Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!
Čauky potřebuju potradit.Když jedu po "panelce" nebo nějaké nerovné silnici, tak mi to jakoby bouchá do předního kola a su hrozně vyklepanej.A řidítka mají tendenci se rozkmitat. Pneu mám funglovku (Arrowmax), do vidlí sem před rokem nechal dát nový gufera a náplně.Mechoš mi ale říkal že ložisko řízení už má své nejlepší za sebou, tak to dotáhnul že by to mělo být v pohodě. Může mi to dělat ten brajgl kvůli tomu řízení? Bude tam pasovat nějaký sériový běžně dostupný ložisko, nebo musím koupit origoš Yamaha? Díky za radu.
Já ruku do ohně dám uplně klidně! Pokud si zjistíš číslo co je na tom ložisku ,tak to lidně vem třeba od SKF. Taky se jedná o pomalé děje - opravdu to je v pohodě. Origoš jsou tam dvě ložiska jedno nahoře a jedno dole - obě kuličkový. Doporučuju aby sis podle toho čísla co najdeš na tom ložisku vyhledal náhradu - válečkový ložisko. V prodejně s ložiskama kde to budeš kupovat ti určitě poradí. V Brně je dobrá prodejna na Dornychu - naproti prodejny Ferrodo.
Čoveče třeba ložisko pod rozetu vůbec SKF nevyrábí...musel jsem objednat z japonska(nebo kde to vyrabej) za 550kč, furt to bylo levnější než originál Yamaha za 1200Kč
Zhanam loziska do hlavy riadenia mojej XJ600S (4BR) Obisiel som par obchodov s loziskami a vsade na mna pozeraju ze take loziska nemaju a ze mam ist do Yamahy. Ale v Yamahe chcu za tie 2 loziska 110,-€ (cca 2600,- Kc), co sa mi zda ako neumerne vysoka cena. Viete poradit ako/kde zohnat tieto loziska? http://img841.imageshack.us/img841/9445/loziska.jpg
Při výměně teleskopů jsem po jejich demontáži zjistil, že se zasekává řízení v přímém směru. V dráze spodního ložiska už byly vymačkané důlky od kuliček. Bylo tam pořád origo. a vydrželo přes 100 tis. km. Nahradil jsem je neorigo kuželíkovým.
Označení ložisek je 32005 + 32006 a jsou běžně dostupné v prodejnách ZKL, SKF.., případně je možno koupit celou sadu i s prachovkou od http://www.allballsracing.com/ (např. na motonet).
Demontáž starých a montáž nových šla docela dobře. Nejvíc jsem navztekal, když jsem to pak kompletoval - zejména abych dodržel správné vedení kabelů a hadiček. Při demontáži doporučuji nafotit, pak se to hodí
Po delší zkoušenosti možu potvrdit, že výměna ložisek za kuželíková zlepšila vlastnosti podvozku. Už od počátků motorky bylo běžné kmitání řidítek při rychlostech kolem 60 Km/h, oskákaná přední guma (zejména u Arrowmax GT501). Po výměně ložisek podobné stavy skončily. I teď mám na předku GT501, je už téměř sjetá, ale naprosto rovnoměrně.
Nemáte někdo zkušenosti s ložiskama ZKL? Zarazila mě jejich cena (á 80,-) za kus oproti SKF (á 270.-) ve stejném rozměru. Nechci za každou cenu ušetřit, ložiska SKF už mám koupené jen mě to zajímá třeba pro příště, jestli je to až takový šméčko nebo se nebát, to tam příště dát.
Z obrázku výše je patrné, že sem tam dal ložisko ZKL. Vlastně je to tak, že jedno je ZKL a druhé ZVL. Po výměně už jezdím delší dobu a všechno je OK. Ale přiznám se, že jsem neměl žádné předsudky. Podle mě se u SKF hodně doplácí za značku...
Já tam dal ZKL tuhle zimu. Tak uvidím. Jinak po výměně oleje v tlumičích a výměně ložisek v krku řízení za kuželíková, kmitání řidítek neustalo ani trochu. Pomohlo jen vyměnit oskákanou gumu. (jinak ZKL používáme v práci na mašinách a vibrace a točky snášejí velice dobře, takže jsem se jich nebál, ty tě jistě přežijí)
Pánové, nemáte prosím tušení jak příjdou ty gumové podložky do řízení? Zapomněl jsem to při rozdělávání nafotit a teď si houby pamatuji říkal jsem si, že to pak poskládám podle schématu a ono zrada....nejsou tam vyznačená. Děkuji
Já bych se držel schématu a nedával tam nic navíc Pokud nejsi první majitel, tak je možné, že ten předchozí byl např. student filozofie a věř, že ti jsou velmi kreativní