Množství oleje

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Množství oleje

Příspěvekod Anonymous » 08.04.2010-21:49

Zdravím příznivce jedné stopy, měl bych takový dotázek. Tento týden jsem u své xj600n poprvé sám měnil olej i s filtrem. Tj. chvíli jsem nechal běžet mašinu, vypustil jsem starý olej, vyšrouboval starý filtr a ještě chvíli jsem nechal kapat starý olej. Pak jsem zašrouboval výpust oleje, natřel těsnění nového filtru olejem, nějaký nový olej jsem nalil přímo do filtru a filtr zašrouboval a nakonec jsem nalil nový olej tak, abych byl mezi ryskami. Pak jsem asi dvakrát, po chvilkovém běhu motoru, ještě doléval po troškách olej, protože jsem chtěl být spíš u té horní rysky. Jenže pak jsem nechal motorku trošku déle stát a zjistil jsem, že mi olej překročil i horní rysku (hladina je mimo okýnko), takže bych se chtěl zeptat, jestli vadí, když je oleje trochu víc?
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 08.04.2010-22:24

Pokud jsi ho nenalil o litr tak se nic neděje. Pár kapek navíc se ztratí :wink: Dolívej vždy, až ti steče to co jsi už nalil. A nebo si odměř množství oleje které tam patří a nemusíš nic řešit.

PS. doplň si prosímtě profil, dík :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 09.04.2010-12:08

A neměl si to náhodou na policajtovi? :lol: To už se mně, šikulovi, taky jednou povedlo a pak jsem odpouštěl :lol: Ale jinak já leju těsně nad horní rysku záměrně běžně, když to mám totiž mezi ryskami, občas problikává hladina oleje, což se mi nelíbí, takto je po problému.
Anonymous
 

Příspěvekod codyk » 09.04.2010-14:06

i já jsem si asi před měsícem měnil olej i s filtrem. stejný postup jako ty a taky jsem jaksi přepískl množství oleje. zpočátku jsem to tak prostě nechal a jezdil. pak jsem kdesi na netu četl diskuzi, kde ve většině příspěvků bylo řečeno, že moc oleje taky škodí a tak jsem pár deci upustil, jsem tedy v normě a mám klidné spaní.
hezkou sezonu
codyk
 
Příspěvky: 75
Images: 5
Registrován: 11.10.2009-05:36
Bydliště: Kuřim

Příspěvekod Anonymous » 09.04.2010-16:58

Zdravím a děkuji za odpovědi. Co se týče množství oleje, o který jsem přelil horní rysku, tak litr to určitě nebude, tolik toho oleje jsem zase neměl :D. Měl jsem tři litrové flašky Motulu 5100 10W40, dvě láhve jsem do motoru vylil celé a ze třetí mi zbylo, dle rysky na lahvi, asi něco přes čtyři deci. Takže jsem do motoru nalil cca 2,6l oleje. Jinak mašinu jsem měl samozřejmě postavenou na hlavním stojanu :lol:
Prozatím asi olej odlévat nebudu, ale už jsem měl připravenou injekční stříkačku a infuzi, abych mohl nějaký olej odčerpat přes víčko od oleje :)

edit: jo a v profilu jsem už něco vyplnil, ať tu nejsem moc anonymní :)
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 09.04.2010-18:05

U 10W ti to za chvilku spálí motor, když budeš jezdit svižně, takže budeš dolévat. Vhodnější je 20W. Je snad psanej i v manuálu(už jsem se do něj teda dlouho nedíval).
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 09.04.2010-19:48

no čoveče já tam liju taky motul 5100 10w40, mám od výměny nějakých 5tis km a olej drží pořád stejnou hladinu... a to jezdím velmi svižně :-)
Anonymous
 

Příspěvekod zirklev » 09.04.2010-20:08

Já tam nacmrndám asi 2,5 l a mám to okýnko zaplavený až nahoru, vloni jsem dal 20W 50 a motka je tišší, takže letos jsem ho tam dal taky. V manualu je 20W40, ale ten jsem nikde nenašel.
Uživatelský avatar
zirklev
 
Příspěvky: 25
Images: 13
Registrován: 16.09.2008-11:34
Bydliště: Varnsdorf

Příspěvekod TOMMZ » 09.04.2010-21:33

->golfi
estlis jezdil při teplotách nad 25stC a rychlostech nad 130km/h např. pár hodin po dálnicích nebo takto jedeš i po okreskách a drží hladina, tak je to skoro až zvláštní....

20W50 by měl být použitelnej i při vyšších teplotách, takže je snad jedině lepší.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 11.04.2010-20:25

Jo, tohle znám. Motorka mi olej nežere, dokud nespěchám po dálnici. Jak jedu dýl nad 6000 ot., tak ubejvá před očima:-)
Při oleji 10W40 jsem za sezonu dolejval skoro litr. Po přechodu na 15W50 se to rapidně zlepšilo a dolejvám max. 2 decky. Takže konečně mi na sezonu stačej 3 litry. 2,5 na výměnu a zbytek pro strejčka Příhodu.
Anonymous
 

Olej v motoru

Příspěvekod DickSz » 24.05.2010-13:24

jen tak pro zajímavost - podle manuálu jsem hledal nejlevnější olej. Moje xj z roků 92 má motor z roků 86. Podle specifikace vyhovuje M 8 AD. Tak ho používám.
Studený motor neklepe, nekouří, přestal prosakovat.
Ale přidal jsem aditivum protože mám osobně dobrou zkušenost.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Re: Olej v motoru

Příspěvekod mirekm » 24.05.2010-15:16

DickSz píše:...nejlevnější olej. Moje xj z roků 92 má motor z roků 86. Podle specifikace vyhovuje M 8 AD. Tak ho používám.
Studený motor neklepe, nekouří, přestal prosakovat.
....

Jaké specifikace máš na mysli?
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

olej

Příspěvekod DickSz » 24.05.2010-16:47

V manuálu je stanoven minimální požadavek podle API.
Nemám to v hlavě a manuál momentálně 77 km, ale je to přesně M8AD.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Re: olej

Příspěvekod mirekm » 24.05.2010-20:21

DickSz píše:V manuálu je stanoven minimální požadavek podle API.
Nemám to v hlavě a manuál momentálně 77 km, ale je to přesně M8AD.
Nejsem specialista chemik, ale důvěřuji odborníkům, kteří tvrdí, že něco jiného je olej motorový (pouze) pro auta a něco jiného pro motocykly, kde kromě motoru se ještě maže převodovka a spojka. Ale jestli ti to funguje ...... Není nad úsporu:-). Že bych ten zázrak taky vyzkoušel, když tvrdíš, že přestal klepat, kouřit a prosakovat ? Jestli teda neumřel! :P :P :P
Naposledy upravil mirekm dne 27.05.2010-15:51, celkově upraveno 1
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

olej

Příspěvekod DickSz » 24.05.2010-20:48

Nenene, vrčí jak divoký :-)
To není záležitost chemie.
Nemůžu to nikomu radit, protože za to nejsem schopen nést odpověnost.
Můžu to zkoušet jen na své motorce, protože její havárie je můj problém.
Ale asi už jsme všichni přišli na to, že tento svět je poháněn obchodem.
A tomu se podřizuje všechno.
Dnešní motory jsou vyrobeny nesrovnatelně precizněji, než motory v 60. nebo 80. letech. Mají stále kvalitnější paliva i maziva. A přesto se s nimi z hlediska servisu zachází (podle doporučení výrobce) stále opatrněji.
Ale je to jen moje zkušenost podepřená trochou teorie ze školy.
Někdo to tady už psal - ono je v podstatě jedno (nebo skoro jedno :-)) jaký je tam olej. Ale musí ho tam být dost. Lepří nouzově převoďák, než málo toho nejkvalitnějšího.
Všimli jste si, že se při výměně motorového oleje v automobilu nepoužívá vyplachovací olej?
Zjistili jstem že se při výměně oleje nevypouší ze zahřátého motoru, ale odsává přes plnící hrdlo? A klidně ze studeného motoru?
Ale když chcete mít "záruku mobility" tak Vám stejně nezbývá, než to přijmout.
:D :D :D :D :D :D :D :D
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod mirekm » 24.05.2010-21:23

Souhlasím, že je lepší "nějaký" olej než žádný, ale jen nouzově a na chvilku. Dnešní motory jsou opravdu precizněji vyrobeny, ale i podstatně výkonnější a zatíženější a podle odborníkú je podstatné prodloužení životnosti motorů min z poloviny zásluhou moderních olejů. Jinak mám kamaráda, který taky zkoušel levné náhrady až motor zadřel - vřetenový olej (obráběcí stroje) si prostě nerozuměl s teplotami ve spalovacím motoru :cry: . Taky mi nevěřil .... :P
Naposledy upravil mirekm dne 27.05.2010-15:53, celkově upraveno 1
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod DickSz » 24.05.2010-21:50

Máš naprostou pravdu. Proto jsem psal že to není chemie. Je to o viskozitě, teplotě a tlaku :-):-):-)
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Jarek » 25.05.2010-06:57

Jaká aditiva používáš?
Motorky jsou život. Všechno, co se děje předtím nebo potom, je jen čekání.
Uživatelský avatar
Jarek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 100
Images: 8
Registrován: 16.11.2006-18:53
Bydliště: Ostopovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 900 N
Rok výroby XJ: 1986

Příspěvekod DickSz » 25.05.2010-07:34

BISHOP'S
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod mirekm » 26.05.2010-15:32

Nějak mi zmizela ta úspora - dávám cca 3,5 l Motul á 230,
proti tomu tedy 3,5 l M8AD á 90 + Bishops 4601 2xá 280 + starosti. Myslím, že v tomto případě jasně vítězí osvědčený Motul 5100.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod DickSz » 26.05.2010-16:58

Podle tvé kalkulace 200 korun. Dávám 2,5, resp 2,8 l oleje.
Ale já jsem nepsal o úspoře - mrkni na text výše. Hledal jsem nejlevnější olej. Aditivum dávám v každém případě.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Jiri BN » 26.05.2010-19:15

Pokud hledáš nejlacinější olej, tak tady je: http://www.floowie.com/read/letak13cz-sm/ s aditivem by to mělo být ok.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod kaplos » 26.05.2010-19:36

Celá popsaná alchymie dost připomíná výrobu zlata kováním olova... :smt021
Za sebe raději vyměním experimenty za jistotu, že se celou sezónu budu bez problémů vozit. :smt109
Uživatelský avatar
kaplos
 
Příspěvky: 76
Images: 4
Registrován: 17.09.2008-19:35
Bydliště: Jihlava
Kraj: Vysočina
Typ XJ: Suzuki GSF 650 Bandit
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod DickSz » 26.05.2010-21:47

As jsem mohl předpokládat, žo to takhle dopadne.
Nechtěl jsem diskuzi a hodnocení.
Každý jdeme životem se svými názory.
Respektuji každého a očekávám totéž.
Typicky české reakce.
Někdo jezdí na motorce, někdo je motorkář, někdo studoval provoz motorových vozidel a co s tím souvisí. Včetně provozních hmot.
K tomuto tématu se již nebudu vyjadřovat.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Racek » 27.05.2010-10:28

DickSz píše:As jsem mohl předpokládat, žo to takhle dopadne.
Nechtěl jsem diskuzi a hodnocení.
Každý jdeme životem se svými názory.
Respektuji každého a očekávám totéž.
Typicky české reakce.


Cos čekal , tady je to samej profík , jak nevyužíváš služeb servisu YAMAHA a něco si uděláš nestandartně svépomocí tak to dostaneš okamžitě sežrat a když už neví jak z tebe udělat vola , tak začne někdo z pravopisem... :smt102
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod PIG » 27.05.2010-11:56

Prosim tě dyť to není pravda!!

Akorát se nesmí někteří patmati divit, že si z nich někdo dělá prdel, když se tady týden velice baví o tom jak uplést z hovna bič.

tím teď nemyslim DickSze tady v tom vláknu, ale reaguju na tvůj příspěvek :)
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Racek » 27.05.2010-20:46

To je tvůj názor , já to beru , ale jinak se tu občas někdo chováte ke ,,svejm,,(známe se osobně) :smt057 a k nám (známe se z klávesnice , jak se tu kdysi rádo psalo ,,virtuálové,,) :smt014 . A to je myslím pravej kámen úrazu.
Na jednu stranu to i chápu , nikomu to nevyčítám , občas se tu objeví dost divný otázky , taky se třeba pobavim, ale v tomhle případě mi to nepřišlo na místě no... je to ale zase jen můj názor , nechci se tu hádat o pitomostech , o tom to tady přece neni že jo.
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Re: Kvalitní olei z Tesca...

Příspěvekod Anonymous » 28.05.2010-07:49

:smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021


Nazdar mládenci,

přišel mi do kaslíku leták firmy Tesco, kdy v akci mají kvalitní Olivový olej, lisovaný za studena.

Otázka - Pokud do něj dám kvalitní aditiva, mohu ho použít do motoru ???
Má někdo s tímto zkušenost ???
Když si ho mnu mezi prsty, tak tvoří velmi zajímavé věci..


Jen prosím žádné napadaní, jen hledám cestu, jak mohu ušetřit...




:smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031 :smt031
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 28.05.2010-12:08

Vůbec tě nenapadám, ale taky mě nenapadá, co ti to tvoří mezi prsty :shock: :lol: Smajlíky ne :lol:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod PavelRce » 28.05.2010-20:25

Tak ušetřit je vždycky dobrý, ale na oleji?
Vždyť to je to nejdůležitější pro motor.
Je případná úspora při laborování úměrná riziku poškození motoru?
PavelRce
 
Příspěvky: 42
Images: 7
Registrován: 28.11.2009-07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Další

Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron