výměna brzdových destiček - xj

Vše kolem brzd.
Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Bartus » 26.03.2008-08:17

Tak to bych ti doporučoval rozebrat komplet. Dělal jsem to loni a motorka včil líp brzdí. Zkontroluješ aspoň těsnění. Někde to tu bylo popsáno i to čištění. Pokud jsou pístky zamaraseny snižuje ti to účinnost brzdy.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 26.03.2008-10:46

když to rozeberu, nemůžu tam něco zdupat? tam je jen těsnění na pístkách a nebo i někde jinde?
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 26.03.2008-11:24

No tam nemáš co, vytáhneš pístky, nejlepe pomocí nějaké destičky ať ti vyjedou oba najednou a pořádně je vyčistíš, zkontroluj těsnění co je pod pístky jestli není skříplé a celé to zase smontuj. Budeš muset kompletně vyměnit brzdovku bo ta ti samo celá vyteče :wink: Projdi si tady diskuze o brzdě vím že to tu bylo popsáno. Jinak já mám doma i fotky jak jsem to čistil a přetěsňoval.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod lynx » 26.03.2008-13:20

Použij ten postup od Matěje - povytáhni pístky a očisti je. Jenom bych se přimlouvat za čistič na brzdy a kartáček na zuby, ten smirek je na opravdu těžký humus. S tou rozborkou si přiděláš dost práce a pokud nesjíždíš desky až na plech, tak i zbytečnou.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 28.03.2008-07:31

tak chlapi, brzdy jsem komplet rozebral a vyčistil, bylo to fakt zasrané jak jetel. šlo to docela v pohodě, akorát po složení mi to nešlo odvzdušnit,ael zdařilo se.ale musel jsem pumpovat asi 15 miunut abych to odvzdušnil. teď už to jen projet at vidim jak to brzdí. všem děkuju za rady.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 28.03.2008-08:02

Já to odvzdušňoval asi 2 hodiny :shock:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

já mám na odvzdušňování grif

Příspěvekod kodl » 28.03.2008-08:18

stačí odvzdušňovák povolit, na prsty utáhnout zpět (bez klíče, možná trošičku zase uvolnit...), nasadit hadičku co vede do nádoby (nedělám si v garáži bordel) a zapumpovat. Celá finta je v tom, že odvzdušňovák netěsní , tlakem brzdy uchází jak vduch, tak odtéká brzdovka ale nenasaje to vzduch zpátky - kapilarita. Tohle byla z nouzectnost u auta když děláš všecko sám a u motorky to funguje stejně dobře, žádný utáhni -našlap -drž -povol -utáhni ... tisíckrát, stačí jenom zapumpovat a je.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod Mira XJ » 28.03.2008-21:15

To odvzdušnění jde docela dobře.Omnyovku (čistou) benzínovou hadičku a hlavně tu sklinku výš než třmen (nja otočenej kybl). namačkat,podržet,povolit odvzdušňovák,ktočku dotáhnout odvzdušňovák ,namačkat atd. atd. Jde to pěkně.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 28.03.2008-21:38

Dělám to taky tak 2976
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 05.08.2008-15:38

Tak jsem se rozhodl, že vyzkoušim nevyzkoušené a objednal jsem na zadek desky od tohoto výrobce http://www.elit.cz/upload/Documents/BEN ... 20info.pdf
A pak Vám napíšu co to dělá na motorce. Co bych pro kamarády neudělal že :D
No a podle toho jak se mi osvědčí vzadu tak popřemýšlím i po předních.
Vozí je přímo k nám do jednoho obchodu tak taky proto tahle volba. Stojí ale 570K
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 05.08.2008-17:18

Bendixy jsem taky dal na předek a jsem spokojenej.
Vzadu mám SBS a taky v pohodě.
Myslím, že pro naše cestovatelské tempo vyhovují všechny dostupné desky. Aspoň já je tolik nerozžhavím, abych zjistil nějaké rozdíly.
Hlavně aby nepískaly.
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 05.08.2008-17:25

No, když mi je objednávali tak tam v kolonce dodavatel bylo SBS :smt017
Ale výrobce Bendix :roll: Tak jsem sám zvědavej co mi dojde :D ale tak zatim aspoń nějakej pozitivní ohlas od tebe
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod TOMMZ » 05.08.2008-18:19

Já než to rozstřelil měnil desky z Goldfrenu(asi AD) za SBS a byl to velmi výrazný rozdíl. Už při mírném zmáčknutí to brzdilo fakt ostře. Něco jako výměna auta bez posilovače brzd za auto s posilovačem :lol:

Goldfreny byly dokonce popraskané, takže jsem je asi rozžhavil i při tom mém střídmém použití(nebyly jetý na okruhu...krom motokárový dráhy ve Vysokém Mýtě).
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 05.08.2008-18:24

XJelen zasílá pozdrav a svoje zkušenosti k tématu:
vzkaz pro PIGa: Bendix - SBS Street Excel žádnej trabl cca 10000km Bandaska s nima jde i na předek :D v alpách na jedničku i při delším brždění, na okruhu bez problémů. Výdrž asi nebude největší, ale radši měnit desky než kotouče.
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 05.08.2008-18:42

To čumíte jak jsem dobře vybral co :D a bez debilních otázek :lol:
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod lynx » 06.08.2008-06:23

Pig: bych tak nadšenej nebyl. Bolek skončil v křoví, TOMMZ v plechovce a Jelen se vyválel taky pěkně :lol: . Ale jinak si nad těma destičkama notujete pěkně :lol: :lol: :lol: Ovšem na druhou stranu se těch Bendixů musím zastat - destičky jim můžeš poradit, ale ruce nepůjčíš :lol: :lol:
XJelen: tak bandaska s nima šla na předek? Já myslel na čumák - tvůj :lol: :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod PIG » 06.08.2008-17:24

Dneska jsem je tam dal. Brzdí to fakt dobře. Hned a jde to dobře dávkovat. Oproti starým znatelnej rozdíl. Akorát nevim jaký tam byly spíš a nevim proč mi to jinak zbarvilo kotouč. Dokonce dvoubarevně :D
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Tomáš » 19.04.2009-15:59

Dnes jsem si v B.Crown v Chlumci n/C koupil2xGold Freny za 438kč na předek,18O za kapalinu.Spotřební věci zakoupené v B.C.vám vymění ,případně namontují.Než jsem vypil kávu bylo hotovo,125kč za práci.Pak jsem nasadil 19Okm a na svých Jet supersport extra strong Dánlop uháněl domů.Skvělá neděle, najeto 250 podhůřím Krkonoš
:D :D :shock:
Tomáš
 
Příspěvky: 75
Images: 4
Registrován: 11.08.2006-13:32
Bydliště: Železný Brod

Příspěvekod lynx » 20.04.2009-07:56

A co skútry, v té rychlosti? :smt098 :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Zadní desky

Příspěvekod DickSz » 26.07.2010-13:50

je tady zmínka o levných deskách v Ostravě.
Je možno upřesnit kde ?
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod mistrhroch » 26.07.2010-19:32

Já jsem si objednal přední destičky v B.Crown v Mostě-mají hodně druhů za jednotnou cenu(okolo400kč).
Ve střelné mi je nabízely za 700kč!
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

zadní desky

Příspěvekod DickSz » 26.07.2010-19:36

Teď jsem objednával v Opavě - REPREMOTO - GoldFren AD za 450,- a S3 (prý sportovní) za 520,-K Dobrý?
Nepsal tady někdo že goldfren je tvrdý a žere kotouč?
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod mistrhroch » 26.07.2010-19:45

Oj-doufám že nežerou-mám také objednané GoldFreny... :smt017
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod DickSz » 26.07.2010-19:56

Teď jsem našel:
http://www.goldfren.cz/online_catalog/en_index.htm
a vypadá to, že moje motorka má všechny destičky stejné - 015 z katalogu GoldFren.
Tady jsem našel někoho v Praze, kdo je prodává:
http://www.motoinzerce.cz/prislusenstvi ... n-015.html
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Zdeněk » 09.08.2010-10:44

Tak mi včera odešly zadní destičky. Dnes jsem tam dal tyto
http://www.amtrade.cz/index.php?main_pa ... s_id=30798
Stály mě přesně 425kč a koupil jsem je
http://www.moto.krnov.net/
výměna proběhla úplně bez problémů. Bez sundání kola, jen jsem třmen vymontoval a pěkně držel v ruce a desky vyměnil. Zatím jsem desky měnil jen na autech , ale toto bylo nejlepší a nejjednodušší co jsem kdy dělal. Čas 45min i s projížďkou.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod DickSz » 09.08.2010-10:57

ja musel sundat třmen kvůli pístkům. Nešly zatlačit.
Ale jak se pohly šlo to samo.
Natřel jsi plochy coper grease?
Samo že ne plochy brzdící :-(
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Zdeněk » 09.08.2010-20:44

Čau dickszi
Samozřejmě že jsem nic nemazal. Divočil jsem protože jsem spěchal na odpolední. Ale sice mam na nich najeto asi jen 8km a ještě si ani nepískly. Pokud by začly, koupil bych tu pastu. Ty pístky jsem roztlačil ještě se starýma deskama. Hrubý škoubovák mezi ně a páčil jsem a oni bezproblému šly. Ani jsem třmen neumýval v tech.benzíně jen jemně oškrábal bordel a vyfoukal a "zametl" malým štětečkem a byly čisté.
Ale když tak nad tím přemýšlím, tak předek sem tam při zastavování pískne, tak asi koupím tu pastu a hned máznu i zadek. Uvidím, ještě počkám aspoň týden co bude dělat zadek.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Zdeněk » 09.08.2010-21:03

Ještě dodatek na žraní kotoučů goldfrenama: Na můj dotaz pan Finstrle odpověděl, že řada "AD" není ta nejtvrdší a neměly by kotouče žrát. Ale pokud chci nějaké měkčí, tak je objedná. Bral jsem co bylo-přece nebudu jezdit na kole
:D :smt098 :smt018 :smt078
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod DickSz » 10.08.2010-18:54

Dnes jsem prověřil a namazal i předek.
Doporučuji schovávat staré kartáčky na zuby a pro tyto operace je obříznout nebo ob-brousit na půl centimetru.
Není dokonalejší nástroj.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Zdeněk » 14.08.2010-09:20

Ahoj lidi
Tak goldfreny vzadu už mi vesele pískají a pískají a jediný okamžik, kdy nepískaj je když nebrzdím :lol: Musím dát tu pastu a doufám, že to pomůže. Co tam vůbec používáte za značku? Je to jedno co koupím nebo jsou taky zmetky??? A je to tak, že máznu trochu destičky zezadu a pak normálně namontuju nebo to musí chvílu zaschnout? Nevím nemám s tím vůbec zkušenost. Dík.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

PředchozíDalší

Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron