KDY ŘADÍTE VI. ?

Fórum o různých stylech jízdy a technice průjezdu zatáčkou, zácpou, nebezpečnou situací, atd..

KDY ŘADÍTE VI. ?

Příspěvekod OTIS » 11.06.2005-09:16

Od kolika otáček myslíte, že je optimální řadit na VI. :?: Uvažujme o sólo jízdě XJ 600, stylem cestovním 8)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 11.06.2005-11:32

Já řadím 6. při cca 110km/hod - 5500ot./min.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 11.06.2005-11:37

Já sem ale myslel -při cestovním (resp. hospodárnějším) stylu jízdy.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod sjirka » 12.06.2005-12:53

A safra... to asi jezdím nehospodárně... vetšinou mezi 6-7tis. ot. - takže někdy kolem 140-150. Takže ji tam tak často nemám :wink:
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Mira XJ » 12.06.2005-13:01

Ten anonymní jsem byl já! :) No já tak jezdím normálně. Při těch 110km/hod je to akorát. Uvědom si,že nízké otáčky každému motoru škodí a přece jen 6.tka je nejtěžší kvalt. U slabších kubatr platí,že co ta motka udělá na 5tku,to stejný udělá na 6tku. 6tka je bývá jen ekonomická.
Schválně si to nějdy zkus :D . 5 do omezovače je nějakých 190km/hod.
A navíc vyloženě slyším jak mě xjčko nadává,když jedu na vyšší kvalt míň jak 4000ot/min.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 12.06.2005-14:12

Vím, že takto namáhat motor mu ublíží víc než vysoké, teda vyšší otáčky. Já si zase myslím že řadit VI. při 100 Km/h.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 12.06.2005-20:44

A kdy řadíš,ty? Při těch 100km/hod?
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 12.06.2005-20:51

Tak nějak.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod sjirka » 12.06.2005-21:56

Jsem tak divnej, že jezdím na 4 běžně do cca 110km/h?
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod OTIS » 13.06.2005-04:45

Já tak taky řadím, když se chcu svižně projet trochu svižněji. Ale jak sem uvedl výše, bavíme se o pohodovém cestovním tempu - a při takovém stylu jízdy si (aspoň já) předstvuji nižší rychlost jízdy a taky "poklidnější" rozjezdy. Možná že je jen takový styl jízdy pro tebe neznámy, nebo každý máme jiné měřítka pro - pohodové cestovní tempo :roll: :?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod TOMMZ » 13.06.2005-07:24

Po městě řadím 6tku v 70km/h....myslím, že při této rychlosti už to pro motor není žádný extrém.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod sjirka » 13.06.2005-08:44

Myslím, že umím jezdit cestovním tempem - jenom mi připadá, že v nízkejch otáčkách se tomu motoru zase tak nelíbí. Přece jen to není čopr :)
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod OTIS » 13.06.2005-08:52

Takže ty když jedeš třeba 100, tak pořád na IV.? :?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod TOMMZ » 13.06.2005-09:44

mýmu motoru se v nízkejch otáčkách líbí....od 2500ot pěkně tahá.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 13.06.2005-09:53

Tak, tak 8)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod sjirka » 13.06.2005-15:55

No, to záleží, když zrychluju, tak klidně, naopak, když zpomaluju, tak tam tu pětku nechám tak do 80.
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

6Ka

Příspěvekod Faudy » 16.06.2005-08:59

Tak jsem byl s maminou na Berusce v Drazdanech a hlidal si to, takze kdyz jedu klido (provoz byl jak na hajzlech na hlavnim nadrazi po fotbale), tak kdyz jedu sam radim asi v 70ce, ve dvou tak v 80ce... Jsem snek :D
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Anonymous » 16.06.2005-14:05

Čau xjčkáři! Dneska jsem tu poprvé, tak bych vám všem chtěl popřát spoustu šťastných kilometrů!!! :lol: Zpátky k tématu...já bych se přidal k tomu řazení už v 2500ot/min. při klidné jízdě. Musim teda přiznat, že jsem to moje zlatíčko koupil teprve včera. :P :!: :D :wink: Jak tak koukám, na tyhle stránky polezu asi často!
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.06.2005-14:09

Čau xjčkáři! Dneska jsem tu poprvé, tak bych vám všem chtěl popřát spoustu šťastných kilometrů!!! :lol: Zpátky k tématu...já bych se přidal k tomu řazení už v 2500ot/min. při klidné jízdě. Musim teda přiznat, že jsem to moje zlatíčko koupil teprve včera. :P :!: :D :wink: Jak tak koukám, na tyhle stránky polezu asi často!
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 20.06.2005-16:54

Teď jak sem byl na výletě v Jeseníkách, zaměřil sem se na sledování budíků při řazení a řadil sem jak píše Mira XJ. Uznávám, že při 110 je ten přechod na tu VI. pěkně plyulý, určitě "příjemnější" než při 100. I přesto, že sem jel vetšinu cesty na IV.-V. (nepočítám soupáky, kterých je tam dost), taky sem tomu dával víc (zrachlování+rychlost jízdy), než je u mě obvyklé, vyšla mě spotřeba 4.2l/100 - jen pro informaci.
Druhý den sem se vydal na Kunětickou Horu, zkušel sem řadit VI. jak píše Faudy zhruba při 80 a myslím si, že motor nenadával a že to není žádný extrém. Pokud se jede "na pohodu", tam kde se jede plynule je to ideální.
Tím jen prezentuji svůj názor a nikomu ten jeho nechci vyvracet.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 20.06.2005-20:46

To je stylem jízdy - prostě každýmu vyhovuje jinej. Já jezdím svižně i když ne moc rychle. Je pravdou ,že v Alpách 6tku nevyužiju skoro vůbec. :D Za měsíc valím,už se těším. 8)
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Chce to cit

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2005-14:30

Pokud ma clovek cit pro motor tak se da jet i s podtocenym motorem. Kdyz tam mas 2500ot a ty VI jen lechtas, tak tomu motoru neublizujes. Ja po meste jezdim 2000 - 3000 otacek na 4ku se svou 350dinou a to je zweitakt. Kdyz to je lehce v zaberu a jen to lechtas, tak mu to nevadi. To sami plati i u 4t. Dalsi kvalty nemam tak tu 4ku taham az do 135 )=>>
Opravdu hodne nezdravi je mit 2000-3000ot a dat motoru hodne plynu protoze nekoho predjizdim.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-14:26

Jen takovej dotaz, u mýho XJ-čka mam zrovna ve 4000tis. ot vyšší vibrace, máte to taky tak? Doteď jsem se pohyboval tak 120km/h - kolem 5000 ot , ale teďko, co jsou vyšší pokuty... Zase se mi nechce jezdit na 90km/h s vytočenou IV. , když mam ještě 2 kvaltíky kdobru. Na VI. při 90km/h to je těch 3500ot - pětka mi vychází akorát do 4000...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-15:30

Nepamatuju se, kdy naposled jsem si hlídal 90ku..takže ti moc neporadim :)) Na delší štreky bych asi ale jel těch 90 za 6 a případně při potřebě zrychlení podřazoval..
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-16:24

Kolem 4000ot.mi taky hezky brní do rukou,ale mezi 4500-5500ot.je jak beránek. Já řadim při vyhlídkový jízdě v 3000ot.a když mi rupne v bedně tak v 6000ot.(to mi začíná bzučet plexi :( )
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 01.08.2006-16:51

Malé vibrace kolem 90km/h jsou normální.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 01.08.2006-17:28

motor na xj je fakt jak tazny kon pretoze 6 tam supnem tiez pri 70 a vyuzivam ju aj od 60 vyssie.
Ako tu niekto povedal ide aj o cit na mojej moto som siel ja s este jednym velkym macom no dokopy sme mali asi 250 kg a na 6 som siel do kopca pri 1200-1300 OTACKACH no take pekny volnobeh sice som nevedel pridat iba udrzovat tempo ale masina na moje pocudovanie na 6 tahala pri rychlosti cca 50 kmph

naviac to bol automechanik co sa vyzna v motoroch a pochvalil mi motor ze nic neklepe ziadne vybracie a pekny tah odspodu ...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.10.2006-09:13

Vidím, že tato VI. relace probíhala již před delší dobou, ale XJ 600 mají pro evropu 2 provedení. první obyč. a druhé pro Alpy. Jsou jen drobné rozdíly, ale také jiné zpřevodování pro alpy. model se pozná podle písmenek výrobního čísla. takže na řazení trochu pozor Alpská varianta to má jinak
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.01.2007-09:46

K pohode cestoavni v nizkech otackach bych chtel napravit omyl, ktery jsem cet v predchozich psispevcich. Jde o chovani 4 valcoveho motoru oproti 1valcovemu nebo 2 valcovemu. Nebudu zde rozebirat kroutak v nizkych otackach, protoze je to jasny. Malo valcu vetsi kroutak. Ale jde o pohodu cestovani, tam je to opracene. Cim vic valcu, tim si ten motor nechava libit nizsi otacky, zhlediska cukani a vybraci. Podivil jsem se u jednovalce 650, ze pocitove oproti xj jsem nemohl jet pod 4000, protoze vybrace mi oproti xj, rikaly, ze to nejsou pouzitelne otacky pro tento motor. Jednoval se sklidnil na 5000 a na 8000 uz byl konec. Zacal jsem se teda ptat ostatnich motorkaru co maji velke objemy na malo valcu. U Intrudera 1500 2 valce doV je zatah samozrejme drtivej, ale pohoda cestovani je nad 3000 ot. Xj 900 si necha libit bez vybraci cestovni ot. nad 2000 a od 2500 jakykoliv kotleni. Z cestovniho hlediska jsem byl mile prekvapenej jak prijemny svezeni je na 4valci xj v nizkejch otackach i oproti velkymu objemu 2 valci.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.01.2007-11:35

Záleží asi jak ten dvouvál je zmáknutej..třeba na super tenerce sem byl docela mile překvapenej, že nějaký extra nepříjemný vibrace prostě v nízkých otáčkách nejsou a dá se v případě nutnosti jet i kolem 1500 otáček bez toho, aby se motor choval nějak neklidně. Zato u mýho xj, kolem 4500 ot. jsou ty vibrace takový "vysokofrekvenční" a přijdou mi teda o dost nepříjemnější než na tom xtz. Možná to bude silentblokama, nebo co tam je na tlumení. Ale na tu cestovní jízdu-spíš v nižších otáčkách, budou ty 4válce na delší cestě obecně asi trochu pohodlnější, no.. :)
Anonymous
 

Další

Zpět na Technika jízdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron