Tuhost pružení

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Tuhost pružení

Příspěvekod Honza » 26.02.2010-23:02

Mám technický dotaz - nastavení tuhosti odpružení má vliv na kopírování vozovky kolem motorky, čím tužší nastavení tím přesnější kopírování a současně více drncání (nepohodlí)??? Je to tak nebo se pletu ???
Jaké jsou Vaše zkušenosti ......??
Uživatelský avatar
Honza
 
Příspěvky: 26
Images: 8
Registrován: 02.02.2010-22:32
Bydliště: Praha
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ6 Diversion
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Radimathor » 27.02.2010-09:39

Když to s tuhostí přeženeš, bude ti to v těch našich "nádherných" zatáčkách odskakovat pryč, chce to najít kompromis. Já jsem na XJ měl vzadu nastaveno na -4- , ve předu jsem dal tužší olej a podložky 1,5cm silný. pak se to chovalo líp (jezdím solo). S tím co mám teď si můžu hrát jak s předpětím pružin tak i s tahovým a tlakovým útlumem, fakt je to nastavení znát - tuhý odskakuje, měkký se vlní. Na XJ se s tím moc dělat nedá, pokud přitvrdíš moc zadek a zůstane ti měkej předek tak to za nic nestojí :smt078 , je to holt krásnej a pohodlnej cesťák :smt023
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Hynek » 27.02.2010-09:41

Ahoj. Na kopírování nerovností má hlavně vliv tlumič pérování .Ten zabranuje odskakování kola.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Honza » 27.02.2010-14:06

Radimathor píše:Když to s tuhostí přeženeš, bude ti to v těch našich "nádherných" zatáčkách odskakovat pryč, chce to najít kompromis. Já jsem na XJ měl vzadu nastaveno na -4- , ve předu jsem dal tužší olej a podložky 1,5cm silný. pak se to chovalo líp (jezdím solo). S tím co mám teď si můžu hrát jak s předpětím pružin tak i s tahovým a tlakovým útlumem, fakt je to nastavení znát - tuhý odskakuje, měkký se vlní. Na XJ se s tím moc dělat nedá, pokud přitvrdíš moc zadek a zůstane ti měkej předek tak to za nic nestojí :smt078 , je to holt krásnej a pohodlnej cesťák :smt023


Můj problém je, že odskakování jsem nezažil, ale vlnění mne párkrát při akceleraci nepříjemně překvapilo, takže trochu tužší zadek by asi nevadil.
Prostě jak píšeš, nutno vyzkoušet ....
Uživatelský avatar
Honza
 
Příspěvky: 26
Images: 8
Registrován: 02.02.2010-22:32
Bydliště: Praha
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ6 Diversion
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 03.03.2010-17:20

Podle mě nezáleží ani tak na tuhosti, jako na sladění předku a zadku.
Anonymous
 

Příspěvekod Mara » 03.03.2010-19:26

Tak hlavne az ti to nekdy odskoci, tak nespanikar. me naucila CZeta, ta odskakova a do toho se jeste vlnila. Zadni guma odskoci, ale hned se chytne, muze taky poposkocit nekolikrat.
Uživatelský avatar
Mara
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 121
Images: 3
Registrován: 07.05.2009-22:30
Bydliště: Braškov (okres Kladno)

Příspěvekod Raci » 17.09.2010-12:49

cau mam oskakanou predni gumu stejne uz je sjeta tak mam koupenou novou ale chtel sem to nak vyresit aby to nezunicilo i tu novou zejo a ptam se jak? predek je pekne mekej a pri brzdeni motorem me tam od predku neprijemne lupe ale kdys brzdim brzdy tak to je cajk nekde sem se tu docetl ze to cvakani je od prednich desticek ze sou navolno...jeste by me zajimalo jesli tu oskakanou gumu vyresi kdyz dam novej olej hustejsi do predku? a jesli musim menit i gufera ikdys vypadaj dobre...?diky za odpoved
"Plná čára není zeď "......
- kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti.....
- Levne gumy človeku vydrzi as do smrti...
-Jezdi tak rychle , jak rychle umis brzdit!!.......
-Vzít za plyn umí každý,ale
brzdit jen ti nejlepsi!...
Raci
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.04.2010-17:47
Bydliště: Bratrušov

Příspěvekod Radimathor » 17.09.2010-14:23

Hustější olej jsem dával a k tomu ještě podložky cca 1-1,5cm vysoký. Předek byl tužší, bylo to znát.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod mistrhroch » 17.09.2010-16:15

Raci : S tou oskákanou gumou-taky ti vibrovaly řidítka?

A samozřejmě bych taky rád věděl kurník čím se to děje??? :smt017 :smt093
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod PavelRce » 17.09.2010-19:23

Osekaná guma = Nefunkční tlumiče
PavelRce
 
Příspěvky: 42
Images: 7
Registrován: 28.11.2009-07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvekod mistrhroch » 17.09.2010-22:07

PavelRce píše:Osekaná guma = Nefunkční tlumiče


...A to jest...???(výměna oleje, gufer, nebo...?
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod PIG » 18.09.2010-08:34

Než v tom začneš hledat vědu, tak si prvně vyměn olej, dej hustější, myslim 20W a dej ho víc o něco než píšou v manuálu, kup si novou gumu, správně ji nafoukej a jako bonus si nastav dobře zadní tlumič ať to máš trochu nastejno a ne předek tvrdší a zadek jak žvejkačku.
Jo a taky si zkontroluj jestli tam máš daný správně pružiny, nějakej kutil před tebou ti je tam mohl šoupnout obráceně a to taky nebude asi ideální.

Taky jsem měl oskákanou gumu když jsem motorku koupil, ale udělal jsem co tady píšu a nemám problém.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod mistrhroch » 18.09.2010-09:58

Díky.
Ten olej vyměním, zkontroluji stav pružin.Zadek mám nastavený na 5.To je myslím už teď dostatečně tvdé(ale hlavně jezdím ve dvou-tak abych nebyl na doraz při hrboulu... :) ).
Pneu ještě nechci měnit-je na 50-60%...i když je tedy oskákaná :cry:
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Raci » 18.09.2010-10:23

oky podlozky pod pruziny davat asi nebudu mam najeto 29tis. to by snad mely byt jeste v cajku ne:) predemnou to mely dva duchodci ale myslim ze ten predek je jeste orginal olej z vyroby:D takze vymenim olej dam tam ten hustejsi pls doporucte nakej olej nejlepe pisnete i odkaz diky moc :) no a pak nasadim novy gumy zadek pritvrdim z 3 na 4 a pak napisu co to udelalo gufera mam nechat stary teda?
"Plná čára není zeď "......
- kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti.....
- Levne gumy človeku vydrzi as do smrti...
-Jezdi tak rychle , jak rychle umis brzdit!!.......
-Vzít za plyn umí každý,ale
brzdit jen ti nejlepsi!...
Raci
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.04.2010-17:47
Bydliště: Bratrušov

Příspěvekod Raci » 18.09.2010-10:25

mistrhroch píše:Raci : S tou oskákanou gumou-taky ti vibrovaly řidítka?

A samozřejmě bych taky rád věděl kurník čím se to děje??? :smt017 :smt093


jj riditka vybrujou ale jen ve 4tis. ted posledni dobou to vybrovalo vic tak sem dotahl lozisko v krcku a je to cajk :)
"Plná čára není zeď "......
- kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti.....
- Levne gumy človeku vydrzi as do smrti...
-Jezdi tak rychle , jak rychle umis brzdit!!.......
-Vzít za plyn umí každý,ale
brzdit jen ti nejlepsi!...
Raci
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.04.2010-17:47
Bydliště: Bratrušov

Rear shock absorber

Příspěvekod DickSz » 15.11.2010-18:46

Máte prosím někdo zadní tlumiče, kde je dole klasika nastavení na hákový klíč (mám jen 3 polohy) a nahoře točítko 1-4 :?:
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků

cron