Pomoc s baterkou

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Anonymous » 27.02.2008-18:56

Tak Jiří bohužel ale ani to není gelovka,došel jsem k názoru že čeští prodejci jsou prolhaní ha*zli. Pomalu každá je označena jako gelovka ale je to AGM.
A jak to vím? Podívejte se na fotku baterky, LEAD-ACID opravdu neznamená gel.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 27.02.2008-20:05

OK, já bych tu otázku položil trochu jinak, dá se u nás koupit gelovka? Kde, jaká značka a za kolik? Zkuste někdo najít PRAVOU konkrétní gelovou baterii :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 27.02.2008-21:23

Obávám se že opravdová Gel baterka se u nás nedá koupit. Jako gel je vydávaná AGM neboli Absorbed glass matt. Což se dá říct s odřenýma ušima že je "gel". Elektrolyt tam není volně ale je vázán na materiál. Něco jak když by se za gel vydávala vata nacucaná vodou.
Avšak rozdíl mezi AGM a gel by měl být pouze ve výdrži. Gel na 10 let a AGM na 8 let.

Kdo mi ukáže gelovou baterii má ode mě basu piv. Nepočítá se fotka z webu, ale opravdová fotka baterky kde je napsáno GEL.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 14.10.2008-18:47

CHlapi doporučte mi nějakou baterku do xj 600.nejlépe gelovku,teda jestli fakt existuje tady u nás.je tady toho hodně napsáno ale nic konkrétně.chtěl jsem ytx9-bs ale ta má startovací proud 120A není to málo?díky
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 14.10.2008-19:02

Zajeď si do ovy k hlavnímu nádraží je tam prodejna akumy a vedle je varta. Dej jim číslo baterky co patří do xj a dostaneš bezúdržbovku v ceně do 900kč a nebo si zavolej na amtrade.cz a pošlu ti ji taky. Majitel je viltův kamarád takže by ti i slevu možná dohodil :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 14.10.2008-21:48

Myslel jsem, že toto téma gelovky bylo již zapovězeno a ukončeno. U nás přeci gelovky nejsou. Dal jsem si tu práci, abych trošku mýty zahnal. U třech firem jsem si prošel jejich školení i jako prodejce a zůstává třeba několik otázek, které zřejmě nejsou tak známé.
Co je to ten gel? To jako někdo myslí, že je to speciální gelová náplň, že tam jako někdo nalije gel do baterky?? Omyl.
Druhá otázka, kolik existuje druhů a systémů baterií?? Strašně moc, ale pro moto nebo auto jich zas tolik není. Spíše jsou speciální v jiných oborech. Takže to u akumulátorů existuje takto, toto jsou druhy:

1 bezúdržbový startovací akumulátor (autobaterie na bázi olova, kyseliny H2SO4 a příměsi kalcia)
2 údržbový startovací akumulátor (autobaterie, motobaterie na bázi olova a kyseliny H2SO4)
3 bezúdržbový startovací akumulátor gelový (motobaterie na bázi olova a elektrolytu ve formě gelu)
4 bezúdržbový záložní (staniční) akumulátor (baterie na bázi olova a kyseliny v rounu - UPS, EPS, EZS)
5 akumulátory do mobilních telefonů, přenosných počítačů (notebooků), foto a video kamer

Číslo 1 je v současných automobilech, klasická bezúdržbová baterie, která je nalítá z výroby a dá se jen na nabíječku. Nikdy víc se nedoplňuje ani nijak se o ní nestará. Je v automobilech.
Číslo 2 je u motorek i aut nejrozšířenější akumulátor, klasicky nalijete kyselinu, a zašroubujete nebo zacvaknete víčka, na straně je odvzdušňovací trubička, dolévá se časem destilovanou vodou, aby byly destičky uvniř ponořeny. 90% trhu má tyto baterky
Číslo 4 a 5 nemá cenu řešit. 4 jsou baterky, o kterých tu někdo psal, že se to tam nalije a elektrolit se naváže na rouno, tedy na látku, aby se nevylil, je to většinou na záložní zdroje a podobně, mají vcelku slušný výkon.

A zůstalo číslo 3, Gelové baterie. Největším výrobcem je Yuasa. A proč gelové?? Je to z toho důvodu, když motorka upadne, aby se nevylil elektrolyt i když baterka třeba praskne. Je to klasická suchá baterie a k ní jsou zásobníky tekutého elektrolytu. Jakmile to propíchnete a necháte netéci do baterky, ihned mění skupenství, tedy složení elektrolytu na gelovou formu a pak se to zacvakne již nedemontovatelnou zátkou napevno, je bez údržby nemá výduchy ani víčka ani otvory. Jsou to například tyto baterie. http://mechanol.cz/index.php?option=com ... 1&Itemid=6

Závěrem dvě věci. Gel do baterie neexistuje, možná si to někdo vysvětluje, že tam se dává nějaký gel, ale je to tak, že tekutý elektrolyt se po nalití mění v gel a dále je baterka bez údržby nerozebiratelná.
A druhá věc už na konec, tady máte návod a popis na všechny druhy baterií, včetně popisu funkcí, údržby a všeho co potřebujete o nich vědět. Doporučuji stranu 3-4, kde je přesně gelovka popsaná.
http://www.battery.cz/upload/navod-baterie.pdf

No a já mám nyní zcela novou gelovku, tuto http://mechanol.cz/index.php?page=shop. ... t&Itemid=6, a tu starou, úplně stejnou jsem se rozhodl rozebrat. Věřte nevěřte, po vypáčení a vylomení víčka jsem ji i otočil vzhůru nohama a nic neteklo, pomocí špejle jsem zjistil, že uvnitř je plná baterka jakoby rosolu, který neteče, prostě je uvnitř gel. Měl jsem přesně tu, co jsem si znovu koupil.

Omlouvám se za dlouhý článek, ale snad už bude trošku ujasněno co jsou gelovky a jaký je rozdíl v těchto baterkách. Je fakt, že vám v krámě prodají za gelovku skoro cokoliv. Což je pouze obchodní krok prodejce.[/i]
Anonymous
 

Příspěvekod xy » 14.10.2008-22:12

Tridac:...hm, to je hezký - ale neřeší to základní problém: co s vybitou baterkou, ve které je tedy nalit původně tekutý, nyní do formy gelu ztuhlý elektrolyt (nebo že by elektrolit, nejsem si jistý)??
...nabít obyčejnou nabíječkou, či nikoliv???...
...samozřejmě sobecky myslím MŮJ základní problém, ne ten z dotazu... :wink:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 14.10.2008-22:29

gelová baterka se nemůže nabíjet normální nabíječkou. Používají se takzvané pulzní nabíječky, ale dá se říci, že se dá použít i klasická, ale s velmi malým nabíjecím proudem 300-600mA. Při vyšším proudu jsem dostal informaci, že gel se moc hřeje a rozpíná, může prasknout, ale velkým proudem dojde k poškození vnitřních desek.
Snad jen závěrem bych asi řekl, že dnes se většinou již prodávají nabíječky pro gelovky zcela běžně a nejsou drahé.
třeba tahle : http://www.louis.de/_403c0b314853f46468 ... r=10003613
a já mám tuto 300mA
http://www.louis.de/_403c0b314853f46468 ... r=10003704
a vždy na konci sezony zasunu do zásuvky tuto nabíječku a nechám to běžet celou zimu. Ona má udržovací napětí a když poklesne, sama se zapne a dobije baterku a udržuje ji celou zimu v pohodě.
jinak info popis od technika baterkám:
"Gelové a bezúdržbové baterie není možné zaměňovat s olověnými.
Všechny baterie musí být před prvním použitím řádně nabity na plnou kapacitu, jinak dochází k zásadnímu snížení jejich životnosti! Všechny baterie se smějí nabíjet maximálně 1/10 hodnoty jejich jmenovitého proudu. (tzn. baterii 10Ah nabíjíme max .1Ah.)"
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 15.10.2008-06:42

Teda já :shock: . Dávám palec nahoru za věcný příspěvek. Že by se začalo blýskat na lepší časy? Bez jakéhokoliv rýpání děkuji za věcné shrnutí problematiky druhů baterií.
Trochu OT pro vyznavače vodních radovánek: baterie typu 3,4 se musí používat také u lodních motorů a jiných vychytávek na člunech (třeba i echolot pro rybáře)
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 15.10.2008-09:21

