Samovybíjení

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Samovybíjení

Příspěvekod DickSz » 25.04.2011-19:01

Zdravím, Chci se podělit o zkušenost a možná konzultaci.
Zapojil jsem vyhřívané gripy. Zkusmo přímo na baterku.
Vybily mi baterku. To jsem mohl čekat. Tak jsem měřil.
Samotná motorka má při vypnutém zapalování odběr 297 mikroA.
Nevím, jestli je to v pořádku ale to jsem naměřil.
Samotné gripy ale nezapnuté 10mA. Proto se zapojují přes relé.
Takže jsem je zapojil přes relé, jak to má být.
Klidový proud se zvýšil na 315 mikroA.
Odhaduji, že relátka propouštějí něco i v klidu.
Má to někdo jinak?
Nebo dokonce v klidu žádný proud.
Měření je jednoduché - ampérmetr mezi plus baterky a kabely které se na to plus připojují. Kladný na baterku a záporný na kabely, protože proud teoreticky teče od plus k mínus, i když prakticky obráceně. Při nezapnutém klíčku mám těch cca 300mikroA, při zapnutém klíčku asi 3A.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod mistrhroch » 25.04.2011-19:25

U motky moc nevím, ale u auta jsme řešili odběr vklidu-cca max 20mA.(klasický alarm s diodou a jo měřilo se to až po chvíli-protože po vypnutí klíčku jsou ještě některé hlídací obvody pod napětím...)
Řešili jsme to, protože měl známý odběr v klidu přes 300mA a to je už moc!
No snad Ti tady elektroodborníci pomohou :wink: .
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod mirekm » 25.04.2011-20:43

Ten klidový odběr by asi šel, pokud tam tedy máš jen palubní hodiny. Nic jiného by pod napětím být nemělo. Až budu někdy u baterky, tak to schválně změřím. Vypnuté vyhřívané gripy by ti baterku vybít neměly, když jsou vypnuté, tak mají odběr 0. Musíš je mít zapojené, aby šly zapnout jen při běžícím motoru, pak s nimi nejsou problémy. Už se to tu někde řešilo. Já je mám teda zapojené (napíchnuté) na přední světlo (bylo to nejjednodušší :-) ) a zatím se mi to osvědčilo.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod DickSz » 26.04.2011-05:06

Po opravě jsem je taky zapnul na obvod světla. MYslím, že teď když je povinné svícení i ve dne je to ideální. Spínací obvod relé jsem zapojil na silný přívod před pojistku na světlo pod sedlem. Ale to máme každý jinak.
Samozřejmě pojistku jsem zachoval, jen jsem ji vyměnil. Vyla tom nožová ale ta malinká. Všechny ostatní na motorce mám ty větší - tak jsem to vyměnil taky.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod DickSz » 08.05.2011-18:31

Jen pro uzavření tématu - byly to hodiny, pouštěly 300 mikroA.
:roll:
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků

cron