Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!
No řešil jsem stejný problém, malou golu jsem neměl a soused co ji má byl pryč, takže jsem sundal svody, a Pavlína měla o zábavu na celé odpoledne postaráno, musela je vyčistit No proti tomu následnému uklidu v mé skříni to bylo odpočinkové Jinak to čidlo tam celkem dost drželo, ja ho dostal ven až když jsem po něm z druhé strany jemně klepl gumovým kladívkem.
Ahoj, včera jsem si dovezla xj 600. Za studena svítí kontrolka, zhasne, jak snížím otáčky a jak přidám se rozsvítí. Po ujetí asi 10km(zahřátí motoru) zhasne. Přečetla jsem si výše příspěvky, myslíte, že tedy bude stačit dolít olej? Stejně ho chci měnit a nebo mám jet rovnou do servisu?
Nepíšeš kolik oleje v motoru máš podle olejoznaku. Postav motorku na rovině na hlavní stojan a vpravo ve spodní části motoru je olejoznak s ryskami. Pokud je hladina pod spodní ryskou bylo by vhodné olej doplnit. Vyvstává otázka jestli máš od původního majitele informaci, kdy naposledy olej měnil a co tam je za olej. Pokud tuto informaci nemáš, olej i s filtrem vyměň. Je to otázka asi tisícikoruny a máš po starostech. Vždyť sezóna je v plném proudu...
no původní majitel říkal, že už by se olej měl na příští sezonu, vyměnit, typ oleje nevím, ale stejně jsem s výměnou i filtru počítala. Jen aby mebylo něco špatně s mazáním, oleje tam bylo včera dost asi v polovině mezi ryskami, na to jsme se dívali...jeli jsme s tím domů 350km, takže jsme všechno zkontrolovali:-) no vyměním olej, naliju ho tam nad rysku a uvidím, jestli pomůže.
Já jsem včera v manuálu s údivem četl, že kontrolka je napojena na "oil level sensor". Já tubka si myslel, že je to jak ve škodovce - spínač tlaku oleje. Ale jestli je to fakt hlídač hladiny, je to divné. Pokud je olej mezi ryskama, neměla by kontrolka svítit. Ale já mám XJ900F - nemusí to být stejné.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
Jednou jsem dal jinej olej (Shell Adv.) a přestože ho tam bylo dost, kontrolka svítila. Vždy po cca 5 min se rozsvítila a tak 10 km svítila, i když byl olej skoro po horní rysku. Po výměně za původní Motul bylo po problému. Asi si ten snímač s daným olejem nerozuměl (xj 550).
Mimochodem, žere vám někomu XJ olej? najel jsem cca 3000 a teď jsem s hrůzou zjistil, že hladina je pod spodní ryskou. Naposled jsem kontroloval cca před 300-400km a nepozoroval jsem úbytek a teď jsem dolil skoro 4 dcl! Flek po mašinou nebyl a na motoru ani kolem těsnění nikde ani náznak mastnoty.
P.S. kontrolka se celou dobu nerozsvítila. XJ600N 2001
Olej si vezme dle stylu jízdy. Dálniční přesuny (konstantní vysoké otáčky) i 0,5 litru na 1000 km. Krátké projíždky po okolí, do práce 0,1 litru na 1000 km. (95. rok, +60000 najeto dle tacho )
Ahoj, přidám se k tomuto tématu. Po jarní výměně oleje za Motul 5100 15w40 se mi čím dál častěji rozsvící kontrolka oleje. A taky se mi zdá, že začíná čím dál víc rachotit od spojky. Se starým olejem i pod půlkou okýnka jsem neměl problém. Jen pod 5st. Nyní s novým olejem a okýnkem zatopeným povrch při 10-20stupních se mi rozsvítí tak 2x-4x i když nechám motor zahřát cca 2-3min a udržuji otáčky kolem 2 tis. Samozřejmě i při tom zahřívání musím tak 2x motor vypnout a po chvilce nastartovat. Olej nikde nemizí a mám ho furt stejně od výměny. Asi zkusím propláchnout to čidlo. A ještě jeden dotaz: Když mám motku na bočáku, mohu sundat boční kryt spojky, abych se koukl na spojku? Nebo musím odpustit trochu oleje? Chtěl bych na ni kouknout, jestli se mi tam něco nepovolilo nebo nepoku?vilo. Vím, že od spojky se u XJček ozývá rachot a že je to normální, ale když snížím volnoběch na 800-1000 ot, tak je to traktor. Po zvýšení na 1200-1300 je to klidnější. PS: Minulý týden jsem to s manželkou rozjel na 165 (jinak furt kolem 130) a ta potvůrka chtěla furt zrychlovat. Už asi ztrácím počáteční ostych a začínám si užívat i rychlejší jízdu. Díky za odpovědi. Zdeněk.
Takže jsem dnes zjistil, že pokud je olej po horní rysku a motorka je na bočním stojánku, tak lze bez obav sundat víko spojky a žáden olej nepoteče. a co se toho rachocení týče, tak jsem z hrůzou objevil poodehnutou zajišťovací podložku pod matkou, s kterou šlo pootáčet cca 1mm tam a zpět. Tak jsem ji zhruba o 3/4 otáčky dotáhl a znovu zajistil (řádně) podložkou. Zvuk se změnil na klidný a tichý. Akorát po sundání nalévacího víčka u spojky je slyšet ten typický xj-zvuk. Nyní jsem spokojen.
Ahoj. No jasné že je nová. Jsem to dělal v neděli v 7 ráno, tak jsem jel hned do kauflandu pro novou. Kecám. Nechal jsem tu starou. Vypadala, že jsem ji po2 ohnul. Ještě po zajištění matky jsem ji zkoukl lupou, jestli nejsou v ohybu prasklinky. A pod spojkou jsem ohnul tu druhou packu. Je fakt, že by byla lepší fungl ale 90% z nás by to udělalo stejně. Ale pro klid duše bych na to mohl kouknout za 2-3 týdny a do té doby obj nové. Zkusím pohledat a pak sem hodim cenu.
No tak se snad tak moc nestalo, když jsem použil tu starou. Však na ní jezdím já. Přece nebudu obj všechno nové , na co se chystám. Kdyby byla fakt tak špatná jak děláte, tak bych ji tam nedával. Normálně šla použít. A vy z toho děláte, jako bych tam nedal žádnou. Já mám jistotu, že se mi tam nic nepovolí. Nejsem na vás nakrklej, že mě probíráte, ale jen mě to mrzí. Taky jsem se na to mohl vyprdnout a mohlo se mi to někde povolit úplně a mohl jsem hodit držku. Nebo jsem to mohl dat do servisu a zaplatit třeba 500 a třeba by tam stejně byla ta stará. Nevím. Dle mě jsem udělal dobře.
Já jednou taky nechal starou, že to je ještě dobré a pak málem půlil motor, za těch pár kaček to nestojí. Proto ti to píšu. Ale dělej jak umíš.
Hroch se ptal jak může být takhle poničená, je to jednoduché, už ji někdo min 1 sundával a protože má oba jazýčky poničené, tak předpokládám že byla ohýbaná víckrát. Tím pádem strácí na pevnosti, lépe řečeno už žádnou nemá, takže jako by tam ani nebyla.
Se poseru smíchy... zkoukl lupou jestli tam nejsou praskliny pán má asi místo jednoho oka defektoskop 90% z nás by si koupilo za pár šušní novou!!!!!!!!!!!!!!! To je zase materiál toto kámo, to je to samé jak kdybys měnil olej a nalil si tam zase ten starej, kterej taky vypadá že furt maže když se vylije ne dělám si srandu, to je samozřejmě tvoje věc co si děláš s motorkou, akorát když některý nápady pověsíš sem, riskuješ reakce tohoto typu ale není nad to pobavit kolegy
PIG-----"""když některý nápady pověsíš sem, riskuješ reakce tohoto typu ale není nad to pobavit kolegy""" VO TO DE nebo NÉ??? BARTUS---- Tak to vítej v klubu. Patříš taky k tomu 1 % co použily v !!!nouzi!!! starou podložku OTIS---- Díky za orientační cenu, konečně jeden věcnéj TOMMZ---- Tak uhádnout typ nástroje na srovnání podložky asi nebylo těžké, když ho tam na fotce držím v ruce.
Tak to bychom měly. Pro vysvětlení: U nás v Krnově mám jen jeden motoobchod+servis GARÁŽOVÉHO typu (cca15x5m), který se specializuje na vše. Od nových skůtrů přes MZty a simsony, japonce až po jawky. Tudíž takovéto specialní zboží bývá většinou na objednávku. Takže do týdne již by měly být nové. Přeji vám všem hezký a slunný den. Jdu ven se trochu slunit než pujdu na noční.
Takže jsem dnes byl u nás obj ty podložky, ale napochodil jsem. Takovéto věcičky nemají ani na objednávku. OTIS a spol--- Nemohl bys mi prosím hodit odkaz na ten tvůj obchod, kde jsi je koupil?
Zkusím ještě zajet do A-Ztuningu asi 15km ode mě, ale to je spíš servis a snad by to tam mohly mít.
Moc díky , ale Dnes jsem zavolal do toho A-Z tuningu a mám to již obj. Koncem příštího týdne to měním a budu patřit do těch devadesáti-devíti procent s novýma podložkama. Díky moc.
mám taky tenhle problém. někdy (ne pokaždý) se mi po rozjezdu rozsvítila kontrolka oleje, přitom olej udržuju okolo horní rysky, abych měl jistotu, že tam je i přes tu svítící kontrolku. po max. 1km kontrolka zhasne. někdy se mi stalo, že se rozsvítila i při zahřívání, když byla motorka na boč. stojanu - když jsem to uviděl, sednul a motorku aby se narovnala, kontrolka zhasla. říkám si, že když je tam nový olej a je ho víc než dostatek, "mělo" by to být v pohodě. ale i tak tu kontrolku vždycky v duchu prosím, ať zhasne