Bartus, řešení od Caberga je pro Caberga - co když časem změníš přilbu?
Mám letos najeto cca 4000km se sadou F4 od Interphone. Cena šílená, ovšem dimenze "kafrání" je úplně někde jinde. 1000km v režimu moto<>moto a zbytek sólo.
Zkušenosti:
Zapomeň na to, že budeš mít všechno propojené současně, lidově řečeno, že v podkresu budeš poslouchat Highway to Hell, přes to Ti pojedou dřysty od závozníka, nepropásneš jediný pokyn z navigace a jako bonus ještě uslyšíš od kolegy jedoucího půlkilometr před Tebou varování na písek v zatáčce. Tak takhle to (bohužel? bohudík?) nefunguje. Primární funkcí je handsfree, pokud to spáruješ s telefonem, tak pro F4 je to to nejdůležitější. Pak můžeš mít buď navigaci nebo spolujezdce nebo druhého jezdce nebo muziku. Po několika zkoumáních, testech a rozčilování se nad návodem jsem si (pro sebe, ostatním nenutím) našel následující použití:
Moto<>moto: letos jsem zaučoval jednu kamarádku, takže se mi zatraceně hodilo mít ji nejen na dohled ale i na doslech. A k tomu handsfree v pohotovosti. Na muziku či navigaci stejně nebyl čas, myšlenky a ani nervy.
Pilot<>batoh: tady je kombinací možných víc. Např. oba mají HF a oba si poslouchají svou muziku (výborná záležitost pro dlouhé přejezdy tichých domácností). Nebo oba mají HF a spolu interkomují (vřele doporučuji mladým odolným párům, musejí už být ovšem sehraní a tolerantní). Dále oba mají HF, pilot poslouchá navigaci a batůžek muziku (ideální při komplikovaných průjezdech cizími velkými městy).
Možnostem propojení se meze (téměř) nekladou.
Pilot sólo: Tak tady je to na vůli a chuti každého soudruha. Já používám jako navigaci PDA Mio A701 (stařenka s těžko překonatelným GPS čipem), která ovšem neumí A2DP profil (nepřenese BlueToothem stereo), takže jsem si pořídil
Sennheiser BTD300, což je krabička napojená do stereo výstupu (pro rýpaly: ano, přes redukci 2,5mm jack <> 3,5mm jack :-) ), která se neptá na povahu signálu a prostě jej převede BTčkem kamkoli. Takže, v PDAčku mám nainstalováno iGo8 a na kartě kopec muziky, a vhodným poměrem "potenciometrů" (hlavní, v Media Playeru, hlasitost navigačních pokynů) si navolím úroveň výsledného zvuku tak, že muziku slyším (a neohlušuje mne) a přes ni jedou čistě srozumitelné navipokyny. Vedle toho mám samozřejmě standby HF, takže když mi někdo zavolá, tak F4 odpojí Sennheisera a čeká (nebo nečeká, pokud mám v telefonu zatržen "Autozdvih příchozího") jestli hovor přijmu. Po zavěšení se do tří vteřin zase navigace s muzikou připojí.
Výdrž baterek: dostačující :-) V režimu pilot<>batůžek interkom cca 8 hodin, v režimu moto<>moto cca 6 hodin, v režimu pilot sólo (mnou provozované výše popsané zapojení) cca 8 hodin. V sadě je dvojnabíječka z 220V, já si koupil ještě USBčkovou a CL adaptér 12V>USB a můžu nabíjet i na motorce.
Nevýhody: Cena. A v jistých rychlostech ta "bradavice" trochu táhne přilbu ke straně, nic co by se nedalo v pohodě přejít, ale nováčka to zaskočí. Člověk se musí naučit počet a délku jednotlivých stlačení jednoho jediného ovládacího knoflíku, jinak za horizontem ztratí kolegu na druhé motce a pak dalších dvacet minut mačká a mačká a horečně vzpomíná, jak to zase spojit do hovoru (že Jardo :-) ) A ještě jedna nevýhoda: Vzniká na tom závislost :-)
Poznatky z provozu: i telefonát ve stokilometrové rychlosti vnímá druhá strana jako úplně normální hovor z mobilu na ulici. Samozřejmě pouze za předpokladu, že se neprokecnete, např. větou: "Kam to lezeš, č****u, no viděl to svět, kamion předjíždí kamion, to bych zakázal...", "Sakra, radar!", apod :-) A kdyby mi někdo tvrdil, že si v dálničních rychlostech dokážu (na motorce!!) užít
cinkot jednotlivých mincí tak bych ho poslal k Chocholouškovi ;-)
Odbočím: nechci nikoho navádět k tomu, aby se v provozu choval nezodpovědně a "hluše". Ve městech hudbu neposlouchám a na dálnici se stejně orientuju víc očima než sluchem. Takže doufám, že se to tady nezvrhne ve flame o ne/bezpečnosti hudby v přilbě. A jeden osobní konkrétní postřeh: špunty do uší jsou daleko nebezpečnější než v přilbě vestavěné reproduktory (protože v případě F4 se o sluchátkách už ani nedá mluvit, jde o repráčky s krásným zdvihem :-) nicméně je možnost pořídit si i slim verzi do přileb, ve kterých není místo, zvuk ovšem utrpí).
Fuj, to jsem se rozepsal :-D
A ještě jeden poznatek: Až vám budou prodejci jednotlivých přileb tvrdit, jak ta jejich je ze všech nejtišší, tak jim nevěřte, vždycky záleží i na konstrukci motorky a aerodynamických poměrech na ní panujících...
Děkuji za pozornost (spíš trpělivost :-) ), že jste se prokousali až sem :-) Z.