Při dešti vynechává 2. válec XJ 750

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Při dešti vynechává 2. válec XJ 750

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2009-07:16

Zdravíčko. Potřeboval bych od vás zkušenějších poradit. V dešti (po mytí moto) jede na 3 - dle teploty svodů nejde 2. válec. Po vyschnutí je to OK. Benzín atd vše v pořádku. Dle schématu je přívod z jednotky do primáru cívky pro 2. válec propojený s otáčkoměrem který funguje - takže jednotku jsem nevím jestli správně vyloučil. Primár i sekundár cívky je ohmicky vpořádku taktéž kabe a fajfka. Někam asi ta debilní H2O vteče a něco se proskratovává či co zkuste pomoct protože už nějak nevim co s tim. Dikes Felčar. PS:je krásně tak jezděte opatrně a počítejte s blbostí plechovkářů ať mi nepřiděláváte práci.
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 03.04.2009-07:38

Nejspíše bude závada v kabelu nebo fajfce. Ač se ti může zdát opticky OK tak už bude stará a nebude správně izolovat. Přesně takový problém jsem řešil také. Vizuálně vše OK a přitom stačilo vlhké prostředí a byl problém na světě.
Pomohla výměna všech kabelů a fajfek a od té dobu můžu jezdit i pod vodou :lol:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2009-07:51

Fajfky vyměnim ale jak je to s kabelama z toho co se tu psalo někde výše kabely jsou v cívkách napevno (nebo se snad daj vyměnit zvlášť?). A obavám se, že pokaď to je opravdu tim tak to spíš bude v kabelu - fajfku jsem tam tam zkoušel dávat jinou funkční a nic. Takže jestli tomu rozumim tak mokrý kabel (či fajfka) může probíjet ač se zdá v suchu při proměření OK. Drobečku pokud by kabel nešel Vyměnit samostatně nevíš jesti se v ČR dá koupit cívka ať to zas nemusim jak k...t schánět v DE?
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 03.04.2009-08:15

Tak pokud jsem pochopil máš XJ750 což je naprosto shodný model jako mám já, akorát motor je 750 ccm. U tohoto modelu kabely JDOU z cívek vyndat a vyměnit. Je to trochu "porod" ale jdou vyšroubovat (uvnitř je podobný "trn" jako ve fajfce). Chce to použít hrubé násilí, otáčet kabelem a vytahovat.
Já jsem zvolil klasické kabely (červené) a ty jsou o něco silnější a tak jsem je musel trošku ořezat v místě co se cpou do cívky a také jsme je namazal olejíčkem aby tam šli lépe nasunout.
Nezapomeň si pořádně před rozebráním označit která cívka jde na jaký válec a také si podle toho udělat tu délku kabelů. . :wink:

Jinak ještě ke kabelům, ty opravdu za nějaký čas "spuchří" a začnou nasakovat vlhkost jako houba. Potom už proudy neběhají uvnitř ale část jich běhá po vnějším obalu kabelu a nestáčí to dávat tolik proudu do svíčky.
Pokud máš ještě původní (1984) tak je vyměň všechny!!! Kabely budou totiž už "po smrti" :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2009-08:27

Přesně tak mám to samý co ty ale s motorem 750 a udělal jsi mi radost - bude víc peněz na benzím. A ještě jeden dotaz kterej sice nepatří k tomuto tématu ale nechce se mi kvůli tonu zakládat nové téma : jestli si šteluješ sám podtlaky tak z čeho máš ty 3 pružný válečky na přípravku co se strká do hlavy po povolení 12 šroubu z boku (YICS). Dělal jsem to z benzínový hadičky odpovídajícího průměru dle návodu od Jindry ale nějak podezřele rychle to při štelování měkne tak jsem to rači vyndal aby se to nerozteklo.
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 03.04.2009-08:43

Hele tak v tom ti opravdu neporadím, jelikož podtlaky si sám neseřizuji, teda já je ještě vůbec nenechal seřizovat :lol:
Seřizování takovýchto věcí jako jsou podtlaky, ventily atd.. nechávám na odborníky v servisu, nebo kamarádech automechanicích.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2009-10:35

OK tak ď třeba se ozve někdo kdo si to dělá doma.
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 03.04.2009-18:45

Souhlasím s Drobečkem, že podtlaky je lepší si nechat udělat od někoho kdo je na to vybaven a má v tom trochu větší praxi. Jinak, podle servisního manuálu je tam dvoudílná hadička olejuvzdorná (např. benzínová) a ta je dost odolná a tuhá a zůstat ti tam nemůže. A starý kabely a fajfky, to je taky problém, zlobí právě ve vlhku. Pravidelně měnit! U auta to měním po 4 letech.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 05.04.2009-06:36

No nevim. Mě ty podtlaky nepřipadaj jako zas tak něco složitýho - trvalo mi to asi 10 minut celkově - budíky jsem sestavil a přípravek mám jediný co jsem řešil je výroba těch pružných elementů na přípravku- protože po štelování se mi zdály vlivem tepla měkký. S ventilama souhlasím protože stejně nemám podložky takže to nemá moc význam.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.04.2009-23:18

Pochybuju ze je lepsi nechat seridit podtlaky v nejakym servisu v okoli, kdyz ani nevi co to je YICS a tuplem nebudou mit pripravek na serizeni, bez kteryho ti to akorat rozstalujou a mozna tak ve znackovym servisu by vedeli co to obnasi a museli by si jen kvuli "vrakari se starym keplem" delat pripravek, nebo ho odnekud schanet. Jinak kabely jsou aspon u me nasroubovany jak do fajvek tak do civek a jsou jeste v buzirce, ktera je u civek pretahnuta pres osazeni, u fajvek jsou navleky, trapi me to taky a musim to vymenit. Dneska jsme udelali vylet na Moravu, nazpatek jsme vjeli do deste v Gmundu a az domu se jelo v desti, mistama jsem mel misto XJ650 SV650 :-/ chce to urgentni vymenu. ....toho meknuti gumy bych se tolik nebal, jestli je to na benzin tak musi teplotu motoru vydrzet a jen mekne, to by byl docela pruser, kdyz by hadicka na benzin ukapla a pak ti chytlo vozidlo :-P
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 06.04.2009-06:50

Tak u mě je to taky našroubovaný z obou stran tak je to OK. Již jsem vyměnil inkriminovaný kabel a je to dobrý - no ale praventivně objednávám nový fajfky a kabely ať je to všechno v cajku. No ale po sestavení mě mě dostala jedna věc - ujel jsem asi 100 km a znova jela na 3. válce ale tentokrát nešel 1. - svíčka (aspoň se to tak tvářilo- po výměně zase na 4). Jen pro info svíčky byly nový NGK BPR8ES doufám že to píšu správně neb to píšu z hlavy, no prostě to co doporučuje výrobce - stává se často že by nová svíčka byla na h...o a jak to poznat?
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 06.04.2009-07:17

Stát se může ledacos, ale pokud ti odcházejí svíčky, zkontroluj předehřev karburátorů - na životnost svíček má u XJ podstatný vliv.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 06.04.2009-11:50

lynx: tyhle babci nic takovyho nemaj

Felcar: tak ja bych to spis prisoudil tomu ze ses v tom vrtal a lety usedly tesneni ve fajvkach tedka jsou pootoceny a netesnej, ja jezdil v desti i minulej rok a nic se nedelo, pred mesicem jsem jel asi 200km v desti a nic se taky nedelo, pak jsem bez premysleni umyl moto wapkou od soli a vcera me to vypeklo
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 07.04.2009-07:12

Jindra píše:lynx: tyhle babci nic takovyho nemaj

Felcar: tak ja bych to spis prisoudil tomu ze ses v tom vrtal a lety usedly tesneni ve fajvkach tedka jsou pootoceny a netesnej, ja jezdil v desti i minulej rok a nic se nedelo, pred mesicem jsem jel asi 200km v desti a nic se taky nedelo, pak jsem bez premysleni umyl moto wapkou od soli a vcera me to vypeklo


JJ naše staré "babičky" opravdu žádný předehřev nemají.
Proto také tento stroj tak miluji, minimum elektroniky a jiných píčovinek, které jsou akorát zdrojem problémů. :roll:

Jinak wapka nastříká vodu tam, kam by se jinak nedostala ani za silného deště. Proto moto už myji pouze obyčejnou hadicí. Jednou jsem po umytí wakou nejezdil 3 dni než jsem elektroniku vysušil. :cry:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 07.04.2009-11:33

Drobeček: No mne uz to taky ani nenapadne, to bylo zase zkratovy jednani, motorka nasolena jak tresci jatra, honem odsolit a vysledek jasnej. Ono je z toho vic ponauceni, treba ze nevyjizdet pri hrozbe deste hned po zime pac sul je jeste vsade ...ale po bitve kazdej general.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 10.04.2009-21:59

Rad bych se opravil a doufam ze Felcar se nesnazil vysroubovat kabely z civek...... nejak se mi to popletlo v hlave, byl jsem presvedcenej ze jsou sroubovaci ale opak je pravdou, aspon u moji 650 jsou kabely zality, dneska se mi podarilo jeden kabel vytrhnout z civky. Provizorne je to opraveny, ale budu schanet jinou na ebay, dodatecne jsem zjistil, ze jeden kabel uz kdosi znalejsi problematiky nastavoval naletovanim. Nastesti se mi to na zitrejsi vyjizdku podarilo prozatimne opravit, ale bacha na to :-/
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 11.04.2009-13:52

Tak u mě to šlo normálně vytočit - předpokládám ,že to jsou ty samý cívky co jsou na 900 F
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 12.04.2009-09:43

Mě to šlo také "vytočit" z cívek. Jde o to, zda už to někdo před tím (nějaký "kutil") Jindrovi na té XJ 650 už neopravoval a kabely nezalil nějakým lepidlem.
Je ale blbost mít na cívkách (zvláště u těchto starších strojů) cívky napevno s kabely. Kabely časem podléhají zkáze a tak není přeci možné (ani jsem se s tím nikdy nesetkal), že by je výrobce dělal "napevno" s cívkou. Kabel je přeci klasický vyměnitelný díl.
Nebudete pokaždé co kabely odejdou, měnit i cívky. To by byl dost drahý a nelogický špás. :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 13.04.2009-23:38

Je to u mne opravdu z fabriky zalepeny, civka je normalne z jednoho kusu zalityho plastu a v dire po kabelu zadny osten ani "vrut" nebyl, jen co zbyl (nastesti) svazek medenyho dratu z jadra kabelu a vzadu byla viditelna bezova zalevaci hmota, proste hold civky 4H7 pro stary 650 a 750 nahace maj takovejhle spek .... na druhou stranu slabsi misto jsou fajvky nez kabely ,zrovna ty staci zastipnout zpravidla. Jeste ze to slo opravit, nekolikrat zaklepu na drevo, protoze to bych byl na masli, krasny pocasi, za vikend skoro 800km a kdyby to nefachalo tak ne jen zadna vyjizdka tedka ale jeste nekolik dalsich vikendu dopredu.
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron