Xj900 starter

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Xj900 starter

Příspěvekod Anonymous » 21.04.2006-13:55

Vymenil jsem baterku za uplne novou, ktera je nabita na 100%. Kdyz chci nastartovat, tak se ozve v 60% pripadu jen cvaknuti, ale starter se neroztoci. Slepeny lamely rozlepin, tim to neni. Kontakty na baterce mam peclive ocistene.
Kde jeste muze byt problem?
Anonymous
 

Příspěvekod Peta » 21.04.2006-19:56

Měl sem stejný problém se startérem. Tak sem ho vymontoval rozebral, vyčistil drážky na rotoru, složil a teď šlape jako hodinky :P
Uživatelský avatar
Peta
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 182
Images: 43
Registrován: 15.08.2005-19:42
Bydliště: Ratíškovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 900
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 01.07.2006-20:11

Snazil jsem se rozebrat starter. Vyndal jsem si ho ven na ponk a tam jsem zjistil, ze ty dva "svorniky" co jsou jako krizovy dlouhy srouby zaboha nemuzu povolit. Uz jsem ohlodal jeden krizak. Uz ste to nekdo resil?
Anonymous
 

xj 900 starter

Příspěvekod Anonymous » 08.07.2006-23:44

no mal som aj ja prave teraz ten problem yacal blbnut po 27000km... ked sa ti to podari rozobrat ten starter..tak to staci len trocha vycistit a poskladat a bude slapat zas.. toho sajrajtu tam toho bolo vela..mne tie srubz povolili v poho len treba dobrz srubovak pouzit:)
Anonymous
 

Re: xj 900 starter

Příspěvekod Anonymous » 09.07.2006-19:10

joliva píše:no mal som aj ja prave teraz ten problem yacal blbnut po 27000km... ked sa ti to podari rozobrat ten starter..tak to staci len trocha vycistit a poskladat a bude slapat zas.. toho sajrajtu tam toho bolo vela..mne tie srubz povolili v poho len treba dobrz srubovak pouzit:)


Manesman profi gola sada, lepsi sroubovak jsem snad pouzit nemoh )=>
I po prostrikani WDckem se to nepustilo, tak jsem ocistil kontakty a neresim to. Ted to zase startuje jak divi.

Meli by tam bejt imbusy! )=>>
Anonymous
 

zkus použít násilí

Příspěvekod Anonymous » 07.12.2006-10:17

já dycky rozdělával jenom startéry z aut a tam pomůže jenom úderovej šroubovák, tj speciální šroubovák s úpravou na klepnutí a vevnitř se spirálovou drážkou co po klepnutí otočí tím šroubovákem. to pomohlo dycky, vony ty šroubky bývají napaplaný loktaitem aby se nepovolovaly, je dobrý ho tam zase dát...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.07.2007-10:30

Po roce jezdeni pomerne dost v desti se mi zase stava, ze se 100% baterkou nestartuje. Jen cvaka silova rele ke starteru.

Tento problem jsem snad uz na dlouho vyresil!
Problem je, ze na baterku na kabel na kostru strika voda, kdyz se jede v desti. Problem jsem vyresil uplnym rozdelanim vsech spoju na ceste baterka starter. Poctiveho vycisteni kontaktu napatlani vazelinou do vodnich cerpadel a poradneho dotazeni. Ac se to nezda nejhorsi prechodovy odpor byl u toho siloveho relatka, kde se voda nemuze snad dostat.
Ted i s pomerne vybitou baterkou starter motorem toci.
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 24.06.2009-17:42

KOukám, že problém startéru už nikdo dlouho neřešil :-). Ani jsem nevěděl, že na své xj 900 nějaký mám, ale najednou jsem nenastartoval. Baterka nafouklá, věk neznámý, už mám novou. Ještě jsem zkontroloval startér a ouha! Rotor napálený - lehce jsem ho přesoustružil a je jako nový, ale uhlíky nadoraz. Nějak jsem je zatím nevygoogloval, máte někdo info, kde sehnat nové nebo adekvátní náhradu? Na xj 550 jsem je brousil ze škodováckých a letoval, ale sem bych radši dal origo. Díky za jakékoliv info :-)
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod zbynek » 24.06.2009-18:46

mirekm píše:KOukám, že problém startéru už nikdo dlouho neřešil :-) ...

Neřešil, protože jsem se vrátil až teď :-)
Nuže nestartuju :-/ Relátko cvakne, kontrolka oleje problikne a nic víc. Prošel jsem poctivě všechny konektory a šroubované spoje, rozebral, prostříkl Kontaktolem, dokonce i to silové relátko vyměnil (ještěže mám ty zásoby ;-) ) a pořád nic. Nejhorší je, že desetkrát nechytne, pojedenácté v pohodě, pak dvakrát s obtížemi pak třeba celý den bez zaváhání a potom zase jako když utne... Tak nevím. Ta problikávající kontrolka mi avizuje zařazeno a nevyspojčeno - alespoň tak mi to dělalo donedávna a i v manuálu je to popsáno jako vlastnost, nikoli vada. Prošel jsem tedy i mikrospínač od spojkové páčky (a když už jsem byl v tom tak i spínač policajta) a nic. Jenom jsem při té příležitosti dešifroval které relé pod sedlem je které :-) ale jako útěcha je to dost slabé...
Také jsem s děsem otevřel krabičku (předpokládám) CDI, na poklep v ní totiž něco šramotilo. A vypadla na mne hrst kuliček, líně se převalujících po rubové straně tištěného spoje, ostatně vizte:
4265
Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu, HTC Diamond je sice diamantovej, ale fotit se jaksi ještě pořád nenaučil....
A teď co s tím? Kde může být zakopaný pes? Mám ještě dva náhradní startery, ale ty si nechávám jako poslední možnost, už jenom kvůli tomu, že s těma mejma prackama se tam budu dost blbě dostávat....
A ještě bych měl prosbu na eFkaře: mohla by mi nějaká dobrá duše vyfotit podsedlový prostor? Mám pocit, že moje kabeláž jest poněkud chaotickou :-)
Rady sem! :-) Předem dík! :lol:
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Anonymous » 24.06.2009-19:34

Zbynku, vzdyt jsme se presne o tomhle bavili a rikal jsem ti ze mam ten samej problem a je to startovaci relatko, chce to novy, ale nastartujes jednoduse tak, ze drzis tlacitko a poklepes dlani na kaslik pod kterym je relatko ....kontrolka mazani sviti pri kazdym zmacknuti startovaciho tlacitka a je to kontrola zarovky mazani aby bylo videt ze funguje. TCI mam to samy jako ty ale bez kulicek, vi buh proc tam jsou :-)
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 24.06.2009-19:40

Jindra píše:Zbynku, vzdyt jsme se presne o tomhle bavili a rikal jsem ti ze mam ten samej problem a je to startovaci relatko, chce to novy, ale nastartujes jednoduse tak, ze drzis tlacitko a poklepes dlani na kaslik pod kterym je relatko ....kontrolka mazani sviti pri kazdym zmacknuti startovaciho tlacitka a je to kontrola zarovky mazani aby bylo videt ze funguje. TCI mam to samy jako ty ale bez kulicek, vi buh proc tam jsou :-)

Zajímavý způsob startování :P Chtělo by to kliku! :-)
Je to opravdu relé? Není to startér? Mě to taky někdy nastartovalo, někdy ne, záleží v jaké poloze se zastavil.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod zbynek » 24.06.2009-19:44

Jindro, to jsem právě vyřešil výměnou za nové, nepoužité.... Asi opravdu to vypadá na starter, mám tu dva v rezervě, jeden obětuju, rozpitvám, zjistím co a jak a podle toho ten druhý zrepasuju a vyměním ;-)
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Anonymous » 24.06.2009-21:14

mirekm píše:Zajímavý způsob startování :P Chtělo by to kliku! :-)


samozrejme na dojeti/do vyreseni problemu, ne na furt ...stale ale lepsi nez potupne roztlacovat
Naposledy upravil Anonymous dne 24.06.2009-21:19, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.06.2009-21:18

J&Z&R píše:Jindro, to jsem právě vyřešil výměnou za nové, nepoužité.... Asi opravdu to vypadá na starter, mám tu dva v rezervě, jeden obětuju, rozpitvám, zjistím co a jak a podle toho ten druhý zrepasuju a vyměním ;-)


no leda ze bys mel ultrakratky uhliky, je to obycejnej elektromotor, me zlobi rele, lec nemam ho v zasobe, tak budu muset neco najit na Ebay (schvalne si vezmi tlustej drat a az to nebude chtit startovat, proklemuj silovy kontakty rele, pokud nebude tocit je to starter, kdyz jo tak je to rele)
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 25.06.2009-18:50

J&Z&R píše:Jindro, to jsem právě vyřešil výměnou za nové, nepoužité.... Asi opravdu to vypadá na starter, mám tu dva v rezervě, jeden obětuju, rozpitvám, zjistím co a jak a podle toho ten druhý zrepasuju a vyměním ;-)

Už jsi koukal na ten startér? Tipuji, že jsou sjetý uhlíky.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod zbynek » 26.06.2009-06:03

Starter jsem právě vyměnil za druhý, a? A nic. Pak za třetí. Se stejným výsledkem. Nevěřím, že by všechny tři trpěly stejnou vadou, problém bude někde jinde....
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Drobeček » 26.06.2009-06:18

Jindro chtěl jsem ti vyfotit ten podsedlový prostor, ale je tam takový chaos kabelů a pojistek, že se v tom špatně vyznám i já :(
To víš, po těch letech provozu se v tomto prostoru úpravám a opravám nevyhneš no a už to sotva bude mít někdo v originál stavu. :(

Jinak to startování bych také spíše viděl na to relátko než vadný starter.
Hlavně když už si vyzkoušel více kusů se stejným výsledkem.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 26.06.2009-07:24

Jeste me napadla jedna mozna zavada, u mojeho XJ jakysi skopcak usmiknul pravdepodobne rozpadlej konektor v parabole(u Fka tedy nekde v kapotach, je to ten od sdruzenyho ovladace na pravym heftu) a naletoval novej, ale neletoval nejak peclive a jeden upad, vysledek bylo ze to nestartovalo a melo to podobnej priznak. navic jsem pred odhalenim puvodce vzdycky otevrel parabolu a ono to fungovalo, jak se kabely pohnuly a dotkly ...takze jeste bych se podival na kontakty konektoru pravyho ovladace, relatko starteru se pri startovani uzemnuje a treba se ti taky ztratila kostra.

