokud je nahradíš kuželikovými tak bude ten moment jiný. Takže zbyde ten "vymyšlený" ale není se čeho bát. Není to ložisko zátěžové.
Uživatelský avatar
kozoroh1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 172
Images: 3
Registrován: 13.02.2015-23:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: 600
Rok výroby XJ: 1999

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod OTIS » 17.10.2017-11:26

Co sem nastudoval odborné rady ze servisů, tak se má používat stejný moment pro oba typy ložisek.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod moje-jirky » 17.10.2017-11:30

Takže se dnes podívám na zubatou matici pod brejlemi :-) to vypadá jako klíč na výfuky na Jawě :-) ta moje Jawa :-)
moje-jirky
 
Příspěvky: 28
Images: 2
Registrován: 26.04.2017-15:15
Kraj: Středočeský
Typ XJ: 600 diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod Koudy01 » 17.10.2017-11:38

OTIS> A jakej je ten moment? Bud v Haynesu neni nebo ho nemuzu najit.

moje-jirky> Ty zubaty sou dve na sobe, tak se podivej na tu spodni ;-)
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod OTIS » 17.10.2017-16:26

7357
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod moje-jirky » 18.10.2017-13:54

To jsou informace - přímo úžasně přesné! Pánové, velice vám děkuji! :-)
řeknu vám pak, jak se mi zadařilo :-)
moje-jirky
 
Příspěvky: 28
Images: 2
Registrován: 26.04.2017-15:15
Kraj: Středočeský
Typ XJ: 600 diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod moje-jirky » 26.10.2017-08:29

OTIS píše:7357

OTISi, můžu se ještě zeptat, odkud máš ten obrázek? Máš nějaký odkaz na stažení?
Díky moc..:-)
moje-jirky
 
Příspěvky: 28
Images: 2
Registrován: 26.04.2017-15:15
Kraj: Středočeský
Typ XJ: 600 diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: vIbrace pri 4000ot

Příspěvekod OTIS » 26.10.2017-18:37

Ke stažení tu https://onedrive.live.com/dokumenty

Na straně 1-8 je uvedený nástroj pro dotažení krku
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Další

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron