Spotřeba + ovlivňující faktory - xj600

Příspěvekod Anonymous » 08.05.2010-21:38

Taky bych chtěl takovou spotřebu. Od listopadu co ji mám, mám pořád stejnou spotřebu + - 0,5l a to 6,5l/100Km - před měsícem byla na seřízení karbeců, měření tlaků, nové svíčky, olej, filtry, kontrola ventilových vůlí a vše OK, případně seřízeno a spotřeba pořád stejná. A je jedno jestli jedu pilu nebo vyhlídku, sám nebo ve dvou. Jezdím hlavně s kámošem co má Fazera 600 a on vždycky tankuje minimálně o třetinu míň - jezdí cca za 4,3-4,5l (skoro za všech režimů)

Dokonce při Krumlovské míli, kdy se jelo vyhlídkově v koloně jsem jel za 6l. Už mě to začíná tak trochu štvát a myslím, že pokud se to rychle nevyřeší, tak půjde do světa.... :(
Anonymous
 

Příspěvekod Racek » 08.05.2010-23:44

Nic si z toho nedělej , já měl stejnej rok jako ty 92 a jezdil sem za 7-7,5 litru a do 110km/h , takže celkem na pohodu (bylo seřízeno , novej vzducháč , tlaky OK)... letos sem vyměnil za Fazera 99 , jezdim teď za 5,5-5,8litru a do 160 km/h , takže ani ne na pohodu :lol:
Známej servisman mi tenkrát řikal že mam vtahu ty gumový sací hrdla z airboxu a saje to tam falešnej vzduch a ty co dou do motoru tak ty byly ještě horší , no a taky to prej foukalo pod svodama hned na válci , prej těsnění KO (viz. příspěvky vejš), tak se koukni na tohle ještě , ale když to všechno vyměníš , chce to zase seřídit , změní se tim směs. Jo a všechny ty sací hrdla nejsou zrovna levný , tak sem radši koupil benzín a přestal to řešit :lol: :lol:
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Anonymous » 09.05.2010-09:58

Celé tohle téma jsem četl a mám to stejně jako jsi to měl Ty. Až teda na ty svody - ty těsní dobře, ale gumy do airboxu jsou tvrdé jak "šutr" - měl jsem je zaseklé v airboxu a na hrdlech karbeců to bylo jen položené - tak jsem je pomoc horkovzdušné pistole dostal na karburátory s tím, že do airboxu už je "nějak" nacvaknu - ale bezúspěchu. Na karburátorech to sice teď těsní parádně, ale airbox je na těch gumách zase jen položený. Co se týče výměny, tak nad tím ani neuvažuju, protože mi stačilo kupovat těsnící kroužek do nádrže o reálné hodnotě tak 2Kč za 140Kč u Yamahy. Takže investice do takhle starého stroje se mi nikdy nemůžou vyplatit, takže to nejspíš dopadne tak, že prostě tuhle sezónu se nechám povozit (už tak jsem do ní dost investoval) a příští sezónu se půjde prostě dál.
Anonymous
 

Příspěvekod Racek » 09.05.2010-11:43

Já to pořešil tim, že jsem ty hrdla nacvak do airboxu , vzal sem prostě silikon v pistoli , zamazal sem to kolem dokola každej aby nesál vzduch a ještě než to zatuhlo sem to nasadil na karburátory abych s tim moh hejbat a pak děj se vůle boží ...utěsnit se to povedlo báječně , jenže motorka byla seštelovaná na to přisávání a tak když se změnil poměr vzduchu , bylo to jak se sytičem , takže nechat zase znova seštelovat a na to už sem se vybod a šla...je lepší koupit novější stroj než nacpat 2x tolik do udržování starý motorky , mě osobně by se to nevyplatilo a už mi ani nestačila. Nic proti XJ , byla to dobrá mašinka , ale po prvnim svezení na fazeru to bylo jako ze stodváci do audiny, skalní majitelé nechť prominou , ale fakt se to nedá srovnat (samozřejmě myslím tu mojí starou se všema neduhama co měla). Ono určitě neni XJ 1992 jako třeba XJ 2000 s míň kilometry najeto, to bude taky markantní rozdíl, a nejenom ve spotřebě.
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod PIG » 09.05.2010-20:19

Vy jste fakt Pat Mati jak se patří!
Než se snažit motorku dát do kupy, nebo někomu schopnýmu kdo ji sešteluje, tak prodat a koupit jinou :D :D
Když XJ žere při jízdě podle předpisů nad 6 tak je něco špatně.
Když je dobře seřízená, tak naložená, nenaložená, 4-5, hotovo.

takže vlastně jeden jediný ovlivňující faktor je špatný servis.
zavírat je do kriminálu ty kurvy v servisech co si vezmou peníze za to že vlastně nic neudělají
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 09.05.2010-21:38

:D No já to měl u známého mého známého :-) který je ale údajně špičkový - neznám jediného člověka co by na něj řekl křivé slovo spíš naopak, takže tak nějak věřím, že práci odvedl dobře.

Jinak dneska jsme s kámošem dali něco kolem 250km, já jel sám, on ve dvou a zase 6,2l a on 4,3l.
PIG: Takhle jsem nechtěl aby to vyznělo, jakože když to nefunguje jak má, tak se prodá a koupí jiná. To určitě ne. Jen XJ bylo pro mě něco jako odrazový můstek - všude jsem četl, jak je to ideální stroj pro začátečníka, tak jsem ho pořídil. V něčem mě zklamal a v něčem potěšil. A rozhodně nelituju, že jsem ho pořídil - je to velice pohodlný cestovní stroj, ale bohužel ta moje už je rokově stařeček a kilometrově už na tom taky nebude nejlíp, takže to spíš proto ta plánovaná výměna.
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 10.05.2010-06:01

Jestli ti můžu poradit tak na dobrého známého se vyser!
I já jsem takto naletěl když jsem si koupil motorku, byl mi doporučenej strašně dobrej borec, jezdilo k tomu debilovi milion lidí a všichni by se z něho posrali, ale ale... ventily, směs, všechno na pí..
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Racek » 10.05.2010-09:19

PIG píše:Vy jste fakt Pat Mati jak se patří!
Než se snažit motorku dát do kupy, nebo někomu schopnýmu kdo ji sešteluje, tak prodat a koupit jinou :D :D

Špatně jsi to pochopil , já osobně bych jí prodal tak jako tak. Mě už prostě nestačila , má jí teď kamarád z práce kterej je o půl hlavy menší a o 20 kilo lehčí než já a nevypadá na tom aspoň jako medvěd na kole , jak mě nazval kdysi Rix :lol:
A nemůže si jí vynachválit.
Původně jsem chtěl přejít na devítku , ale nakonec jsem se rozhod pro fazera , i když je to taky šestka , je to podstatně mohutnější motorka při usednutí za řídítka , je jen o 5 kg těžší než XJ 600 a výkonu je jednou tolik, devítka mě právě odradila váhou , já už dneska vim že bych nevyužil motorku která je předurčená pro dálky.
To všechno člověk zjistí časem, a když se podíváš okolo sebe tady na foru , je tu spousta lidí co začlo s šestkou a dneska mají devítky , fazery ,TDMka , bavoráky , FJR a já nevim co ještě.
Když by mě seděla , a neměl touhu zkusit jít zase dál , tak bych si jí nechal a ten servis by dostala , ale u mě už by to bylo jako nosit dříví do lesa. :wink:
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Bic0 » 10.05.2010-09:23

Racek: nechyba ti na Fazeri spodok? Vozil som sa teraz na CBF 600 a do 4000-4500 mi to prislo slabsie ako XJ. Potom uz to bolo samozrejme ine, ale prave na XJ vacsinou jazdim do 4000 (80% jazdim po meste). CO som pocul o Fazeri takma este slabsi spodok ako CBF.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

takze za 6

Příspěvekod clay » 10.05.2010-10:04

caute chalani,
pozeram diskusiu, co ste rozprudili okolo spotreby, mam xj600 par tyzdnov a tiez som prekvapeny spotrebou 6+ l/100km...

a kedze sa ju nechystam predavat, velmi mi vyhovuje a dufam, ze este dlho bude,
tak jej asi bude treba mrknut na creva.