Drobeček: To bude potřebovat Zbyněk, ja už diagnostikoval a schánim relé
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 28.06.2009-08:30

Tak jsem koupil uhlíky v autoelektru za 149 kč sada 4ks(jsou potřeba 2) (yamaha origo 251/ks), přibodoval a už to frčí :-). Akorát jsem musel trochu sbrousit tloušťku za 6,4 na 6 mm, jinak jsou akorát.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 28.06.2009-15:04

mirekm: z jakyho auta to je? ze bych taky nakoupil ..
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 28.06.2009-18:32

Jindra píše:mirekm: z jakyho auta to je? ze bych taky nakoupil ..

Auto nevím, mají označení PSX1564, pro VALEO STARTER D7E
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod lynx » 29.06.2009-07:13

:lol: 3666 :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 29.06.2009-07:40

Lynxi, byl jsem na výstavě v Lysé nad Labem a nemohl jsem odolat dílenskému ponku a novým ispiracím. Foto je tady a jistě velmi poučné. Kdyby někdo potřeboval, ponk s nářadím měli skladem.
4292,4293,4294
4295,4296
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 29.06.2009-12:41

To Lynx a Tridac: Pánové, vaše ironie není na místě. Od "odborníků", kteří např. radí na vibrující brzdové kotouče vyměnit brzdovou kapalinu nebo vozí v kufrech vodu......??? Výměna uhlíků a přetočení (kvalitní) komutátoru je naprosto legitimní oprava starteru. Teda jen pro toho, kdo má k tomu správné podmínky a správné ruce (a nedělá mu problém povolit dva šrouby) :P .
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod lynx » 29.06.2009-12:48

Až budeš ty dva šrouby dotahovat, nezapomeň je sbrousit a přibodovat :lol: :smt098 :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod mirekm » 29.06.2009-13:09

už jsem je tam dal, bez broušení, akorát jsem je zakápnul Loctitem :P
:P
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 29.06.2009-14:54

Kdybyste sháněl někdo neco, cokoliv na motorky, dobrý obchod
http://www.evv.cz/zbozi.php?co=komo&kod=MOTORKY
Anonymous
 

Příspěvekod zbynek » 01.07.2009-08:40

Takže abych to uzavřel:
Startuju. Byl to sice boj, ale nakonec se dílo podařilo, závada byla v relátku, kdy i to náhradní bylo vadné - nakonec jsem použil neoriginálního BOSHe a (zatím) to funguje. Ovšem i na roztlačování bylo něco romantického, hlavně v jedenáct v noci, v průtrži mračen, plně nabalení a na kočičích hlavách :-)
Aby měl lynx dušičku v peří tak info výhradně pro něj: Jel jsem s tím i do servisů, v Yamaze se se mnou nechtěli vůbec bavit, prý jedině natahat fungl novou elektroinstalaci a u šikovného neznačkovce mi dopředu řekl 700 Kč za hodinu hledání v tom neoriginálním chaosu. Takže i když to možná neuslyšíš rád, ale nejenže jsem závadu našel a opravil, ale při té příležitosti jsem také vyrovnal napětí ve všech paticích a spojích - např. v zadní obrysovce/brzdě jsem měl o téměř dva volty méně - stačilo rozebrat, očistit, prostříknout. Pravda, trvalo mi to trošku déle a podmínky jsem neměl ideální (parkoviště před domem a pořád mi do toho někdo kibicoval), ale o to jsem z toho nadšenější, zase jsem se něco nového naučil.
Nic to nemění na tom, že si chci v dohledné době natahat eletriku novou, izolace na mnohých drátech je už ztvrdlá a při manipulaci jsem měl obavy o porušení její integrity.
Děkuji všem, co konkrétní radou přispěli k úspěchu a ty druhé prosím o příští zdržení se jízlivých až dehonestujících poznámek.
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Anonymous » 01.07.2009-08:54

Zbyňku, hold zůstáváme nepochopení veteránisti :-) pokaždý když si jdu do Vrbovky pro nějaký ND, tak nejdřív vytřeští oči :shock: a pak se hledá jestli to ještě vůbec dělají. Nejsme hold jen jezdiči, ale naše motorkaření má stále ještě tu esenci kutilství z počátků motorismu :smt044
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 01.07.2009-09:07

:smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt023
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník