Divné hrkotání řidítek

Divné hrkotání řidítek

Příspěvekod Zdeněk » 21.05.2011-13:33

Ahoj.
Mám dotaz, ale nevím, jestli to patří do sekce GUMY nebo PODVOZEK. :smt102

1.5. jsem měnil gufera+olej v př tlumičích a 4.5.jsem obul novou př gumu michelin pilot activ vyrobenou v létě2010. Olej je tam ten co tam patří i množství oleje(380ml v každém) a guma je vyvážená.
Nyní k problému:
Při jízdě rychlostí 55-60km/h se mi nějak třepe předek. Takový pocit, jako by na gumě byl cca 5 mm hrbolek. Takové jakoby 5milimetrové hrkání nahoru a dolů. Ze začátku jsem si myslel, že je hrbolkatá silnice, ale dělá to kdekoliv POUZE v rychlosti 55-60km/h. Při nižší ani vyžší rychlosti to nedělá vůbec. Zkoušel jsem i rychlost (asi 1km) 150km/h a vše zcela v klidu. Na gumě mám najeto sice jen 349km a mám skoro ojeté ty takové špuntíky. Se starou gumou jsem si ničeho nevšiml. Zkušel jsem i pustit řidítka v té blbé rychlosti a hrkotaj furt, ale né do stran jako při kmitání řidítek

Může to být gumou, nebo špatným vyvážením nebo olejem v tlumičích? Vše jsem překontrolovával a snažil se poutahovat. Ale nepomohlo nic. U přezouvání a vyvažování jsem byl a napoprvé mu ten stroj ukázal 25gramů (či co) a po nalepení závažíček to už ukazovalo nulu a to zkoušel roztočit 2x
Už mě napadla i taková cipina, že motku postavím na hlavní stojan a podepřu předek a zkusím gumu roztočit do té rychlosti pomocí klukového pincka bez kapotáže. Prostě gumu na gumu a za 3 plný knedl, dosáhnout 60km a pak koukat na přední kolo co to dělá. Ale napřed bych byl rád za vaše názory. Pincek nastoupí až potom.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Bartus » 21.05.2011-16:52

Myslel jsem, že mě dneska už nic nepřekvapí, jako že Baník vede nad Plzní, ale mýlil jsem se, ty by jsi měl psát knížky ta blbka s tím poterem by se mohla schovat. :smt033

Ale včil vážně, i když po tom co jsi napsal už to asi nebude možné, můj pincek se chechtá v garáži ještě včil.
Na 99% máš oskákanou přední gumu, jestli jsi nekoupil funglovku tak se s tím smiř než to sjedeš, bo jiné rady tady není. Zažil jsem to na XJ taky, na vině byla špatně sjetá guma.
To 1% je špatné vyvážení, ale pokud jezdíš k "pneuservisákovi" a né maníkovi co si na něj hraje, tak to asi nebude tím.

Kontrolní otázka, koupil jsi opravdu fungl novou gumu? :roll:

Na jiném fóru by tě nazvali za to co jsi napsal rovnou "..........", ale já se toho zříkám, bylo by škoda kdyby jsi se urazil a odešel, ty perly by tu chyběly. Musíš přijet na příští sraz, máš u mě flašku za exota roku :lol: :lol: :lol:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Zdeněk » 21.05.2011-20:53

Guma je fungl nová a vyrobená v 37týdnu roku 2010. Přesná značka je DOT-3710. Byly všude ty šlaušky, co jsou na všech nových gumách. Kupovaná a nazouvaná i vyvažovaná tady:

http://www.az-pneu.cz/michelin-pilot-ac ... tt-id17985

Když rukou roztočím kolo, tak guma nijak neháže ani není hrbolatá. Klidně ti pošlu paragon a foto nazuté gumy, když nevěříš.
Stará guma měla DOT ??95 :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: tudíž jsem jezdil na 15 let staré olačce
Ale zase kdyby tam byla třeba výrobní vada, tak by to dělalo furt, a čím vyšší rychlost--tím víc. Nevím.

PS: tu flašku BERU :!: :!: :!:
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Zdeněk » 21.05.2011-20:57

A ještě jednu připomínku mám:

Nejsem nějak moc urážlivý a nějaké to rejpnutí beru. To mě musí někdo pořádně nakrknout, abych aspoň na čas přestal komunikovat.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Bartus » 21.05.2011-22:01

dotáhní ložisko v krku řízení.a zkus to znova.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Zdeněk » 22.05.2011-07:22

No je fakt, že to ložisko jsem u výměny těch gufer mírně povolil asi o 30stupňů, protože ve středové poloze šla cítit vymačkanost ložiska a po mírném povolení to jde fajn. Zkusím to zpět dotáhnout a ještě dnes trochu projet a večer napíšu, jak jsem dopadl a stejně v nejbližší době asi bude nutná výměna ložiska. No vida jak postupujem :idea:
Asi systém "jawaguma na yamagumu" nebude potřeba. :!: :lol: :lol:

Ale jsem rád, že jsem tě rozesmál
A opravuji datum výroby gumy. DOT je 2710. Spletla se mi dvojka s trojkou :oops: :oops:
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod mirekm » 22.05.2011-09:19

Jestli jsi cítil "vymačkanost ložiska", tak je (OBĚ) hned vyměň. Tady dotažení nepomůže a povolení už vůbec ne! Řízení musí jít naprosto volně a ložiska musí být utažená předepsaným momentem. Zde není radno experimentovat.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Zdeněk » 22.05.2011-09:39

Tak jsem to opět dotáhl a projel sice jen 15km, ale hrkotání ustalo :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026

Bartus--- Moc DĚKUJI za pomoc. :smt023 :smt023 :smt023
Mirekm-- Jo, po odstranění závady mi bylo taky hned jasné, že ložiska OBĚ půjdou co nejdřív vyměnit. Sice to nebude tento týden, ale v řádu měsíce asi ano.

No nic- jdu hledat přesné čísla těch ložisek.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod OTIS » 22.05.2011-11:13

Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Bartus » 22.05.2011-12:02

No není zač,ale ty si člověče vše způsobuješ sám :lol:
Stáhni si manuál oprav a postupuj dle něho příště.
Když něco povolím, tak to pak musím zase dotáhnout no ni? :D
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Zdeněk » 22.05.2011-13:00

OTIS-- díky, jsi levnější, já našel s cenou těsně pod 1000kč

Bartus-- Já fakt nečekal, že by to mohlo být ono. Narovinu- mě to trklo, až jsi napsal: utáhni krk. :idea:
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Zdeněk » 23.05.2011-16:50

PROČ UŽ JSEM 2x V PERLÁCH???????????? :roll: :roll: :roll:

Že bych byl něco jako Váš skorodrahokam? :smt017 :smt017 :smt017 :smt017 :smt017 :smt017 :smt041 :smt041 :smt041 :smt041
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998


Zpět na Perly fóra

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron