od jawarmaniak » 24.01.2013-13:05
Jsem z oboru. V práci tryskáme, moříme, pasivujeme a lakujeme. Tryskat se dá prakticky čímkoliv. Od sody, přes drcené pecky a skořápky, sklem, železem, keramickým pískem, až po suchý led. Já osobně bych dosedací plochy ani spalovací prostor nepískoval. Povrch se zdrsní a pak na něm lépe ulpívá karbon. Pokud pískovat takovéto choulostivé věci, tak jedině suchým ledem. Ten se tryskou unáší v pevném skupenství a těsně před dotekem s materiálem sublimuje a stane se z něj plyn. Fyzicky se tak povrchu ani nedotkne, ale vytvoří tlakovou vlnu, která strazí z povrchu veškeré nečistoty. Nedochází tak k žádné degradaci povrchu materiálu, narozdíl od klasického tryskání. Lze to použít i na materiály, které běžně tryskat nejdou (guma...)
http://jawarmaniak.wz.cz/Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), J-ČZ 150/352 Půlbuben (1954), J-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), J-ČZ 350/354.03 (1956), J-ČZ 125/355.00 (1956), J-ČZ 175/356.00 (1958), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.02/01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