Tridacu díky,tato odpověd mě uplně stačila..přečetl jsem si to a mám v tom jasno.díky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.10.2008-09:53

Přidávám se bartusovi: v našem rajonu seženeš nejlevněji v amtrade a nevíc si pro ni můžeš zajet - mají sklad pod svinovskými mosty (ušetříš za poštovné ) :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.10.2008-10:04

chlapi napište mi prosím přímo link na tu baterku v amtrade.asi jsem debil a nemůžu to najít.a ještě jaký je rozdíl mezi baterkou yausa MF super a topline? jsou tam rozdílné ceny ale nevím jeslti je to rozdíl nebo se jen prodejci nabalujou.díky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.10.2008-16:20

Anonymous
 

Gelovka bez úpravy dobíjení?

Příspěvekod calme » 21.02.2011-20:47

Mě osobně by zajímalo, jestli se nebojíte dávat do xjéček gelovky. Třeba můj model má nominální napětí 14.2V při 5000 otáčkách, kdybych třeba nerozsvítil, tak má 15V. To je pro gelovou baterku potenciální smrt přebitím. Nebo máte v motorkách nějakej inteligentní regulátor, který řídí napětí na svorkách baterky 13,8v při jejím nabití?
calme
 
Příspěvky: 27
Registrován: 29.09.2009-19:16
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Jiri BN » 21.02.2011-22:13

Pokud ti to dobíjí bez zátěže (světel) 15V a víc tak to je smrt pro každou baterku. :lol:
Ps: Gelovku v motorce určitě nikdo nemá.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod calme » 22.02.2011-07:05

Myslíš, že jsou všechny ty typy se skelnou vatou? YT....?
calme
 
Příspěvky: 27
Registrován: 29.09.2009-19:16
Bydliště: Třebíč

Dobíjení

Příspěvekod DickSz » 22.02.2011-13:47

Na baterce by mělo být při nastartovaném motoru okolo 14V. Přesně je to v manuálu i s návodem jak to opravit. Polovodiče se vyměňují, klasiky regulátory se dají nastavit. Přebíjení znamená likvidaci.
K tomu dobíjení - no dle chuti každého soudruha, ideální je to nechat na nabíječce. Za 500 dnes koupíš v BAUNĚCO nabíječku, která sama reguluje nabíjecí proud. Na olověné regulátory ideální.
My jsme se učili, že olověné baterie se nabíjejí do 75% kapacity proudem 1/10 kapacity a potom 1/20 do plného nabití.
Gelovky mají své opodstatnění na místě, kde baterka nestojí svisle. Jsou motorky, kde je baterie šikmo a elektrolyt by vytékal.
Jinak baterie nevyžaduje zvláštní péči, pokud ji nenecháš úplně vybít (pod 10V je to na zničení) a nebo zmrznout. Pokud popraskají desky je v háji.
Ještě drobnost - na skoro mrtvou baterku (slabá kapacita) se mi osvědčily kouzelné chemikálie. Někdo na to nevěří. Vyrábí LUBRIFILM.
Jinak baterka musí vydržet 2 roky vždy, 4 roky při mírném dohledu a 7 let pokud se o ni hodně pečuje. Ale zase za cenu cca 1200,-Kč to není takový problém ji jednou za 3-4 roky vyměnit. Řeťezovka je dražší a mění se častěji.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod Mexican » 06.10.2016-15:07

ozivim toto vlakno - presne po 2 rokoch mi asi nahle umrela baterka (landport). Prejavilo sa to nasledovne, nenastartoval som (starter sa prevalil 1x). Po pripojeni k autu cez startovacie kable nastartovane na prvy krat. Nechal som to asi 2 minuty bezat pripojene cez kable, ked som odpojil startovaci kabel (+) motorka zacala byt znacne nervozna, otacky padali a preblikavala kontrolka neutralu. Svetla som radsej vypol. Myslel som si ci nie je v tahu regulator / altik. Rozbehol som sa pojazdil asi 25km, moto slo pekne ale v jednom momente som ju trochu pridusil a zhasla. Nastastie som sa pustil z kopca a nastartoval som pekne po staru. Najazdil som potom bez spomalenia asi 35km a sielsom dom. Po chcipnuti motoru som znova uz nenastartoval.

doma som baterku dal na lidl nabijacku, nabijacka cvakla a nic. baterku som napriamo spojil s vyhrievanymi heftami co sa mi valaju doma - napatie pred zatazou 12.88V, pri zapnutych 7.99V. Asi casjk po 5 minutach som to odpojil a dal na nabijacku, tentokrat zacala nabijat ale za asi 15 minut nabijanie ukoncila (zelena)
po instalacii do moto len raz cvakol starter - predne svetlo sa ani nerozsvietilo (bola z toho taka bludicka). Skusim este nastartovat cez kable a zmerat dobijanie, malo by byt 13-14V ze ano?

Asi objednam aj novu baterku (Exide)
Mexican
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 142
Images: 9
Registrován: 16.03.2015-16:22
Bydliště: Oltec
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600s
Rok výroby XJ: 2001

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod Koudy01 » 06.10.2016-15:20

To vypada, ze tam mas mrtve jeden nebo dva clanky v te baterce. Podle tech voltu na rukojetich a zpusobu (ne)nabijeni.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod Michal » 06.10.2016-23:17

Až vyměníš baterku, tak vyhoď lidlnabíječku, tohle mam za sebou :D
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod Mexican » 07.10.2016-16:20

baterku EXIDE som dnes doviezil domov, zalial kyselinou podla navodu. Nechal stat asi hodinu, zavrel. hlasila 12.50 podla multimetra, dal som najijat LiDL nabijackou asi 3 hodiny (viac som nevydrzal :D ). nechal pol hodku odstat, vrazil do moto a previezol som sa v krasnych 7 stupnoch v okoli Brna. Startuje to na cvrnk, dobijanie (regulator/altik) fukguju fajne - takze asi Koudy mal recht. Je mozne ze sa mi u starej nejak poskocil dlanok/dva (potvrdil to aj borec v predajni. baterka stala 621kc, staru hodim s dalsim zelezom co mam doma do zberu a bude snad nejaka stofka nazpat
Mexican
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 142
Images: 9
Registrován: 16.03.2015-16:22
Bydliště: Oltec
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600s
Rok výroby XJ: 2001

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod kodl » 10.10.2016-22:54

Vzhledem k současné hysterii okolo olova v EU doporučuju založit olověnej poklad, pokud máš kde. EU už zakázala i 30 procent peroxid a brzo zakáže i prášek do pečiva...
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod mahomaho » 11.10.2016-19:28

kodl píše:Vzhledem k současné hysterii okolo olova v EU doporučuju založit olověnej poklad, pokud máš kde. EU už zakázala i 30 procent peroxid a brzo zakáže i prášek do pečiva...


Máš pravdu předsedo, navíc se hodí do perkuse.. :wink:
život je cesta, čím dál tím líp
Uživatelský avatar
mahomaho
XJ štamgast
 
Příspěvky: 525
Images: 36
Registrován: 01.10.2007-07:48
Bydliště: Neveklov Val.Mez.
Kraj: Středočeský
Typ XJ: kdysi xj900 diversion
Rok výroby XJ: 1996

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod Koudy01 » 19.11.2016-00:20

Mexican píše:... asi nahle umrela baterka


Ted se mi stalo to stejny - v aute, ktery jezdi kazde den. Uplne normalne startovalo. Dojedu k obchodu, nakoupim, dojdu k autu, chcu nastartovat a starter neudelal ani takovy to "u-hu-u-hu". Uplne mrtvo. Jeste sem si zastavil pekne do kopca, pytel. Ale kdo to mohl tusit. Jesteze mam takovy auto jaky mam a zvladnu to sam i proti kopcu otocit a zduchnout dolu.
Clanek KO.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod kodl » 28.11.2016-20:52

Koudy, ty máš "mopedauto" protože na Franty Kocórka bych tě teda netypoval. A nebo to nebyl kopec. https://www.youtube.com/watch?v=Eci1hMTF4So :)
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Re: Pomoc s baterkou

Příspěvekod Koudy01 » 28.11.2016-22:32

kodl píše:Koudy, ty máš "mopedauto"

No dovol, moje auto utahne i letadlo!! ;-)
http://mkalka.rajce.idnes.cz/Odpoledne_na_Blaniku/#P1040164.jpg
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Předchozí

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron