Rozkmitání řidítek při jízdě

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Mira XJ » 16.09.2010-12:55

Ještě příčina opotřebených kluzáků může být právě v tom že jsi měnil ty trubky. Seš strojař,tak si změř ovalitu a prohnutí těch nových trubek i kluzáků. Něco bylo špatně.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod mistrhroch » 16.09.2010-19:48

Taky mi vibrují řidítka.
Mirku tak přední guma je nějaká poskákaná, ale bylo mi řečeno, že když ji vyměním - tak se to stane znovu.
Takže nutno zjistit a odstranit příčinu... :smt017 ... ale jakou?
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Radimathor » 16.09.2010-20:05

Po tý ošklivý věci bych to tipnul na hnutí v krku řízení - juknout na "brejle" , lehce utáhnout hlavní matici, pokud se to nezlepší tak fakt to bude trošku hnutý :(
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Mira XJ » 16.09.2010-20:11

Některé pneumatiky mají sklon se oskákávat a některé mají dobrý vzorek ,který se oskáče míň (Dunlop GT501).
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod mistrhroch » 16.09.2010-21:32

Asi mám ve předu nějakou šitku : Dunlop Arrowmax D103F(110/80-17) :roll:
Vzadu : Continental 63H
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod mistrhroch » 16.09.2010-21:38

Radimathor píše:Po tý ošklivý věci bych to tipnul na hnutí v krku řízení - juknout na "brejle" , lehce utáhnout hlavní matici, pokud se to nezlepší tak fakt to bude trošku hnutý :(


Čauky.
Jenže ono mi to dělalo už od koupě. :oops:
Vůle v řízení budu zjišťovat-už mi to poradil i Mirďa.

Aspoň jsem se dnes projel! :smt026
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Houba » 16.09.2010-21:48

mistrhroch píše:Asi mám ve předu nějakou šitku : Dunlop Arrowmax D103F(110/80-17)

Nemám teď po ruce manuál (tedy jestli to tam vůbec je :-)),ale nedoporučuje právě tuhle přímo výrobce?
Jinak já mám Arrowmaxy na mašině taky, ale na příští sezonu půjdou dolů a po referencích od kluků tady na fóru kupuju Mišelíny Pilot Active.
Yamaha XJ 600 (N)ejhezčí
Uživatelský avatar
Houba
 
Příspěvky: 95
Images: 8
Registrován: 26.02.2010-10:47
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kraj: Zlínský
Typ XJ: XJ 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Raci » 17.09.2010-13:03

ja tedka dojezdil sadu dunlopu arrowmax a myslim ze to byly jeste orginalky:D ale drzely pekne :wink: dneska mi prisla sada michelin pilot activ davam je na vsechny stroje co sem kdy mel a sou super doporucuji ;)
"Plná čára není zeď "......
- kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti.....
- Levne gumy človeku vydrzi as do smrti...
-Jezdi tak rychle , jak rychle umis brzdit!!.......
-Vzít za plyn umí každý,ale
brzdit jen ti nejlepsi!...
Raci
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.04.2010-17:47
Bydliště: Bratrušov

Příspěvekod mirekm » 25.10.2010-21:10

Mira XJ píše:Ještě příčina opotřebených kluzáků může být právě v tom že jsi měnil ty trubky. Seš strojař,tak si změř ovalitu a prohnutí těch nových trubek i kluzáků. Něco bylo špatně.

Měřil jsi nebo víš jaká má být vůle mezi pouzdry a kluzákem resp. trubkou? V manuálu jsem to nikde nenašel. Resp. jaký je přesný průměr truky (na 0,01 mm)?
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Mira XJ » 26.10.2010-05:42

Čoveče u XJ900S ten průměr nevím, ani neznám nikoho v okolí kdo by XJ900S měl. Nicméně vůle mezi kluzným ložiskem ,kluzákem a trubkou by měla být co nejmenší,proto je kluzné ložisko rozříznutý a pružný,aby vůli neustále vymezovalo. Proč jsi měnil původní trubky? Dával jsi nějaké z druhovýroby? Někdy to bývají pěkný zmetky. Určitě bych změřil jestli už nové nejsou ohnuté a jestli mají stejný průměr v celém pracovním chodu.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod mirekm » 26.10.2010-15:29

Rozříznuté jsou proto, aby tam šly nasadit do drážky v trubce (spodní) u horních pro snadnou demontáž (vysouvají se tahem za trubku spodními pouzdry). . Vůle je daná rozdílem mezi velkým průměrem kluzáku, malým průměrem trubky a tloušťkou stěny (2x) poudra. Kluzáky (moje) jsou v toleranci +0,10 - +0,14, trubky -0,07 -0,09 , síla stěny pouzdra 1,00, takže vůle vychází okolo 0,2 mm, což se mi zdá moc. Tipoval bych 0,05. Původní trubky byly ohnuté, tyhle jsou samozřejmě druhovýroba, údajně kvalita :-) (bodejť by ne za ty prachy). V kluzácích je sice stopa po opotřebení (ovalita), ale je to okolo 0,03 mm, takže bych řekl - přijatelné. Takže si myslím, že problém bude v trubkách, jsou asi 0,1 mm pod míru. Kmitání je asi souhrou velké vůle v kluzácích a opotřebených ložisek v krku řízení. I když byly pociťově celkem OK, je na nich vidět výrazné vymačkání v radiálním směru (originál kuličková), teď je měním za kuželíková, tak to snad bude OK.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Mira XJ » 26.10.2010-16:02

Ta ovalita je zanedbatelná. Asik to soudruzi v Itálii (pravděpodobně výrobce trubek) přehnali s vybráním pro to ložisko. Teoretická pomoc je vypodložení ložiska 0,04 plechem (třeba z delších spárových měrek). Velikost bych zkoušel podle toho jak ten kluzák půjde volně. Je to prasárnička,kterou dělám nerad, ovšem tam to žádnou škodu neudělá. Ten plech se z toho vybrání nikam dostat nemůže. Na zkoušku bych to zkusil - pokud nepomůže výměna toho ložiska v krku řízení.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků

cron