Srdečné pozdravení a žádost o následné rady

Srdečné pozdravení a žádost o následné rady

Příspěvekod Anonymous » 01.09.2010-14:53

:roll: Zdravím všechny na tomto skvělém fóru, jejichž parťákem jsem se dnešního dne stal i já ...
V pátek si přivezu skoroveterána XJ 600 z 86 a budu velmi vděčen za vše co mi k tomu kdo z Vás písne. S YAMAHOU budu sbírat své první zkušenosti - dosud jsem sedlal JAWU 350/640 a ČZ 180 ...
Ve vláknech a příspěvkách jsem našel odkazy již k novějším typům a tak budu fakt moc rád za všechny další informace (především manuál, technická data, specifiku jízdy atp.)
Ještě jednou - díky :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 02.09.2010-10:46

Vítam ťa tu, ako jeden zo skôr narodených :wink:

Avšak za to, čo ti teraz napíšem, mi asi niekto nebude veľmi vďačný: vykašli sa na starú vražbu a kúp si nejakú novšiu XJ, do ktorej nebudeš musieť investovať prakticky nič, len sa voziť, je ich ako dreva, len si vybrať.

Piatok je až zajtra, rozmyslete si to, pane Stejskale :idea: :smt021
Naposledy upravil felika dne 02.09.2010-12:18, celkově upraveno 1
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod DickSz » 02.09.2010-11:21

podle peněženky a chuti každého soudruha
mám xj900 s motororem z roku 86 a žádný problém
průser bude až zjistíš že ten před tebou kutil
je to jako s ženskou - některý chyby už nejdou napravit
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Anonymous » 02.09.2010-12:15

Díky za zaslané příspěvky - nejde mi ale o to, zda koupit/nekoupit,
ale o sehnání nějaké dokumentace k tomuto veteránu - především manuálu atp.
A byl bych moc rád, kdybych se dozvěděl něco o charakteristice provozu, údržby a jízdy - jistě i s takto starým typem má mnoho z vás zkušenosti ...
Případně odkazy na fotky originálního vzhledu a materiály k renovaci, abych věděl, co je na mašině původního a co tam bylo přidáno ...
Díky :oops: :oops: :oops:
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 02.09.2010-12:20

Pokud nejsi vetranista co ví "proč a co" to vlastně kupuje, ale chceš to na ježdění tak se na to vykašli. Aby ta motorka za něco stála tak cenový rozdíl mezi ní a o 10 let mladší bude minimální, ale jízdní vlastnosti budou někde jinde a vyhneš se i problémům se scháněním náhradních dílů.
Rada na závěr: Pokud do ní přesto chceš jít vezmi sebou známýho co nějakou tu motorku už viděl.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod DickSz » 02.09.2010-12:35

Pokud jsi rozhodnutý tak prolez tohle fórum. Nečekej že ti to někdo bude sypat do zobáčku :-(
informací jsou zde tři přehršle :-):-):-)
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Bartus » 02.09.2010-12:36

Veškeré manuály najdeš tady clanek_forum.php?post=12105

Jinak taky ti radím novější model. Je to úplně o něčem jiném to ježdění. Je pomalu konec sezóny, objeví se zase spousta motorek v nabídce.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Bartus » 02.09.2010-12:42

Předpokládám že chceš podle avataru tuhle http://www.motoinzerce.cz/motorky/yamah ... j-600.html

Nevím jestli chceš prostě veterána, ale kupovat tohle na každoddenní ježdění je nesmysl. Pošetři a kup novější.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod PIG » 02.09.2010-13:17

Vypadá jako by ju sedlal Lorenzo Lamaz :D :D

S pěknou 350tkou by jeden udělal víc parády.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod zbynek » 02.09.2010-15:54

Všem co zatracují stará XJéčka, stejně jako těm, co je mají, či o nich do budoucna uvažují: Vím o jednom stroji z roku 1983, který v nákupní ceně vyšel na 550€ plus 4000Kč přihlášení.
Obrázek

Prvotní investice byly 2500Kč což obnášelo kompletní rozborku motoru doma v garáži a výměnu řetězu alternátoru s vodítkem, nové o-kroužky a ložisko spojkového koše. Při té příležitosti proběhla kompletní vizuální kontrola opotřebovanosti kluzných částí motoru i převodovky s tím výsledkem, že dalších stotisíc km se na to nemusí šáhnout. Veškerou údržbu si majitel dělá doma sám, ono taky na jednoduchém XJ motoru není co zkazit. A co za ty dva roky ušetřil na značkovém originálním servisu tak teď projel na dovolené snů, kdy v pondělí se vrátil z Nordkappu:
Obrázek
Obrázek

8500km na sedmadvacetlet staré vráně obuté do českých gum Mitas a to vše bez jediné závady (sfouknutí ze stojánku místním vichrem se nepočítají)


Takže, každý ať si pořídí takový stroj, jaký se mu líbí, stará se o něj sám či v servisu, jezdí kolem komína či kolem Evropy, ale hlavně: ať si to užívá a nenechá si to rozmlouvat či dokonce znechucovat kýmkoli jiným. Je to jeho stroj, jeho peníze, jeho pohodlí, jeho zážitky.....
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Anonymous » 02.09.2010-16:52

Bartus píše:Veškeré manuály najdeš tady clanek_forum.php?post=12105

Jinak taky ti radím novější model. Je to úplně o něčem jiném to ježdění. Je pomalu konec sezóny, objeví se zase spousta motorek v nabídce.


Fórum jsem prolezl dost důkladně - i tenhle odkaz jsem měl otevřený - jenže jsem nacházel návody k novějším typům - diversionům atp. - a to je přeci jen o něčem trochu jiném ... neumím posoudit, nakolik z toho mohu vycházet pro moji potřebu...
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 02.09.2010-17:03

zbynek píše:..údržbu si majitel dělá doma sám...v pondělí se vrátil z Nordkappu:
....ale hlavně: ať si to užívá a nenechá si to rozmlouvat či dokonce znechucovat kýmkoli jiným. Je to jeho stroj, jeho peníze, jeho pohodlí, jeho zážitky.....


Je to tak, i starší motorka udělá spoustu radosti (i když moderní holt jezdí lépe - to je pokrok), záleží kdo co od ní čeká a co jí věnuje. A u motorky stáří nehraje velkou roli, spíš stav. Podle mě je lepší stará zachovaná, než novější zhuntovaná.
PS: Pozdravuj Jindru :-).
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod mirekm » 02.09.2010-17:12

Servisní manuál máš třeba tady: http://cgi.ebay.de/Yamaha-XJ-600-XJ600- ... 43a1497d02
Jinak díky internetu ho najdeš asi i někde v digipodobě. V češtině ho asi neseženeš, protože tohle moto se u nás neprodávalo, tak jedině od někoho, kdo si to přeložil.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Jiri BN » 02.09.2010-19:17

zbynku pokud jsi viděl tu motorku co si zřejmě BRETAM_PAU vybral tak dát ji do alespoň takového stavu jako je zde: http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/? ... muid=39943
tak na to rozhodně 2500Kč stačit nebude, ale částka bude min. 10x vyšší+ vše si dělat sám. Na to jsme chtěli BRETAN_PAU v dobrém upozornit, zda si to uvědomuje. Ale konečný výběr je na něm a každý ať si jezdí na tom co se mu líbí a co mu vyhovuje.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Radimathor » 02.09.2010-20:11

Už jen z fotek co posílal Bartus jako odkaz na inzerát je poznat mnoho - víčko na pravé straně motoru, zrcátka na dole uřízlý kapotáži, neúplná podsedlovka, no nevim, nevim pokud nejsou peníze tak to následně určitě bude peníze stejně stát, nic naprosto nic proti starý klasice, ale by lo by dobrý zvážit nákupku a cenu následných investicí - budou určitě. Jestli by se fakt nevyplatilo něco novějšího. Ta na těch fotkách se mi jeví docelo jako dost peklo. Osobně bych do toho nešel.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod DOS » 02.09.2010-21:59

Zbyňku pozdravuj Jindru i ode mě. Trochu jsem sledoval tu jeho přípravu a nakonec teda jel sám ?
DOS
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 113
Images: 13
Registrován: 22.01.2007-12:18
Bydliště: Hradec Králové
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: XJ 550 XL700V
Rok výroby XJ: 1981

Re: Srdečné pozdravení a žádost o následné rady

Příspěvekod mistrhroch » 11.09.2010-12:13

BRETAN_PAU píše::roll: Zdravím všechny na tomto skvělém fóru, jejichž parťákem jsem se dnešního dne stal i já ...
V pátek si přivezu skoroveterána XJ 600 z 86 a budu velmi vděčen za vše co mi k tomu kdo z Vás písne. S YAMAHOU budu sbírat své první zkušenosti - dosud jsem sedlal JAWU 350/640 a ČZ 180 ...
Ve vláknech a příspěvkách jsem našel odkazy již k novějším typům a tak budu fakt moc rád za všechny další informace (především manuál, technická data, specifiku jízdy atp.)
Ještě jednou - díky :roll:


Tak jak si dopadl?A co motka?
Jinak investice určitě očekávej.Měl jsem mazlíka od majitele a stejně během sezóny přišla nutná výměna výfuku, řetězové vany a přetěsnění motoru.(Nepočítám pád a další investice do opravy... :( ).(XJ 600 ročník 1992).
Jinak jsem byl velmi spokojený a na srazu jsem dokonce poznal, že i tahle motka má možnosti mnohem větší než jsem využíval-to je ale holt už pak na zkušenostech.
Drž se a ať to vrčí! :smt109 :smt039
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod mistrhroch » 11.09.2010-12:15

DOS píše:Zbyňku pozdravuj Jindru i ode mě. Trochu jsem sledoval tu jeho přípravu a nakonec teda jel sám ?


Ahoj DOS, jak se vede.Jsi v pořádku?A co motka?
Já pomalinku renovuji... :?
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: Srdečné pozdravení a žádost o následné rady

Příspěvekod Anonymous » 11.09.2010-13:35

mistrhroch píše:
BRETAN_PAU píše::roll: Zdravím všechny na tomto skvělém fóru, jejichž parťákem jsem se dnešního dne stal i já ...
V pátek si přivezu skoroveterána XJ 600 z 86 a budu velmi vděčen za vše co mi k tomu kdo z Vás písne. S YAMAHOU budu sbírat své první zkušenosti - dosud jsem sedlal JAWU 350/640 a ČZ 180 ...
Ve vláknech a příspěvkách jsem našel odkazy již k novějším typům a tak budu fakt moc rád za všechny další informace (především manuál, technická data, specifiku jízdy atp.)
Ještě jednou - díky :roll:


Tak jak si dopadl?A co motka?
Jinak investice určitě očekávej.Měl jsem mazlíka od majitele a stejně během sezóny přišla nutná výměna výfuku, řetězové vany a přetěsnění motoru.(Nepočítám pád a další investice do opravy... :( ).(XJ 600 ročník 1992).
Jinak jsem byl velmi spokojený a na srazu jsem dokonce poznal, že i tahle motka má možnosti mnohem větší než jsem využíval-to je ale holt už pak na zkušenostech.
Drž se a ať to vrčí! :smt109 :smt039


Moc jsem toho nenajezdil - marodím a v pondělí jdu na dost blbou operaci -
ale splnil jsem si i tak přání svézt se na něčem silnějším než byla má JAWA 350 ...
--- DRŽTE MI PĚSTĚ !!! :smt031
Anonymous
 

Příspěvekod mistrhroch » 11.09.2010-14:25

Tak s tou Jawou tady začínalo asi hodně lidiček(včetně mě)!A XJ je opravdu někde dál.A až se vyjezdíš-určitě začneš pokukovat po něčem jiném a asi i silnějším.
Na srazech je to krásně vidět-z vícero "starých" XJ harcovníků se staly postupem času milovníci jiných značek či typů...

Ohledně operace - ať ti to dobře dopadne!!!
A pokud budeš v pořádku a pokud jeden blázen uskuteční XIII jarní sraz v okolí Klášterecka-tak se můžeš i s motkou ukázat a samozřejmě načerpat další vědomosti!:smt014
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000


Zpět na Jen tak

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků

cron