este raz si musim precitat vsetko, co ste popisali,
ale kde by ste mi poradili, aby som zacal?
clay
 
Příspěvky: 9
Images: 3
Registrován: 31.03.2010-23:34
Bydliště: Tesarske Mlynany (SK)

Příspěvekod PIG » 10.05.2010-10:05

Po cestě z Krkonoš, jsem dospěl k názoru, že naložený XJčko, i když ne moc, je utrpení. Chceš spěchat, kroutíš s plynem a ono nic. To fakt nemá sílu, musíš pořád řadit jako magor, vytáčet to do konce abys něco na malým useku předjel... Jsem zhnusen a měsíc na to nesednu :D
Jo je to supr motorka, ale nesmíš po ní nic chtít.
Až budu velkej, pořídim si taky něco jinýho, adeptů je dost 8)
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Bic0 » 10.05.2010-10:14

PIG: supni do nazvu "R" a prilep 700ccm a mas peknu XJR1300 :-)
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod PIG » 10.05.2010-10:23

No to víš, že to by se mi líbilo 8)
ale možná v nějaký slabý chvilce bych se nechal ukecat aj na tdm9
to chce chodit a zkoušet
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Bic0 » 10.05.2010-10:26

Na TDM by som musel mat velmi slabu chvilku :-) Ta kapotaz je nejaka velmi divna. Videl som ju ale nedavno odstrojenu bez kapoty a keby mala v predu nahate budiky a nejake svetlo tak by to mozno konecne bola pekna masina.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod clay » 10.05.2010-12:49

- pan doktor, mna kazdy prehliada.

- dalsi, prosim.

Niezeby som sa citil az takto...

:wink:
clay
 
Příspěvky: 9
Images: 3
Registrován: 31.03.2010-23:34
Bydliště: Tesarske Mlynany (SK)

Příspěvekod PIG » 10.05.2010-12:52

Vzduch filtr, svíčky, pak do servisu - ventily, karburátory
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod clay » 10.05.2010-13:04

Dik.
clay
 
Příspěvky: 9
Images: 3
Registrován: 31.03.2010-23:34
Bydliště: Tesarske Mlynany (SK)

Příspěvekod codyk » 10.05.2010-13:28

no já jsem za posledních cca 2000 km (letos) zjistil, že nižší spotřeby dosáhnu mírnějším(pomalejším) rozjezdem a to na 4,5 i ve dvou - oproti cca 5-5,5 při "rychlejším" rozjezdu. Dokonce při poslední vyjížďce cca 240 km (převážně okresky tempem kolem té 100vky) jsem jel i cca 40 km po dálnici s rychlostí kolem 130-150 l (ležel jsem jak jouda za pidi štítkem a vyzkoušel si i max rychlost 180 ale to tak na pár vteřin) a spotřeba 4,6. Jo a to jsem měl jeden kufr. Takže já osobně bych začal u pravé ruky ...
hezkou sezonu
codyk
 
Příspěvky: 75
Images: 5
Registrován: 11.10.2009-05:36
Bydliště: Kuřim

Příspěvekod Anonymous » 10.05.2010-17:26

Když teď nad tím tak přemýšlím, tak nejspíš kombinace netěsnících hrdel karbeců, vyšší turistické plexi a zadní kufr bodou příčinou mé vysoké spotřeby. :roll:
Nevím teda jak přesně je vysoké origo plexi, ale při mé výšce cca 180cm mi proud vzduchu začíná přesně na začátku přilby - tedy od brady nahoru.

A co se týče pravé ruky - tam bude taky tak torchu zakopaný pes. :) Prostě mě baví klopené zatačky a rychlé výjezdy a toho se určitě vzdávat nechci. Samozřejmě tyhle preference se mění každý den. jednou se mi chce tak a podruhé zase jinak.

Normálně bych spotřebu neřešil, neřeším ji ani v autě a nechci ani na motorce. Vždycky jezdím podle aktuální nálady a chuti, ale když jsem zjistil, že mi to žere o 2l víc než ostaním, tak mě to překvapilo a ujistilo v tom, že je něco špatně.
Anonymous
 

Příspěvekod Racek » 10.05.2010-17:51

Bic0 píše:Racek: nechyba ti na Fazeri spodok? CO som pocul o Fazeri takma este slabsi spodok ako CBF.


Můžu tě ubezpečit že spodek je kupodivu od 2500 ot. živjejší než XJ , taky sem měl z toho strach každej řikal , fazera musiš točit, ale pravda je že má perfektní průběh výkonu , co chceš to udělá , na pohodu mužu do těch 4000 jezdit taky i ve dvou a nejsme žádný drobečkové. Akorát ho můžu nutit až na 12500 ot. , tam teprv začíná červený pole :lol: , tak proč mu nedat , když si o to řiká :wink: Ideální otáčky na takový svižnější cestování se mě zdaj tak těch 5-6 tis.
Ale je pravda že ten muj má o necelejch 20 kobyl navíc než továrna, tam už to třeba je znát , nevim , každej motor je jinak zajetej atd. Ale co se týče jízdních vlastností výkonu a brzd , sem max spokojenej , je to nebe a dudy. Hoodně mě překvapila jízda ve dvou (s výbavou na sobě máme nějakejch cca 190kg) a výkonu je pořád víc než dost , batůžek má občas problém s drženim těla , než sem dal kufr , nechtěla se mnou jezdit... :lol:
Strašně to láká za to brát , to sem u XJ neznal :lol:
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Mira XJ » 10.05.2010-20:02

Můžu se tě zeptat jak jsi dospěl k tomu že máš o necelých 20koní víc než továrna? :D
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Bic0 » 10.05.2010-20:13

Inak co sa tyka spotreby mam na mojej XJ 600 '99 za 7840km priemer 5,02. Co sa tyka rozlozenia, tak 80% je mesto, 10% okresky (cca 100kmh) a 10% dialnica (nad 120kmh). Minule som sa ponahlal a na dialnici som svihal 140-160 a na okreskach som sa drzal za BMW K 1300 GT (110-130kmh, az sa hanbim). Vtedy som mal spotrebu 6,4L.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod Racek » 11.05.2010-08:47

Mira XJ píše:Můžu se tě zeptat jak jsi dospěl k tomu že máš o necelých 20koní víc než továrna? :D


Předchozí majitel dal KN filtr a laďák BOS , na dynojetu v Praze mu to na to přeladily , dávaly k tomu jiný trysky a přesazovali snad jehly ještě co mi řikal. Koupil sem z dokladem z brzdy...
83,1 Kw samozřejmě až při 11000 ot. Ale i standartních 70kw je myslim na poměrně lehkou motorku taky dost. :wink:
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Racek » 11.05.2010-11:08

To MiraXJ: Aáá , tak proto ten zájem , koukám že máš litrovýho fazera :lol: , no tak tam je standartně tušim 105 kw , no to už je jinej nářez no 8) ...
Můžu se zeptat na spotřebu , až jednou budu zase přesedlávat , tak to je horkej kandidát , ale zatím nemám potřebu , ta šestka bohatě uspokojuje moje dosavadní nároky :)
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Bartus » 11.05.2010-13:02

Přesedat na šestku ze šestky je krok vedle, aspoň podle mě, a prosímtě co jsi měl z češtiny, "ladily, dávaly" já sice nejsu žádný češtin, ale tohle rve i moje ostravské ušiska :lol: to mu to dělaly ženy? :lol:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Bic0 » 11.05.2010-13:30

Bartus píše:Přesedat na šestku ze šestky je krok vedle, aspoň podle mě

To nemusi byt uplne pravda. Ako som uz kdeis pisal, na bezne jazdenie XJ v pohode staci, ale ked sa obcas ponahlam k nasim 220km po dialnici, nevadilo by mi mat trosku vacsiu rezervu ako na XJ.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod Racek » 11.05.2010-14:18

Bic0 píše:To nemusi byt uplne pravda. Ako som uz kdeis pisal, na bezne jazdenie XJ v pohode staci, ale ked sa obcas ponahlam k nasim 220km po dialnici, nevadilo by mi mat trosku vacsiu rezervu ako na XJ.

Přesně tak , nevyužiju motorku od litru vejš. A fazer i když je to šestka umí sakra rozpumpovat adrenalin :lol:
bartus: měl jsem za 3 , což je průměr , takže si to můžu dovolit a už si na to po těch 18 letech co sem ze střední pryč nějak nehraju , sorry jestli tě to tak rozzlobilo , ale daj se tu přečíst horší zvěrstva a nikomu to nevadí... , koukám že sem se zase po třičtvtě roce nějak rozkecal, no nic tak se tu mějte :smt006
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod TOMMZ » 11.05.2010-16:10

Výkonu je vždycky málo, když ho potřebuješ. I na Thunercatu mi na předjíždění schází výkon a krouťák. Prostě jakmile si člověk koupí silnější motorku, tak automaticky po pár tkm zvýší svoje představy o potřebném množství výkonu/krouťáku na předjíždění. Jinak na běžné ježdění v rámci předpisů bohatě stačí 6tkové XJ.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Mira XJ » 11.05.2010-17:23

Asik tě zklamu, 20koní navíc z té motorky nedostaneš,kdyby jsi se na hlavu stavěl. Nevěr všemu co je na papíře.:o))) Mám kamaráda co dělá na brzdě a jak říká: Řekni kolik mi kolik tam má být a tolik naměřím. :lol:
Je tam tolik možných korekcí a konstant, že z toho vykouzlí co chceš. (Klidně i 30koní). Úpravy co jsi říkal je tak odhadem max do 5koní navíc plus vylepšený průběh momentu a výkonu. Nic víc nic míň.
Dělal jsem takový experiment,kdy jsem si od něj nechal za stejných podmínek změřit výkon s origo koncovkou a s titanovou koncovkou Arrow (určenou přímo pro FZS1000) A výsledek? Naprosto stejné křivky výkonu,rozdíl v Nm cca 3Nm ve středních otáčkách. Pocitově s laďákem- víc řve, víc žere (o 0,5-1l),horší v nižších otáčkách. Takže něvěř všemu co se píše. :)
S klukama co jezdím na vejlety a dovolenou,tak normální jízda (okresky 100, dálnice 140) se motáme všichni kolem 5-5,5l/100km (FZ6S,XJ600S,FZS 1000). Pokud lítám po dálnici 160-200km/h - tak 7-8l/100km
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Racek » 11.05.2010-22:21

Hmmm ...jasně, možný je všechno... , no to bys mohl i vědět jak je to s přepočtem výkonu na grafu z Dynojetu , je tam 83,1 DIN Horse power(chápu jako koňských sil) , ale borec mi dal papír s grafem s tím že je tam něco málo přes 100 koní , tak jsem si řek že je to asi s tim DIN jako kilovaty , což je potom nějakejch x1,36 = 113 HP.Tak mi to přišlo jako logickej výsledek. Ale zřejmě je to ještě teda nějak jinak. Zkoušel jsem najít na netu nějakej převod...nakonec sem našel nějakou diskuzi o tom, ale je to v němčině , a to sem v pr....
Ale na prodej to asi nebylo nafingovaný , dělal to loni v dubnu , a inzerát dával letos v dubnu. Takže to nechal dělat čistě v tý době pro sebe. Mam doklady od jinejch trysek , dával potom ještě svíčky , od KN filtru mam krabici i doklad. Tak nevim :smt017 . Jediný co vim že zátah je na obsah 600 dost brutální. Ani sem to takhle nečekal. Na jinym fazeru sem nikdy nejel , tak nemůžu posoudit rozdíl , jediný co vim je že moje bývalý XJ 600 92´je v porovnání proti tomu takovej utahanej komár. Ale ještě mi napadá jak píšeš že takhle maximálně 5 koní navíc , v základu má něco málo přes 95 koní , takže jak řikal něco málo přes 100 , může být i 100,5 koní , to bude asi ono. :idea: Jen ten převod neznám. Nejde mi o to jestli je tam víc nebo míň nebo stejně jak má , ale když už mam ty doklady v ruce tak chci vědět jestli je to pravda :?
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

PředchozíDalší

Zpět na Palivová soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron