Predné vidlice - problém

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Predné vidlice - problém

Příspěvekod felika » 28.02.2008-19:51

Zdravím všetkých. Trošku som si skomplikoval život a prosím kolegov o radu.
Rozhodol som sa vymeniť olej v predných vidliciach. Postup som použil klasický, vytiahnuť vidlice, zátky von, vnútorné rúrky a struny von, vyliať olej, zapumpovať, aby vytiekol všetok. A tu prišla tá komplikácia. Pri stlačení vidlíc nadoraz mi v nich čosi zacvaklo a držia v úplne v stlačenej polohe a nijako si nedajú povedať, aby šli vytiahnuť. Je tam malá asi 1,5 mm vôľa pohybu s tvrdými dorazmi. Skúšal som všelijaké fígle, ale držia stlačené. Vie mi niekto poradiť, čo sa vlastne stalo? Je to bežný jav a nemal som ich stláčať pri pumpovaní nadoraz, alebo je nejaká chyba v tlmičoch?
Chcel som sa vyhnúť rozoberaniu celého tlmiča odspodu, no asi budem musieť.
Každá rada je vítaná, ďakujem :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Hynek » 28.02.2008-20:06

To vypadá že se sekli futra.Zkus to nějakým způsobem srazit dolu mělo by to povolit.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod felika » 28.02.2008-20:13

Skúšal som aj to v medziach slušnosti. Nechcel som mlátiť na to ako prasa, aby sa mi tá výmena oleja nepredražila. Mýli ma to, že to má malú axiálnu vôľu, teda nie je stuhnuté.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 28.02.2008-20:46

Měl bych představu, že silou toho nezmůžeš. Maximálně zničíš.

Tedko to nevím, ale zítra se budu snažit Ti to zjistit od profíka, aby mi to osvětlil a hned Ti to během dne napíši co s tím.
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 28.02.2008-20:52

Budem vďačný za každú dobrú radu
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Mira XJ » 29.02.2008-07:36

Nejjednodušší bude je rozdělat,ale bude to chtít nové gufero. Je to otázka chviličky. Vytáhneš celej pajšl a hned uvidíš.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Mira XJ » 29.02.2008-07:38

jinak zkus nejprvpe pořádně trhnout. :D
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 29.02.2008-09:47

Taky se mě to stalo -při minulé i při nynější výměně. Chce to je pořádně zatáhnout :smt109
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 29.02.2008-10:30

felika píše:Budem vďačný za každú dobrú radu


Tedko jsem domluvil s technikem, je to profík a plně mu důvěřuji tak doufám, že mi popsal věci jak jsou. Když jsem mu to popsal, co se stalo tak protáhl oči a řekl, jde to udělat, ale pokud si to nedělal, ať to dáš profíkum.

Popíšu co mi řekl.
Má to dvě polohy, které by se neměly překročit. Ta první zůstane jakoby zakousnuto a jde to vytáhnut trhnutím, někdy malinko pohoupat. Ale podle popisu tam je malá vůle a to již prošly dorazy přez a je problém. Prošlo to na druhé straně, kam to nemělo.
Popsal mi, že se musí zespodu povolit imbusy, už jsem to u něho viděl, nejlépe a jednoduše vzduchovou pistolí povolit, jde to ihned a lehce, jinak se musí dávat protikus, klíč zhruba 60cm dlouhý, kterým se podrží z druhé strany aby se to neprotáčelo.
Jak se vyndá imbus, do otvoru se zasune kulatina průměrem co nejblíže nejtěsněji závitu a dá se silná krátká tvrdá rána a musí to odskočit. Každá další rána už ničí vnitřek.
Rada byla sdělena, že pokud si to nedělal, předat profesionálům nebo někomu kdo je zkušený a zná to. Přiznám se, že když jsem na něho koukal když mi měnil gufera, asi bych si na to netroufnul sám o sebe.
Takže jsem Ti mnoho nepomohl, ale co šlo jsem zjistil. :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 29.02.2008-11:31

Felika: jak psal Míra, čeká tě rozborka s výměnou gufer (což stejně není od věci udělat při výměně oleje) a vzhledem k tomu že asi nebudeš mít potřebný vercajk (ten dlouhý klíč není úplně běžnou výbavou), vykašli se na to a dej to do servisu. Hlavně nepracuj podle výše popsané rady - jedna rána dobrá, druhou všechno zničíš :smt018 .
Naposledy upravil lynx dne 05.03.2008-08:43, celkově upraveno 1
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Bartus » 29.02.2008-11:40

No včil jak to tu čtu jsem zmatený jak lesní včela, ja měnil olej i gufera a žádné spešl nářadí jsem nepotřeboval, asi jsem divný :lol: Sundal jsem kolo vytočil imbus dole, pak nahoře matku, vyndal pružinu, počkal až vyteče olej a pak škubl kluzákem a vyndal ho. Vyměnil gufero, zase zpátky vše nasadil a složil. Nepotřeboval jsem po ničem klepat. Takže buď jsem dělal něco špatně, nebo nemám kompletní přední vidli :lol:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Mira XJ » 29.02.2008-11:48

Speciální klíč stojí maximálně 30kč a koupíš do v prvních domácích potřebách = násada na koště. Nožem do decentně seřízněš do špičky a normálně ho netlučeš do té trubky. Ještě se mě nestalo abych takto tlumič nerozebral - 100% uspěšnost. :D
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 29.02.2008-11:54

Já to věděl.

Lynx - já to nedělal a neznám, tlumočil jsem radu technika. Moje rada byla, ať to dá do servisu profíkům. Špatně?

Bartusi - tak jak to Felika popsal, tak narva vidlice do sebe nadměrnou aktivitou při rozebrání a vypouštění a já se jen ptal technika, co se s tím dá dělat, protože je zakousnul do sebe. Dobře si popsal, že si nechal vytéct olej ven, ale on to neudělal a snažil se to vypumpovat a asi je trošku smrsknul. Tvůj popis chápu, ale Feliky jsem nepochopil, proč to zarval do sebe.
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 29.02.2008-12:00

Len prosím, žiadne hádky. Tridač aj jeho mechanik správne pochopili problém, nie je to "zakousnuté ztuha", normálne sa to dá točiť a je tam malá axiálna vôľa, v ktorej sa to pohybuje ľahko. Presne akoby to preskočilo cez nejaký doraz. A ubezpečujem, ja som to normálne pumpoval bez použitia väčšej sily, proste stlačiť a roztiahnuť. Na pondelok som sa dohodol s mojim dvorným mechanikom, ešte zatiaľ s tým idem mykať, možno niečo dokážem. Každopádne ďakujem za rady, dám potom vedieť.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod lynx » 29.02.2008-12:03

Míro můžu jenom gratulovat, úspěšnost mám o něco menší :D . U té mojí stařenky jsem na jedné šavli ten spodní imbus nepovolil - teda nakonec jo, ale byl jsem rád, že jsem měl zámečnickou dílnu za zády. Odtud pramení můj pesimismus. On předchozí majitel byl velký silák (a bohužel malý šikula) :evil:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 29.02.2008-12:17

felika píše:...nie je to "zakousnuté ztuha", normálne sa to dá točiť a je tam malá axiálna vôľa, v ktorej sa to pohybuje ľahko. Presne akoby to preskočilo cez nejaký doraz. A ubezpečujem, ja som to normálne pumpoval bez použitia väčšej sily, proste stlačiť a roztiahnuť. Na pondelok som sa dohodol s mojim dvorným mechanikom, ešte zatiaľ s tým idem mykať, možno niečo dokážem. Každopádne ďakujem za rady, dám potom vedieť.

Já sem dokonce ani netlačil, jak sem otočil tak ten kluzák sjel dolů. Kdybych to měl popsat, mě to připadá jako bych překonával podtlak... Jak když dáš mezi 2 skla olej a snažíš se je dát od sebe.
Nevím jak to tam vypadá, ale nemůže tam takový případ nastat, že by se to tam prostě "slepilo" olejem?

Už se opakuju, ale šlo to do sebe bez použití nějaké extrémní síly. Plynulým tahem - ne trháním.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod felika » 29.02.2008-12:21

Cítim tam nie mäkké, ale akoby kovové dorazy (v rámci tej malej vôle).
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 29.02.2008-13:58

felika píše:Cítim tam nie mäkké, ale akoby kovové dorazy (v rámci tej malej vôle).


technik mi to popsal, že si protlačil kluzné pouzdra přez hranu, zpátky to normálně nejde, musí se to rozebrat a zbytek už byl popis rozebrání. Je to kov na kov.
Ale řekl mi, že když to jakoby proskočí za dorazy až dovnitř, tak se to normáně pohybuje a je tam cca 1,5 cm vůle, že s tím jde lehce pohybovat. Ale nedostaneš to dolu.

Já to neznám, nevim, jen tlumočím, ale asi je to stejné
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 29.02.2008-14:02

Tak páni, s radosťou môžem konštatovať, že túto diskusiu môžeme ukončiť. Servisu v pondelok nedám zarobiť ani korunu, ostane mi viac na benzín.
Urobil som posledný pokus - čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou - a vyšlo to. Bol som na japončika asi príliš mäkký. K veci: rukami mi to vytiahnuť nešlo. Tak som nabral odvahy, uchopil som celú vidlicu za lesklú časť dole hlavou, klepol som (jemne) uchom o ktoré sa prišroubúva strmeň o drevený hranol a ono to odskočilo. Skúsil som to viackrát a funguje to. Stlačím - zahryzne sa, klepnem - odskočí. Aké jednoduché :idea:
Teda nič rozoberať nemusím, guferá ešte netiekli, tak ich meniť nebudem len olej ide nový.
Ja som sa pôvodne z rešpektu pred šikmookým bál takéhoto "násilia", teraz vidím, že sa netreba s ním párať až tak v rukavičkách. Trochu sa aj hanbím, že som na to neprišiel hneď, ale čo už :oops:
Ďakujem ešte raz všetkým, ktorí sa mi snažili pomôcť :smt023
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 13.05.2008-09:32

Zdravim pánové,máte někdo zkušenost s jízdou i když jsou hnuté šavle?Někde jsem četl že je tolerance do 5mm.Ptam se proto že mam obě ohlé o 2mm.Bude to mít velý vliv na chování stroje?Zatim jsem to řešil tak že jsem je dal ohlou stranou do strany,nové pořídim časem...nejsou peníze.
Anonymous
 

Příspěvekod Bic0 » 23.11.2010-01:08

Servu Felika, otvaram znova tuto temu. Zaujimalo by ma v akom stave boli vtedy pruziny, nemeral si ich nahodou? Ci si len vylial a nalial olej? Zvazujem ako trosku pritvrdit predok - neviem aky olej si tam vtedy daval, ze ci ho mam skusit vypustit a dat nejaky hustejsi alebo je vhodnejsie vymenit aj nove struny.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod Jiri BN » 23.11.2010-13:57

Minimální délku pružiny najdeš v manuálu. Většinou se používá tlumičový olej 10W tak buď můžeš laborovat s výškou hladiny (víc oleje=tužší tlumení) nebo hustčím olejem. Pružinu bych podložil, protože cena náhradních se pohybuje kolem 2500 a víš.
Pohledej ve starších příspěvcích už se to tu řešilo.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Bic0 » 23.11.2010-14:40

Jiri BN: teoriu poznam, chcel som nejake info od Feliku kedze mam jeho "staru" XJcku. Ak dal 10W tak tam mozem skusit dat nieco hustejsie, len potrebujem vediet co tam je teraz.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod felika » 27.11.2010-15:33

Tu je odpoveď:
Pružiny som nemeral, takže v tomto Ti bohužiaľ neviem pomôcť.
Olej v predných vidliciach som na nej menil 29.2.2008 pri stave tachometra 28 471 km, Repsol 15W 30.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Bic0 » 29.11.2010-22:23

Super :-) Zaznamy doslednejsie ako STB :-)
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron