Nastavení - rozladění směsi

Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod motorkar0784 » 08.04.2012-16:51

Hoj pánoné, mám otázečku, o směsi jsem tady našel pár témat ale nenašel jsem odpověď která by mě uspokojila. Jedná se o XJ900 Div Podle servisního manuálu je základní nastavení směsi na 1 - 1,5 otáčky (jestli jsem to dobře pochopil protože oni tam maj napsaný 1-1/2 což mě teda taky značně mate) a já jsem zjistil že to mám na karbcích nějako záhadný protože to mám 4,5 - 3,25 - 3,5 - 3,0 Je možný že by takhle vyjely ty regulační šroubky během provozu? Je fakt že za dobu co to mám já tak karbce nikdo neladil a o předchozím nemám ani tušení. Díky za vysvětlení případně i ujasnění jak to s těma hodnotama je.
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod motorkar0784 » 09.04.2012-19:42

No nic no tak jsem to vzal sám do svých ruk, celou mašinu jsem rozebral zkontroloval ventilový vůle, sundal plovákovky z karbců vysypal hegeš vyfoukal vyčistil smontoval dohromady nastavil základních 1,5 otáčky, mašinu jsem sešrouboval, nadrnknul, ohřál, naladil jsem podtlaky, sešteloval směs po klasickém starém způsobu a ejhle, spotřeba šla dolu reakce na plyn výraznější a zmizela výkonová díra mezi 5000-5500 při čtvrtce plynu. A ty karbce, sice to opravdu člověk nenaladí jak s lambdou a patřičným přístrojem ale kdyby náhodou někdo chtěl zkoušet sám tak nastavit na základ což tady je teda nějakejch 1-1/2 otáčky, nastartovat ohřát na provozní teplotu naladit cca 1200 volnoběžných a pak hezky jeden karburátor po druhém povolovat směs po čtvrt otáčkách, vždycky všechny karby a chvilenku počkat co to bude dělat, a to do té doby dokud se otáčky zvedaj, jakmile všechny povolíte o čtvrt otáčky a otáčky motoru jsou stejné nebo začnou klesat tak přestat, a buď všechny o čtvrt otáčky vraťte nebo nechte tak jak je, důležitá je čistota trysek a sladěný podtlaky nejlépe na předepsanou hodnotu, potom teprve ladit směs a bude to pak fungovat jak má. Po tom všem mám všechny šrouby směsi natočený na 3,25 otáčky. Dneska jsem natočil 150km, jelo to jak hodinky, ještě pak po nějakej jízdě ze zvědavosti vytáhnu svíce jakou budou mít barvu.
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod motorkar0784 » 10.04.2012-19:18

Ty jo nikdo nic? Klidně napište jestli jsem udělal něco blbě nebo jestli to je celý blbě, nebo jestli tomu něco chybí. Zkouklo to dost lidí a nikdo nic, to se divím.
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod Zdeněk » 10.04.2012-21:53

No v tomhle ti moc neporadím, ale když má být od novoty jeden a půl otáčky , tak asi ty tvoje tři a čtvrt ot bude trochu moc. Dyť máš skoro novou motku, No nevím, ale bral bych kvůli opotřebování dejme tomu do dva a půl ot. Máš origo air-filtr?? Máš origo lauf??? Pokud se mění filtr nebo lauf za neorigo---laďák, tak tam se to musí poměnit, tak to jo.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod motorkar0784 » 11.04.2012-04:00

No já nevim jestli novou, je 12 let stará ale těch 1,5 otáčky je výchozích pro následný ladění, alespoň podle toho co jsem k týhle motorce a vůbec všeobecně ke karburátorům dohledal, že to jsou výchozí nastavení pro následný seřizování ale proto jsem to sem napsal, kdyby to bylo náhodou uplně špatně tak aby mě to někdo vysvětlil. Jinak laufy origo a filtr čistej a taky origo.
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod koniksr » 16.04.2012-10:25

Zdravim, prave riesim aj ja nastavenie zmesi. Xj 650 ma v manuale 3otacky a mne sa najlepsie ujala hodnota okolo 4roch. Zaklad je samozrejme najprv synchronizacia podtlakov a nasledne zakladne nastavenie podla manualu, v mojom pripade 3ot povolit od uplneho dotiahnutia. keby bol v masine jeden karburator, tak by sa zmes nastavovala sposobom zvysovania volnobeznych otacok pomocou pridavania alebo uberania vzduchu v smere kde sa otacky motora zvysuju. Nasledne by sa znizil volnobech na mechanickom doraze karburatora a postup by sa opakoval az pokial by motor nezacal ist nepravidelne. Po dosiahnuti nepravidelneho chodu sa uz treba vratit na hodnotu kde ide este motor pekne a bohatost by mala vyhovovat. (takto sa to robilo na starych embeckach 1000 a 100)
Pri 4roch karburatoroch sa to neda celkom takto nastavit, ale da sa najst neaka priblizna hodnota kde motor ide uspokojivo.
Nasledne sa idem previest neakych 20km , a po tejto jazde sviecky von a podla farby ako su opalene sa da usudit ktory valec potrebuje este viacej vzduchu a ktory zase opacne viacej paliva. Biela sviecka chudobna zmes a cierna je bohata. Takze ktory valec ma sviecku opalenu na cierno tak na tom karburatore povolim cca 1/4 otacky. Uplne bielu zase pritiahnem o cca 1/4otacky. Nasledne sa idem znovu previest a postup opakujem az pokial sa sviecky nesfarbia do neakej sedej az jemne hnedej. Takto sa da aj vysvetlit preco autor prveho prispevku mal na kazdom valci inu hodnotu
koniksr
 
Příspěvky: 5
Registrován: 14.01.2012-12:12
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 650
Rok výroby XJ: 1980

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod motorkar0784 » 16.04.2012-15:44

No tak co se týče těch svíček, karbce mám pořád nastavený tak jak jsem psal, podtlaky a vyčištění karbců tomu předcházelo protože jakýkoliv další ladění bez tohoto nemá cenu, motorku jsem projel 250km v kuse po dálnici v "dálničním" tempu :D Když jsem se vrátil tak přesně jak píšeš šel jsem po svíčkách a všechny jsou naprosto stejně našedlý s kontaktem z lehka do cihlova takže si myslím že to je v pořádku a pokud se člověk vyučil a začínal se živit právě na starých žigulíkách škodovkách atd tak by tohle neměl být takovej problem akorát toho je víc na jednom motoru :-D Jen mě docela znejistila informace o tom, už nevim kde jsem to našel, že na těhle karburátorech to je se šroubem směsi naopak, že dotahováním ochuzuje, povolováním obohacuje, což já si nejsem zcela jistej zda to tak je, na starých klasických karbcích v autech to bylo právě tak jak píšeš, utaženej je bohatej povolenej je chudej. Když jsem to nastavil na výchozích 1,5 otáčky tak ale je fakt že ten motor byl na přidání plynu takovej línej a z otáček se mu taky moc nechtělo a měl evidentně takovej "suchej" zvuk-chod což bylo většinou chudou směsí, takže zřejmě opravdu to bude naopak než klasika. A jinak co se týče toho stejnýho nastavení karburátorů, podle mě to jsou tak přesné věci od výroby že pokud jsou naprosto čisté funkční, hladinou a podtlakově seřízené na stejné hodnoty tak si myslím že maximální rozdíl mezi karbcema by neměl být větší jak čtvrt otáčky. Jasně že samozřejmostí je řádný stav motoru jako takového.
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Nastavení - rozladění směsi

Příspěvekod koniksr » 18.04.2012-09:29

Ja som to na zaciatku mal tiez rozdielne ako pises , ale ja som to jednoducho musel rozladit oproti originalu ako som to mal nastavene, lebo som daval druhy motor a karburatory som prehadzoval tieto. Ked som kupil masinu tak mi povodny majitel pribalil dalsi motor s tym ze ma podpalene ventily. Ked som ho rozbalil z igelitu v ktorom bol zabaleny tak ten motor bol ako novy. Nemal poskodeny cierny nastrek a strana zapalovania bola ako keby mal nabehnute iba par tisic km. Na motore co tam bol namontovany boli od padu obrusene spodne zavity kritu zapalovania a to bol jeden z dovodov preco ma zaujal ten motor. Druha vec je ta ze motor co som dostal mal rovnake vyrobne cislo ako ram. Nechcem tu popisovat celu opravu ale skratka spravila sa na novo hlava a motor sa nahodil. Skutocne je opotrebovany daleko menej ako ten co tam bol lebo aaj tlaky tomu zodpovedaju. Rozdiel v tlakoch je max 0.5atm a max mam cca 12atm. Na tom starom to bolo od 9.5-11.5 s tym ze vonkajsie mali vysie tlaky ako vnutorne a najviac mal 4ty valec. Je to zrejme preto ze je to vzduchom chladeny motor a vnutorne valce sa opotrebuju pri mensom chladeni viac. Prave pre tieto rozdieli si myslim ze su aj rozdielne vykrutene srobi bohatosti zmesi. Ked som zacinal robit bohatost tak som vsetky nastavil na 3ot podla servis manualu. Pri 3otackach masina este zle startovala a strielala do komina ako besna. Postupne som sa dostal na hodnotu 4.5otacky. Teraz motor startuje na stvrt sitica a do pol minuty ho stahujem na nulu. Startuje pekne ale este stale sem tam streli do komina. Takze teraz sa este bude doladovat podla sviecok, ale myslim si ze skutocne ako pises taam nebude velky rozdiel , a bude to max cca pol otacky. Napisem ked to bude celkom nastavene ze ake su rozdieli (ak sa masina medzi tym nepreda) http://motocykle.bazos.sk/inzerat/14605 ... 0-1980.php Momentalne si brusim zuby na SUZUKY VX800
koniksr
 
Příspěvky: 5
Registrován: 14.01.2012-12:12
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 650
Rok výroby XJ: 1980


Zpět na Palivová soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků

cron