rozvoďák

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

rozvoďák

Příspěvekod Anonymous » 11.10.2010-14:28

čau lidi po kolika 1000 se mění rozvoďák vím že to má být kolem 30000 ale přesně to nevím napište prosím dík.
Anonymous
 

xj

Příspěvekod Anonymous » 11.10.2010-14:29

jo a mám XJ600 S diversion rv 2000 najeto 36000
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 11.10.2010-15:58

Asi nejlépe až na to bude řetěz zralý :wink: Někdo měnil ve 40, třeba já měnil v 60 a co popisoval Faudy tak 75 a pořád dobrý...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod P.H. » 11.10.2010-17:23

Jednoduše to zjistíš podle napínáku, když ho vytáhneš tak uvidíš kolik záseku ještě zbývá.
Uživatelský avatar
P.H.
 
Příspěvky: 11
Images: 4
Registrován: 21.09.2009-14:24
Bydliště: Orlová

Příspěvekod Zdeněk » 12.10.2010-06:19

P.H.---
Prosím upřesni to lépe, někde jsem tu četl, že napínák se nemá vytahovat, že pak tam nejde zpět.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Jiri BN » 12.10.2010-13:44

Nejdříve je potřeba vědět jak to funguje a pak se teprve do toho pouštět.
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -3399.html
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod P.H. » 12.10.2010-16:00

Nesmíš tolik číst . Jak by jsi chtěl měnit rozvody,když nemůžeš vytáhnout napínák. :lol: . Nezlob se, ale pokut nechápeš princip tak se do toho nepouštěj. [/list]
Uživatelský avatar
P.H.
 
Příspěvky: 11
Images: 4
Registrován: 21.09.2009-14:24
Bydliště: Orlová

Příspěvekod Mira XJ » 12.10.2010-18:06

Ty taky moc nečti a přemýšlej.

Když vytáhneš napínák rozvodového řetězu tak se stane co?
A, nic
B,povolíš vodící lištu rozvodového řetězu

Další kontrolní otázka:Když povolíš rozvodový řetěz stane se co?
A, nic
B, může dojít k přeskočení rozvodového řetězu na klice

Kdy se může vymontovat napínák rozvodového řetězu?
A, kdykoliv
B, kdekoliv
C,jen pokud zároveň mohu a umím zkontrolovat časování ventilů

Při všech správných odpovědích jsi získal další zkušenost. :D
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod P.H. » 12.10.2010-19:13

Já ten řetěz měnil :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
P.H.
 
Příspěvky: 11
Images: 4
Registrován: 21.09.2009-14:24
Bydliště: Orlová

Příspěvekod Mira XJ » 12.10.2010-20:04

To je něco jiného. Kolega pravděpodobně myslel jak zkontrolovat opotřebení - bez rozborky. Takže resume - bezpečně to nejde.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Zdeněk » 12.10.2010-22:39

Nazdar , tak jsem ze sebe zas udělěl blba, ale díky za radu a ty obrázky.
Ale abych to uzavřel--- napínák vymontuje servisák při výměně řetězu. Asi.

Dotaz mimo toto téma: Mám v předu Conti-Go cca 3mm vzorku. Chtěl jsem měnit najaře, ale už 2x se mi stalo během týdne při brždění (normálním) (při asi 10a 20km/h) že se kolo seklo a kousek se sklouzlo. Včas jsem to povolil a srovnal, ale mám nyní obavu :smt119 :smt119 :smt119 :smt119 ze situace, kdy budu muset brzdit intenzivně. Je to sjetější gumou (starší?) nebo teplotama 0-5st??? Vím že v zimě gumy ztvrdnou a mají horší přilnavost, ale toto je fakt zhoršení přilnavosti o 100% a o držku. Jezdím každý den aji teď v -2. Nyní začínám brzdný manévr o 100metrů dřív než před měsícem.
Dík všem za info.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod kaplos » 13.10.2010-10:10

Zdeňku, tvůj dotaz ohledně pneumatik opravdu patří jinam :D . Když použiju porovnání s auty, tak od cca 7°C níže se doporučuje používání zimních pneumatik. A rozdíl je především v použité směsí a dezénu pneumatiky. Takže jezdi opatrně, ať sezónu dokončíš bez šrámů 8) .
Uživatelský avatar
kaplos
 
Příspěvky: 76
Images: 4
Registrován: 17.09.2008-19:35
Bydliště: Jihlava
Kraj: Vysočina
Typ XJ: Suzuki GSF 650 Bandit
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Zdeněk » 13.10.2010-20:56

Neboj jezdím opatrně a teď dokonce ještě opatrněji. S autogumama to vím, jen jsem se s takovým zhoršením přilnavosti nikdy nesetkal ani u motky ani u auta. Ahoj.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod mistrhroch » 14.10.2010-16:09

Ahoj zdendo.
Taky jezdím ráno každý den na motce do práce(cca -1°C).Jezdím opatrně , ale nezaznamenal jsme takové zhoršení jako u tebe!
Jestli už náhodou nebudeš mít opravdu gumu na hraně!!! :cry:
Dávej bacha a přeji klidné dojetí sezóny!
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Zdeněk » 14.10.2010-21:00

Jo asi to bude stářím gumy. Můj typ je tak 3-4-roky. Napíšu ježichovi pod stromek.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 27.01.2011-16:26

Mám XJ 900 z roku 1998, na tachometru 42 000 a kdo ví jaká je skutečnost. Mám dole kryt rozvodů a rozvoďák má docela vůli, prostě po stlačení mezi vačkama se prověsí a zůstane tak. Co je špatně? Předpokládám že rozvoďák je KO, nebo je chyba v napínáku? Ten jsme ještě nevyndávali.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 27.01.2011-18:14

Takže pro doplnění, napínák byl venku, vypadá naprosto funkčně a je cca jeden cm před krajním vysunutím, které je měřené na vymontovaném napínáku. Dál nejde domáčknout ani šroubovákem, (namontovanej) tak soudím, že je nadoraz a rozvoďák na výměnu.
Anonymous
 

Příspěvekod Hynek » 27.01.2011-19:08

Když vyndáš napínák tak by měl mýt ještě 2-3 zoubky do uplného vysunutí .Pak už je potřeba vyměnit rozvodák.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 27.01.2011-19:32

2-3 zoubky? tak podle toho by ještě měl chvíli vydržet, ale to prověšení mezi vačkama se mi nezdá. Je to normální? Aby takhle blimbal???
Anonymous
 

Příspěvekod Hynek » 27.01.2011-22:19

Pokud ho promačkneš mezi vačkama silou tak se zpátky nenapne ,takovou sílu napínák nemá ale při otáčení motorem řetěz dopne v pohodě.Vtom bych problém neviděl.Při vyndanym napínáku s motorem neotáčej aby ti řetěz nepřeskočil. :evil: :evil: :evil:
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 28.01.2011-16:45

tak jsem na to koukal, napínák má sedm zoubků do krajní polohy. A ta vůle je mezi zoubkama. Zmáčknu řetěz, napínák couvne a zastaví se o zoubek, až se řetěz ještě drobet vytáhne, napínák ho o další zoubek dopne a vůle zmizí. Taková je má dedukce, když tak mě opravte. Jestli platí ty 2-3 zoubky do konce životnosti, tak ještě může majitelka na součastným rozvoďáku jezdit. Takže až majitelka dodá měrky, zkouknu ventilový vůle. To by neměl bejt problém.
Jak je už vám si došlo, motorka je mojí polovičky a já jen zneužívám její nick, když už mě pasovala do role údržbáře. A budu se ptát radši dvakrát na kde co, než ji na tom něco zmrvit, to bych měl po **** :D
Anonymous
 

Příspěvekod zbynek » 30.01.2011-19:47

OT: Vítám Mladkovské! :smt006 (zbynek vulgo Nebzyk)
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Re: rozvoďák

Příspěvekod Vašek » 07.02.2012-00:01

Ahoj,
tak jsem po dlouhý době našel čas, chci se pustit do rozvodů, vyměnit rozvodovej retěz.
Chci se zeptat, kde ho koupit. Volal jsem do yamahy v Praze, kde prodávaj ND a řekli mi cenu cca 2300,-,
ale na motoretezy.cz je za cca 1800,-. Poradte, kde to kupujete vy.
Myslim, že mi tenkrat servisak říkal, ze yamaha nemá svoje origo řetězy, že tam dávaj DID.
Vůle ventilů byla seřízena cca 10 tisic nazpátek, takže předpokládam, že by měli být v pohodě, jen je přeměřim.
Poradně jsem si přečetl návod a prohlídl motor v rozstřelu a nemělo by to být nic těžkýho.
(btw. zajímavej katalog ND yamaha, kdyby někdo potřeboval).
Kolik můžu počítat, že to zabere času?
Jo a neznáte nějakej fígl, jak vyčistit žebrování válců z přední strany, pod svodama?
Mam to trochu vlhký od oleje a špíny. Zkoušel jsem to vapkou, ale nic moc..
Díky za každej tip, zatim to šmrdlam šroubovakem obaleným v hadru, ale skoro to nejde :)

A když čtu kdo tady přispívá, všichni jste z moravy nebo daleko. Je tu někdo z karlovarskýho nebo plzeňskýho kraje? :)
Vašek
 
Příspěvky: 24
Registrován: 28.02.2011-20:07
Bydliště: Cheb
Kraj: Karlovarský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1995

Re: rozvoďák

Příspěvekod Radimathor » 07.02.2012-08:45

Všudezdejší
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Re: rozvoďák

Příspěvekod TOMMZ » 07.02.2012-08:56

Estli máš olej na žebrech, tak rovnou můžeš vyměnit těsnění viz. http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?t=963.

Ohledně rozebírání XJ doporučuju mrknout na videa http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?f=4&t=2511
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: rozvoďák

Příspěvekod Vašek » 14.02.2012-10:57

Ted jsem šel objednat rozvoďák na partsdepot.cz, volal jsem tam a rozvodový řetězy origo pro yamahu prodávaj snýtovaný. To je mi ale na nic.. Druhovýroba, nějakej morse, jsou rozpojený. Zajímalo by mě, kolik prodaj snýtovanej rozvoďáků. Předpokládam, že moc lidí kvůli výměně řetězu nepůlí motor.
Nicméně, máte někdo zkušenosti tim morse? Nerad bych koupil nějakej šmejd.. Dík
Vašek
 
Příspěvky: 24
Registrován: 28.02.2011-20:07
Bydliště: Cheb
Kraj: Karlovarský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1995

Re: rozvoďák

Příspěvekod TOMMZ » 14.02.2012-11:45

TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: rozvoďák

Příspěvekod OTIS » 14.02.2012-11:52

Morse jsou rozvoďáky od italské firmy Regina ( http://www.reginachain.it/eng/products/ ... orse.shtml ). Nevím za kolik ho má ten depot, ale mám zkušenost v origo dílech jsou mnohdy o dost dražší jak Yamaha. Tak než ho případně objednáš, pohledej i jinde. Např. http://www.motorkar.net/regina-prevody- ... 65519.html

Aj ČZ je dělá http://www.retezy.info/produkty/search. ... 2B%252792-
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: rozvoďák

Příspěvekod chroust » 11.01.2013-09:31

Zdravím, jsem tu novej, tak mne hned nekamenujte - chtel jsem se jen zeptat - je životne nutny při výměně rozvodáku měnit i napínák? A jak je to s ozubenýma kolama - ty jsou při výměně rozvodáku uz taky jety - kdyz se dá novej na stary kola nebude to mit tendenci preskocit?? Jinak pokud mate nejaky tip na nekoho dobryho na XJ v pardubickým kraji bych byl vdecen za kontakt... diky
chroust
 
Příspěvky: 2
Registrován: 11.01.2013-07:49
Kraj: Pardubický
Typ XJ: xj600s diversion
Rok výroby XJ: 1994

Re: rozvoďák

Příspěvekod TOMMZ » 11.01.2013-12:04

Taky nejsem expert na operace vnitřností motoru, ale řekl bych, že na výměnu kol je třeba komplet rozhodit motor, proto se mění jen rozvoďák a napínek je dobré vyměnit bo bývá opotřebený.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron