Řetěz a spojka?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Řetěz a spojka?

Příspěvekod Anonymous » 09.06.2010-13:00

Ahoj všem, chtěl jsem se optat profíků a hlavně někoho kdo má dobré nebo špatné zkušenosti s výměnou řetězu a použitím : spojky "nýtovací" nebo se " závlačkou" na údržbu asi lepší se "závlačkou" ,ale zase mám strach aby se mi řetěz za jízdy nenamotal kam nemá :roll: a pokud " nýtovací,tak jestli někdo nemá nákres na tu " nýtovačku" páč kupovaná je dost drahá a ťukat to nějak na koleně kladívkem :shock:

díky za info
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 09.06.2010-14:14

Na reťaz s rozoberateľnou spojkou (ako si ju nazval "so závlačkou") úplne zabudni... Reťaz jedine s nitovacou spojkou. Neboj sa, na údržbu to nebude mať nijaký zlý vplyv. Ale pozor - ak ju budeš stĺkať kladivkom, tak sa ti celkom isto onedlho "namotá tam kam nemá".
Pekne motorku aj s novým reťazovým kitom vezmi do servisu, tam na to majú čo treba. A potom reťaz už len čistiť a mazať a čistiť a mazať..., kým si nekúpiš naozajstnú motorku (to zn. s kardanom) :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod OTIS » 09.06.2010-15:13

V Brně si můžeš koupit řetěz u http://www.retezy.info/ a tam ti nýtovačku zapůjčí zdarma.

Nebo koupíš řetěz zn. EK s jejich patentní "šroubovací" spojkou a montáž provedeš v pohodě bez speciálních nástrojů viz- http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=84327&fid=18
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod zip911 » 09.06.2010-21:14

Zdar fšem,

k mému novému diversionu jsem dostal nějaké náhradní díly, mezi nimi je i řetězová sada na které je najeto cca 200km. Tento řetěz se spojuje "závlačkou". Je nebezpečné používat takový řetěz, nebo na takový někdo z Vás jezdí.....??? :idea:
Uživatelský avatar
zip911
 
Příspěvky: 11
Images: 2
Registrován: 21.05.2010-14:02
Bydliště: Křenovice

Příspěvekod Radimathor » 09.06.2010-22:04

Doporučuji vzít nýtovací řetěz = větší pevnost v tahu. DID má dutý nýty, ČZ plný nýty - pevnost ve spoji stejná. Spojku na řetězu jsem měl na 350 jawičce a ňák to nevydrželo :smt085 leč jsem tu stále :D
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod OTIS » 10.06.2010-05:19

Jestli nýtovací nebo se závlačkou, to snad na pevnost nemá vliv. Jde o jistou zajištění.
Jinak někteří kolegové tu popisovali, že to mají spojené závlačkou, stačí hrábnout hlouběji do fóra. Každopádně se nabízí spousta dostupných řešení jak řetěz bezpečně spojit, tak proč používat tento "kompromis".
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Řetěz

Příspěvekod PavelRce » 12.06.2010-18:59

Tak že je zalisování nejspolehlivější způsob spojení řetězu je jasné. Používá se hlavně u řetězů s vyšší rychlostí. Na druhou stranu u klasické JAWY 350 byl vždy řetěz spojen rozebiratelnou spojkou se závlačkou a nikdy jsem s ní problém neměl ani jsem nic neslyšel. Jestli někomu praskla tak to asi bylo spíš obrácenou nebo nesprávnou montáží. Navíc u JAWY celý řetěz běhá v krytu, takže by se případný problém měl projevit spíš než u XJ kde je řezěz veden volně a kontakt s okolím je minimální. Rychlost řetězu bude +- stejná Jawa 350 jezdí max 140km, Yamaha XJ 170, takže nevidím důvod proč né klasickou spojku řeťezu která umožní lepší údržbu řetězu. Jinak s nostalgií vzpomínám na kryt řeťezu u JAWY díky němuž byl sekundární řetěz téměř bez údržby. Další co mi u XJ vadí je že pokud chci sundat zadní kolo spadne i rozeta s řetězem, to mě jako XJ-čkáře vycvičeného z JAWY kde je pevná rozeta standart připadá až nepochopitelné. :idea:
PavelRce
 
Příspěvky: 42
Images: 7
Registrován: 28.11.2009-07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvekod zip911 » 12.06.2010-20:04

Radimathor píše:Doporučuji vzít nýtovací řetěz = větší pevnost v tahu. DID má dutý nýty, ČZ plný nýty - pevnost ve spoji stejná. Spojku na řetězu jsem měl na 350 jawičce a ňák to nevydrželo :smt085 leč jsem tu stále :D


...je jasné, že až půjdu kupovat nový řetěz, bude na nýtování. Tento co mám jako náhradní (dostal jsem celou sadu k motorce) je bohužel na "závlačku". Myslím si, že by neměl být problém na tento řetěz jezdil.....přjde mi škoda ho vyhodit.... :oops:
Uživatelský avatar
zip911
 
Příspěvky: 11
Images: 2
Registrován: 21.05.2010-14:02
Bydliště: Křenovice

Příspěvekod TOMMZ » 14.06.2010-07:26

Ještě by sis mohl tu spojku vyměnit u výrobce/prodejce/servisu za nýtovací pokud to u daného typu řetězu výrobce umožňuje.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod PIG » 14.06.2010-09:03

kupuju u lojze v celku řetez a mám pokoj a nemusim mít nervy kdy se mi spojka náhodou roztrhne a rozbiju si hubu. Když měním řetězovku, zatím teda jednou, tak aspoň mám dole kyvku a můžu si ju máznout.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Řetěz

Příspěvekod MatějXJ » 15.06.2010-18:40

PavelRce píše: Rychlost řetězu bude +- stejná Jawa 350 jezdí max 140km, Yamaha XJ 170, takže nevidím důvod proč né klasickou spojku řeťezu která umožní lepší údržbu řetězu.:
Nezapomeň na koníky a na krouťák. Už z tohoto důvodu zanýtovat. Jak píše PIG : nejjednoduší když si to děláš sám. Taky jsem to tak dělal
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Anonymous » 16.06.2010-08:23

Výkon ani krouťící moment s tím imo nemají nic společného. Pokud je motorka v pořádku, čep je namáhán pouze na střih a průměr čepu a jeho materiál je stejný ať jde o spojku nýtovanou nebo rozebiratelnou. Jde pouze o jistotu zajištění, jak je již uvede no výše.
Osobně moc nevěřím tomu, že správně nasazená, nová spojka na udržovaném řetězu se sama uvolní.
Anonymous
 

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod nevo7 » 09.09.2016-17:53

Síce som reťaz čistil len 2x a nevšimol si, až dnes pri mazaní. Mám tam závlačkovú spojku :shock: . A minule som tomu dával aj 140, zajtra už len do 80. :smt006
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod Koudy01 » 09.09.2016-19:22

Proc? Bojis se? Ceho?
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod xy » 09.09.2016-19:33

...měl jsem na Fazeru (69,9 kW) pérovou spojku rok, jezdil s ním i přes 200, a žádný problém... Já bych se toho nebál..
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod kozoroh1 » 09.09.2016-21:52

Kup řetěz v shopu motořetězy.cz. Zadarmo půjčují k tomu i nýtovačku s českým návodem s popisem i obrázky. Pošlou ti ho i mailem. Zaplatíš litra navíc. Řetěz ti přijde i s formulářem. Snýtuješ, vyplníš, odešleš. Stojí to jen poštovné. Do tří dnů po odeslání jsem měl peníze zpět na kontě. Super rychlé a nemusíš utrácet za nýtovačku.
Uživatelský avatar
kozoroh1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 172
Images: 3
Registrován: 13.02.2015-23:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: 600
Rok výroby XJ: 1999

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod Koudy01 » 10.09.2016-00:52

Ja to delam tak, ze si snytovane retez necham uz poslat (navic neplatim nic). Sundam kolo, odsroubuju cep tlumica, cep kyvky a retez vymenim. Pritom si oba cepy aspon promazu a casu mne to zabere stejne, jako kdyz bych mel stare retez odbrusovat pryc a nove nytovat. A pritom se nemusim bat, ze to snytuju moc nafest, balit nytovacku, davat do luftu litra a stat frontu na poste :-) Kazdopadne jak pise xy. Rozebiratelne spojky bych se vubec nebal. Driv sem s ni na XJ normalne jezdil a nijak se neomezoval. Puvodni majitel s ni litat normalne 190. Ja na rychlostni rekordy nesu, ale 160 sem s tim asi taky nekdy jel...ted davam nytovany, protoze su na retez nejake nadrzene - musim ho mit ciste a hezke a ta spojka mne tam proste opticky zavazi.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod xy » 10.09.2016-09:11

ad nýtování - to dělám taky doma, dvě kladiva, důlčík, šuplera.. Holt nejsem ten správný euromotorkář podle předpisů z Brusele, považte že i sám přezouvám, a vyvažuju mezi dvěma židlemi... :oops:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod OTIS » 10.09.2016-14:57

Na začátku sem řetěz nýtoval, ale další výměny dělám už systémem jak Koudy - objednám na motoretezy.cz s požadavkem na snýtování. Dřív sem kupoval sadu od Louis, kde už byl továrně snýtovaný řetěz, ale na tom našem eshopu to vychází výhodněji.

Jak uvádím výše, jednou sem zkusil šroubovací spojku SLJ, která se dodává k řetězům značky EK. Zajímavé řešení, ale toto není cenově moc výhodné, protože EK teď vychází oproti DID o dost dráž.
3535 3536 3537 3538 3539 3540
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Řetěz a spojka?

Příspěvekod nevo7 » 12.09.2016-13:32

To som len tam dal poznámku, nech nestojí reč.
Prvú reťaz na Bandite som mal tiež len zavlačknutú, potom som si už požičiaval nitovačku. Podomácky Učko, šrób, ktorý tlačil na guličku a ta roztiahla konce spojky /tie s dierami na kolíkoch/.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků

cron