Vidlice?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Vidlice?

Příspěvekod sjirka » 23.05.2006-14:13

nějak mi připadá poslední dobou, že místo aby mi vidle sbírala nárazy, tak mi je posílá do řízení...
jak to spravit - stačí výměna oleje?
btw: jakej tam lijete?
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod OTIS » 23.05.2006-16:07

Oproti jiným dobrá cena!

http://www.motostar.cz/eshop/zobrazeni_ ... cts_id=700
Obrázek

V Brně ho mají třeba v Auto-Moto Vorel, Proškovo nám.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 23.05.2006-16:22

Já jsem dával DENICOL CARTRIDGE FORKFLUID SAE 10. Cena je teda strašná 278 Kč, ale nevěděl jsem o ničem jiném. Olej je to myslím dobrej

Obrázek
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 24.05.2006-09:29

Kolik se vlastně dává toho oleje do vidle? nějak jsem to zasklil. A to jsem ho nedávno měnil. Asi bych měl přestat chlampat to pivo :lol:
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod OTIS » 24.05.2006-09:44

To asi bude podle ročníku.
Jinak sjirko o výměně se kecalo už tady: viewtopic.php?t=272
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod sjirka » 28.05.2006-22:47

Tak jsem to o víkendu s Láznovou pomocí vyměnil - ale asi to bylo udělané poprvé za života té motorky- podle toho, že to co vyteklo, bylo úplně stříbrné (asi prach z odřenejch věcí?)
Já debil si původně koupil je 0,5 litru oleje (nějak mi nedocvaklo, že toho bude asi potřeba víc než na kolo :cry: ) - tak jsem se v sobotu proběhl po mototechnách a koupil jsem skoro to samý jako Lazna, akorát 15W - o dost se to zlepšilo - už mi ta vidle tak neodskakuje :lol:
Ještě asi budu muset přitáhnout zadek - je moc měkej - na kolik to máte vy?
Jinak ještě jednou díky Laznovi a doufám,. že ho mladá moc nezjebala za pozdní příchod :lol: :lol: :lol:
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Anonymous » 17.05.2009-07:57

po týdnu přijdu do garáže a koukám jako blázen, u předního kola je mastnej flek.
Koukám a celá levá šavle je od oleje. Ještě jsem to nerozebíral, jak se to tam těsní?
nepředpokládám že by byla šavle v háji....
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 17.05.2009-14:09

Těsní se to tam docela dost, hlavně při jízdě :D
Je to jenom lenost nebo blbost ????
Co tak se podívat o 2 příspěvky víš ???? :evil:
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod Anonymous » 17.05.2009-20:35

kuci malej dotaz, jelikož motorku nemám jako první a při rozdělání tlumičů jsem zjistil, že tam někdo strkal podložky zajímalo by mě jestli tady někdo na beton ví jak se do tlumičů strká to progresivně vinutý péro. Myslim tedy jestli hustším vinutím nahoru nebo dolu, nebo je to jedno?!?!?! Dík za ověřený info
Anonymous
 

Příspěvekod Chose » 17.05.2009-21:23

Také jsem to řešil ale ani v origo servisu Yamaha nevěděli.
No ale podle zkušenosti s motokrosu kde jsme jemne vinutí dávali dolů a hrubé nahoru (čím větší stoupání závitu tím jhe pružina tvrdší) jse je takhle dal a nemohu si stěžovat. Jen pro zajímavost chtěl jsem koupit progresivni Wirth za 2800kč.nakonec jsem ale dal originaly a ty mne přišly v Yamaze Ostrava na 1700kč.a jsou také progresivní (rozdílné stoupání závitu).
Chose
 
Příspěvky: 79
Images: 3
Registrován: 23.09.2007-18:45
Bydliště: Prerov

Příspěvekod Mira XJ » 18.05.2009-08:33

to Yaman: Kvízová otázka - klikl jsi na ten odkaz co je cca 3-4 nad tvím příspěvkem? am je totiž fotka jak to přesně v tom tlumiči je.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Hynek » 18.05.2009-12:20

Mira XJ píše:to Yaman: Kvízová otázka - klikl jsi na ten odkaz co je cca 3-4 nad tvím příspěvkem? am je totiž fotka jak to přesně v tom tlumiči je.



Někdo ztoho obrázku pozná jak tam ta pružina má být???
Já teda nee.:shock:
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod felika » 18.05.2009-12:29

Bez ohľadu na predchádzajúce príspevky a na to, čo je na tom obrázku, pružiny idú hustejším vinutím nahor. A, mimochodom, z toho obrázku je to tiež jasné.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod karlos » 18.05.2009-12:34

Hynku, 11.příspěvek [url]viewtopic.php?t=272[/url] je tam OTISova fotka.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod PIG » 18.05.2009-13:28

Já jsem měl loni svoje rozdělaný a pružiny tam byly tak, že když to vezmu od země, tak začínaly hrubě a u řidítek byly jemně, nebo jakýma výrazama to mám do pr..napsat, ale chápete asi :)
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 18.05.2009-18:25

Samozřejmě na obrázky jsem koukal to bych se Vás ani nedovolil obtěžovat, ale kdo ví jestli zrovna na tomto je to dobře?!?!?!
J8 to taky dal hustšim nahoru, většinou to tak bývá na zadních progresivně vinutých pružinách, tam je to taky tak, ale kdo ví jestli to vpředu není obráceně?!?!?!?
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 18.05.2009-20:03

Ty neveriaci Tomáš, česky a slovensky ti to nestačí, ako to ešte chceš, azerbajdžansky alebo urundi-burundsky?
Hustejším nahor :!:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 18.05.2009-22:08

dnes jsem měl přední vidle komplet rozebraný, měnil jsem simerinky.
Oproti Otisovi mám pružiny delší ale zase kratší vrchní předpínací trubičku.
Pružiny byly hustější stranou dolů.

PS kdyby někoho zajímalo jak ty simerinky vyměnit.
sundejte prachovku a vyndejte perko co drží simerink
pak si sežeňte cca 12 matku a navařte na cca 30cm dlouhou tyčku. Tenhle udělátor pak vsaďte do vidle. Uvnitř je další trubka do které ta navařená matka musí sednout. Pak zespodu vidle vytočte imbus který tu vnitřní trubku drží.
Tím se povolí celý system. Pak jen párkrát škubněte šavlí a vyjede vám vše ven.
zpětná montáž je jednoduchá, jen je potřeba zpět zaklepat kovové gufero co vede šavli.
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 19.05.2009-06:27

Asi bych doporučil řídit se tím co je na obrázku nebo v nějakým manuálu a ne tím co kdo najde v motorkách s podivnou minulostí!
A mimochodem... strašnej problém zavolat si do Yamaha servisu.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod felika » 19.05.2009-06:45

Tak to skúsim ešte raz, tentokrát anglicky. Výpis zo servisného manuálu:

...Instal:
Fork spring
Spring seat
Spacer collar
Cap bolt

NOTE:
Fork spring must be instaled with the smaller pitch upward
Before installing the cap bolt, apply the grease to the O-ring
Temporarily tighten the cap bolt...


Snažím sa nikdy netvrdiť niečo, v čom nemám stopercentnú istotu, v opačnom prípade radšej mlčím. Ak niekde boli pružiny namontované opačne, to vôbec neznamená, že boli namontované správne. Pri staršom ročníku je predpoklad, že to už niekto rozoberal a skladal a chybička se vloudí...
Myslím že servisný manuál vyvracia akékoľvek pochybnosti.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 19.05.2009-07:11

No Feli asi je to správně, ale pro jistotu bych se podíval ještě do toho manuálu pro Azerbajdžán, jak to dělají tam, protože tam to mohou montovat obráceně, protože je tam úplně jiná krajina a je potřeba jinak pružit...
A třeba na Hané je více rovina, tak zase jinak je potřeba pružit.
Myslím, že jak to má každy jinak, má své logické opodstatnění podle toho, kde motocykl zakoupil. :smt021 :smt111 :smt035
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 19.05.2009-07:21

V Azerbajdžane a v Bengálsku to vraj montujú tým hustejším do stredu a druhú obrátene, kvôli symetrii :D :smt077
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 19.05.2009-09:14

Hoši nebudu se tady s Váma předhánět kdo je chytřejší, možná v nějaké jiné Yamaze ti rádi poskytnou takový informace, ale v tý naši ne a hlavně přišlo mi jednoduší dát dotaz sem .... o čem by se tady pak jinak pindalo že jo?!?!?!?

Pro Felika - samozřejmě do manuálu jsem koukal, ale jak víš je tam jen ten černobílej nákres, ze který ho není poznat jak to přijde a jelikož angličtinou nevládnu myslel jsem si že to tam bude někde popsaný, můžeš mě teda ujistit že v tom textu co jsi zkopíroval do příspěvku je psaný že skutečně přijde pružina hustšim vinutím nahoru????
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.05.2009-12:30

Feliko, zachovej klid, počítej, 1,2,3,4......................
usměj se :? , no vidíš a hned je na světě veseleji. :wink: :D :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.05.2009-13:21

...Instal:
Fork spring
Spring seat
Spacer collar
Cap bolt

NOTE:
Fork spring must be instaled with the smaller pitch upward
Before installing the cap bolt, apply the grease to the O-ring
Temporarily tighten the cap bolt...


Překlad :

Vidlička na jaře
Jarní sídlo
Spacer límec
Cap šroubu

POZNÁMKA:
Vidlička na jaře, musí být instaled s menší rozteč vzhůru
Před instalací uzávěr šroubový, použijí se namazat na O-kroužky
Dočasně utáhněte uzávěr šroubový ...

... a tak dále na tři krále.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.05.2009-13:41

Hoši hoši......
Jsem tady zaregistrovanej už nějakej pátek, řekl bych že motorkách trochu rozumín na viragu jsem si sám udělal rozborku sborku kvůli vyběhlejm lágrům na klice (dolní ojniční) ale jak mi říkal táta - líná huba holý neštěstí, už mi několikrát poradili zkušenější kteří konkrétní problém řešili, ale tady mi to přijde že jsou tu určití jedinci pro které je největší úspěch přesvědčit někoho kdo se na něco zeptá o tom, že je lofas, protože se to tu už řešilo, nebo protože neví přesně co vlastně chce.
Beru toto forum jako zdroj užitečných informací, buďte proto někteří tolerantnější k těm kteří nemají tolik zkušeností, dík.

Jinak dík za překlad, péra jsou otočený, při kontrole jsem zjistil, že ten špecialista co se v tom šťoural je dal přesně podle Azerbajdžánského manuálu jak píše Felika :( levý dolu, pravý nahoru
Anonymous
 

Příspěvekod Racek » 19.05.2009-14:43

Nic si z toho nedělej žes měl každou jinak, já měl jednu pružinu o 8cm kratší než druhou :lol:
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Anonymous » 19.05.2009-15:46

Albert píše:[i]...Instal:
Fork spring
Spring seat
Spacer collar
Cap bolt

Vidlička na jaře
Jarní sídlo
Spacer límec
Cap šroubu


ja ty internetovy prekladace zboznuju :-D :smt098
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 19.05.2009-17:17

Zajímavý vývoj - techniku sme na fóru už docela rozebrali a teď se bude rozbírat jestli to co se rozebralo je vlastně správně :smt017 :smt098
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod lynx » 19.05.2009-19:26

To by mě docela zajímalo, kolik zkušeností člověk potřebuje, aby si přečetl návod (několikrát ověřený) řídil se jím.
Yamanův táta říká, že líná huba holý neštěstí.Ovšem teta Kateřina dodává: komu není z hůry dáno, na netu nenajde :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron